Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie ukladu kierowniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Moj moto dziwnie zachowuje sie w zakretach. Jezdzac innym sprzetami nie zauwazylem tego zjawiska. Dodam, ze motocykl mam bezwypadkowy i w salonowym stanie.

Skrecajac w prawa lub lewa strone czuje, ze motocykl sam zaciesnia zakret. Musze walczyc z kierownica i mocno ja odpychac. Np skrecajac w prawa strone na wolnej predkosci czuje jak prawa strona kierownicy mocno cisnie na moja prawa dlon. Musze mocno ja odpychac i gdybym ja puscil pewnie walnelaby w ogranicznik.

Przy jezdzie na wprost jest wszystko OK.

Troche to meczace przy jezdzie po miescie.

Macie jakies pomysly co sprawdzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamowania na zakretach nie sprawdzalem, bo i jak? Ale z hamulcami wszystko OK. O lozyskach w kole nie pomyslalem i na pewno je sprawdze.

 

Jesli chodzi o lozyska w glowce ramy to mialem je zbyt mocno skrecone. Troszke popuscilem i kierownica o wiele lzej chodzi, ale nadal zaciesnia zakrety :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamowania na zakretach nie sprawdzalem, bo i jak? Ale z hamulcami wszystko OK. O lozyskach w kole nie pomyslalem i na pewno je sprawdze.

 

Jesli chodzi o lozyska w glowce ramy to mialem je zbyt mocno skrecone. Troszke popuscilem i kierownica o wiele lzej chodzi, ale nadal zaciesnia zakrety :/

 

Podnieś moto na centralke i sprawdź czy koło się ładnie kręci, i czy przy skręconej kierownicy nie ma jakiś dziwnych objawów.. przy okazji czy nie masz luzów na główce, bo może za bardzo popuściłeś. Sprawdź jeszcze ciśnienie w kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze odwrotnie, nie popusciles dostatecznie i kierownica dalej jest mechanicznie hamowana przy skretach przez lozyska.

Podnies przod moto, ustaw przod prosto i sprawdz czy pod nacisnieciu reka na ktoras strone kierownicy przod opada do ogranicznika, czy jeszcze go cos ( lozysko ) zatrzymuje.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre opony mogą powodować takie coś . Sportowy Avon w zakręty wchodził bez żadnego wysiłku , ale w zakręcie i na wyjściu trzeba było użyć stosunkowo dużej siły . Ale u Ciebie zdaje się jest jeszcze większa siła .

A może masz odwrotnie założoną oponę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M: wkrotce sprawdze czy jest tak jak mowisz.

 

Dziki YZF: nie bardzo rozumiem jak mozna zle wsadzic lagi w polki? Owszem kiedys je tam wyciagalem z polek, ale na pewno powrocily we wlasciwe miejsce. Ale dzieki za zwrocenie na to uwagi.

 

Dariusz L: moja opona Michelin Pilot na pewno jest dobrze zalozona. Musze tylko sprawdzic czy trzyma odpowiednie cisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odswiezam temat, poniewaz po 8 miesiacach znalazlem rozwiazanie swojego problemu.

Dariusz L mial racje. To byla wina opony. Zmienilem na inna i zupelnie inna jazda :buttrock: Nie sadzilem, ze mozna odczuwac taka przyjemnosc z jazdy i z taka latwoscia wchodzic w zakrety :banghead:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...