Skocz do zawartości

doładowanie silników turbo


kuba_195
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam chciałbym abyście (jeśli macie taką możliwość) dali mi namiary na książki, strony internetowye, gdzie znajde informacje od A-Z o tubrbinach i ich montarzu i regulacjach oraz ich dobór. nie chce wiadomosci typu.."silnik trzeba odprężyć" bo nie wiadomo o i ile itd... prosze was o konkretną pomoc!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem kiedyś pracę dyplomową (mam ją w domu) właśnie na temat doładowania silników, i ogólnie tych zagadnień-128 stron. Starałem się wyssać esencję z materialów które miałem:

-podstawa-rewelacyjna książka (mam ją na półce): Krzysztof Wisłocki "systemy doładowania szybkoobrotowych silników spalinowych". Wszystkie systemy doładowania diesli i benzyn, systemy regulacji, dobór, zmiany konstrukcyjne. Mimo że wydana w 91`, to książka traktuje o turbinach ze zmienną geometrią i innych nowoczesnych rozwiązaniach które weszły do seryjnej produkcji stosunkowo niedawno.

-Czesław Kordziński "Silniki spalinowe z turbodoładowaniem" (bardziej o dużych silnikach diesla)

-Józef Jakubowski "silniki spalinowe zasilane paliwami zastępczymi"

-Raymond Brun "szybkobieżne silniki wysokopręzne" (Autor-Francuz. Traktuje o dieslach, ale jest tam masa informacji ogólnych, "życiowych"-pisal to naukowiec z dużym doświadczeniem praktycznym, rewelacyjna ksiązka dla każdego zainteresowanego silnikami spalinowymi z turbo i bez, bardzo ciekawa i wciągająca)

-Kazimierz Niewiarowski "Tłokowe silniki spalinowe"

-materiały firmy KS (niemcy)

-Auto-technika Motoryzyjna roczniki 88`-95`

Książki brałem z gdańskiej biblioteki naukowej. W większości miast są takie biblioteki. W gdańsku jest to zupelnie osobny budynek, gdzie mają tylko tego typu książki.

Nie znam stron internetowych o tym zagadnieniu, ja zasysałem z papieru-łatwiej niż w internecie dogrzebać sie do konkretnych informacji, a nie przekopywac się przez hałdy smieci.

A ze spraw praktycznych-mam dwa auta z turbospręzarkami: jeden diesel, i jedna benzyna na wtrysku, oba z intercoolerami. Po kupnie tego ostatniego, benzynowego przez parę dni byłem w stanie lekkiego szoku. Lucas z Olsztyna coś na ten temat wie, bo razem ściągaliśmy landarę :crossy:

Też się interesuję tym tematem, nie jestem specem-nigdy nie uturbiałem silnika, tylko interesowałem się co tam w środku siedzi i jak działa.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie turbo do motoru nie, narazie nie.. najpierw chciałbym zaszczepić w aucie, chociaż zdaję sobie sprawę że bez hamowni będzie trudno , ale napewno sie da. a co odnośnie oprogramowania i sterowania komuterem pokładowym?? wie coś ktoś na ten temat??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy w czym chcesz to zrobić. Sterowanie możesz zrobić podłączając "świnkę" (piggy-back), system standalone ew. zrobić reflash kompa, który masz teraz. Możesz też zrobić prosty system mechaniczny z FMU (fuel management unit) - zwiekszenie ilosci paliwa w zaleznosci od doladowania, ale tego nie polecam. Poczytaj homemadeturbo.com - to nie takie proste jak się wydaje - samo założenie gratów na silnik to pestka, wystrojenie to już jest wyzwanie - ja w civicu ze 110KM i 135Mn przy 0,7bara uzyskałem 172KM i 245Nm - furak przelatał tak już 23Kkm i ma się świetnie :icon_biggrin:

Kilka fotek z budowania "potfóra" http://yakamoto.fotosik.pl/albumy/56980.html, a tu już gotowy http://yakamoto.fotosik.pl/albumy/75597.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Montaż zestawu turbo może nie być taką łatwą sprawą. Zaczynając od dość dużej przeróbki silnika w celu zainstalowania całego zestawu ( kolektor ssący, wydechowy itp). Poza tym kwestia strojenia (w zależności jakie moce chcemy osiągać [ większe dysze w gaźnikach, ew. wtryski.]). Jeszcze dochodzi do tego dojdzie trwałość silnika. Moto po znacznym podniesieniu mocy osiągnie dużo mniejszy przebieg pomiędzy remontami w stosunku do fabrycznego. Silniki wychodzące z fabryki z doładowaniem na pewno mają mocniejsze ( wykonane z lepszych materiałów podzespoły typu: panewki, tłoki, korbowody, itd ) elementy. W takim silniku na wejściu proponowałbym wykonanie kapitalnego remontu, jeszcze przed przystąpieniem do montażu zestawu turbo. A chyba zdajesz sobie sprawę z jakimi kosztami wiąże się to w polskich realiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam stronę http://forum.vwgolf.pl/ PROJEKTY oraz SPEED np to: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1019&start=0 30 stron o Przygotowaniu silnika pod Turbo ;)

Na pewno znajdziesz tam wszystko czego szukasz :icon_mrgreen:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

tu jest wiele specjalistów i ich szanuję , bo mają dużą wiedzę i moga mi pomóc.

 

Jakieś problemy z oczami, że nie widzisz, iż mamy też dzial Mechanika Nie tylko 2 kół?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak ci sie uda juz to zorbic to pewnie zaoszczedzisz sporo kasy. W UK turbo do Hayabusy z robocizną kosztuje ok. 3500GBP. Podobne ceny tez dla Kawasaki Z1000.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warsztacie kórym pracowałem jeden z mechaników po godzinach własnie zakładał do swojego auta doładowanie, był to silnik pojemnosci 2.0 z gamy opla na 16 zaworach;]

Zostało tam zamontowane doładowanie ze zmienia geometria łopatek, badania na chamowni wykazały 150KM. Przeróbka była trudna spreżarka zostła zamontowana na lini maski z której wystawał kawął spreżarki z rura dolotu prowadzacoą do filtru stożkowego(oryginalna puche połamało zapotrzebowanie powietrza:P)

 

Auto potrzebowało chłodzenia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...