zbyniooo Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Witam wszystkich posiadaczy jednośladów! Niedawno zakupiłem swoją wymarzona Honde Cb-1 wszystko w niej jest ok, prócz jednego zardzewiały bak :flesje: (od środka).Niby nie problem a juz wyladowałem na czyszczeniu gazników.. Usuwałem rdze z baku fosolem i machaniem podkładkami ,pozniej zalałem benz, no ale problem powrócił po niecałym miesiacu. Teraz robiłem to samo z tym, ze zabezpieczyłem od srodka zbiornik farba corr-aktive i tu kolejna i to wielka porazka.Nie wiem kto w ogóle wymyslił ten sposób wyczytałem gdzies na forum i tak zrobiłem a tu zonk- farba niby nie zmywalna przez benzyne i tym podobne a w baku juz benzyna ma kolor czerwony a farba znika.. Jezeli ktos z was spotkał sie z tym problemem i skutecznie sie z nim uporał niech mi poda przepis na sukces bo pogoda piekna a ja siedze w garazu :cool: Bede wdzieczny za kazda informacje. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Nie mialem takiego problemu, ale moze piaskowanie by pomoglo??? Potem musialbys wyplukac bardzo dokladnie bak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kristekk Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Ja mam dokładnie taki sam problem, tylko jeszcze nie czyściłem baku. Wydaje mi się, że stanie (u mnie przynajmniej) na wymianie baku na inny. Nie ma sensu co 1000km czyścić gaźniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyniooo Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Ale ja rdzy pozbyłem sie juz a ona i tak wraca bo blacha zostaje gola w zborniku. Wiec wychodzi na to, ze trzeba ja czyms zabezpieczyc. Normalnie w zbiornikach jest chyba jakas powłoka sam nie wiem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Nie mialem takiego problemu, ale moze piaskowanie by pomoglo??? Potem musialbys wyplukac bardzo dokladnie bak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyniooo Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 A moze słyszał ktos o preparacie POR15 ? Albo wie gdzie go mozna dostac ? Znalazłem to w innym, czesniejszym poscie na temat rdzy w baku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kristekk Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 http://www.por15.com/ Za małą puszkę chcą ponad 40$ a nie wiem ile potrzeba na bak. Autentycznie, chyba najtaniej wychodzi zmienić bak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Ja jak miałem rdzę, to nasypałem do baku troche przesianego piasku i kreciłem nim na wszystkie strony, żeby się dokładnie oczyścił a póżniej pamiętaj po prostu,żeby mieć dużo paliwa w baku, to bedzie dobrze.. Możesz też założyć dodatkowy filterek paliwa, ktory kosztuje pare złotych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyniooo Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Dzisiaj po raz kolejny biore sie za ten zbiornik spróbuje cortaninem- srodkiem polskiej produkcji .Zobaczymy jak wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukass102 Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 (edytowane) Widocznie za mało machałeś bakiem, do śrubek i podkładek trzeba jeszcze zalać z 0,5L nafty, miąchać z 5-6 godzin bez przerwy i będzie dobrze. Potem pozostaje mieć zawsze trochę benzynki w baku :icon_twisted: Edytowane 26 Maja 2007 przez Lukass102 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oldzorro Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 1. Udać się na auto-złom2. Wziąć od gościa starą hartowaną szybę boczną od malucha (albo ze cztery, i tak nie mają co z nimi robić)3. Włożyć to do papierowego, grubego worka (50l)4. Potłuc5. Wsypać do baku„Szkiełkować” do skutku z dodatkiem nafty (dopóki nie pozbędziesz się całej korozji problem będzie powracał)6. Dokładnie wypłukać benzyną (kilka płukań)7. Niczym nie maluj8. Tankuj do pełna, od czasu do czasu „zabełtaj”9. No i oczywiście filtr paliwa!Motocykl prawdopodobnie długo stał bez paliwa no i zardzewiał.Albo……………… od razu kup inny bak.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 POR 15 warty jest swojej ceny. Kosztuje co prawda w warunkach polskich drogo, ale zawiera ( w zestawie do zbiornika ) 2 rodzaje srodkow chemicznych czyszczacych zbiornik ze szlamow i rdzy i zabezpieczajacych wnetrze przed powtornym zardzewieniem i wlasciwy srodek zabezpieczajacy zbiornik przed wszelkimi wplywami zewnetrznymi w przyszlosci.Ten srodek ma konsystencje farby, ale po wyschnieciu wytrzymalosc stali, mnie w kazdym razie nie udalo sie przeciac nozyczkami sklejonego PORem materialu.Uzylem go w zbiorniku mojej BSA z dobrym skutkiem, ale nie jest to motocykl, ktorego sie wkrotce pozbede wiec $40 nie bylo tu duzym wydatkiem ( przecietna cena zardzewialego baku to $ 200, dobrego $500 ).Sadze ze srodki polskie sa inne ale nie sa gorsze, trzeba po prostu wybrac cos co ma sprawdzona, dobra opinie i uzyc dokladnie wg instrukcji. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
easyrider Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Ostatnio miałem ten sam problem ale już sie tego pozbyłem problemu moja recepta jest prosta i tania. Najlepszy według mnie jest Grysik do akwarium (kamyczki) wsypać z 5 garści nalać nafty lub jak kto woli wody tylko trzeba puźniej dobrze wysuszyć mieszać z godzine z przerwami płukać go kilkanbaście razy i powinno pomuc:) mojemu baku pomogło POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 w zeszlum roku pisalem o tym dosyc szeroko a nawet zapodalem caly artykół jak to zrobic. jak uda mi sie znalesc ten skan to zapodma raz jeszcze. tak jak napisano, szyba "sekurit", potłuc jak najdrobniej, wsypac, pozatykac wszystkie wloty i wyloty, siatka do mocowania bagazu czy tam kasku, taka motocyklowa, przypinasz bak do betoniarki "gruszki" właczaszi co jakis czas zmieniasz pozycje. czym dluzej tym lepiej. nastepnie szukasz dystrybutora firmy 3M. oni maja specjalny zestaw do renowacji zbiorników paliwa. jak przeszukasz archiwum to moze trafisz. tam sa dokladne nazwy itd Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawasaki454 Opublikowano 28 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Przeczytałem wszstkie rady i zastanawiam się czy nie taniej bedzie kupić nowy bak bez rdzy?. Napewno mniej roboty a czy nie taniej? Sprawdź cenę baku na Allegro i MotoBazar w łodzi. :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.