ruskisputnik Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Motocykl kawasaki zxr 400. Rozleciała się panewka korbowodu na 4 cylindrze (zrobiła się cieńka jak taśma klejąca). Powstał taki luz że tłok dobijał do głowicy ale jej nie uszkodził. Mogę zamówić nową orginalną (koszt 85zł) ale zastanawiam się czy wał się nie zużył ( zmniejszyła się jego średnica ) - wygląda na to że nie, nie jest nawet zarysowany, ale jeśli tak to będzie minimalny luz nawet na nowej panewce i się zaraz rozleci. Drugie wyjście- Firma Panewex specjalizuje się w dorabianiu panewek itp. Koszt dorobienia panewki i szlifu wału - ok 200 zł no i wtedy panewka jest dopasowana idealnie do wału ale nie wiem na ile to będzie wytrzymałe ( niby dają gwaranje ). Jak myślicie co lepiej zrobić ? Czy wał mógł się zużyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Motocykl kawasaki zxr 400. Rozleciała się panewka korbowodu na 4 cylindrze (zrobiła się cieńka jak taśma klejąca). Powstał taki luz że tłok dobijał do głowicy ale jej nie uszkodził. Mogę zamówić nową orginalną (koszt 85zł) ale zastanawiam się czy wał się nie zużył ( zmniejszyła się jego średnica ) - wygląda na to że nie, nie jest nawet zarysowany, ale jeśli tak to będzie minimalny luz nawet na nowej panewce i się zaraz rozleci. Drugie wyjście- Firma Panewex specjalizuje się w dorabianiu panewek itp. Koszt dorobienia panewki i szlifu wału - ok 200 zł no i wtedy panewka jest dopasowana idealnie do wału ale nie wiem na ile to będzie wytrzymałe ( niby dają gwaranje ). Jak myślicie co lepiej zrobić ? Czy wał mógł się zużyć? Osobiście proponowałbym oddać wał do szlifierni w celu zmierzenia. W razi jakichkolwiek uchybień zrobienia szlifu na konkretne cylindry i zakupieniu (mimo wysokiej ceny) oryginalnej panewki, ponieważ z tego co wiem dorabiane panewki nie są trwałe (pewnie Pan Adam M. znowu ze mną pojedzie :) :D )Tak ja bym zrobił w moim moto. Nie wiadomo jak wygląda korbowód, czy nie uległ "wybiciu", no i wał może nie ma rys ale może mieć owal i już są schody. teraz warto się zastanowić dlaczego wytarło panewkę?? A jak reszta?? Ciulowy olej?? PoZdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Urban kto Ci powiedział że można szlifować wał japońca pod nadwymiarowe panewki?Podaj mi przykład do którego japońca można dokupić panewki na I lub II szlif.Adam M. w tym temacie może wam podać taki przykład ale nikt więcej. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Urban kto Ci powiedział że można szlifować wał japońca pod nadwymiarowe panewki?Podaj mi przykład do którego japońca można dokupić panewki na I lub II szlif.Adam M. w tym temacie może wam podać taki przykład ale nikt więcej. Jest jescze coś takiego jak napawanie wału korbowego:) Ale to przedroży sprawę i lepiej za 200zł dać do Panewexu. Wszystko trzeba wziąć ze strony ekonomicznej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 A możesz kupić panewkę nadwymiarową? Jeżeli tak to trzeba zrobić szlif wału właśnie na tym wykorbieniu. Ponadto trzeba dać korbowód do sprawdzenia bo jeżeli obróciło panewkę to napewno otwór w korbowodzie będzie zowalizowany. Tak więc nadwymiarową panewkę, korbowód i wał zanieść do warzsztatu i po problemie. Jeżeli można kupić nową w serwisie to nie polecałbym dorabiania. Zarobek prawie żadny a co orginał to orginał.Proponuje też sprawdzenie drożności kanałów olejowych w korpusie silnika i wale korbowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Już kiedyś o tym pisałem, jest na to sprawdzony patent: szlif, azotowanie, dorobić nowe panewki. Ale najważniejsze jest to żeby ktoś to porządnie złożył. Nie jakiś domorosły mechanior, który naprawił kiedyś simsona kolegi i myśli że sobie z japońcem poradzi. :flesje: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boruta Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Witam mialem podobny problem tyle ze silnik byl w uladzie v (suzuki sv) chcialem kupic uzywany silnik jednak zadnego w sensownej cenie nie znalazlem wiec oddalem wal do regenaracji (Wibrostykowe napawanie) oraz zakupilem oryginalne panewki. Moto po naprawie bylo ujezdzaje na kole i nic sie nie dzialo, zrobilem nim jakies 6tys km i dalej wszystko bylo w porzadku. naprawa kosztowala mnie razem z panewkami 600zl w przypadku motocykla 4 cylindrowego koszt naprawy wyraznie wzrosnie. Naprawe walu wykonalem w http://www.korczynski.pl/index.html Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Rada Urbana o tyle dobra zeby przed zrobieniem czegokolwiek wszystko dokladnie pomierzyc, bo moze cud sie zdarzyl i czop jest nie ruszony.To samo z otworem korbowodu.Wowczas wymiana oryginalnej panewki i wszystko bedzie dzialalo.Jezeli nie to sprawa trudniejsza i wowczas sklanial bym sie do rozwiazania z azotowaniem walu.Trzeba rowniez sprawdzic wydatek pompy olejowej i czystosc kanalow w bloku po rozbiorce silnika, bo musi byc jakas przyczyna tego numeru. Adam M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ruskisputnik Opublikowano 1 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Przyczyną była prawdopodobnie jazda z zbyt niskim poziomem oleju. niedostawał do okienka nawet po przechyleniu motocykla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Czyli przyczyna standardowa. Ludzie dbajcie o olej. Lepiej litr ponad stan niż litr za mało.Szczególnie jak ktoś lubi podnieść przednie kółko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ruskisputnik Opublikowano 1 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Pojechałem dzisiaj do szlifierni i okazało się że czop na wale się starł i zmniejszyła się średnica o pół mm. trzeba szukać nowego silnika :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZbirAs Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Witam mialem podobny problem tyle ze silnik byl w uladzie v (suzuki sv) chcialem kupic uzywany silnik jednak zadnego w sensownej cenie nie znalazlem wiec oddalem wal do regenaracji (Wibrostykowe napawanie) oraz zakupilem oryginalne panewki. Moto po naprawie bylo ujezdzaje na kole i nic sie nie dzialo, zrobilem nim jakies 6tys km i dalej wszystko bylo w porzadku. naprawa kosztowala mnie razem z panewkami 600zl w przypadku motocykla 4 cylindrowego koszt naprawy wyraznie wzrosnie. Naprawe walu wykonalem w http://www.korczynski.pl/index.html Pozdrawiam Witam mam dokładnie ten sam problem , gdzie zakupiłeś panewki ??? www.MotoManiacy.org Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 (edytowane) Witam mam dokładnie ten sam problem , gdzie zakupiłeś panewki ???W ASO Suzuki. Ostrzegam jednak że regeneracje wału itp to loteria. Nie mówiąc już o dorabianiu panewek bo to rzucanie pieniędzy w błoto. Edytowane 25 Maja 2012 przez rafael Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Witam mam dokładnie ten sam problem , gdzie zakupiłeś panewki ???1. Szukasz sprawnego wału z panewkami (tymi podoporowymi też) .2. Kupujesz sprawny piec . Reszta to mity lub loteria . Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 O panewka w Sv650 poleciała. Też tak miałem i kupiłem nowy piec.tylko w polsce panewki w sv 650 padaja , ciekawe czemu ?przebiegi krecone czy szkoda na olej ? WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi