Skocz do zawartości

Podstawy jazdy Enduro


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Nie wiem czy to odpowiedni temat, ale sprubuje. Chce jakoś nauczyc sie skakać na moto i jak powinny byc zbudowane hopki?? wydaje mi sie że powinny być nieco inne niz na rower. I jak miejwiecej powinno sie je pokonywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka że mając odpowiednią prędkość wyskoczysz na każdej hopie tylko bedzie różnie Cie podawać. Pod mtb buduje sie hopy o większym kącie dlatego lecisz wyżej ale blisko. Do mx lepiej zrobić coś takego : (http://www.sendspace.com/file/yxk4u7), jest to najbezpieczniejszy typ hopy bo nie jesteś w stanie zrobić niedolota tak jak w przypadku trapezika czy trumny.

 

Na hope najezdzasz równym gazem ale nie za płytkim bo Cie skantuje na wyskoku. Trzymaj tak 3/4 (wykręcony silnik) odrotu manetki i nie wolno przed wyskokiem odpuścić gazu. Jak puścisz za wcześnie gaz to polecisz na szczupaka przed siebie i nawet podciąganie gazem nic nie pomoże. Jak dasz za dużo gazu na wyskoku to polecisz na plecy. Także nie można przesadzać, 3/4 gazu na wykręconym biegu i nic sie nie powinno stać. Chwile przed lądowaniem powinieneś odkręcić manetke do oporu i trzymać dopóki bezpiecznie nie wylądujesz. Odkręcenie pełnego gazu przed lądowaniem spowoduje że nie odczujesz tak uderzenia o ziemie.

Edytowane przez Kaze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co radzicie przy jezdzie w koleinie na sliskim blotku - np koleina po aucie 4x4 czyli z 15 cm szeroka i z 10 gleboka. Ja mam zawsze jakis glupi odruch,ze kierownice probuje skrecic jak juz czuje ze wypadam i lapie poslizg,no i wtedy ratuje sie podparciem przy malej predkosci lub gleba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co radzicie przy jezdzie w koleinie na sliskim blotku - np koleina po aucie 4x4 czyli z 15 cm szeroka i z 10 gleboka. Ja mam zawsze jakis glupi odruch,ze kierownice probuje skrecic jak juz czuje ze wypadam i lapie poslizg,no i wtedy ratuje sie podparciem przy malej predkosci lub gleba :icon_rolleyes:

równym gazem, staraj się jechać "spokojnie", tzn. bez żadnych nerwowych ruchów...

Jeżeli skręcasz już kierownicę, to dodaj gazu a uda Ci się wyjechać z tej koleiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbe, niech ktoś napisze jak się powinno skakać i robić bączki na crossie? Jak się uczyć tych w

 

sumie podstaw?

1) SKOKI

Jaką trzeba przyjąć pozycje i jak się zachowywać?

Jak próbuje wyskoczyć to strasznie mnie podbija tak że tylko trzymam się rękoma a reszta ciała w górze i

 

mało co przez kiere nie wypadam.

2) BĄCZKI

Kiedy próbuje zrobić bączka i odkręcam manetke by wprawić tylnie koło w poślizg to stawia mi go na

 

koło. Wiem że powinno się docisnąć przednie koło ale nie wiem w jakiej pozycji. Jak powinienem trzymać

 

motor? ma być przechylony? kierownica prosto czy skręcona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbe, niech ktoś napisze jak się powinno skakać i robić bączki na crossie? Jak się uczyć tych w

 

sumie podstaw?

1) SKOKI

Jaką trzeba przyjąć pozycje i jak się zachowywać?

Jak próbuje wyskoczyć to strasznie mnie podbija tak że tylko trzymam się rękoma a reszta ciała w górze i

 

mało co przez kiere nie wypadam.

2) BĄCZKI

Kiedy próbuje zrobić bączka i odkręcam manetke by wprawić tylnie koło w poślizg to stawia mi go na

 

koło. Wiem że powinno się docisnąć przednie koło ale nie wiem w jakiej pozycji. Jak powinienem trzymać

 

motor? ma być przechylony? kierownica prosto czy skręcona?

1. Zależy jaka duża hopka. Zawsze powinno lądować się na 2 kołach. Jednak ja zrobiłem sobie dosyć strome hopki wysokości ok 1 metra i wyskakuje z nich przy ok 20 km. Przy tak małych hopkach wole jednak lądować na tylnym kole. Przyjmuje postawę lekko odchylonego do tyłu i gdy już jestem prawie na hopie to lekko sie wybijam. Dzisiaj robiłem mały test i próbowałem wyskakiwać na siedząco. Tak jak w twoim przypadku strasznie mnie podbijało, ogólnie nie wygodnie i nie poręcznie. SKACZ NA STOJĄCO

 

2. Musisz się przechylić pod średnim kątem na jedną ze stron. Odkręcasz manete i kręcisz. Kierownica skręcona prawie na max. na początku rób bączki na 1 biegu. Z czasem próbuj na wyższych biegach.

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jeszcze o tym nie było. Jak redukuję biegi w jeździe terenie czyli w większości przypadków bez sprzęgła, to da się wtedy robić coś a'la przygazówka, żeby bieg mięko wszedł czy poprostu olać temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jeszcze o tym nie było. Jak redukuję biegi w jeździe terenie czyli w większości przypadków bez sprzęgła, to da się wtedy robić coś a'la przygazówka, żeby bieg mięko wszedł czy poprostu olać temat?

raczej nie.. Ja staram sie jednak musnąć sprzegło w miare mozliwosci przy redukcji ale faktycznie czesto zdaza mi sie na torze ze poprostu wbije nizzszy bieg bez sprzegła i jest ok i nawet bez jakis stuków i zgrzytów sie to odbywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mam taki problem iż skacząc moją kawką zawsze ląduje na przednie koło jak to zniwelować?? może to przez to że zawsze pod koniec górki opuszczam gazu a w czasnie lotu dodaje go?? POzdrawiam i FAJNIE ŻE FORUM JUŻ DZIAŁA!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...