prince Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 1.Narazie wysłałem im projekt. Jezeli są takie same to zamówie 4 od razu i zobacze. Mają mi zrobić wycene a wtedy wam powiem.2. Myśle czy można by było jakoś bardziej utwardzić koła rozrządu. Jakieś pomysły??3. Tylko od którego urala dokładnie pasuje pompa olejowa bez przeróbki??Pozdrawiam Taką dostałem odpowiedz od Paradowskich:WITAM, CENA KOMPLETU WYNOSI 214,72 ZŁ BRUTTO CZYLI 53,68ZŁ ZA 1 SZT. POZDRAWIAM Ogólnie cena mnie troszke zaskoczyła bo spodziewałem się mniejszej. No ale wole mieć takie zawory niż z plastoliny ruskiej, pozatym Paradowscy to chyba najlepsi producenci zaworów na naszym rynku. Oprócz gaźników k-68 bardzo ważnym elementem będzie dobry filtr powietrza. Chyba z rezygnuje z oryginalnego na rzecz takiego:http://www.allegro.pl/item230859321_filtr_...ral_dniepr.html Miał ktoś z czymś takim do czynienia??1 .Tak Paradowscy to najdroższa opcja . Co nie jest równoznaczne z tym ze najlepsza. 2.Według mnie nie ma powodu żeby utwardzać koła .3.Od każdego starego urala .A z tym filtrem to skubańce . Poprzeglądałem kilka katalogów dzisiaj nie znalazłem .Olejowy jest dobry tylko można sobie nogę olejem ufajdać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 A ja myślę, że powinieneś wiedzieć czemu regler od MZ nie pasuje, a to,że regler za późno włącza wzbudzanie to pikuś dla kodoś kto się na tym zna :icon_biggrin: "Znawco" - szukasz sobie na siłę powodów do kłótni??!! Ciebie nie pytałem o ten regulator, więc bądź tak miły i nie wtrącaj się!!!!!!!! To tyle na ten temat; Co do filtra to ciekawy pomysł z tym wkładem - jak ktoś już pojeździ na tym to niech da znać jak się sprawuje;Co do zaworów w dolniaku - to nowe są wzajemnie wymienne - ale miałem taki przypadek w moim poprzednim motocyklu, że zamiana miejscami zaworów była niemożliwa (zawory jeszcze oryginalne - po zamianie miejscami jeden się nie domykał - a powodem była wystająca prowadnica i lekka różnica laski zaworowej - miała lekkie zgrubienie tuż nad grzybkiem); Znajomu jeździ Kaśką na nowych ruskich zaworach (te bez nacięć). Przed założeniem poddali je oględzinom (równiez pomiarom twardości) - i okazało się, że są troszkę bardziej miękkie niż oryginały. Mimo to spisują mu się bardzo dobrze; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 (edytowane) Ja myśle że ten filtr który pokazałem zapewni lepszy dopływ powietrza przy takim samym oczyszczaniu, co jest zresztą bardzo ważne. Ruskie filtry po zalaniu olejem , często lubią w terenie rozbryzgać troszke poza puszke, więc musimy pamiętać o uzupełnianiu go. A taki filtr jest bezobslugowy i bardziej według mnie solidny. Rozmawiałem z obsługą u Paradowskich i ich zawory są o 15% przynajmniej twardsze od ruskich oryginałów. Więc i tak w nie zainwestuje. paolo filtr zakupie w najbliższych dniach, jest to niedroga sprawa, przeróbka nie jest odwracalna ale akurat puszka na filtr jest tania a mam w zapasie druga więc moge pokombinować. prince czyli jak dobrze zrozumiałem to pompa olejowa od urala m-61, m-62, m-63 będzie pasować. Rozejrze się na najbliższym bajzlu za taką i porównam z kaśkowską:icon_twisted: Bez zdjęć się nie obejdzie. - Czytałem tematy o zapłonach elektronicznych i mam zamiar zastosować taki w kaśce bo w deklu zamykającym aparat zapłonowy jest dużo miejsca:) Znalazłem taki na allegro, wszyscy znajomi motocykliści mi polecają więc się skusze, tylko nie rozumiem dwóch zdań: BEZOBSŁUGOWA PRACA MODUŁU -NIE WYMAGA REGULACJI ODSTĘPU PRZERYWACZA I ODŁĄCZONY KONDENSATOR POWODUJE ZE UKŁAD DZIAŁA BARDZO BEZAWARYJNIE. Czyli co w ogóle nie regulujemy zapłonu?? Bo nie bardzo rozumiem. Taki znalazłem na allegro i mi go polecają, tylko nikt nie testował w boxerze:http://allegro.pl/item240447643_elektronic..._iz_pf_126.html Puzel dzięki za przypomnienie. Prowadnice w kaśce nie są wymienne, tylko rozwierca się je na podany wymiar. Wszystko podobno jest w książce dmowskiego:) Gumiś jak jesteś takim znawcą to wytłumacz nam na czym polega problem z relgerem i jaki powinno się zamontować regulator elektroniczny:) Będe wdzięczny. kolejny mój problem to wydechy, bo moje to jakieś samoróbki przelotowe, które się w ogóle nie nadają. Mam dwie opcje z tego co widze:Pan Frubahttp://www.frubamotocykle.tpi.pl/gfx/foto0...0/P1010010a.JPGHartman:http://www.motory.hg.pl/new1/index.htmPotrzebuje wydechy i tłumiki. Widziałem pare zdjęć motocykli, miały one pokryte wydechy czarną jakąś warstą. Co to jest?? Malowanie proszkowe?? Przecież tam jest duża temperatura;/ Edytowane 3 Września 2007 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Ten modul to nie zaden modul ( pod tym pojeciem rozumiem elektroniczny zaplon bez czesci ruchomych oparty na tyrystorach ) tylko tkzw wzmacniacz iskry - urzadzonko ktore powoduje wzmocnienie iskry zaplonowej z jednoczesnym obnizeniem napiecia pradu plynacego przez styki przerywacza.Jego glowna wada to uzycie czesci mechanicznych w aparacie zaplonowym, ktore wymagaja obslugi w trakcie uzywania i w pewnym momencie zostana zuzyte. Zalety wymienione sa na aukcji + niska cena w porownaniu z prawdziwym zaplonem elektronicznym, ktory oscyluje kolo 200 zl.Oczywiscie w tym przypadku punkt zaplonu musi byc wlasciwie ustawiony, a zdanko o nieregulowaniu przerwy mozna miedzy bajki wlozyc, bo przeciez czym przerwa wieksza tym zaplon bardziej przyspieszony, a z kolei normalne uzytkowanie moto bedzie powodowalo zuzywanie sie nozki na dzwigience i zmniejszanie przerwy, czyli sprawdzac przerwe i utrzymywac ja we wlasciwej wielkosci trzeba zeby silnik prawidlowo funkcjonowal. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Pare slow a`propos reglera. Kupilem niedawno nowa pradnice do mojego Urala a teraz zamowilem elektroniczny regler robiony specjalnie pod ta pradnice. Jak go juz odbiore i przetestuje to powiem skad go mam bo nie chce robic reklamy jesli nie wiem jak on dziala, chociaz gosc zapewnia mnie ze jest naprawde dobry bo on ma tez urala i jezdzi na identycznym. Ma pasowac w oryginalna radziecka puszke i ma kosztowac ok. 60 zl. Inna sprawa ze widzialem na allegro tez jakis robiony dla ruska ale w brzydkiej plastikowej obudowie. Co do reglera z MZ to nie podejdzie poniewaz jak ktos wspomnial na stojanie pradnicy od MZ jest opornik regulacyjny, nazywany przez niektorych blednie "uzwojeniem wzbudzenia", a w ruskach taki opornik jest w regulatorze wlasnie wiec trzebaby ten mz-owski przerobic, a swoja droga montowalem kiedys te elektroniczne reglery w MZ i AWO i nie sa one idealne-nie reguluja dokladnie napiecia ladowania a prawie zawsze zarzyla sie kontrolka ladowania podczas pracy. Reasumujac-napisze jak dostane regler i byc moze polece wam producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 A regler od CZ-ki???? Ktoś próbował go montować do ruska?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 prince czyli jak dobrze zrozumiałem to pompa olejowa od urala m-61, m-62, m-63 będzie pasować. Rozejrze się na najbliższym bajzlu za taką i porównam z kaśkowską:P Bez zdjęć się nie obejdzie.Chodzi o to ze w rusku tego typu ,mówienie o ciśnieniu oleju jest sporym nadłużyciem . Raczej chodzi o wydajność. Pompy urali pużniejszych typów (tych z niby-filtrem) mają wyższe o 2mm zeby i przez to olej bardziej chula w układzie . Oczywiście słowo "chula" jest bardzo umowne ;)kolejny mój problem to wydechy, bo moje to jakieś samoróbki przelotowe, które się w ogóle nie nadają. Mam dwie opcje z tego co widze:Pan Frubahttp://www.frubamotocykle.tpi.pl/gfx/foto0...0/P1010010a.JPGHartman:http://www.motory.hg.pl/new1/index.htmPotrzebuje wydechy i tłumiki. Widziałem pare zdjęć motocykli, miały one pokryte wydechy czarną jakąś warstą. Co to jest?? Malowanie proszkowe?? Przecież tam jest duża temperatura;/Róznie. Najczesciej to lakiery żaroodporne. Najczęściej malowane przed zdjęciami albo co kilka przejazdów. Firma (bez reklamy) zajmójąca się nakładaniem powłok na tłoki zajmuje się też kładzeniem specjalnych powłok na kolektory wydechowe (dolotowe też). Koszty kosmos ale jak szalejesz z Parandowskimi to może Cię zainteresują. A regler od CZ-ki???? Ktoś próbował go montować do ruska??Elektronik , mechaniczny? Mechaniczny u mnie kiedyś chodził. Był okej . Zresztą co ja tam wiem. To był PAL'owski.Jeśli chodzi o elektroniczne układy sterujace to te z allegrowa można sobie odpuścić ma rzecz takich z mapką zapłonu . Jednak wtedy nalezy zmienić instalacje na dwunastkę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 (edytowane) Panie Adamie więc na to wynika: jeśli płynie mniejsze napięcie po stykach przerywacza, więc one się mniej wypalają. Czyli starczą na dłużej:) I założe taki wzmacniacz iskry i będe regulował zapłon bo to przyjemność. Dziękuje za wyjaśnienie. cyborg czekam na cynk, ale chyba wiem kto to jest:) Tzn. u kogo zamówiłeś, bo koleś zajmuje się też regulatorami do iż-a w puszke prądów. prince czyli polecasz najbardziej pompy olejowe od urala m-66, m-67, m-67-36?? Rozejrze się cenowo ile kosztują, co do tego filtra to nawet już polacy zaczeli produkować nowe wymienniki wkładów.Wiem żę HIPECO też robi te powłoki, ale krzykneli tyle że mało z krzesła nie spadłem. A ja nie oszczędzam na remoncie, tylko za tyle bym drugą kaśke w proszku kupił:) wiec rozsądek wziął góre. Teraz pozostało pytanie od kogo kąpletne wydechy z tłumikami?? Napewno nie od pana z Celestynowa:p Chodzi mi o jakość bo i tak to wszystko pójdzie w kolor czarny. Myślałem żeby wydechy pokryć farbą żaroodporną metodą piecową?? Coś podobnego do proszkowania... Co do kwesti silnikowych nie wyjaśnił jeszcze dwóch rzeczy:- wałek rorządu osadzony jest na łożysku kulkowym i na tulei z brązu. Zamieniał ktoś z was tą tuleje na łożysko rolkowe czy kulkowe?? Mnie osobiście wydaje się to dobrym rozwiązaniem. Mam pod nosem dwie całkiem dobre marki łożysk, tylko które wybrać??CX i HERTZ, SKF?? Zrezygnowałem z ruskich co jest logiczne. Zwykłe łożyska, żadnych teflonowych. Simery niemieckie silikonowe gdyż wytrzymują temperatury aż do 200stopni i są olejo-benzyno odporne i również odporność na płyny hamulcowe(jako ciekawostka)- Z puzlem przeglądaliśmy różne książki i pytanko do was, bardziej wtajemniczonych w drobiny mechaniki. Czy ktoś rozwiercał z was popychacze w silniku dolno-zaworowym?? Wiadomo że wtedy trzeba zamówić inny wymiar trzonka zaworu, tylko czy ktoś się tego podjął? I jakie efekty i pasowania zastosował?? Gdyż moje popychacze są wylatane. Jedynie u pana Dmowskiego spotkaliśmy się z tą wzmianką. Pozdrawiam i dzięki za cierpliwość, również myśle że moje pytania mogą być pomocne przy remoncie, tylko ja staram się jak najmniej korzystać z ruskich części:) ze względu na obniżoną jakość i twardość. Edytowane 5 Września 2007 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 CX to chińskie łozyska;] takie mozesz sobie kupic do betoniarki;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 A regler od CZ-ki???? Ktoś próbował go montować do ruska?? Znajomy mial i dzialalo, wiec nie widze problemow aby go zamontowac... :icon_question: Cytat(Paolo350 @ 04 wrzesień 2007 - 15:25) A regler od CZ-ki???? Ktoś próbował go montować do ruska?? ...Jednak wtedy nalezy zmienić instalacje na dwunastkę . CZ byly 6V rowniez, wiec wszystko zalezy od ktorej nabedzie regler... :buttrock: ..Co do kwesti silnikowych nie wyjaśnił jeszcze dwóch rzeczy:- wałek rorządu osadzony jest na łożysku kulkowym i na tulei z brązu. Zamieniał ktoś z was tą tuleje na łożysko rolkowe czy kulkowe?? Mnie osobiście wydaje się to dobrym rozwiązaniem. Mam pod nosem dwie całkiem dobre marki łożysk, tylko które wybrać??CX i HERTZ, SKF?? Zrezygnowałem z ruskich co jest logiczne.... Ja polecam SKF, bardzo dobre lozyska... :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Łożyska Koyo . Regler elektronik do jeża jeśli o tym samym rozmawiamy ma + na masie ,ale idzie to przerobić. Zanim rozwiercisz prowadnice określ luz jaki jest obecnie. Oryginalnie dopuszczalny jest bardzo duży .Koszt pompy (wszystko jedno od którego urala ) wacha się cenowo od 80 - 120pln. Może uda ci sie trafić taniej ale uważaj na nieuczciwych handlarzy którzy tną głupa ze kaczka i ural mają takie same pompy . Zestawy wydechowe najlepiej mieć z kwasówki . Trwałość takiego układu jest dużo większa. Co do lakierów piecowych to się nie wypowiem bo ostatni raz miałem z nimi styczność 10 lat temu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 - Z puzlem przeglądaliśmy różne książki i pytanko do was, bardziej wtajemniczonych w drobiny mechaniki. Czy ktoś rozwiercał z was popychacze w silniku dolno-zaworowym?? Wiadomo że wtedy trzeba zamówić inny wymiar trzonka zaworu, tylko czy ktoś się tego podjął? I jakie efekty i pasowania zastosował?? Gdyż moje popychacze są wylatane. Jedynie u pana Dmowskiego spotkaliśmy się z tą wzmianką.... Sugerowalbym rozwiercic i zamontowac na wcisk tulejke pod wymiar zaworow, chyba ze dla paradowskich to zaden klopot zrobic zawory z grubszym trzonkiem, wowczas latwiej bedzie rozwiercic prowadnice, pytanie tylko jak gleboko utwardzona jest powierzchnia... :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 CZ byly 6V rowniez, wiec wszystko zalezy od ktorej nabedzie regler... :icon_question:Jasne . Tylko ze mówiłem o zapłonie nie ładowaniu . Sugerowalbym rozwiercic i zamontowac na wcisk tulejke pod wymiar zaworow, chyba ze dla paradowskich to zaden klopot zrobic zawory z grubszym trzonkiem, wowczas latwiej bedzie rozwiercic prowadnice, pytanie tylko jak gleboko utwardzona jest powierzchnia... :buttrock:Rozwiercanie i zaprasowywanie tulejki odpada. Dla Paradowskich to żaden problem tylko oni w tolerancje pasowania się nie będą bawić. Zrobią co zamówi. Nie pamiętam ,ale tam może być luz do jednej dychy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puzel Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 W książce dmowskiego pisało, żeby rozwiercać na luz 0,08-0,1mm. Co do farb żaroodpornych to ja malowałem farbą żaroodporną Boll w sprayu. Farba jest dobra odporna na oleje i benzyne ale dopoero po wypaleniu. Powierzchnia pod tą farbę musi być dobrze przygodowana, tzn. należy wypiaskować, i odtłuścić. Na kolankach spisuje się świetnie, i na tych elementach się najszybciej wypala. Należy pamiętać aby podczas pierwszych odpaleń podłożyć szmaty na kolanka pod gaźnikami ponieważ jak skapnie chociaż kropla bęzyny na niewypalone kolanka to farba się zmyje. Jak się farba pożądnie wypali to benzyna farby nie powinna ruszyć. Na tłumikach farba się wypalała dłużej, i starła mi się w jednym miejscu na lewym tłumiku od buta gdy odpala się sprzęta, ale rdza tam nie wychodzi bo na bierząco jest butem tarte podczas odpalania :] Najgorsza sprawa jest z cylindrami. Trzeba je porządnie wypiaskować (mi cymbal wypiaskowal do dupy i musialem poprawiac piaskując samemu z troche marnym efektem i czyszczeniem różnego rodzaju szczotkami na wiertarce) Farba najszybciej się wypaliła wzdłuż tulei i w okolicach kanału wylotowego. Przy kanale dolotowym troche wolniej ale wkoncu sie wypalila i jest git natomiast w okolicach dekla zaworów wypalala sie bardzo wolno i w dodatku cieknący olej zpod prądnicy zmył troche farby. Ogólnie ta farba jest dobra po wypaleniu ale na cylindry zastosowalbym jednach chyba coś innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Prowadnice zaworów są wymienne i są do dostania. Pare minut temu wróciłem z motoweteranbazar w Łodzi. W sumie ruscy jak zwykle to mieli wszystko, prawie wszystko bo pompy olejowej od urala się naszukałem.Już zakupiłem kosz, w sumie cena dobra bo 300zł. Dostałem do niego dwa koła, lampa obrysówka jest, kanapa i fotel są (dobry wzór dla tapicera), podłoga w części przedniej do wymiany, ale mnie to nie przeraża.Foto 1Dzięki poradzie Princa i własnemu przejrzeniu tych wszystkich pomp olejowych to zauważyłem jedno pompy z Urala, Kaśki i Emy są wymienne w każdą strone. Różnica polega na tym że w dolniaku zębatki wewnątrz mają wysokość 6mm, a w Uralu 8mm. Więc zakupiłem od razu pompe olejową:Foto 2Zakupiłem gaźniki k-68 firmy Pyrkar czy jakoś tak, z teflonową przepustnicą i dodatkową komorą rozruchową:Foto 3Pozatym nabyłem nowe koła rozrządu, klocki hamulcowe, popychacz krótki z łożyskiem. Jestem zadowolony i teraz pytanie do znawców obróbki termicznej metalu: co jest lepsze?? cyjanowanie, azotowanie, czy pokrywanie stylitem?? Chodzi o koła zębate i wałek rozrządu. Bo chce je utwardzić, zabezpieczyć przed szybkim zużyciem materiału. Co do farby na cylindry, spokojnie można oddać do proszkowania na czarno, za granicą też to praktykuje się i nikt nie narzeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.