Jump to content

Recommended Posts

Co sądzicie o motocyklach tej klasy? Np. Cbr 400rr, Zxr 400 czy Gsxr 400 ? Pojemność nie duża, ale czy dobra dla początkujących? A jeżeli chodzi o utrzymanie, części itd.? Proszę o opinie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co sądzicie o motocyklach tej klasy? Np. Cbr 400rr, Zxr 400 czy Gsxr 400 ? Pojemność nie duża, ale czy dobra dla początkujących? A jeżeli chodzi o utrzymanie, części itd.? Proszę o opinie ;)

 

Moim zdaniem sprzęt tego typu jest dobry jak jest w miarę nowy dzisiaj dostępność części jest no delikatnie mówiąc- bardzo utrudniona a jak już ktoś ma części to wie ze trudno cokolwiek dostać i odbija mu z cenami . Z drugiej strony klasa 400 jest i tak najbardziej popularna z "dziwnych" pojemności bo np 250 to już raczej marzenie żeby cokolwiek dostać ;) :clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o części to napewno je trudno zdobyć, ponieważ są to motocykle rzadko spotykane. Kolega ma GSX-R 400 i że tak powiem najłatwiej z tymi częściami nie ma, ale wszystko da się załatwić. Ale za to rekompensuje mu to swoją mocą, silnik pięknie chodzi (co najmniej jak 600) i jeździ się też dobrze. Również planuje nabyć motocykl z tą pojemnością (Bandit) i sam nie wiem czy to dobry pomysł, także będę śledził ten temat i szukał informacji.

Pozdrawiam i dzięki za temat :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja sadze, ze producenci powinni powrocic do produkowania motocykli o tej pojemnosci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja sadze, ze producenci powinni powrocic do produkowania motocykli o tej pojemnosci.

Jestem ZA. To byłoby super rozwiązanie dla początkujących, którym nie podobają się GS-y, CB itd. Taki GSXR o pojemności 400 chyba nadawał by się do nauki jazdy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja osobiście sie uczyłem na Hondzie VT 250 (2 gary w V) i bardzo mile wspominam tem motocykl. Co do 400 to też szukałem długo ale są one drogie, często sie psują i cięzko z częściami. Do tego ZXR 400 jest masakrycznie sportowy (reszta z tej klasy zapewne też) i strasznie niewygodnie sie nim jeździ (na dłuższą trase masakra kręgosłupa).

 

Szczerze powiedziawszy lepiej kupić jakąś 600, nie koniecznie od razu ninje itp. bo na takiej 400 bardzo szybko ci sie znudzi.......

 

fajne są VFR 400 ;) nie tak diabelnie niewygodne i fajny wahacz :) poza tym to Honda która chociaż daje nadzieje na bezawaryjność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-sportowe moto o tak niskiej pojemności, grzeszyć momentem obrotowym w średnim zakresie obrotów nie będzie. Zatem możesz być zawiedziony.

Ja uważam ze jest to sprzęt dobry tylko na tor wyścigowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja dodam, że dla początkującego zxr bęzdzie dobry :bigrazz:

 

Od wczoraj jestem posiadaczem i nie narzekam na moc.

To jak mini 600-tka :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja sadze, ze producenci powinni powrocic do produkowania motocykli o tej pojemnosci.

Ależ nigdy nie zaprzestali produkcji. Są kraje, gdzie pojemność 400 ccm bije rekordy popularności:

 

http://www1.suzuki.co.jp/motor/full_line/cap_400.html

http://www.yamaha-motor.jp/mc/lineup/sportsbike/index.html

http://www.kawasaki-motors.com/model/

http://www.honda.co.jp/motor-lineup/displa...r400/index.html

 

Uważam, że walory maszyn tejże pojemności są u nas niedoceniane, być może czas najwyższy to zmienić; jeżeli motocykli 400 ccm zacznie na naszych drogach przybywać, to łatwiej będzie o części zamienne (popyt wymusi podaż).


Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max, rowery oraz alternatywnie pojazdy szynowe (także w skali 1:120)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie sa czterysetki tylko zdlawione modele o wyzszej pojemnosci. Wiadomo jakby to wygladalo w rzeczywistosci w Polsce. Poza tym wyczuwam letko przesmiewczy ton dzieki slowu 'Alez', ktorego uzyles na poczatku swojej wypowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są zdławione bo zapewne od 400 wzrasta znacznie opłata itp. sprawy, w polsce różnicy w sumie nie ma większej.

Chciałbym, żeby więcej było pojemności 250 i również 400, a nie same sześćsetki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzilo raczej o to, ze przecietny Polak kupowalby tansza 400 i szedl do mechanika, zeby zdjal blokade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie sa czterysetki tylko zdlawione modele o wyzszej pojemnosci. Wiadomo jakby to wygladalo w rzeczywistosci w Polsce. Poza tym wyczuwam letko przesmiewczy ton dzieki slowu 'Alez', ktorego uzyles na poczatku swojej wypowiedzi.

 

 

 

wybacz, ale co ty piep...ysz ??!! :cool: jakie zdławione wyzsze pojemnosci?? czy nie zwrociles uwagi ze pod zdjeciami oprócz tych japonskich znaczkow są cyfry tj "399cm3", "398cm3" ?? chyba ze wg Ciebie to oznacza zdławioną "1000" gratuluje bystrosci :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie sa czterysetki tylko zdlawione modele o wyzszej pojemnosci (...)

 

i żeby nam się dzieci nie czepiały rakiet... :)

 

to SĄ motocykle o pojemności 400ccm, bliźniacze modele (o tych samych nazwach) do tych oferowanych w europie i stanach; na dokładkę właśnie u japsów popularne ze względów ubezpieczeniowych/ podatkowych. przepisy kierunkują ludzi na taką pojemność: powyżej niej rośnie stawka ubezpieczeniowa lub podatkowa, więc jeśli komuś motocykl ma służyć do jazdy, a nie do podkręcania ego, to na taki się decyduje

nie da się z nich "zdjąć blokady", bo żadnej nie ma :)

 

problem z takimi maszynami u nas polega na tym, że praktycznie nie ma ich w oficjalnej sieci dystrybucji, a tylko z importu prywatnego. nie wiem, jak z częściami: ktoś się wypowiadał, że żaden problem (i tak do większości motocykli trzeba na coś bardziej skomplikowanego niż filtr czekać kilka tyg)

 

inna sprawa, że u nas każdy chce mieć przynajmniej "litra", więc nie rokuję im żadnych szans na rynku. a zmiana przepisów ubezpieczeniowych..? no cóż, można nagminnie u nas 125ccm rejestrować na 50, to i 600 (i większe) w przypadku takich restrykcji dałoby się rejestrować na 400ccm... :(

jsz


bezmotocyklowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ależ nigdy nie zaprzestali produkcji. Są kraje, gdzie pojemność 400 ccm bije rekordy popularności:

 

http://www1.suzuki.co.jp/motor/full_line/cap_400.html

http://www.yamaha-motor.jp/mc/lineup/sportsbike/index.html

http://www.kawasaki-motors.com/model/

http://www.honda.co.jp/motor-lineup/displa...r400/index.html

 

Uważam, że walory maszyn tejże pojemności są u nas niedoceniane, być może czas najwyższy to zmienić; jeżeli motocykli 400 ccm zacznie na naszych drogach przybywać, to łatwiej będzie o części zamienne (popyt wymusi podaż).

 

biją rekordy popularności, bo przepisy są tak restrykcyjne, że w takiej Japonii na ulicy nie uraczysz dużego sporta czy golasa, same jakieś skutery i takie właśnie "popularne" 400 ccm :) , które uchodzą za big biki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba ze wg Ciebie to oznacza zdławioną "1000" gratuluje bystrosci

Dziekuje, ale juz milcz.

 

i żeby nam się dzieci nie czepiały rakiet... :)

 

to SĄ motocykle o pojemności 400ccm, bliźniacze modele (o tych samych nazwach) do tych oferowanych w europie i stanach; na dokładkę właśnie u japsów popularne ze względów ubezpieczeniowych/ podatkowych. przepisy kierunkują ludzi na taką pojemność: powyżej niej rośnie stawka ubezpieczeniowa lub podatkowa, więc jeśli komuś motocykl ma służyć do jazdy, a nie do podkręcania ego, to na taki się decyduje

nie da się z nich "zdjąć blokady", bo żadnej nie ma :biggrin:

 

problem z takimi maszynami u nas polega na tym, że praktycznie nie ma ich w oficjalnej sieci dystrybucji, a tylko z importu prywatnego. nie wiem, jak z częściami: ktoś się wypowiadał, że żaden problem (i tak do większości motocykli trzeba na coś bardziej skomplikowanego niż filtr czekać kilka tyg)

 

inna sprawa, że u nas każdy chce mieć przynajmniej "litra", więc nie rokuję im żadnych szans na rynku. a zmiana przepisów ubezpieczeniowych..? no cóż, można nagminnie u nas 125ccm rejestrować na 50, to i 600 (i większe) w przypadku takich restrykcji dałoby się rejestrować na 400ccm... :biggrin:

jsz

Dalbym sobie glowe uciac, ze to jest tak, jak na zasadzie FZ6 i FZ6 S2. No coz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dalbym sobie glowe uciac, ze to jest tak, jak na zasadzie FZ6 i FZ6 S2. No coz...

 

 

... no i zostałbys bez głowy ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do grona tych motocykli można zaliczyć jeszcze ciekawą Honde CB1, silnik od cbr400. Z częściami nie jest najgorzej.

No i oczywiście wiele dużych skuterów, od 250 do 500ccm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwykle na poczatek najczesciej polecane sa, jak napewno wszyscy wiedza, gs-y itd. dlatego zainteresowal mnie temat 400-tek, ktore maja opinie "narwanych" i "typowych na tor", wiec mniejsza pojemosc wcale nie oznacza w takim razie lepszego motocykla na start?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi sie bardzo podoba bandit 400,kumpel mial i poltora sezonu(wraz z zima)przelatal bezawaryjnie(a moto ostro dostawalo po manecie) i ten dzwiek-litry siadaja :banghead:

 

zastanawia mnie jak by taki bandit 400 wypadl w porownaniu z gpz 500,kiedys kumpel mial okazje przejechac sie obydwoma i stwierdzil ze bandit lepsze kopytko ma

Edited by sylikat

Share this post


Link to post
Share on other sites

zgadzam sie z sylikatem , mały bandziorek fajny , Honda CB-1 (400ccm) też , kręci sie to to , że aż miło , wiec może kate rozglądniesz sie za małym , ostrym nakedem... Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mzona strikte patrzec tylko na pojemnosc przy wyborze pierwszego moto,

500ccm a 500ccm to nie to samo, porownajcie sobie np. gs'a z Bimota Vdue 500 :buttrock: na pierwsze moto mzoe byc i nawet 800 tylko pytanie co to bedzie za sprzet, ja np polecil bym kazdemu poczatkujacemu enduraka typu singiel 650:) szukaj przedewszystkim czegos co ci sie podoba, ma ok 50-60KM i takiego zeby ci sie jak njlatwiej prowadzilo :biggrin: jesli masz juz podstawowa szkole(nie mowie o skuterze kolegi/kolezanki) sam kiedys zastanawialme sie nad bandziorem 400 :buttrock: fajny a wyglada jak 600:P


Usługi IT - www.tricori.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez czasem mysle ze polatal bym na b4 ale chyba po cbr 1000 to by mnie nie zadowolil ale moto fajne i itak bym z checia polatal :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale macie tematy jak 400cc dla mnie co prawda taka pojemnosc by wystarczyła

ale te motory w zadnym stopniu nie są ładne nie przypominaja motorów sportowych

są stare i problemy z częsciami a pozaty 600cc i 1000cc ma w sobie to cos:):buttrock:

pozdrawiam wszystkich

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale macie tematy jak 400cc dla mnie co prawda taka pojemnosc by wystarczyła

ale te motory w zadnym stopniu nie są ładne nie przypominaja motorów sportowych

są stare i problemy z częsciami a pozaty 600cc i 1000cc ma w sobie to cos:):icon_twisted:

pozdrawiam wszystkich

 

szatana?:icon_twisted:

 

to posac tylek na taka bimote 500 i zoabczysz co ma:) tylko uwazaj bo to co ma gryzie:P

Edited by YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...