Piotrek69 Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 (edytowane) Czołem. Interesują mnie możliwości turystyczne fj. Konkretnie: 1czy zawieszenie jest tam "sportowe" czy jednak motor ten wybacza niektóre nierówności, 2czy owiewka jest skuteczna i nie ma zbytniego szumu w kasku przy ok 120 km/h 3co z wygodą dla pasażera, czy np. miotany jest podmuchami wiatru4spalanie słyszałem że nie za wysokie-prawda?5silnik czy ciągnie od najniższych obrotów czy raczej potrzebuje conajmniej 4000 obr.6wibracje sinika-rzeczywiście odczuwalne i upierdliwe? Ten sezon smigałem gsx 750 E i odpowiedzi na zadane pytania są w większości negatywne (oprócz spalania bo mieściło się czasem w 5,5 l). Stąd poszukuję innego moto. Okazuje się że nie stać mnie będzie na drogi moto(cięcia budżetowe) a ceny FJ są niskie. Witam,moja odpowiedz dot. FJR r'05:1. zawieszenie przod ma pelna mozliwosc regulacji(napiecie wstepne sprezyn/dobicie/powrot) - wiec jak sobie ustawisz - tak pojedziesz. Zawieszenie tyl ma 2stopniwa regulacje npiecia wstepnego (hard/soft) oraz plynna regulacje powrotu. MOzna zamienic na after-market'owy amortyzator Ohlins deykowany do modelu - wtedy regulacje masz pelna, ale... kosztujeW pratyce oznacza to ze mozna motcykl zestroic do jazdy sportowej, badz wygodnej. Pamiejtajmy ze moto to jakies 260kg + pilot.Szperajac w angielskich grupach dyskusyjnych znalalzlem takie ustawienia: "...Knightowl seems to have the better seat-of-the-pants real world experience, but you guys may have noticed in the June Sport Rider magazine, their FJR suggested suspension settings: FRONT: Spring preload: 2 lines showing; Rebound damping: 4 clicks out from full stiff; Compression damping: 7 clicks out from full stiff. REAR: Spring preload: 'Hard' position; Rebound damping: 3 clicks out from full stiff. I'm gonna try this on my '05, let me know how you like it. I'm 5'11", 165 pounds, mostly one-up...." i stosowalem je gdy mieszkalem i jedzilem po Wloszech i Szwajcarii. bylo OK, poniewaz to dosc twardy set-up , idealny na gladki asfalt o bardzo dobrej przyczepnosci. Jednak jak przyjedzalem do PL to najdalej we Wrocku byl postoj i przestrajanie na bardziej miekkie- wyboje koleiny etc....(BTW w to lato gdzies pod Ostroleka od polnocnej strony troche sie zagapilem na krajobraz i nie zauwazylem robot drogowych. Najechalem na prog, na nowy asfalt ze zbyt duza predkoscia, i tylko Tuskowy CUD oraz masa motocykla i ustawienia zawieszen mnie uratowaly. Dostaelem takiego kopa w powietrze, ze tankbag na magnesach 'odkleil' sie od zbiornika i zleci cudem nie zlecial, dupa pofrunela mi wyzej glowy etc... Gdybym byl na czyms lzejszym, albo mial nastawione na 'twarde' - bylyby klopoty, bez watpienia....) 2. skutecznosc owiewki: od razu zamienilem na wyzsza niz seryjna (mam wzrost 195). Owiewka takich dryblasow jak ja, chroni przed wiatrem ( i deszczem). Glowa mimo wszystko wystaje, wiec wieje. Rozwizanie tego problemu kosztuje 3PLN. Czyli ZAWSZE w dlugiej trasie ZATYCZKI DO USZU. ..Brings Quality to LIfe :crossy:A wogle przy 120/h to chyba mozna jedzic bez kasku i zatyczek :notworthy: 3. pasazer- wiekszy komfort ma chyba tylko na Gold Wingu. KAnapa szeroka, niewysoka, opcjonalnie mozna nawet dokupic oparcie ;) Krycie od wiatru zapewnia owiewka/ zabudowa/ cialo pilota. Powiem tak: jak bedzie narzekac- to chyba czas ja rzucic.... NIe kocha ani Ciebie, ani motocykli ;) 4. Spalanie- trudno mi powiedziec.... Mam filtr powietrza K&N, wydechy Remus, otwarte. W trasie lubie docisnac. Top speed zlapany na GPSie to 248km/h z kuframi solo. W przelotach po niemieckich autostradach potrafila wziac prawie 8l/100km... a to jest inne paliwo. wiec....?Przy rownej spokojnej jedzie do 140/h spalanie nie przekracza 6-6,5l 5. Oddawanie mocy i moment- liniowe. Ciagnie z dolu "jak mama uczyla" . To poniekad fenomen tej maszyny - niby turyst, ale odkrecic mozna prawie z 2,5 tys i sunie do przodu. Poza tym pojemnosc: to wciaz 4 cylindry w rzedzie, ale 2 razy wieksze niz 'przecietny' sport.To cos jak roznica miedzy V8 4-6litrow HEMI, a 2 litry z turbosprezarka ;) 6. Wibracje silnika- nie wiem o czym mowisz. Nie znam tego zjawiska z TEGO motocykla. A wibracje jako takie znam - KTM LC4 - singiel ;) czuc w dupie, w stopach, w dloniach... pozdrawiam, P PS. DO Jami: Nie bardzo rozumiem ... Zdlawione do 105KM? Ale po co?? Edytowane 18 Grudnia 2007 przez Piotrek69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jami Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 (edytowane) "PS. DO Jami: Nie bardzo rozumiem ... Zdlawione do 105KM? Ale po co??"Taką moc mam wpisaną we francuskich papierach rejestracyjnych.Może chodzi o jakieś podatkowe historie we Francji bo zmniejszonej mocy nie odczułem za bardzo.Też nie bardzo rozumiem po co to miałoby być dławione, niestety dopiero na wiosnę na asfalcie będę mógł to dokładnie sprawdzić , teraz raczej już nie pora na ostrzejsze przejażdżki :D .Jak do tej pory nikt z moich rozlicznych moto-znajomych nie spotkał się z FJRką o zmniejszonej mocy. Edytowane 19 Grudnia 2007 przez Jami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeMan Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 (edytowane) Witam. Zastanawiam się nad zakupem turystyka dla dłuższych wypadów. Po przebieraniu wybór padł na Yamahę FJR 1300. Niestety powstał kolejny dylemat. Ten sprzęt produkowany jest z półautomatyczna skrzynią biegów także. Mam wielkie wątpliwości co do takiego rozwiązania. Czy koś mam może doświadczenia z tą wersją FJR ? Jeżeli tak to bardzo prosze o uwagi i rady co do wyboru miedzy automatyka a ręcznym sprzęglem. Wszelkie inne uwagio dotyczące tego motocykla też chętnie usłyszę. pozdrawiamAndrzej Edytowane 7 Stycznia 2008 przez andrzej.wolny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56420,3442653.htmlja bym się nie dał chyba na to-to namówić...jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lui Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Na codzien jezdze ze sprzeglem czyli zwykla! Bylem na jazdach testowych na Fjr AS, kompletnie mi sie nie podoba!Jezdzi sie jak skuterem! Biegi zmienia ociazale jesli chcesz jezdzic dynamicznie to sie nie nadaje!nie wiem jak jest z zywotnoscia tego calego mechanizum!Pali wiecej od zwyklej wersji i jest wolniejsza!Polecam Ci wersje zwykla :clap: Pozdrawiam Lui Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek PO Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Sorry ale nie rozumiem jak mozna kupic sobie moto z automatem i po co w ogóle inzynierowie Yamahy to wymyślii? Chyba dla dziadków - powolniaków itp. Dla mnie to profanacja, skutery rozmumiem ale pradziwe moto? To tak jak kupic mega spotrowy katamaran i wsadzić w niego automat. Bez sensu. Cytuj http://maciejbanaszak.eu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Sorry ale nie rozumiem jak mozna kupic sobie moto z automatem i po co w ogóle inzynierowie Yamahy to wymyślii? Chyba dla dziadków - powolniaków itp. Dla mnie to profanacja, skutery rozmumiem ale pradziwe moto? To tak jak kupic mega spotrowy katamaran i wsadzić w niego automat. Bez sensu.Pozatym są sytuacje gdzie przydałoby się ślizgnąć sprzęgłem, np. manewry na parkingu,automat w takich sytuacjach nie głupieje? Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Moj kolega z ktorym czesto jezdze kupil w zeszlym roku takie cus z awtamatem. Czy wplywa na spalanie-nie wiem jak z normalna skrzynia, ale mu przy jezdzie 120-130 km/h pali 5 litrow! Przy 200 pali 12 :icon_biggrin:W zeszlym sezonie zrobil okolo 18 tys km i to nadal jeszcze dziala :bigrazz:Najwiekszy problem z tym wynalazkiem jest podczas jazdy po lesie, piachu itd. Nie mozna sie wspomoc polsprzeglem, co w ciezkim i mocnym motocyklu praktycznie uniemozliwia zjazd z asfaltowej drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeMan Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Dzięki za opinie. Też mi sie wydawaje to rozwiązanie dziwne. W aucie chociaż jedną nogą trzyma sie albo hamulec albo gaz. A tutaj sie zastanawiam jak na postoju przygazuję przypadkiem to motocykl znajde kilkset metrów dalej w krzakach pewnie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fidotp Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Wejdź na forum FJ i FJR i popytaj urzytkowników.http://forumfj.mojeforum.net/index.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert M Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Hmm? Dynamiczna jazda? Jak by co mam troche rad jak udynamicznić hayke. Nawet mam takie cóś co mi zostało-czyli wahacz i zębatka. Jeżeli chodzi o AS to śmigam takim i nie żałuje gotówki na taką wersję. W hayce też miałem takie coś zamontowane ale to było do dynamicznych startów. Jeżeli chodzi o jazde na gumie to też sie da z AS bez problemu poderwie. Zapraszam na Faae am See i tam pośmigać po zakrętach i tamtych trasach. Dla mnie AS 100% sie sprawdził. POLECAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Delta81 Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Jak w temacie, interesują mnie opinie użytkowników tych motocykli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
njoyXX Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Witam Wszystkich :) Zaczne od tego ze coraz bardziej mysle o zmianie moto i mysli ida w strone FJR. Poszukuje wszelkich info o tym motocyklu.A najbardziej malowanie rocznikow,wyposazenie itp. Czyli te informacje ktore pozwola wybronic sie z opresji przy zakupie moto. Jakos nie moge w necie znalesc takich iformacji :) Pozdrawiam,Michal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenji Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Nie można było tutaj zapytać? Wątek jest nawet na tej samej stronie: http://forum.motocyklistow.pl/Kto-ma-Yamah...00--t81529.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMASZ MILEWSKI Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 (edytowane) Shimy w Fjr predkosc od 80-60 opona zmieniona,luzu na glowce ramy brak?? co dalej??? Edytowane 20 Maja 2009 przez TOMASZ MILEWSKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.