Skocz do zawartości

Hamowanie


dante_x
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pyt odnosnie hamowania motocyklem. Nie wiem czy dobrze slyszalem ale moto przy duzej predkosci hamuje sie skrzynia biegow(redukujac bieg). Przy hamowaniu klamkami moze dojsc do zablokowania kola i w efekcie szlifu. Nie wiem czy to bajka, jezeli nie to czy mozna tak robic wszystkimi rodzajami moto?

Prosze o odp

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pyt odnosnie hamowania motocyklem. Nie wiem czy dobrze slyszalem ale moto przy duzej predkosci hamuje sie skrzynia biegow(redukujac bieg).

 

lepiej tego nie stosuj, jak będziesz grzał R1 na trójce, 200 i zredukujesz do 2 to będzie ciekawie :icon_twisted:

 

Przy hamowaniu klamkami morzę dojść do zablokowania kola i w efekcie szlifu.

 

Zależy jak mocno naciskasz klamkę. Jak masz hamulec hydrauliczny z przodu i naciśniesz z całej siły to proste że szlif ale, przy dużych prędkościach nie używa się hamulca bo jak się puści gaz to sam hamuję silnikiem.

Edytowane przez ozi159
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnikiem mozesz hamowac przy kazdej predkosci, przy kazdej predkosci rowniez mozesz zblokowac kolo za mocna cisnac klamke, nawet przy 10km/h mozesz zaliczyc glebe, pewne jest jednak to, ze hamowanie silnikiem i hamulcami(umiejetne) jest skuteczniejsze niz uzywanie tylko jednego spowalniacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy hamowaniu klamkami moze dojsc do zablokowania kola i w efekcie szlifu.

 

Taa kiedyś nawet w programie Jednoślad występował gościu który twierdził że jak się hamuje przednim to można przelecieć przez kierownice :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 

A tak poważnie jak sama nazwa mówi hamulce służą do hamowania.Silnikiem możesz sobie tylko trochę pomóc ew trochę zwolnic . Jeżeli jednak jesteś początkującym motocyklistą (a twoje pytanie na to wskazuje ) to najpierw naucz się hamować hamulcami a w miarę zdobywania umiejętności próbuj silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej tego nie stosuj, jak będziesz grzał R1 na trójce, 200 i zredukujesz do 2 to będzie ciekawie :biggrin:

Zależy jak mocno naciskasz klamkę. Jak masz hamulec hydrauliczny z przodu i naciśniesz z całej siły to proste że szlif ale, przy dużych prędkościach nie używa się hamulca bo jak się puści gaz to sam hamuję silnikiem.

 

Jeździłeś kiedyś R1?? Nie wydaje mi sie.. Sorry ale przy umiejętnej redukcji nie ma problemów.. Tak samo z hamowaniem .. Tak się składa, że miałem kiedyś dość awaryjne hamowanie moim Suzuki Tl1000R przy ok 240km\h i pomimo, że hamulec cisnąłem dość mocno nie byłem w stanie zatrzymać koła(i dobrze)... A przy redukcji przy wiekszych prędkościach przydaje się sprzęgło antyhoppingowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech zacznie od przeczytania netykiety, i dziwię się, że Moderator w ogóle nie zareagował na idiotyczny tytuł tematu i brak jakiegokolwiek opisu czy w ogóle czegokolwiek.

 

"pyt"

W pyte mu ;-)

 

 

 

Tak... Nie ma to jak życzliwość względem młodszego kolegi i do tego nowicjusza. Może jednak zostaw tego typu przytyki Moderatorom...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dużych prędkościach opór powietrza też ma duże znaczenie - odpuszczenie gazu dużo bardziej skutkuje przy 200 niż przy 100. Jednak jeśli ktoś musi szybko wytracić prędkość to sam opór i silnik nie wystarczy - chyba że wypuścimy spadochron

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy duzej predkosci hamuje sie skrzynia biegow(redukujac bieg). Przy hamowaniu klamkami moze dojsc do zablokowania kola i w efekcie szlifu.

 

Moim zdaniem to co napisałeś się wyklucza, jeżeli masz awaryjną sytuacjie i trzeba tak szybko zahamować że istnieje możliwość zablokowania kół to gdzie tu masz miejsce tylko na hamowanie silnikiem.

 

Po prostu nie rób tak że hamujesz na wciśniętym sprzęgle i tyle, oczywiście zależy od obrotów :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej tego nie stosuj, jak będziesz grzał R1 na trójce, 200 i zredukujesz do 2 to będzie ciekawie ;)

Ale on chyba nie ma R1...

przy dużych prędkościach nie używa się hamulca bo jak się puści gaz to sam hamuję silnikiem.

hahahahahaha :biggrin:

 

pozdr

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnikiem mozesz hamowac przy kazdej predkosci, przy kazdej predkosci rowniez mozesz zblokowac kolo za mocna cisnac klamke, nawet przy 10km/h mozesz zaliczyc glebe, pewne jest jednak to, ze hamowanie silnikiem i hamulcami ( :clap: przyp. hikor) (umiejetne) jest skuteczniejsze niz uzywanie tylko jednego spowalniacza

Jesteś powyższego rzeczywiście pewien (jak twierdzisz) czy tylko tak Ci się wydaje?

hikor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłeś kiedyś R1?? Nie wydaje mi sie.. Sorry ale przy umiejętnej redukcji nie ma problemów.. Tak samo z hamowaniem .. Tak się składa, że miałem kiedyś dość awaryjne hamowanie moim Suzuki Tl1000R przy ok 240km\h i pomimo, że hamulec cisnąłem dość mocno nie byłem w stanie zatrzymać koła(i dobrze)... A przy redukcji przy wiekszych prędkościach przydaje się sprzęgło antyhoppingowe...

 

Ja dokładnie nie wiem bo jeszcze się uczę jak wszyscy :D to powiedz jak się to robi ?? bo ja nie mam pojęcia

 

hahahahahaha banghead.gif

 

tego ie byłem pewny jak pisałem ale przecież jak pomykasz 200 to nie są chyba potrzebne hamulce bo jak się puści manetkę to opór powietrza powietrza hamuję. ale zamiast hahahahahahaha to byś mnie poprawił a nie tylko nabijasz !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...