oscar Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 A gdzie jest granica siły, którą należy wywierać na kierownicę przy przeciwskręcie? Teraz mam obawy, że jak za mocno zadziałam, to gleba będzie. Jak wyczuć, że dalej nie można? A może jest jakaś "graniczna prędkość" i jak jadę np. powyżej 50km/h, to mogę się śmiało składać (na ile psychika pozwoli), bo gleby na bank nie będzie? Tu nie o sile chodzi (choc nie mozna pier*olnac w kierownice na raz) tylko o zlozenie motocykla. Jak zaczniesz przycierac podnozkami to juz sie za specjalnie bardziej nie zlozysz ;) Quote BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad1f Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 to przewiesisz się na wydechu albo guma puści :biggrin: Quote Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sneer Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Tu nie o sile chodzi (choc nie mozna pier*olnac w kierownice na raz) tylko o zlozenie motocykla. Jak zaczniesz przycierac podnozkami to juz sie za specjalnie bardziej nie zlozysz ;) No tak, pcham kierownicę, moto się składa - to jasne. Jak za bardzo popchnę, to przytrę podnóżki i jak rozumiem to jest jakiś wyznacznik siły? A prędkość? Nie ma znaczenia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fantom Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 No tak, pcham kierownicę, moto się składa - to jasne. Jak za bardzo popchnę, to przytrę podnóżki i jak rozumiem to jest jakiś wyznacznik siły? Sneer, a w jakich jednostkach chcesz tę siłę? Niutonach czy kilogramach na cm2? Weź umów się z dobrym instruktorem, przegonisz fazera po placu przez parę godzin i nie będziesz miał takich rozterek teoretycznych :flesje: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bozoo Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Sneer, a w jakich jednostkach chcesz tę siłę? Niutonach czy kilogramach na cm2? To drugie to mogłaby być taka śmieszna jednostka ciśnienia. A co do przeciwskrętu - trzeba próbować. W ostatni weekend miałem okazję posiedzieć na motocyklu (wsk :P) aczkolwiek niezarejestrowany szrot więc pobrykałem po łące sąsiada i właśnie przeciwskręt ćwiczyłem. Wniosek - wska na trawie wali się biegusiem :] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sneer Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Sneer, a w jakich jednostkach chcesz tę siłę? Niutonach czy kilogramach na cm2? Weź umów się z dobrym instruktorem, przegonisz fazera po placu przez parę godzin i nie będziesz miał takich rozterek teoretycznych :flesje: Przecież nie pytam o jednostki, tylko o efekt. Czy to takie trudne/dziwne pytanie? A forum jest przecież do teoretycznych rozważań :flesje: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mef Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 sneer! teoretycznie to można wypisać wzór dać ci jakąś jednostę siły i powiedz mi co ci to da ?? mam świetny pomysł! usiądź na maszynie i zrób ćwiczenia na przeciwskręt i wtedy będziesz miał jasną odpowiedź. ktoś ma więcej siły od ciebie w ręce i powie ci że masz pchnąć delikatnie a okazuje się np że musisz mocniej pchnąć niż twoje delikatnie.... no to już bez sensu brzmi, teoretyzowanie w takim wypadku raczej się nie sprawdza. wsiadaj i zacznij od małych przechyłów, daję głowę że po kilkunastu próbach skumasz o co chodzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscar Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Przecież nie pytam o jednostki, tylko o efekt. Czy to takie trudne/dziwne pytanie? A forum jest przecież do teoretycznych rozważań :flesje: Pytanie nie jest trudne, tylko nie potrafisz go poprawnie zadac. Ja juz Ci udzielilem odpowiedzi. Wywierasz nacisk (a duzy nie jest potrzebny) az konczy Ci sie opona/podnowki/tlumik. Quote BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce Link to comment Share on other sites More sharing options...
G3d Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 (edited) to przewiesisz się na wydechu albo guma puści :biggrin: Ja sie wieszam na bocznej. Zastanawiam sie czy by jej nie skrocic troche, bo to niebezpieczne :D Edited April 27, 2010 by G3d Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sneer Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Ja juz Ci udzielilem odpowiedzi. Wywierasz nacisk (a duzy nie jest potrzebny) az konczy Ci sie opona/podnowki/tlumik. Udzieliłeś, ale pośrednio. Teraz jest jednoznacznie ;) Dzięki :flesje: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
600bandytowmnienosi Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 O przeciwskręcie: I pojęcie momentu żyroskopowego wcale nie jest potrzebne do wytłumaczenia przeciwskrętu. Po co komplikować? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ks-rider Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 (edited) Znacznie lepiej zaprezentowane niz te pierwsze odcinki. Jedynie co mnie jeszcze dzazni to to pojecie " Przeciwskret " Generalnie jest to " impuls skretu " :crossy: Edited September 16, 2016 by ks-rider Quote <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Link to comment Share on other sites More sharing options...
600bandytowmnienosi Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 (...) Jedynie co mnie jeszcze dzazni to to pojecie " Przeciwskret " :crossy:A mnie jakoś nie...Taka nazwa się przyjęła, funkcjonuje i każdy kto zna to pojęcie wie o co chodzi. Może to i kalka językowa od 'countersteering', ale mi to nie przeszkadza. "Impuls skrętu":- zauważ, że podczas jazdy po łuku cały czas musisz odpychać kierownicę. W przeciwnym razie sprzęt wróci do pionu i pojedziesz na wprost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ks-rider Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 i mimo tego jest to impuls. Impuls moze pyc momentalny / momentowy lub staly. :crossy: Quote <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Link to comment Share on other sites More sharing options...
baart Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Nie ma czegoś takiego, jak impuls stały. Z definicji, impuls ma skończony czas trwania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.