Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w 2.5 tys to ja się w xr 600 nie zmieściłem a robiłem na tanich częsciach, bez sprzęgła, z głowicy tylko szlif gniazd zaworowych , więc nie widzę szansy na zmieszczenie się w takiej kwocie w exc.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano. Chciałbym kupić crossa/enduro. Tereny obok mnie są wspaniałe mieszkam obok kilkudziesięciu hektarów lasu, mogę przejechać się kawałek żeby mieć ich o 2 razy więcej, ale nie o tym. Szukam dobrego motoru który postoi u mnie kilka lat i będzie dobrze służył. Cena maksymalna to około 3800 z groszem.

Szukam już całkiem długo i najczęściej natrafiałem na Yamahy YZ oraz DT o pojemności 125. Czy miał ktoś z nimi styczność lub ma obecnie ?
Chciałbym wiedzieć czy dla średnio-początkującego ten motor spełniłby wymagania, jako iż jest to mój pierwszy enduro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 różne sprzęty, yz to profesjonalny cross i nawet w pojemności 125 ma blisko 40KM mocy i może robić cuda

 

przykład:

https://www.youtube.com/watch?v=7VrxqcWo0A4

 

 

dt do cięższy, słabszy, ale za to trwalszy, z papierami sprzęt do pojeżdżenia po średnim terenie, nienadający się do skoków za to fajnie wybierający nierówności, moc w standardzie to chyba koło 12KM, ale mozna to odblokować i uzyskać z 18 (nie wierz jak ludzie piszę że DT ma 25KM)

 

na pierwsze moto na las raczej DT, choć znam takich co zaczeli od crossa 125 do jazdy po polach i lasach i dziś nieźle zasuwają na cięższych wspominając z nostalgią "setkę". Za 3800 jednak yz będzie raczej nadawała się do remontu.

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem a jest może jakiś model pomiędzy YZ a DT ? Myśle w takim wypadku że na YZ moze być dla mnie za wcześnie i zbyt mały budżet więc kierowałbym się w strone DT ale chciałbym coś mocniejszego niż 12 KM. Ewentualnie jakieś tanie przeróbki silnika aby miał większą moc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

moc w standardzie to chyba koło 12KM, ale mozna to odblokować i uzyskać z 18 (nie wierz jak ludzie piszę że DT ma 25KM)

 

 

 

25KM to ma bite dobrze odblokowana po drobnym tuningu idzie wycisnąć więcej, i 30........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zmienia postać rzeczy, jeżeli po odblokowaniu ma 25KM co na początek mi w zupełności starczy a ewentualnie na następny sezon coś można ztuningować ;)
Dzięki za pomoc. Jeżeli jeszcze byście wiedzieli coś o tanim ubraniu na cross to piszcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do małych skoków też dt się nada :D

 

 

po tych 3 wypadach w dt tylko coś wahacz zaczął trzeszczeć i przód się posikał, pozatym było ok, rama się nie połamała ani nic nie urwało , a popatrz jak my lądowaliśmy -przez pierwsze 2 wypady w ogóle nie wiedzieliśmy że w locie trzeba gaz trzymać żeby nie lecieć na przednie koło i się lądowało -na przednim kole , na tylnim, z dupą na siedzeniu , na płaskie i takie tam :D

 

fakt że nasze skoki to może ktoś osiągnął 1m nad ziemię(no może ja tylnim kołem przy tym ostatnim lądowaniu na przednim :D ) czyli pic nie skoki ale pierwsze kroki na torze mx można stawiać :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o Suzuki RM?
Pytam z tego powodu iż spotkałem starego kumpla który akurat ma w tej chwili DT 125 i mówi że jak dla mnie się nie opłaca gdyż ma za mało mocy w standardzie, polecał mi coś z przedziału mocy 30+ między innymi RM.

 

A może znacie jakieś inne crossy, hard enduro do 3.500 tys. o pojemności 125 i mocy powyżej 30 km ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyda Ci sie wiedza z nazw,

 

krosy 2t

 

ktm sx, yamaha yz, honda cr, suzuki rm, kawasaki kx

 

kazdy przy tej samej pojemnosci (125 albo 250) ma te same mniej wiecej parametry co konkurencja

 

crosy 4t

 

ktm sxf, yamaha yzf, honda crf, suzuki rmz, kawasaki kxf

 

i tu również bez względu na pojemność 250 bedą równe mocą (i podobne pod względem mocy max do 2t przy 125)

a 450 między sobą bez względu na producenta (i podobne moca max do 25o 2t - ale różne pod względem momentu i harakteru oddawania mocy)

 

innego rodzaju sprzęty

exc, crfx, rmx to już zendurzone crossy czyli, inny zawias, nastawy skrzyni silnika + elektryka i homologacja

 

to tyle o crossach i hard enduro

 

inna liga tocięzkie klocki jak dr 650, lc4, honda xr 650, czy yamaha tt

 

inna liga to dt, ktm lc2, kawasaki kmx 125 (srednio ostre enduraki o malej wadze ale o dosc malo wyzylowanych silnikach jesli porownac do crossowek)

 

a jeszcze inna np drz 400 (za mało ostra na hard enduro ale za to uniwersalna i stosunkmowo bezobslugowa)

 

dodać do tego mozna stare kapcie o mnoejszej pojemnosci jak dr 350 czy honda xr 400

 

generalnie za takie pieniadze duze ryzyko miny i raczej sporo trzeba bedzie włożyć, zeby to doprowadzic do stanu użytecznosci

 

 

 

A co powiecie o Suzuki RM?
Pytam z tego powodu iż spotkałem starego kumpla który akurat ma w tej chwili DT 125 i mówi że jak dla mnie się nie opłaca gdyż ma za mało mocy w standardzie, polecał mi coś z przedziału mocy 30+ między innymi RM.

 

 

 

Edytowane przez marcel111

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 3500 w sensownym stanie masz szansę kupić tylko 125 2T duala z naciskiem na dt lub kmx bo np do ts czy mtx jest lipa z częściami....

 

z 4T tylko 125, ewentualnie jamnik 3TB-cholernie ciężki sprzęt ale mocniejszy sporo od DT , jak ktoś dużo lata po płaskim ew szutry to może być lepsza opcja od dt125, ale już nawet w żwirowni 3TB to porażka-prowadzi się jak pijana świnia, przy tej wadze nawet 40KM jej nie ratuje.....

 

stare 4T 250-600 z lat 80 za 3500 to będzie raczej wymgało sporych inwestycji , chyba że podejść bez skrupułów, kupić nie serwisować i zajechać wyrzucić :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze mówiąc nie myślałem o 4T i raczej za te pieniądze nie zamierzam.

Wcześniej nie myślałem o KMX, ale poszukałem i myślę że to by mi najbardziej odpowiadało 30KM w standardzie i jest ok ew. jakiś mały tuning za rok może dwa.

Jak z awaryjnością tego motocykla ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kdx 125 otwarty ma sie nijak do otwartej dt 125

mialem kilka sztuk , mialem porownanie

jak chcesz pojezdzic , poprubowac , znajdz se dt125 , lc2 czy nawet takiego kdxa

pojezdzisz , zobaczysz, jak po roku okaze sie za slaby- spokojnie sprzedaz i poszukasz sobie cos wiekszego czy mocniejszego

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...