MłodyWilk22 Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 WitamMój młody sąsiad właśnie kupił ETZ 150 do remontu. I pyta sie mnie, czy jakby dotoczył rowek na nowym tłoku na jeszcze jeden pierścionek to czy by czasem nie była silniejsza :bigrazz: ETZ 150 ma 2 pierscionki a ETZ 250 ma 3 :lalag: Pewnie żywotnośc spadłaby troszkę, ale jak z mocą :P Sam jestem ciekawy tego efektu :evil: Robił ktoś taką operację :buttrock: No i druga sprawa. Jak gość ma już zestaw naprawczy wału kupiony(korwobód i łożyska), to kto mu zrobi wymiane dolnego łożyska na korwobodzie?Trzeba mieć chyba jakaś wyciskarke, co :) No i jak ze szlifowaniem cylindra - jaki ma być nastepny wymiar szlifu? Trzeba to podac gościowi który to bedzie robił czy oni o tym wiedzą :lalag: Miełem ETZ-tę 150 ale akurat remontu nie robiłem dlatego pytam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 po co mu 3ci pierścień ? na ropie będzie jeździł ?moc spadnie, silnik zrobi się elastyczniejszy (teoretycznie) co do wału to raz że prasa lub podobne a dwa to trzeba go precyzyjnie złożyć i sprawdzić wyważenie/bicie.Lepiej oddać do zakładu z renomą, dzisiaj zbierałem kumpla z ulicy jak mu w wsce wał karterem wyszedł :) sam zbijał wał :notworthy: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 To co, nikogo nie korciło dotoczenie jednego pierścionka :icon_eek: Jak ETZ 250 ma 3 to i może tutaj 3 pierscionek dałby troszkę mocy :biggrin: Pewnie szybciej sie wytrze cylinder i wał mniej wytrzyma, ale moc powinna być wieksza...No i pewnie trzeba ciut bogatszą mieszanke robić :banghead: Kurcze ciekawy jestem tej operacji... gorzej jak sie pogorszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 teoria a praktyka żebeby dotoczyć rowek na pierścien trzeba następnie zstawić"zamek" który nie może być w byle jakim miejscy, bo jak trafi na okno w cylindrze to wyłamie pierścień i gówno będzie z tego, po drugie silnik odczuwalnie zesłabnie, bo opory sie znacznie zwiększą a kompresja nie. w 2T pierwszy pierścień odpowiedni jest za sprężanie, ewentualnie pomaga 2 , ponieważ są przedmuchy na zamku a drugi pierścień ma zamek przesunięty o iles stopni i zapobiega to przedmuchom, 3 pierścień raczej jest nie potrzebny. konstruktorzy niektóre silniki wyposażają w 3 pierścień z racji tego, że chlodzenie silnika jest nie dostateczne, a pierścień jest tym elementem który przekazuje temperaturę denka tłoka na gładź cylindra, a potem wiadomo żeberka i chłodzenie powietrzem. ja sie jeszćze nie spotkałem z silnikiem 3 pierścieniowym 2T chłodzonym cieczą. konstruktorzy starająs sie zmniejszać ilość pierścieni aby zmniejszyć tarcie i konstrułujją tak plaszcz wodny głowuicy i cylindra żeby chłodedznie było wydajniejsze i nie było potrzeby 3 a nawet 2 pierścieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 To co, nikogo nie korciło dotoczenie jednego pierścionka :icon_mrgreen: Jak ETZ 250 ma 3 to i może tutaj 3 pierscionek dałby troszkę mocy :eek: Pewnie szybciej sie wytrze cylinder i wał mniej wytrzyma, ale moc powinna być wieksza...No i pewnie trzeba ciut bogatszą mieszanke robić :crossy: Kurcze ciekawy jestem tej operacji... gorzej jak sie pogorszy... Tłok ma płaszcz o różnej grubości, od strony denka jest grubszy, a na dole cieńszy. Oczywiste, że tam gdzie osadzone są pierścienie, grubość tłoka, jest największa. Jeśli konstruktor projektuje tłok na 2 pierścienie, to w płąszczu tłoka nie ma miejsca na 3, bo poniżej 2 pierścienia płaszcz będzie już dużo cieńszy. Nawet jesli uda się wytoczyć rowek, to może się okazać, że osłabi to na tyle tłok, że w czasie pracy denko odpadnie. Reasumując zabieg zupełnie bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 A co do szlifu cylindra to do szlifierni razem z cylindrem oddajesz nowy tłok i pierscienie które mają pracować w tym cylindrze i fachowiec dopasowuje (szlifuje) Ci cylinder pod konkretny dostarczony rozmiar tłoka. Przynajmniej tak to jest w szanujących sie zakładach które robią to prawidłowo :notworthy:pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubus2905 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 moze sie chaczyc o kanaly i sie lamac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 To co, nikogo nie korciło dotoczenie jednego pierścionka :icon_mrgreen: Jak ETZ 250 ma 3 to i może tutaj 3 pierscionek dałby troszkę mocy :icon_razz: Pewnie szybciej sie wytrze cylinder i wał mniej wytrzyma, ale moc powinna być wieksza...No i pewnie trzeba ciut bogatszą mieszanke robić :icon_razz: Kurcze ciekawy jestem tej operacji... gorzej jak sie pogorszy... Witam!Ja robiłem kiedyś taką operacje ale w motorynce.Silnik zachowywał sie wręcz odwrotnie do założeń-nie miał buta,ten trzecie pierścień go jakby hamował.Ciężej mu było i nie chodził na wolnych obrotach.Wywaliłem ten pierścień,założyłem normalny tłok-niebo a ziemia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 lepiej nie kombinoać ,naruszona zostanie wytrzymałość tłoka i może się rozlecieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 ja jeżdze MZ 250 bez 3 pierscienia bo powoduje tylko wieksze tarcie;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szyszunia1514 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 trzeci pierścień- większe tarcie, mniejsze obroty, grzejący się silnik a kompresji da tyle co nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 z tego co słyszałem chłopaki zakładają 3 pierścień z reguły do Wsk, no a z tego co mnie w szkole uczyli to im większe obroty silnik potrafi wykręcić tym mniej pierścieni mu potrzeba czy jakoś tak :icon_evil: moim zdaniem w 150 jest to niepotrzebne kto wie jakiej mocy z niej i tak nie wyciągnie a z 3 pierścieniami korba pewnie szybko poleci a co do zmiany korby to trzeba zanieść do warsztatu który robi takie rzeczy bo po złożeniu jak wiadomo trzeba go wyważyć pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 niewiem dlaczego własciwie MZ 250 ma 3 pierscienie. Nie potrafie tego uzasadnić;] Co lepsze na 2 pierscionkach chodzi jak by lepiej;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyYZF Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 To nic praktycznie nie daje motor bedzie przyspieszał o 3 dziesate sekundy tylko Szybciej pojedize o jakieś 3 kilometry na godzine. Niejets to dobre rozwiazanie dotoczyć rowek na pierścień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 To nic praktycznie nie daje motor bedzie przyspieszał o 3 dziesate sekundy tylko Szybciej pojedize o jakieś 3 kilometry na godzine. Niejets to dobre rozwiazanie dotoczyć rowek na pierścień 3 pierścień nie poprawi osiągów nawet o podane prze Ciebie wartości. Możliwe będzie jedynie ich pogorszenie, o polepszeniu nie ma mowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.