oscar Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 A gdzie jest granica siły, którą należy wywierać na kierownicę przy przeciwskręcie? Teraz mam obawy, że jak za mocno zadziałam, to gleba będzie. Jak wyczuć, że dalej nie można? A może jest jakaś "graniczna prędkość" i jak jadę np. powyżej 50km/h, to mogę się śmiało składać (na ile psychika pozwoli), bo gleby na bank nie będzie? Tu nie o sile chodzi (choc nie mozna pier*olnac w kierownice na raz) tylko o zlozenie motocykla. Jak zaczniesz przycierac podnozkami to juz sie za specjalnie bardziej nie zlozysz ;) Cytuj BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 to przewiesisz się na wydechu albo guma puści :biggrin: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sneer Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Tu nie o sile chodzi (choc nie mozna pier*olnac w kierownice na raz) tylko o zlozenie motocykla. Jak zaczniesz przycierac podnozkami to juz sie za specjalnie bardziej nie zlozysz ;) No tak, pcham kierownicę, moto się składa - to jasne. Jak za bardzo popchnę, to przytrę podnóżki i jak rozumiem to jest jakiś wyznacznik siły? A prędkość? Nie ma znaczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 No tak, pcham kierownicę, moto się składa - to jasne. Jak za bardzo popchnę, to przytrę podnóżki i jak rozumiem to jest jakiś wyznacznik siły? Sneer, a w jakich jednostkach chcesz tę siłę? Niutonach czy kilogramach na cm2? Weź umów się z dobrym instruktorem, przegonisz fazera po placu przez parę godzin i nie będziesz miał takich rozterek teoretycznych :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bozoo Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Sneer, a w jakich jednostkach chcesz tę siłę? Niutonach czy kilogramach na cm2? To drugie to mogłaby być taka śmieszna jednostka ciśnienia. A co do przeciwskrętu - trzeba próbować. W ostatni weekend miałem okazję posiedzieć na motocyklu (wsk :P) aczkolwiek niezarejestrowany szrot więc pobrykałem po łące sąsiada i właśnie przeciwskręt ćwiczyłem. Wniosek - wska na trawie wali się biegusiem :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sneer Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Sneer, a w jakich jednostkach chcesz tę siłę? Niutonach czy kilogramach na cm2? Weź umów się z dobrym instruktorem, przegonisz fazera po placu przez parę godzin i nie będziesz miał takich rozterek teoretycznych :flesje: Przecież nie pytam o jednostki, tylko o efekt. Czy to takie trudne/dziwne pytanie? A forum jest przecież do teoretycznych rozważań :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mef Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 sneer! teoretycznie to można wypisać wzór dać ci jakąś jednostę siły i powiedz mi co ci to da ?? mam świetny pomysł! usiądź na maszynie i zrób ćwiczenia na przeciwskręt i wtedy będziesz miał jasną odpowiedź. ktoś ma więcej siły od ciebie w ręce i powie ci że masz pchnąć delikatnie a okazuje się np że musisz mocniej pchnąć niż twoje delikatnie.... no to już bez sensu brzmi, teoretyzowanie w takim wypadku raczej się nie sprawdza. wsiadaj i zacznij od małych przechyłów, daję głowę że po kilkunastu próbach skumasz o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oscar Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Przecież nie pytam o jednostki, tylko o efekt. Czy to takie trudne/dziwne pytanie? A forum jest przecież do teoretycznych rozważań :flesje: Pytanie nie jest trudne, tylko nie potrafisz go poprawnie zadac. Ja juz Ci udzielilem odpowiedzi. Wywierasz nacisk (a duzy nie jest potrzebny) az konczy Ci sie opona/podnowki/tlumik. Cytuj BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G3d Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 (edytowane) to przewiesisz się na wydechu albo guma puści :biggrin: Ja sie wieszam na bocznej. Zastanawiam sie czy by jej nie skrocic troche, bo to niebezpieczne :D Edytowane 27 Kwietnia 2010 przez G3d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sneer Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Ja juz Ci udzielilem odpowiedzi. Wywierasz nacisk (a duzy nie jest potrzebny) az konczy Ci sie opona/podnowki/tlumik. Udzieliłeś, ale pośrednio. Teraz jest jednoznacznie ;) Dzięki :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
600bandytowmnienosi Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 O przeciwskręcie: I pojęcie momentu żyroskopowego wcale nie jest potrzebne do wytłumaczenia przeciwskrętu. Po co komplikować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 (edytowane) Znacznie lepiej zaprezentowane niz te pierwsze odcinki. Jedynie co mnie jeszcze dzazni to to pojecie " Przeciwskret " Generalnie jest to " impuls skretu " :crossy: Edytowane 16 Września 2016 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
600bandytowmnienosi Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 (...) Jedynie co mnie jeszcze dzazni to to pojecie " Przeciwskret " :crossy:A mnie jakoś nie...Taka nazwa się przyjęła, funkcjonuje i każdy kto zna to pojęcie wie o co chodzi. Może to i kalka językowa od 'countersteering', ale mi to nie przeszkadza. "Impuls skrętu":- zauważ, że podczas jazdy po łuku cały czas musisz odpychać kierownicę. W przeciwnym razie sprzęt wróci do pionu i pojedziesz na wprost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 i mimo tego jest to impuls. Impuls moze pyc momentalny / momentowy lub staly. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baart Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Nie ma czegoś takiego, jak impuls stały. Z definicji, impuls ma skończony czas trwania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.