robakcbr Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Witam wszystkich forumowiczów... Już przedstawiam mój problem..... Pod koniec zeszłego sezonu zauważyłem ,że moje moto ma problemy z ładowaniem. Na początku myślałem ,że mam kiepski akumulator,podładowałem go i w międzyczasie jeździłem ale po paru przejażdżkach znowu akumulator padł.Przyszła zima schowałem moto,mimo iż kilkakrotnie ładowałem akumulator niestety nie dało się go podratować(będzie trzeba kupić nowy)... Parę dni temu postanowiłem ostatni raz podładować akumulator i odpalić cebre. Niestety musiałem zastosować prostownik do odpalenia moto. W końcu odpaliłem pojeździłem trochę i zauważyłem ,że cebra na ułamek sekundy co pewien okres czasu traci prąd (migające kontrolki),a poza tym nie chciała się wkręcić na więcej niż 7 tysięcy obrotów gasla i strzelała z tłumika. Na drugi dzień znowu chciałem odpalić moto ale niestety akumulator znowu padł,podładowałem go ,podłączyłem przekręciłem kluczyk i nic (nie zaświeciły się żadne kontrolki). Sprawdziłem bezpieczniki, główny który jest podpięty pod akumulator i pozostałe (w prawej owiewce) wszystkie były ok. Potem posprawdzałem kable wychodzące z akumulatora i też żaden nie jest luźny(styki przy aku nie są zaśniedziałe).......Nigdy wcześniej czegoś takiego nie miałem ,może ktoś z Was ma propozycje co może być przyczyną tego stanu rzeczy? :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzoov Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Ja bym juz odpuscil temu aku, kupil nowy i wtedy w razie dalszych problemow sie zastanawial. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Popieram przedmowce. A moze to ma zwiazek z regulatorem napiecia? Wiadomo, ze one lubia padac w CBRkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 (edytowane) Witam.Nie powinno sie odpalac motocykl na prostowniku.Możesz zjarać regulator i inne podzespoły elektryczne. Co do przygasania kontrolek.. nie powinno się tak dziac.W niektórych mozna nawet wyjącć aku na uruchomionym silniku. Jeśli odpalisz moto to powinno juz wszystko smigać w 100% Posprawdzaj jeszcze poączenia masowe oraz stan kabli od aku. Aku też masz pewnie do wymainy.Sprawdź ładowanie miernikiem. Odpowiednie dane znajdziesz w serwisówce.Kable Wn i cewki też możesz dla pewności dobrze posprawdzać Edytowane 28 Lutego 2007 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taju25 Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Popieram przedmowce. A moze to ma zwiazek z regulatorem napiecia? Wiadomo, ze one lubia padac w CBRkach.Stawiam na regulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robakcbr Opublikowano 2 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Witam... Akumulator już zamówiłem, jeśli chodzi o regulator napięcia to wiem ,że może być z nim jakiś problem ale żeby to sprawdzić musze odpalić moto....Nawet jak miałem słaby akumulator to kontrolki się świeciły więc myśle,że to mogą być jakies przewody tylko miałem nadzieje ,że ktoś mnie nakieruje gdzie dokładnie zacząć sprawdzać bo jak widze tą całą instalacje elektryczną to pier..... dostaje :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Akumulator do wymiany, regulator też a jeżeli będziesz tak kombinował to niedługo czeka Cię wymiana uzwijenia altka a to dużo kusztuje.Nie ODPALA SIĘ MOTO Z PROSTOWNIKA !!!pozdro Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nr Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Regulator mozesz sprawdzic bez odpalania moto. Wystarczy zwykły miernik. Wyjmujesz regulator i na odpowiednich parach nóżek badasz oporność. Jak poszukasz, to gdzieś na forum znajdziesz opis jak to zrobic, a jak nie, to na bank gdzies w necie.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robakcbr Opublikowano 2 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Witam... Znalazłem na forum w jaki sposób sprawdzić regulator i przy okazji jak sprawdzić alternator, jak napisałem aku jest już w drodze, ale padnięty regulator nie jest chyba powodem tego ,że nie ma całkowicie prądów...... ;) , tak jak napisałem na początku bezpieczniki i kable wychodzące z aku też.....więc przyczyna musi być gdzieś indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Nie kombinuj jak kon pod gore, tylko spokojnie poczekaj na nowy akumulator.Pamietaj ze aku sucholadowane po zalaniu elektrolitem trzeba doladowac prostownikiem, pamietajac ze ma to byc prostownik ladujacy malym pradem ( 1/10 pojemnosci aku na godzine ).Potem majac naladowany aku mozna bedzie zmierzyc ladowanie.Mierzysz je Voltomierzem na klemach aku przy pracujacym silniku i wlaczonych swiatlach na wolnych i potem przy 5 tys obr.Wynik powinien sie zawierac miedzy 13.5 - 14.5V / 15V. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcon Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Witam, ja mam podobny problem. moto stało pare tygodni w garazu nie odpalane po czym wyciagnolem aku iładowałem go małym pradem jakies 20 h nastepnego dnia pojechalem sie przewiesc na solinke jakies 80 km i tak samo ledwo co wruciłem motor odpalałem na pycha ;/ nie przekraczalem 7 tys obr/min strzelal z rury pierdział nie szedl rowno. po czym jak sie zatrzymałem poczekałem 10 min i jakos wszystko sie uspokoiło dało sie jechac przez krótki czas, po czym znowu to samo.:flesje: niewiem co moze byc zastanawiam sie nad kupnem aku tylko chciałbym sie doradzic jaki mam sobie kupic http://moto.allegro.pl/item408777297_akumu...0f_cbr_6_f.html tu jest link niewiem czy to dobrej jakosci jest ten akumulator. czekam na finał tego tematu bo czeka mnie to samo co ciebie kolego Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcon Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 ha tylko niewiem zy ktos tu jeszcze zagląda ponad rok temu ktos zaczał temat ;/ no ale moze ktos odpisze oby;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.