Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie , musze troche info zadobyć o tym KTM-ie 520, bo o nim dotychczas zbytnio nie myślałem...

 

Qhollum, przecież Ty masz taką maszynke (widziałem foty -ładna) zapodaj potrzebne dla mnie info, jak to jeździ, na co zwracać uwage itp. Podziel sie wiedzą i rozpisz trochę, jak z wymianą oleju u ciebie i ogólnie z awaryjnością. A jego cena jak Twoim zdaniem? NA pytanie czy warto w to wchodzić pewnie odpowiedź będzie tylko jedna ;-) Ale tak obiektywnie doradź proszę (jak nie na forum to na priva zapodaj).

 

Pzdr

Mówisz (piszesz), i masz :wink: a więc tak: maszynka waży z paliwem niecałe 118kg (ważona osobiście, nie jakieś tak serwisówki) nisko położony środek ciężkości co potęguje uczucie lekkości, wąska w siodle (twardym jak drewniana ławka :icon_mrgreen: ) co bardzo ułatwia balansowanie i manewrowanie w ciężkim terenie. Ogólna ergonomia instrumentów pokładowych bez zarzutu, wszystko jest tak zaprojektowane że wymusza na kierowcy zajęcie poprawnej pozycji za kierownicą i odpowiednie dociążenie przedniego koła. Przezroczysty bak, super sprawa jeden rzut oka i już wiem czy będę pchał czy nie :icon_mrgreen: ,nie wiem dlaczego KTM zrezygnował z tego w 525. Zawieszenie jak na moje potrzeby jest nawet za dobre, miękko zestrojone ładnie wybiera nierówności z dużą progresją nie ma mowy o dobijaniu czy cuś takiego, pełna regulacja dobicia i odbicia (to pewnie oczywiste ale.. :wink: ) orginalnie jest zestrojone dal kierownika o wadze 72-78kg. A teraz to co najlepsze, SILNIK: wedłóg mnie najlepszy i najtrwalszy wyczynowy silnik z tego okresu (no może DRZ trochę trwalszy ale czy wyczynowy? :bigrazz: ), jest malutki (jak na 4T) o połowę mniejszy gabarytowo niż silnik XR600, wszystko na łożyskach tocznych wał, przeciwwaga, wałek rozrządu itd. nie ma problemu z wyj....ymi panewkami (jak w WR czy DR) i ostawianiem indiańskich tańców jak panewki się wyrobią, wymieniasz łożyska i po sprawie, dzwigienki zaworowe wyposażone w rolki co minimalizuje zużycie wałka. Prosty i niezawodny napinacz rozrządu, sprawdzenie stanu łańcucha rozrządu to 5min. odkręcasz 3 śrubki i widzisz, zdięcie pokrywy zaworów czy głowicy czy cylindra jest możliwe bez wyciągania silnika z ramy. Regulacja zaworów na śrubki, nie trzeba mieć walizki płytek i demontować wałka :bigrazz: , jedyna wada to troche mało miejsca ale i z tym można sobie poradzić. Silnik posiada dwie pompy oleju, dwa filtry i dwa sitka do przeczyszczenia przy wymianie oleju, co napewno poprawia trwałość silnika, wymiana oleju co 1000-1400km zależnie od warunków KATowania razem z filtrami, filtr powietrza czyścić jak najczęściej. Skrzynia 6 biegowa to świetna sprawa zwłaszcza dla kogoś kto oprucz taplania się w błocie lubi wyskoczyć na jakiś szuter czy jakąś traskę po czarnym, na 6 biegu wkręcając silnik do 3-3,5tyś i lecisz około 90km/h nie KATując silnika, świetnie sprawdza się na dojazdówkach . Podstawową wadą tego silnika jest sprzęgło, a raczej jego odgłosy napie...la że chej, oczywiści nie we wszystkich sztukach ale znalezienie nie chałasującej jest mało prawdopodobne, ogólnie jeśli sprzęgło ciągnie równo nie ślizga się i nie ma problemu z pracą skrzyni to oalć i się oswoić, ten typ tak ma i tyle :icon_mrgreen: .Jeśli chodzi o trwałość to jest co najmniej dobrze, biorąc za przykład moją sztukę mogę powiedzieć że jest BARDZO DOBRZE, moja maszynak jest z 2002r. jaki ma prawdziwy przebieg tego nie wiem, ale myślę że 10tyś ma zrobione. Niedawno wymieniałem łańcuch rozrządu i troszkę rozbebeszyłem silnik w celu obadania tego i owego, wnioski są bardzo miłe dla mojej kieszeni, korba w conajmniej dobrym stanie, tłok bez zarzutu, cylek noproblemo, zaworki spokojnie polatają jeszcze trochę, łożyska spoko, wymieniłem łańcuch rozrządu i maszynak śmiga jak trzeba, tutaj można od razu dodać że przy wymianie łańcuch rozrządu warto zbadać stan ślizgu napinającego. Jak z każdym sprzętem są triki i myki, ale o nich możesz poczytać choć by tu http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...ic=97895&st=120 . Wrażenia z jazdy są świetne, silniczek ma zapas mocy od samego dołu, wystarczy lekki ruch manetką i ziemia fruwa za mną praktycznie na każdym biegu, biegi zapinają się lekko i precyzyjnie dobranie odpowiedniego przełożenia zależnie od warunków terenowych bez problemowe. Podsumowując można napisać że "nie taki diabeł straszny jak malują" ,KAT rzetelnie serwisowany zawsze da ci furę radochy i zawsze dowiezie cię do domu. A.... i zapomniałem jeszcze o "magicznym guziczku" co bardzo ułatwia życie, zwłaszcza w jakimś bajorze, choć i na kopa silnik łapie bez problemu.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Ci bardzo. :notworthy:

"Ten" kierownik ma pod 90 kg (max jak sie zapuszczę :flesje: )

Co ile regulujesz zaworki, jak to ze spalaniem wychodzi?

Czyli moto jest OK tylko jak zawsze - najważniejsze to znaleźć niezaKATowanego-

Jakieś uwagi, dobre rady dla kuującego? Z tego co piszesz to specjalnych słabych punktów nie mają...

A z ciekawości jakie jest twoje zdanie o LC4 620? Pytam bo warto wiedzieć możliwie najwiecej :crossy:

Szukając czegoś dobrego...powoli patrze na wyższe pojemności niż zakładane pierwotnie :banghead:

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde ghollum ale ty mnie szczujesz :P

 

LC4 620 SC to dobre maszynki , no ale odpalanie z kopa... nie kazdemu sie chce.... ciezko znalesc 620 w stanie bdb to juz dosc stare sprzety i mocno KATowane jak XR ki , a LC4 640 to kawal lochy no ale z e guziczkiem. Ja bym sie na twoim miejscu nie zastanawial i szukal EXC 400/520 w bdb stanie. Albo dozbieral kasy i kupil nowszego.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworki reguluje razem z wymianą oleju czyli co 1000-1400km, spalanie wiadomo że jest zależne od sposobu jazdy u mnie wychodzi coś koło 7L/100km. Dokładnie tak jak piszesz, jeśli uda ci się wyrwać nie stratowaną sztukę to będziesz HAPY . Jeśli chodzi o rady dla kupującego to jak ze wszystkimi motorkami im wiecej sprawdzisz tym lepiej, ale warto sprawdzić łożyska obu kół, dokładnie obejrzeć tylną piastę, łącznik na PDS, jeśli sprzedający pozwoli wykręcić napinacz rozrządu i sprawdzić ile jeszcze łańcucha zostało, jeśli jest jeszcze 7-8 ząbków to gitara, luzy na główce ramy, warto zdiąć siedzenie i obejrzeć stelaż pod siedzeniem, jest aluminiowy i jeśli moto koziołkowało lubi pękać, oczywiście uszczelnacze przedniego zawiasu jeśli są w dobrym stanie to warto założyć skarpety neoprenowe dość wyraźnie przedłużają życie uszczelniaczy, sprawdzić czy golenie nie mają luzów poprzecznych, ślizg łańcuch napędowego, jeśli jest wydarty wymiwnić bezwzględnie bo innaczej łańcuch będzie orał wahacz i będzie kuku. Moto powinno bezproblemowo palić na e.starter na zimno czy ciepło, żadnego dymienia czy innych niespodzianek, jeśli sprzedający twierdzi że słaby aku. to niech odpali z kopa, nie powinno z tym być żadnego problemu, maszyna powinna równo pracować na wolnych żadnego falowania czy wypadających zapłonów, Sprawdzić ograniczniki skrętu czy nie wybiły mocnych dołów w półkach jeśli doły są wyraźne to znak że gleba nie była obca tej maszynie :wink: , stan napędu i przedewszystkim łańcucha, pilnować tego jak oka w głowie bo jeśli łańcuch pęknie to zwykle zabiera z sobą siłownik sprzęgła, a to są spore koszta, dlatego warto zainwestować w osłonę siłownika. Dobrym pomysłem jest położenie moto na boku i obejrzenie spodu silnika (jeśli nie ma osłony)i nie tylko, czasami można się sporo dowiedzieć o życiu tego sprzęta :wink: . Sprzęgło wydaje charakterystyczne stukanie które cichnie po wciśnięciu klamki , jesli nie cichnie to mamy problem. Można też sprwadzić naciąg łańcucha napędowego, czy śruby bezproblemowo się kręcą, nie smarowane lubią się zapiec. Obadać kolektor wydechowy, i jego barwę jeśli jest filetowy lub skorodowany daleko do cilindra to najczęściej oznaka ostrego KATowania i ogólnie trudnego życia maszyny, jeśli kolektor jest nówka i malinka to też jest podejrzane :wink: . To tak po krótce tyle, poza tym standartowo tarcze ,opony,klocki itd. Na temat LC4 620 mam dość dobrą opinię, maszynka trwała jeśli serwisowana na czas, odpalanie tego bizona na kopa to niezła zabawa zwłaszcza jeśli nie ma się wprawy :icon_mrgreen: , lubi "pomasować" nogę, zawias jak to w KTM spokojnie wystarczy dla amatora i nie tylko. Maszyna dość ciężka i krowiasta, bolszy moment obrotowy, no i te wibracje ku...cy idzie dostać, w terenie nie ma problemu ale na trasie łapy drentwieją. Jeśli porównać ceny w miarę młodych LC4 to są niewiele niższe od EXC, więc ja bym się nie zastanawiał.

"kurde ghollum ale ty mnie szczujesz" gdzie ja? nigdy w życiu, ja tylko niosę pomoc potrzebującym :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: .

Pozdrawiam

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Elo mam problemik z moto.....miałem kiedyś full crossa ale sie go pozbyłem bo co chwile był remont...wiecie jak to jest...dołożyłem dosc sporo i kupiłem ninje....po roku jezdzenia po ulicy zapragnąłem jeżdzenia po terenie....tak nawet rekreacyjnie tylko mam mało funduszy wiec szukam moto tak do 2500 zł...:( za japonie nie sprzedam ninji:) mam tu link,,, moto tanie ale nie widzialem na żywo nie obraże sie jak cos podosyłacie najlepiej 4 suw żeby sie tak szybko nie zajezdzał...oto ten link co myslicie o nim:?? http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=...82+wys%C5%82any.

 

Edytowane przez andre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój z tą Hondą. To stary, zajechany trup, jak Ci sie zacznie sypać to częsci bedą owiele droższe niż do crossa. Poszukaj jakiejś DR 600. Za 3000-3500zł już coś wyrwiesz. Albo jakiegoś starszego XTka.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1047014 przykład DRki

a Tu masz XT http://moto.allegro.pl/item550563045_yamah..._z_austrii.html

Za tą kase nic lepszego niewytargasz.

Edytowane przez włochatyDR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buhehe DR 600 i 650 do 96 to najbardziej awaryjne motocykle na rynku ( 125 i 350 nie byly gorsze od 600), a kupic takiego ktory jeszcze polata bez wiecznego grzebania to sukces , stary XT 500 - no naprawde rewelacja , ciekawe czy jeszcze cos dostaniesz do tego. XL z linku to dobre moto jesli zadbane , ale tez leciwe i bez wnikliwych ogledzin sie nie obejdzie , ogolnie za 2500 kola to raczej nie kupisz nic dobrego , min to 4 tys. Na twoim miejscu za taka kase, kupil bym jakies proste 2T w stylu DT 125 , KMX 125, MTX 125 w razie czego proste i tanie w naprawie.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakoś jeźdze DRą i nienarzekam. Od tego kolesia co kupowałem też bardzo sobie chwalił dr. I miał jeszcze jedno suzuki. Ze Ty trafiłeś na złoma to niemów ze wszystkie takie są. Jesli uwazasz ze to są najbardziej awaryjne motocykle na rynku to zostawie to bez komentarza.

Napewno lepiej poszukać DR 600 niż Xl z 85 roku. To już jest tak zajechane ze szkoda gadać... A po samych zdjęciach widac ze niebyła oszczedzana.

 

Ja jakoś jeźdze DRą i nienarzekam. Od tego kolesia co kupowałem też bardzo sobie chwalił dr. I miał jeszcze jedno suzuki. Ze Ty trafiłeś na złoma to niemów ze wszystkie takie są. Jesli uwazasz ze to są najbardziej awaryjne motocykle na rynku to zostawie to bez komentarza.

Napewno lepiej poszukać DR 600 niż Xl z 85 roku. To już jest tak zajechane ze szkoda gadać... A po samych zdjęciach widac ze niebyła oszczedzana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koles mial 2 dereki w obydwoch glowica i skrzynia , inny znajomek mial 600 glowica do roboty ,chlopaki z forum DR hurtowo wysylaja walki do regeneracj , kupno zdrowej uzywanej glowicy to wyczyn , tryby 3 i 5 biegu tez sa czesto poszukiwane - coz trwalsoc DR ki <lol>. XL jesli zadbana 3 razy dluzej pojezdzi od kazdej DR, aczkolwiek ta z linku widac ze niejedno juz widziala , ale ladna i zadbana Dr nie bedzie lepsza od niej , zanim sie nacieszysz juz bedzie wymagala remontu. Ogilnie odradzam DR , kupa klopotu i masa wydatkow.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koles mial 2 dereki w obydwoch glowica i skrzynia , inny znajomek mial 600 glowica do roboty ,chlopaki z forum DR hurtowo wysylaja walki do regeneracj , kupno zdrowej uzywanej glowicy to wyczyn , tryby 3 i 5 biegu tez sa czesto poszukiwane - coz trwalsoc DR ki <lol>. XL jesli zadbana 3 razy dluzej pojezdzi od kazdej DR, aczkolwiek ta z linku widac ze niejedno juz widziala , ale ladna i zadbana Dr nie bedzie lepsza od niej , zanim sie nacieszysz juz bedzie wymagala remontu. Ogilnie odradzam DR , kupa klopotu i masa wydatkow.

Sam maiłem DRke 350 i przez cały sezon nic ale to praktycznie nic sie nie zepsuło, była bardziej niezawodna niz EXC 400 które potem miałem. Do tego 2 moich kolegów lata na DRkach po trasach MP i ME w wekendy i dojeżdżają nimi do pracy i tez nic im sie nie sypie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KMX odpada miałem to coś:) kawe i wyrywała fajnie tylko to fullcross i jak to zwykle bywa u mnie był remont co 2 tyd...przy codziennej jezdzie na obrotach wiec już wole jakiego 4-suwa ktory dluzej ale wolniej i nie z takim butem pobryka po szutrach...

 

KMX odpada miałem to coś:) kawe i wyrywała fajnie tylko to fullcross i jak to zwykle bywa u mnie był remont co 2 tyd...przy codziennej jezdzie na obrotach wiec już wole jakiego 4-suwa ktory dluzej ale wolniej i nie z takim butem pobryka po szutrach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...