Skocz do zawartości

Wszystko o Hondzie XR


Rekomendowane odpowiedzi

Tyle, że w usa xr650r też była a właściwie do dziś jest kultowym sprzętem.

inna sprawa, że paździerz xr650l ma znacznie więcej walorów iniwersalnych, sporo słabsza, cięższa, z rozrusznikiem, mniej sportowa prawdopodobnie znajdowała więcej nabywców niż model R, albo jeśli to nie prawda, po prostu postanowili zastąpić toporną konstrukcję XR, lekką zendurowioną crosówką crfx.

Tyle, że w ten sposób ten motocykl stracił całkowicie swój charakter, legenda umarła

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czemu nie wyciągneli wniosków i zamiast poprawic to i owo zaprzestali produkcji po chyba 6sciu latach?

 

honda ma jakąś dziwną politykę odnośnie enduro :D

zobacz np xr600-niby też legenda moto klepane do 2000 roku ale w 95 roku przedni zawias był już ekstremalnie słaby i przestarzały i w sumie najgorszy w swojej klasie (tt600s miała niebo lepszy, że o lc4 czy klxie nie wspomne ) mogli zrobić lift żeby poprawić pozycję tego moto na rynku, ktm jak sam piszesz co chwila modernizuje swoje konstrukcje żeby były lepsze a honda nie zrobiła kompletnie nic.....

 

piec xr650r na wtrysku i z e-starterem jest w quadzie honda trx700 (swoja droga zajebisty quad, niezależne zawieszenie z tyłu, mocny silnik ) więc jakiejś tam ewolucji się doczekał ale moto wycofali z produkcji i tyle ......

 

czyzby chodzilo jednak o kasę i droższy serwis?

 

od jakiegoś czasu tylko o to chodzi -wszyscy odchodzą od konstrukcji prostych i bezawaryjnych żeby zarabiać na serwisie-myślisz dlaczego wszyscy odeszli od 2T (generalnie chodzi mi o japonię ) ??

 

ten problem już kilka razy wałkowaliśmy -nawet jakbym ja miał 50tys zł i chciał iść do salonu kupić nowe moto, ale takiego następce xr600 , moto dobre w średnio-trudny teren ale z niewymagającym serwisem to nie ma moto dla mnie :D albo współcześne dualowe 250 , ciężkie jak na swoją pojemność i zawias rodem z dualowych 125 2T z początku lat 80, albo hard 450 4T gdzie ciągle trzeba grzebać........

 

no i fakt zostały coniektóre klocki klasy 600 ale to co z nimi zrobili woła o pomste do nieba-xt jak rozpoczynali produkcje to była, niezła wagowo, zawias w sumie pierwsze 43nF miały najlepszy do terenu i najbardziej agresywna a na jamnika 3TB to szkoda klepania nawet......

 

Wg mnie najtrudniej jest zrobic mocny i bezawaryny silnik

 

no z tym się w 1000% zgadzam :D ktmowi do dnia dzisiejszego się nie udało, mimo że cały czas udoskonalają, a honda stworzyła i zmarnowała potencjał........

 

KLXa "R" robli 3 lata, to w ogóle masakra

 

też zmarnowany potencjał-moto które w swoim okresie miało jedynie za konkurencje lc4 (bo husqvarny z tamtego okresu były tragiczne pod względem awaryjności, yamaaha mulasty silnik, a honda trwalsza i tańsza w naprawie ale mocą i zawiasem ustępowała ) klepali 3 lata i zamietli pod dywan -szkoda............za to C który ważył chyba 150kg suchy miał zawias od dt 125 klepali kupę czasu...

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piec xr650r na wtrysku i z e-starterem jest w quadzie honda trx700 (swoja droga zajebisty quad, niezależne zawieszenie z tyłu, mocny silnik ) więc jakiejś tam ewolucji się doczekał ale moto wycofali z produkcji i tyle ......

jest tez chyba w nowym dominatorze i to nawet z kopką, swoją drogą dominatora tez musieli spieprzyc, był to dobry sprzęt wyprawowy, bardziej poręczny niż dr rs czy xtz 660 i całkiem szybki a teraz wymyslili ze będzie to funbike/supermoto/hujwicoto

od jakiegoś czasu tylko o to chodzi -wszyscy odchodzą od konstrukcji prostych i bezawaryjnych żeby zarabiać na serwisie-myślisz dlaczego wszyscy odeszli od 2T (generalnie chodzi mi o japonię ) ??

nie wszyscy tylko znowu Japońce, europejskie 2T mają się dobrze i są rozwijane (zmienne mapy zapłonu, rozruszniki) ktm, gas gas , husqa, sherco, husaberg,

ten problem już kilka razy wałkowaliśmy -nawet jakbym ja miał 50tys zł i chciał iść do salonu kupić nowe moto, ale takiego następce xr600 , moto dobre w średnio-trudny teren ale z niewymagającym serwisem to nie ma moto dla mnie :D

jest ktm 690 enduro r, okrutnie mocny i waży 138kg na sucho, więc jeszcze bez dramatu, wiecej niz xr ale napewno z o niebo lepszym zawiasem wcale nie jest mniej hard, zmiana oleju co 3100 mil, zawory co 6200 mil, więc ru xr się chowa bo tam jest zmiana oleju chyba co 1000km czy 1500km

 

spokojnie mogliby przecież zrobic podobne tylko mniejsze moto z bardziej wyczynową geometrią a'la exc z mniejszym silnikiem o mocy nie 65 ale nawet 48KM co dla wielu byłby w sam raz, ale wtedy mniej osob kupiłoby exc i serwisy mniej by zarabiały na tłokach, zaworach, łańcuszkach, itd

Zawsze można włożyć do XRki zawias od CRF - właśnie przerabiam ten temat, ale jest to jak najbardziej wykonalne.

albo do ramy crf silnik z xr

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc ru xr się chowa bo tam jest zmiana oleju chyba co 1000km czy 1500km

 

co 1000 i olej i zawory (w pratyce z reguł nie wymagają regulacji co 1000 )

 

no fakt 690 jest niezły aczkolwiek zawsze to 10kg więcej(stara xt600 ważyła 135 ) i nie ma kopniaka (nie wiem czemu każdy kat miał chyba tylko 690 i 990 nie ma :D )

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie że stara xr600 ma regulację przedniego zawiasu :D ?? wczoraj zabrałem się za lagi i na dole lagi jest gumowa zaślepka na nią jest napis hard i coś tam jeszcze i strzałki , podważasz ją wkrętakiem, wyciągasz (to zwykła gumowa zaślepka u mnie pod nią było ciut oleju ) i pod spodem jest taka typowa kręcona płaskim śrubokrętem regulacja twardości jak w np w drz :D

 

także jest regulacja powietrzem (wentyle u góry ) i śrubką u dołu -początkowo jak to zobaczyłem myślałem że mam nieorginalne lagi ale wszystkie elementy się zgadzają z serwisówką i uszczelniacze też pasują więc to na 100% oryginał lagi....

 

a cały internet pisze że nie ma żadnej regulacji -pisze bzdury :D

 

z tym że ciekawostka dotyczy xr przed liftem w 91 jak weszła tarcza na tył coś zamotali z przednim zawiasem nie wiem czy nie zlikwidowali tej regulacji....

 

jak to działa w praktyce ??-nie wiem w drz to ja za bardzo nie odczuwałem kręcenia tymi śrubkami , motałem motałem w końcu zrobiłem seryjne nastawy i dałem spokój tutaj poskładam koze to zobaczymy....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem bel raya 10w taki jak zaleca serwisówka

 

natomiast jeden element niechcący uszkodziłem i teraz jednej lagi nie poskładam :/ tak to jest jak się chołota z śrubokrętem dorwie do japońskiego motocykla :D

 

chodzi o ten element http://makinaparts.com/lang-en/honda/1123-91254ka4831-honda-xrv750-xr600-dust-seal-en.html na tym rysunku to element numer 30

http://www.cmsnl.com/honda-xr600r-1988-belgium_model6868/dust-seal-frfork_91254ka4831/

 

z wierzchu wyglądał jak simmering w tulejce nie pasowało mi że na rysunku jest to 1 element a przecież gdyby simmering był osobno i tulejka osobno to byłby 2 elementy-ale doszedłem do wniosku że ktoś coś kombinował więc zacząłem dłubać śrubokrętem (mówie i tak simmeringi idą do kosza ) i wydłubałem po czym okazało się że to jest jakby tulejka z wklejonym simmeringiem(to jest jeden element ) no i teraz będe musiał to kupić-najlepsze że na allegro nigdzie tego nie ma pozostanie albo ASO albo może intercars dojdzie po numerze części....w sklepach za granicą ten element (dust seal-nie wiem jak to się tłumaczy) kosztuje ok 10-12 euro (40 zł ?? ) no cóż gapowe się płaci :D oby tylko dało się dostać ....

 

dziwi mnie tylko że na allegro są tylko zestawy uszczelniaczy dostępne a przecież ta tulejka z simmeringiem też uszczelnia i chyba też powinno się ja wymienać ?? na cms jest komplet za ok 80 zł

http://www.cmsnl.com/honda-xr600r-1988-belgium_model6868/seal-set-frfork_51490ka4831/ i jest i normalny uszczelniacz i ta tulejka.......

 

przy drugiej ladze byłem już mądrzejszy i udało mi się to zdemontować bez uszczerbku aczkolwiek jak będzie do dostania w normalnej cenie w PL to wymienie oba .....

 

PS znalazłem zestaw all ballsa za 100 zł do xrv 750 pasuje wymiarami i są te tulejki (tam to nazywają kapturek przeciwpyłowy ) ale jeszcze poszukam taniej...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, jest to uszczelniacz przeciwpyłowy i zwykle nie warto go psuc bo on się rzadko niszczy, zwłaszcza jak masz harmonijki na lagach, sąsiad kiedys idenycznie dał ciała z drką, chyba miesiąc czekał na te uszczelniacze z aso i kosztowały 100zł/szt

 

co do regulacji w XR to wg mnie nie jest to regulacja twardosci ani siły dobicia "COMP" bo to masz regulowane powietrzem (działa to jak chce) tylko prędkosci odbicia "REB"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, jest to uszczelniacz przeciwpyłowy i zwykle nie warto go psuc bo on się rzadko niszczy, zwłaszcza jak masz harmonijki na lagach, sąsiad kiedys idenycznie dał ciała z drką, chyba miesiąc czekał na te uszczelniacze z aso i kosztowały 100zł/szt

 

po ciężkim szukaniu w internecie najtaniej znalazłem chyba komplet za ok 50-70 zł +przesyłka, aczkolwiek są podane tylko wymiary które mi się kompletnie nie zgadzają, być może podjadę do ASO(mam 55km do najbliższego ASO hondy troche kawałek na skuter za zimno a auto w benzynie więc najlepiej by było poczekać aż bede miał kilka spraw :D ) jakby miało kosztować z 40 zł sztuka to odżyłuje i kupie 2 nowe...........

 

z racji że to tylko uszczelniacz przeciwpyłowy a olej zatrzymują olejowe to w sumie poskładam dzisiaj te lagi juz na gotowo i beda leżeć czekać na te kapturki...

 

co do regulacji w XR to wg mnie nie jest to regulacja twardosci ani siły dobicia "COMP" bo to masz regulowane powietrzem (działa to jak chce) tylko prędkosci odbicia "REB"

 

przyjrzałem się i gumowej zaślepce na tą śrubkę (ona jest od spodu lagi) pisze soft i hard i są strzałki wyznaczające kierunki i nic więcej..........kiepsko u mnie z angielskim ale to chyba znaczy miękki twardy więc na chłopski rozum to regulacja twardości-przy prędkości odbicia by było chyba slow i fast ??

 

 

lipa że to rozwaliłem bo bym polatał po śniegu-koza już 3 tydzień stoi a im dłużej stoi tym trudniej zapala :D

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy wiecej sie trzeba nakopac :laugh:

 

no aż się boje :D ale lagi poskładane uszczelniacze przeciwpyłowe być może do końca tygodnia będe miał, niech tylko ten mróz trochę się ogarnie bo dziś jest -10 w dzień, nawet z psem mi się chodzić nie chciało :D

 

ja w crm (ktora też się gotowała w piaskownicy notorycznie ) miałem zamontowany komputerowy wiatraczek od zasilacza za 6 zł-przywiązałem go drutem miedzianym do chłodnicy i na kierownicy zrobiłem wyłącznik......

 

mimo że teoretycznie ten wiatraczek nie był wodoodporny ani pyło odporny, działał bardzo długo, zawsze jak wpadałem na żwirownie to go włączałem i latałem na włączonym i nigdy mi wody nie wypuła a pałowałem ostro i kurzyło się nieziemsko bo ja zawsze na końcu lecę :D

 

mycie woda też cierpliwie znosił(tylko że ja myłem wężem bo nie mam myjki ciśnieniowej) i pływanie motocykla też(chociaż był na takiej wysokości że nigdy nie zanurkował conajwyżej dostawał wodą )

 

zabiłem go jak solidnie wyciochrałem moto w błocie, nie umyłem i glinopiachomuł zaschnął w wiatraczku-potem wpadłem na piach włączyłem go nie zwróciłem uwagi że nie chodzi i ogień a tu klops, wypluła mi wodę mówie co jest patrze nie kręci się -błoto go zblokowało dostał pradu i się spalił.....

 

koszt takiej instalacji to 6 zl wiatraczek 1 zł włącznik +troche kabelka, chęci, lutownica i drut miedziany (ja go poprostu przywiązałem do chłodnicy drutem)

 

w xr650r jak masz wersję jułesej z uboga instalacją elektryczną to potrzebny będzie mostek prostowniczy który w PL kosztuje 1 zł, mogę ci rozrysować schemat co do czego podpiąć i gdzie, z jednego takiego mostka zasilisz do 2-3 wiatraczków i instalacja elektryczna też tyle wytrzyma......

 

zawsze możesz zaryzykować, wiatraczki zabezpieczyć bezpiecznikiem, u nas w PL jakby to wszystko uległo uszkodzeniu to byłbyś stratny jakieś 15-20 zł :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baja synu Baja Design , w usa niema biedy :cool:

 

 

łeeeeeeeeee nima kopania nima zabawy :D

 

a na serio to w takim razie poprostu podpinasz się pod aku i tyle....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...