Jump to content

Przeciwskręt dla początkujących.


Recommended Posts

A gdzie jest granica siły, którą należy wywierać na kierownicę przy przeciwskręcie? Teraz mam obawy, że jak za mocno zadziałam, to gleba będzie. Jak wyczuć, że dalej nie można?

A może jest jakaś "graniczna prędkość" i jak jadę np. powyżej 50km/h, to mogę się śmiało składać (na ile psychika pozwoli), bo gleby na bank nie będzie?

Tu nie o sile chodzi (choc nie mozna pier*olnac w kierownice na raz) tylko o zlozenie motocykla. Jak zaczniesz przycierac podnozkami to juz sie za specjalnie bardziej nie zlozysz ;)

BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce

Link to comment
Share on other sites

Tu nie o sile chodzi (choc nie mozna pier*olnac w kierownice na raz) tylko o zlozenie motocykla. Jak zaczniesz przycierac podnozkami to juz sie za specjalnie bardziej nie zlozysz ;)

No tak, pcham kierownicę, moto się składa - to jasne. Jak za bardzo popchnę, to przytrę podnóżki i jak rozumiem to jest jakiś wyznacznik siły?

A prędkość? Nie ma znaczenia?

Link to comment
Share on other sites

No tak, pcham kierownicę, moto się składa - to jasne. Jak za bardzo popchnę, to przytrę podnóżki i jak rozumiem to jest jakiś wyznacznik siły?

 

Sneer, a w jakich jednostkach chcesz tę siłę? Niutonach czy kilogramach na cm2?

 

Weź umów się z dobrym instruktorem, przegonisz fazera po placu przez parę godzin i nie będziesz miał takich rozterek teoretycznych :flesje:

Link to comment
Share on other sites

Sneer, a w jakich jednostkach chcesz tę siłę? Niutonach czy kilogramach na cm2?

To drugie to mogłaby być taka śmieszna jednostka ciśnienia.

 

A co do przeciwskrętu - trzeba próbować. W ostatni weekend miałem okazję posiedzieć na motocyklu (wsk :P) aczkolwiek niezarejestrowany szrot więc pobrykałem po łące sąsiada i właśnie przeciwskręt ćwiczyłem. Wniosek - wska na trawie wali się biegusiem :]

Link to comment
Share on other sites

Sneer, a w jakich jednostkach chcesz tę siłę? Niutonach czy kilogramach na cm2?

 

Weź umów się z dobrym instruktorem, przegonisz fazera po placu przez parę godzin i nie będziesz miał takich rozterek teoretycznych :flesje:

Przecież nie pytam o jednostki, tylko o efekt. Czy to takie trudne/dziwne pytanie?

A forum jest przecież do teoretycznych rozważań :flesje:

Link to comment
Share on other sites

sneer! teoretycznie to można wypisać wzór dać ci jakąś jednostę siły i powiedz mi co ci to da ?? mam świetny pomysł! usiądź na maszynie i zrób ćwiczenia na przeciwskręt i wtedy będziesz miał jasną odpowiedź. ktoś ma więcej siły od ciebie w ręce i powie ci że masz pchnąć delikatnie a okazuje się np że musisz mocniej pchnąć niż twoje delikatnie.... no to już bez sensu brzmi, teoretyzowanie w takim wypadku raczej się nie sprawdza. wsiadaj i zacznij od małych przechyłów, daję głowę że po kilkunastu próbach skumasz o co chodzi

Link to comment
Share on other sites

Przecież nie pytam o jednostki, tylko o efekt. Czy to takie trudne/dziwne pytanie?

A forum jest przecież do teoretycznych rozważań :flesje:

Pytanie nie jest trudne, tylko nie potrafisz go poprawnie zadac.

Ja juz Ci udzielilem odpowiedzi. Wywierasz nacisk (a duzy nie jest potrzebny) az konczy Ci sie opona/podnowki/tlumik.

BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce

Link to comment
Share on other sites

to przewiesisz się na wydechu albo guma puści :biggrin:

 

Ja sie wieszam na bocznej. Zastanawiam sie czy by jej nie skrocic troche, bo to niebezpieczne :D

Edited by G3d
Link to comment
Share on other sites

Ja juz Ci udzielilem odpowiedzi. Wywierasz nacisk (a duzy nie jest potrzebny) az konczy Ci sie opona/podnowki/tlumik.

Udzieliłeś, ale pośrednio. Teraz jest jednoznacznie ;)

Dzięki :flesje:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Znacznie lepiej zaprezentowane niz te pierwsze odcinki. Jedynie co mnie jeszcze dzazni to to pojecie " Przeciwskret "

 

Generalnie jest to " impuls skretu "

 

:crossy:

Edited by ks-rider
Link to comment
Share on other sites

(...) Jedynie co mnie jeszcze dzazni to to pojecie " Przeciwskret "

:crossy:

A mnie jakoś nie...

Taka nazwa się przyjęła, funkcjonuje i każdy kto zna to pojęcie wie o co chodzi. Może to i kalka językowa od 'countersteering', ale mi to nie przeszkadza.

 

"Impuls skrętu":

- zauważ, że podczas jazdy po łuku cały czas musisz odpychać kierownicę. W przeciwnym razie sprzęt wróci do pionu i pojedziesz na wprost.

Link to comment
Share on other sites

i mimo tego jest to impuls. Impuls moze pyc momentalny / momentowy lub staly.

 

:crossy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...