dante_x Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Witam!Mam pyt odnosnie hamowania motocyklem. Nie wiem czy dobrze slyszalem ale moto przy duzej predkosci hamuje sie skrzynia biegow(redukujac bieg). Przy hamowaniu klamkami moze dojsc do zablokowania kola i w efekcie szlifu. Nie wiem czy to bajka, jezeli nie to czy mozna tak robic wszystkimi rodzajami moto?Prosze o odppozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 (edytowane) Mam pyt odnosnie hamowania motocyklem. Nie wiem czy dobrze slyszalem ale moto przy duzej predkosci hamuje sie skrzynia biegow(redukujac bieg). lepiej tego nie stosuj, jak będziesz grzał R1 na trójce, 200 i zredukujesz do 2 to będzie ciekawie :icon_twisted: Przy hamowaniu klamkami morzę dojść do zablokowania kola i w efekcie szlifu. Zależy jak mocno naciskasz klamkę. Jak masz hamulec hydrauliczny z przodu i naciśniesz z całej siły to proste że szlif ale, przy dużych prędkościach nie używa się hamulca bo jak się puści gaz to sam hamuję silnikiem. Edytowane 16 Września 2007 przez ozi159 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zonq Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 silnikiem mozesz hamowac przy kazdej predkosci, przy kazdej predkosci rowniez mozesz zblokowac kolo za mocna cisnac klamke, nawet przy 10km/h mozesz zaliczyc glebe, pewne jest jednak to, ze hamowanie silnikiem i hamulcami(umiejetne) jest skuteczniejsze niz uzywanie tylko jednego spowalniacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Przy hamowaniu klamkami moze dojsc do zablokowania kola i w efekcie szlifu. Taa kiedyś nawet w programie Jednoślad występował gościu który twierdził że jak się hamuje przednim to można przelecieć przez kierownice :biggrin: :biggrin: :biggrin: A tak poważnie jak sama nazwa mówi hamulce służą do hamowania.Silnikiem możesz sobie tylko trochę pomóc ew trochę zwolnic . Jeżeli jednak jesteś początkującym motocyklistą (a twoje pytanie na to wskazuje ) to najpierw naucz się hamować hamulcami a w miarę zdobywania umiejętności próbuj silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mizc Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 @dante_xmoże zacznij od przeczytania tego tematu i rozdziału z tej książki (od strony 77). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Niech zacznie od przeczytania netykiety, i dziwię się, że Moderator w ogóle nie zareagował na idiotyczny tytuł tematu i brak jakiegokolwiek opisu czy w ogóle czegokolwiek. "pyt"W pyte mu ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 lepiej tego nie stosuj, jak będziesz grzał R1 na trójce, 200 i zredukujesz do 2 to będzie ciekawie :biggrin:Zależy jak mocno naciskasz klamkę. Jak masz hamulec hydrauliczny z przodu i naciśniesz z całej siły to proste że szlif ale, przy dużych prędkościach nie używa się hamulca bo jak się puści gaz to sam hamuję silnikiem. Jeździłeś kiedyś R1?? Nie wydaje mi sie.. Sorry ale przy umiejętnej redukcji nie ma problemów.. Tak samo z hamowaniem .. Tak się składa, że miałem kiedyś dość awaryjne hamowanie moim Suzuki Tl1000R przy ok 240km\h i pomimo, że hamulec cisnąłem dość mocno nie byłem w stanie zatrzymać koła(i dobrze)... A przy redukcji przy wiekszych prędkościach przydaje się sprzęgło antyhoppingowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu wlkp Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Niech zacznie od przeczytania netykiety, i dziwię się, że Moderator w ogóle nie zareagował na idiotyczny tytuł tematu i brak jakiegokolwiek opisu czy w ogóle czegokolwiek. "pyt"W pyte mu ;-) Tak... Nie ma to jak życzliwość względem młodszego kolegi i do tego nowicjusza. Może jednak zostaw tego typu przytyki Moderatorom... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dante_x Opublikowano 17 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 tmi nie wiem kogo mial rozsmieszyc ten tekst, bo na pewno nie mnie. Gratuluje inteligencji i poczucia humoru. Dostalem wiadomosc od moderatora, udzielil mi wskazowek na nastepny raz. Twoje koncowe zyczenie zrealizuj wobec wlasnej osoby.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzyn Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 mozna hamowac silnikiem jak rowniez hamulcami - wszystko zalezy w jakiej sytuacjia jak dasz dupy , to i w jednym i w drugim przypadku szlif pewny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_SB_ Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Przy dużych prędkościach opór powietrza też ma duże znaczenie - odpuszczenie gazu dużo bardziej skutkuje przy 200 niż przy 100. Jednak jeśli ktoś musi szybko wytracić prędkość to sam opór i silnik nie wystarczy - chyba że wypuścimy spadochron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz102 Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 przy duzej predkosci hamuje sie skrzynia biegow(redukujac bieg). Przy hamowaniu klamkami moze dojsc do zablokowania kola i w efekcie szlifu. Moim zdaniem to co napisałeś się wyklucza, jeżeli masz awaryjną sytuacjie i trzeba tak szybko zahamować że istnieje możliwość zablokowania kół to gdzie tu masz miejsce tylko na hamowanie silnikiem. Po prostu nie rób tak że hamujesz na wciśniętym sprzęgle i tyle, oczywiście zależy od obrotów :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 (edytowane) lepiej tego nie stosuj, jak będziesz grzał R1 na trójce, 200 i zredukujesz do 2 to będzie ciekawie ;)Ale on chyba nie ma R1... przy dużych prędkościach nie używa się hamulca bo jak się puści gaz to sam hamuję silnikiem.hahahahahaha :biggrin: pozdr Edytowane 18 Września 2007 przez jurjuszi Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 silnikiem mozesz hamowac przy kazdej predkosci, przy kazdej predkosci rowniez mozesz zblokowac kolo za mocna cisnac klamke, nawet przy 10km/h mozesz zaliczyc glebe, pewne jest jednak to, ze hamowanie silnikiem i hamulcami ( :clap: przyp. hikor) (umiejetne) jest skuteczniejsze niz uzywanie tylko jednego spowalniaczaJesteś powyższego rzeczywiście pewien (jak twierdzisz) czy tylko tak Ci się wydaje?hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Jeździłeś kiedyś R1?? Nie wydaje mi sie.. Sorry ale przy umiejętnej redukcji nie ma problemów.. Tak samo z hamowaniem .. Tak się składa, że miałem kiedyś dość awaryjne hamowanie moim Suzuki Tl1000R przy ok 240km\h i pomimo, że hamulec cisnąłem dość mocno nie byłem w stanie zatrzymać koła(i dobrze)... A przy redukcji przy wiekszych prędkościach przydaje się sprzęgło antyhoppingowe... Ja dokładnie nie wiem bo jeszcze się uczę jak wszyscy :D to powiedz jak się to robi ?? bo ja nie mam pojęcia hahahahahaha banghead.gif tego ie byłem pewny jak pisałem ale przecież jak pomykasz 200 to nie są chyba potrzebne hamulce bo jak się puści manetkę to opór powietrza powietrza hamuję. ale zamiast hahahahahahaha to byś mnie poprawił a nie tylko nabijasz ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.