kuba_195 Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 witam chciałbym abyście (jeśli macie taką możliwość) dali mi namiary na książki, strony internetowye, gdzie znajde informacje od A-Z o tubrbinach i ich montarzu i regulacjach oraz ich dobór. nie chce wiadomosci typu.."silnik trzeba odprężyć" bo nie wiadomo o i ile itd... prosze was o konkretną pomoc!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 miało być konkretnie, ale nie mogę się powstrzymać.... Będziesz turbinę do moto zakładać? :buttrock: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 W nowym świecie motocykli są opisane 4 fury z "seryjnym" turbo z lat 80'... są tam podane firmy sprężarek, ciśnienia doładowania itp...myślę że warto poczytać :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 (edytowane) Pisałem kiedyś pracę dyplomową (mam ją w domu) właśnie na temat doładowania silników, i ogólnie tych zagadnień-128 stron. Starałem się wyssać esencję z materialów które miałem:-podstawa-rewelacyjna książka (mam ją na półce): Krzysztof Wisłocki "systemy doładowania szybkoobrotowych silników spalinowych". Wszystkie systemy doładowania diesli i benzyn, systemy regulacji, dobór, zmiany konstrukcyjne. Mimo że wydana w 91`, to książka traktuje o turbinach ze zmienną geometrią i innych nowoczesnych rozwiązaniach które weszły do seryjnej produkcji stosunkowo niedawno.-Czesław Kordziński "Silniki spalinowe z turbodoładowaniem" (bardziej o dużych silnikach diesla)-Józef Jakubowski "silniki spalinowe zasilane paliwami zastępczymi"-Raymond Brun "szybkobieżne silniki wysokopręzne" (Autor-Francuz. Traktuje o dieslach, ale jest tam masa informacji ogólnych, "życiowych"-pisal to naukowiec z dużym doświadczeniem praktycznym, rewelacyjna ksiązka dla każdego zainteresowanego silnikami spalinowymi z turbo i bez, bardzo ciekawa i wciągająca)-Kazimierz Niewiarowski "Tłokowe silniki spalinowe"-materiały firmy KS (niemcy)-Auto-technika Motoryzyjna roczniki 88`-95`Książki brałem z gdańskiej biblioteki naukowej. W większości miast są takie biblioteki. W gdańsku jest to zupelnie osobny budynek, gdzie mają tylko tego typu książki.Nie znam stron internetowych o tym zagadnieniu, ja zasysałem z papieru-łatwiej niż w internecie dogrzebać sie do konkretnych informacji, a nie przekopywac się przez hałdy smieci.A ze spraw praktycznych-mam dwa auta z turbospręzarkami: jeden diesel, i jedna benzyna na wtrysku, oba z intercoolerami. Po kupnie tego ostatniego, benzynowego przez parę dni byłem w stanie lekkiego szoku. Lucas z Olsztyna coś na ten temat wie, bo razem ściągaliśmy landarę :crossy:Też się interesuję tym tematem, nie jestem specem-nigdy nie uturbiałem silnika, tylko interesowałem się co tam w środku siedzi i jak działa. Edytowane 24 Września 2007 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 25 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2007 nie turbo do motoru nie, narazie nie.. najpierw chciałbym zaszczepić w aucie, chociaż zdaję sobie sprawę że bez hamowni będzie trudno , ale napewno sie da. a co odnośnie oprogramowania i sterowania komuterem pokładowym?? wie coś ktoś na ten temat?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 25 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2007 zależy w czym chcesz to zrobić. Sterowanie możesz zrobić podłączając "świnkę" (piggy-back), system standalone ew. zrobić reflash kompa, który masz teraz. Możesz też zrobić prosty system mechaniczny z FMU (fuel management unit) - zwiekszenie ilosci paliwa w zaleznosci od doladowania, ale tego nie polecam. Poczytaj homemadeturbo.com - to nie takie proste jak się wydaje - samo założenie gratów na silnik to pestka, wystrojenie to już jest wyzwanie - ja w civicu ze 110KM i 135Mn przy 0,7bara uzyskałem 172KM i 245Nm - furak przelatał tak już 23Kkm i ma się świetnie :icon_biggrin: Kilka fotek z budowania "potfóra" http://yakamoto.fotosik.pl/albumy/56980.html, a tu już gotowy http://yakamoto.fotosik.pl/albumy/75597.html Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2007 Chcialem zwrocic uwage ze to mechanika moto, a nie samochodowa. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 26 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 tu jest wiele specjalistów i ich szanuję , bo mają dużą wiedzę i moga mi pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertk-g Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Witam. Montaż zestawu turbo może nie być taką łatwą sprawą. Zaczynając od dość dużej przeróbki silnika w celu zainstalowania całego zestawu ( kolektor ssący, wydechowy itp). Poza tym kwestia strojenia (w zależności jakie moce chcemy osiągać [ większe dysze w gaźnikach, ew. wtryski.]). Jeszcze dochodzi do tego dojdzie trwałość silnika. Moto po znacznym podniesieniu mocy osiągnie dużo mniejszy przebieg pomiędzy remontami w stosunku do fabrycznego. Silniki wychodzące z fabryki z doładowaniem na pewno mają mocniejsze ( wykonane z lepszych materiałów podzespoły typu: panewki, tłoki, korbowody, itd ) elementy. W takim silniku na wejściu proponowałbym wykonanie kapitalnego remontu, jeszcze przed przystąpieniem do montażu zestawu turbo. A chyba zdajesz sobie sprawę z jakimi kosztami wiąże się to w polskich realiach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 (edytowane) Kolega powinien miec lada dzień ok. 700 stron materiałów o turbodoładowaniu, więc sam zobaczy jaka ściana jest do wspinaczki :) Edytowane 12 Października 2007 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukopr Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Polecam stronę http://forum.vwgolf.pl/ PROJEKTY oraz SPEED np to: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1019&start=0 30 stron o Przygotowaniu silnika pod Turbo ;) Na pewno znajdziesz tam wszystko czego szukasz :icon_mrgreen: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 12 Października 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 tu jest wiele specjalistów i ich szanuję , bo mają dużą wiedzę i moga mi pomóc. Jakieś problemy z oczami, że nie widzisz, iż mamy też dzial Mechanika Nie tylko 2 kół?pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 12 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 super materiały dostałem od kolegi, szacun dla niego!!! materiały dośc przystępne do czytania-Twoja praca:) napewno dizeki temu uniknę wielu błędów i dowiem sie jeszcze wiecej.:clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Jak ci sie uda juz to zorbic to pewnie zaoszczedzisz sporo kasy. W UK turbo do Hayabusy z robocizną kosztuje ok. 3500GBP. Podobne ceny tez dla Kawasaki Z1000. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 W warsztacie kórym pracowałem jeden z mechaników po godzinach własnie zakładał do swojego auta doładowanie, był to silnik pojemnosci 2.0 z gamy opla na 16 zaworach;] Zostało tam zamontowane doładowanie ze zmienia geometria łopatek, badania na chamowni wykazały 150KM. Przeróbka była trudna spreżarka zostła zamontowana na lini maski z której wystawał kawął spreżarki z rura dolotu prowadzacoą do filtru stożkowego(oryginalna puche połamało zapotrzebowanie powietrza:P) Auto potrzebowało chłodzenia oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.