Skocz do zawartości

Co Sadzicie o Tym POJEZDZIE BMW ??


Rekomendowane odpowiedzi

moto226845.jpg

Co sadzicie o tym pojedzie BMW ??

 

Całkiem możliwe, że po 2003 roku BMW zaprzestanie produkcji swojego niekonwencjonalnego skutera C1. Ta niebanalna konstrukcja, o nie spotykanych dotychczas rozwiązaniach, mimo że dostępna jest na rynku już od trzech lat nie spełniła oczekiwań swojego producenta. BMW liczyło, że pojazd zaprojektowany wspólnie z włoskimi stylistami z biura Bertone okaże się rewolucją na rynku. O ile sprzedaż z ubiegłego roku osiągnęła zadowalający poziom (10 600 sprzedanych egzemplarzy) o tyle rok 2002 oraz obecny odbiór publiczny C1 nie napawa optymizmem.

 

Bardzo prawdopodobne jest, że powodem niepowodzenia C1 jest jego cena (7100-8000 euro). W porównaniu do zwykłych skuterów jest on blisko dwukrotnie droższy. BMW argumentuje tę cenę wyjątkową konstrukcją pojazdu. Jest to pierwszy w historii skuter z karoserią i normalnym dachem, jedyny jednoślad, na którym można jeździć bez kasku, ale za to w zapiętych pasach bezpieczeństwa (bez pasów skuter nie ruszy). Karoseria tego niezwykłego pojazdu wykonana jest z aluminium i posiada kontrolowane strefy zgniotu - C1 przeszedł bardzo dobrze serię crash-testów. Napędzany jest jednocylindrowym, czterosuwowym silnikiem o pojemności 125 ccm. Niecałe 6 sekund trwa przyspieszanie do dozwolonych w mieście 50 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 103 km/h. Jazdę umila zestaw audio z odtwarzaczem płyt CD.

 

 

Obecnie BMW podjęło decyzję o zmniejszeniu produkcji modelu C1 i dopasowaniu jej do aktualnych potrzeb rynku. Nie wpłynie to jednak na dostępność do pojazdu w sieciach dealerskich. Do końca roku 2003 C1 pozostanie w ofercie BMW w pełnej palecie wyposażeń i kolorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrażę moja subiektywną opinię - nie podoba mi się. Moim zdaniem trochę przekombinowana konstrukcja, poza tym cena - zwłaszcza na polskie warunki jest sprawa istotną. Widziałem na żywo w wawie coś takiego ale nie wywarło na mnie specjalnego wrażenia.

pozdrówki

 

 

 

download.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tego nie kupil wolalbym sobie kupic jakiegos chooperka :D Najlepiej do 50cm :D Ale coz niektorym sie to moze podobac mi nie, a zreszta co to za motor(???) skoro nie czuc wiatru we wlosach :D

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Jak mawia porzekadło: jeśli nie spróbujesz, to się nie przekonasz.

BMW spróbowało i się przekonało. Pomysł się nie udał, chociaż zasługuje na szacunek, bo jest oryginalny, a przede wszystkim odważny. Kto z producentów motocykli naraziłby się tak właśnie jak BMW na docinki w stylu moto-katamaran itd?

Także chwała prodeucentowi za odwagę, chociaż faktem jest, że kicha z tego wyszła jak diabli (nota bene cena 800 euro jest zupełnie zrozumiała, ze względu na zaangażowaną w projekt technologię i materiały; nowinki zawsze dużo kosztują).

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że po prostu BMW chciało wejść/stworzyć nowy segment rynku i zarobic na tym duzo kasy...niestety przeszacowali i na tym polega niepowodzenie marketingowo/rynkowe i za to się płaci...inna sprawa że akurat BMW stać na takie eksperymenty...

 

 

 

download.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, nie każdy eksperyment się powiedzie... TO samo doświadczył Mercedes ze Smartem... Nie oszukujmy się, jeżeli chcemy sprzedać coś co ma być małe i poręczne (ten skuter BMW miał zastąpić miejski samochód w drodze do pracy) a dajemy na to cenę jak normalny pojazd wyższej klasy, to... cóż, tylko dla znudzonych hobbystów! No i dlatego taka sprzedaż. Zamiast stawać się pojazdem popularnym, jak było w zamierzeniach, pozostał ciekawostką. Pamiętacie Renault Avantime - to samo.... takie jest ryzyko nowatorstwa i... nie do końca sprecyzowanego targetu rynkowego. :?

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy słyszeliście że BMW odsprzedało nazwę "C1" Citroenowi :?: I to jest definitywny koniec produkcji tego skutera..............

 

 

 

PS.

jak bmw to dla dresow !!! heh

Niekoniecznie - sam też kiedyś miałem auto marki BMW serii 5, a dresem nie jestem i nigdy nie byłem inie będę!

 

pozdro! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie chodzi o to... bardziej o to aby dojechac do firmy w garniturze nie psujac sobie fryzury :lol: . Fakt BMW wstrzymala produkcje tych nierentownych skuterow, sprzedajac prawa do nazwy "C1" CitrĂśenowi. Na pewno ta proba nie przyniosla ujmy BMW, wrecz przeciwnie pokazala ze mozliwe jest stworzenie pojazdu do miasta. Sam rozgladam sie za jakas 200-ka C1, za pare lat beda rarytasem :lol: . Co do Smarta to sprzedaje sie jak cieple bulki, przynajmniej w Niemczech gdzie nadaje sie do jazdy w miescie, nie trzeba nim dlugo szukac miejsca do zaparkowania. W Polsce na pewno gorzej bo tu ludzi bardziej pociaga wielkosc i prezentacja :D . Dowodzi tego chciazby fakt wprowadzenia do sprzedazy nowych modeli.

 

Smart Roadster:

MRO_A00_60_large.jpg

Smart Roadster coupe:

MRC_A00_60_large.jpg

Smart Crossblade:

MCR_A06_large.jpg

Smart Cabrio:

MCO_A00_large.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...