majkelpl Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Nie wiem, Panowie, jak te Wasze Wielkie Krazowniki :) , ale jak bylem zapytac w serwise Yamahy co leja do Dragów, to koles powiedzial ze part syntetyk Mobil 1 10W 40.I to juz do nowek sztuk a potem tylko wymiana na ten sam do konca. Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dersu Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Nie wiem, Panowie, jak te Wasze Wielkie Krazowniki :) , ale jak bylem zapytac w serwise Yamahy co leja do Dragów, to koles powiedzial ze part syntetyk Mobil 1 10W 40.I to juz do nowek sztuk a potem tylko wymiana na ten sam do konca.Instrukcja tak mówi,ale nie ma nic złego w laniu Full syn.Ja osobiście wlewam 15/50, lata jakieś cieplejsze są :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Upload Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 (edytowane) Instrukcja tak mówi,ale nie ma nic złego w laniu Full syn.Ja osobiście wlewam 15/50, lata jakieś cieplejsze są :biggrin:Ja wlałem Motorex Formula 4T - semi syntetyk 10W/40 Miałem chrapkę na full syntetyk, ale stwierdziłem, że nie ma co wychodzić przed szereg A ten olej spełnia JASO MA, API SG, ACEA A3Poza tym miałem troszkę lęku i wolałem nie ryzykować zmiany, (chociaż mam na liczniki dopiero 22 tys. km)Olej ten ma jeszcze dodatkowy stabilizator temperatury i to mnie właśnie przekonało do pozostaniu przy tym właśnie specyfikuLeją go do KTM, wlali go do Wildka w niemcowni to mogę i ja.Wcześniej w Desperado wlewałem Ful syntetyk Castrola R4 superbike, ale tam wchodziło go tak mało, że lepiej wlewać najlepszy olej, jaki się da.A w Wildku to jest go 5 litrów, więc można zmniejszyć rozmiary kota na punkcie „najlepszego” oleju na świecie.Mimo to chylę czoła przed wszystkimi, którzy przeszli na syntezę.W związku z tym mam jeszcze kilka pytańPrzy jakim przebiegu przeszliście na syntetyk?Jaki olej stosujecie?Czy czyściliście silnik przed zmianą?Czy „odparowuje” wam olej (jeśli tak to ile)?I ostatnie (najważniejsze) czy coś się zmieniło?Oczywiście bardzo chętnie dam się przekonać do przejścia na pełny syntetyk PozdrawiamKrzysiekMagistrala 1.6 Edytowane 9 Marca 2007 przez Upload Cytuj www.motosapiens.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Instrukcja tak mówi,ale nie ma nic złego w laniu Full syn.Ja osobiście wlewam 15/50, lata jakieś cieplejsze są :icon_razz: No dobrze, a co opinii ze im wiecej przejechane tym lepszy wlsnie poł syntetyk ?Mój ma 40000 mil i jak zalali go syntetykiem to chyba nie warto lac fulla ?Podobno wlasnie bardziej zawory sluchac i generalnie silnik jest glosniejszy .... Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 a kola dokrecasz tak zeby sie juz nie dalo przekrecic ? czy uzywasz klucza dynamometrycznego Jak żartujesz to wstaw :) albo :icon_rolleyes: (jak żart ma być wybitnie złośliwy :eek: ) bo co niektórzy moga się poczuć urażeni. Kilka razy już regulowałem pasy napędowe i da radę zrobić to bez tegop rzyrządu. Koła dokręcam też bez klucza dynamometrycznego (tak na wyczucie - jak już śruba nie drgnie a koło się nadal kreci to jest ok). A tak przy okazji ile oleju wchodzi do Wild Stara? 5 litrów? :( Bo dziś zamówiłem olej dla kumpli i chyba będzie go za mało dla wszystkich :icon_razz: Czy w skrzyni jest oddzielny olej? Jak tak to jaki i ile go nalać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Jak żartujesz to wstaw :wink: albo :icon_mrgreen: (jak żart ma być wybitnie złośliwy :icon_mrgreen: ) bo co niektórzy moga się poczuć urażeni. A tak przy okazji ile oleju wchodzi do Wild Stara? 5 litrów? :icon_eek: Bo dziś zamówiłem olej dla kumpli i chyba będzie go za mało dla wszystkich :) Czy w skrzyni jest oddzielny olej? Jak tak to jaki i ile go nalać?Dokladnie 5. Do skrzyni oddzielny olej SAE80API "GL-4" 0,4L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seboka Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Jak jest nie zalany silnik wchodzi 5 l, bez wymiany filtra 3,7 l z wymianą filtra 4,1 litra, do skrzyni 0,4 l ;) Cytuj [html]<p><b><a href="http://www.seboka.republika.pl/" style="text-decoration: none"> <font color="#008000">Moja strona </font></a></b> <font color="#008000"> <b><a href="http://www.szczotkitechniczne.eu" style="text-decoration: none"> <font color="#008000">Moja praca </font></a></b></font></p>[/html] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dersu Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 No dobrze, a co opinii ze im wiecej przejechane tym lepszy wlsnie poł syntetyk ?Mój ma 40000 mil i jak zalali go syntetykiem to chyba nie warto lac fulla ?Podobno wlasnie bardziej zawory sluchac i generalnie silnik jest glosniejszy ....Opinie są takie że czym więcej przejechanych kilometrów, to nie należy sie bać wlewania oleju syntetycznego.Na ten temat nie bede sie wypowiadał ,bo z tego co zauważyłem każdy ma swoja filozofie.Ja nie pcham sie przed szereg, jesli producent zaleca semi to leję semi i po kłopocie.W moim przypadku jest to półsyntetyk Motul 15w50.Granicę lepkości podniosłem świadomie, ponieważ jak zimno nie jeżdżę( od +10 w dół) a latem bywa że pokonuję 30 km na niskim biegu w temp ok+30 st(zloty i miasta)Więc nie muszę martwić sie o utratę ;filmu; olejowego.W poprzednim motocyklu VS 1400 cały czas zalewalem półsyntetykiem i przy przebiegu 100 tys km silnik nie wykazywał żadnych oznak zyżycia. Jedyna zasada ,olej wraz z filtrem wymieniam co 6 tyś km. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Upload Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Dokladnie 5. Do skrzyni oddzielny olej SAE80API "GL-4" 0,4L.A u mnie z wymianą filtra weszło 4,7!?PozdroKrzysiek Cytuj www.motosapiens.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 A u mnie z wymianą filtra weszło 4,7!?PozdroKrzysiekSpoko, przeczytaj wyżej post Seboki - 5, jeśli silnik nie był zalewany. Zresztą sprawdź poziom oleju i po kłopocie. Odnośnie sprawdzania poziomu oleju - aż wstyd pytać - jak to robicie? Ja rozgrzane moto stawiam do pionu i wyjmuję bagnet - sprawdzam dwukrotnie. Kiedyś w serwisie mi pokazali, że tuż przed sprawdzeniem silnik musi popracować, nawet jak jest ciepły. Acha, zamówiłem wkład K&N z allegro - 223 z przesyłką, znacznie lepiej niż ostatnio, bo jesienią miałem dac w innym miejscu coś około 350. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dersu Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Odnośnie sprawdzania poziomu oleju - aż wstyd pytać - jak to robicie? Ja rozgrzane moto stawiam do pionu i wyjmuję bagnet - sprawdzam dwukrotnie. Kiedyś w serwisie mi pokazali, że tuż przed sprawdzeniem silnik musi popracować, nawet jak jest ciepły. Stan faktyczny oleju pokaże jedynie na całkowicie zimnym silniku. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Dzięki za informację :D Stan faktyczny oleju pokaże jedynie na całkowicie zimnym silniku. :D Ja tam niewiem ale w motocyklach z suchą miską olejową olej raczje sprawdza się po rozgrzaniu silnika :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dersu Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Dzięki za informację :icon_mrgreen: Ja tam niewiem ale w motocyklach z suchą miską olejową olej raczje sprawdza się po rozgrzaniu silnika :banghead:Pompka masz w zupełności racje jesli chodzi o silnik z SUCHA miską olejową.Sory za niedopatrzenie. :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Upload Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Dzięki za informację :lalag: Ja tam niewiem ale w motocyklach z suchą miską olejową olej raczje sprawdza się po rozgrzaniu silnika :rolleyes:W manualu napisano1. Postaw motocykl na płaskim podłożuUwaga Ustaw motocykl na stabilnej podstawce Upewnij się ze stoi pionowo2. Uruchom silnik i rozgrzej go na wolnych obrotach przez 15 minut dopóki olej w zbiorniku olejowym nie osiągnie temperatury 60 stopni C i wyłącz go.3. Zdejmij siodło 4. Wyjmij bagnet5. Sprawdź:Poziom oleju – powinien być pomiędzy znakami minimum i maksimum.UwagaPrzed sprawdzeniem poziomu oleju poczekaj kilka minut aż olej się „ułoży” (wyrówna)Nie wkręcaj bagnetu podczas pomiaru To tyle jeśli chodzi o moją twórczość przez duże TFU Jeśli chcecie coś z manuala to dajcie znaćPozdrawiamKrzysiek Cytuj www.motosapiens.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Właśnie o to chodziło - sucha miska olejowa. Ja wrócę jeszcze do kranika - niby jest pompka, ale kranik mi przepuszczał i robiły się spore szopki, łącznie z tym, że ciekło na silnik, także rankiem w zakamarkach bloku miałem małe kałuże. Nie polecam tego banalizowac. Mogłem już dawno wymienić, tymczasem słuchałem "mądrych" serwisantów... zwracałem uwagę, że kranik nie trzyma, bo przy zdejmowaniu baku się leję mimo pozycji "off". "Tam jest pompka, ona przytrzyma, nic się nie stanie..." :icon_mrgreen: Dopiero Adam M. :banghead: i kilku chłopaków z forum mi ten problem naświetliło :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.