Skocz do zawartości

954 dziura między 3 a 5 tys obrotów???


Rekomendowane odpowiedzi

Może mi ktoś podpowiedzieć co może być przyczyną dziury między 3 a 5 tys. obrotów w 954. Wydawało mi sie że motor słabo ciągnie. Sprawdziłem go ostatnio na Bemowie i na wykresie mocy ma dziure, a nawet załamanie mocy między 3 a 5 tys obrotów. Reszta jest OK- ma 140KM. Dodam że ma "exup" który ma dobre ustawienia, w airboxie klapka chodzi... Wydech Lazer, filtr K&N...

Czy jest w 954 jakaś sonda lambda czy coś takiego?? Nie wiem co jest przyczyną tej dziury???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam się za bardzo, ale podczas czytania tego forum takie objawy były diagnozowane brudnym filtrem powietrza.

Pozdro

 

No raczej nie, to wyglada na objaw za ubogiej mieszanki. Widocznie twoj uklad nie ma mozliwosci skompensowac ilosci powietrza jaka dostaje z przelotowego filtra ( K&N ) i przelotowego wydechu.

Najtansze rozwiazanie to zalozyc oryginalny wydech a zostawic filtr, sadze ze niezbedne jest zalozenie power comandera, albo przeregulowanie obecnego chipa zeby wyregulowac to w istniejacej sytuacji.

Zadzwonil bym do Damiana w DynoTech w Katowicach zeby sie upewnic jakie rozwiazanie uznaja za

zadowalajace - oni sie zajmuja tego typu przerobkami.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana mapy paliwowej konieczna i hamownia, bez tego wymiana wydechu i filtra to wyzucanie pieniedzy w błoto. opisze na przykładzie.

Kolo ma hayabusa 1300., zafundował se wydech sportowy za jedyne 900 gbp, oczywiscie z kolektorami. motor po wstawieniu na hamownię przed wymianą na tylnym kole podkreślam pokazało 148 kucy. po wymianie wydechu moc skoczyła do 151 kucy. kolo mi opowiada (900 gbp i czuje ze robie się siwy, najdrozsze trzy konie), potem mechanior mówi jedzi bo K&N , więc następne 150 gbp i 1,5 kuzy więcej (kolo na to- czuje ze siwieje w oczach), na to mechanior no teraz się nim pobawimy. czyli hamownia i zmiana mapy paliwowej specjalnym urządzeniem, bez zadnych power commanderów itd. cztery godziny go meczył i czysty odlot, 172 konie na tylnym kole. do tego doszło zdjecie odciecia zapłonu przy 300 km/h i hayabusa przy 200 km/h pali gume, a v max około 360. szkoda tylko ze on tego magika znalazł gdzies koło Londynu, bo tam mieszka.

 

dlatego uwazam ze zmiana filtrów i wydechów bez hamowni i ingerencje w dawke paliwa, czyli zmina mapy lub dysz iglic w gaźnikach to bezsens, wyzucanie pieniędzy. bo dosyc ze masz dziure, to i mozesz zaszkodzić silniczkowi np za ubogą mieszaneczką. a ocenianie na zasadzie ze wydaje mi się ze lepiej to tak troche nie bardzo dobre rozwiązanie.

więc na polecam znaleźdź kogoś z hamownią i potrawiącego grzebac w mapie paliwowej, lub najprostrza metoda to dla otpowiedniego modelu, wydechu, filtra zamontuj powercommandera, a ze stronki www.powercommander.com ściągnij gotowy program z odpowiednią mapą.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szekal napisał:

najprostrza metoda to dla otpowiedniego modelu, wydechu, filtra zamontuj powercommandera, a ze stronki www.powercommander.com ściągnij gotowy program z odpowiednią mapą.

 

Gotowce nigdy nie były dobrymi programami. Siedze troche w temacie modyfikacji TDI i często gęsto gotowe propgramy mogą narobić więcej szkody niż pożytku. Dlatego najlepiej stroić maszyne i korygować program pod konkretny sprzęt, gdyż każdy jest inny. Poza tym mozna dostosowac parametry do swoich potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...