Skocz do zawartości

Brak prądu w CBR 600 F3


robakcbr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów...

 

 

Już przedstawiam mój problem..... Pod koniec zeszłego sezonu zauważyłem ,że moje moto ma problemy z ładowaniem. Na początku myślałem ,że mam kiepski akumulator,podładowałem go i w międzyczasie jeździłem ale po paru przejażdżkach znowu akumulator padł.Przyszła zima schowałem moto,mimo iż kilkakrotnie ładowałem akumulator niestety nie dało się go podratować(będzie trzeba kupić nowy)... Parę dni temu postanowiłem ostatni raz podładować akumulator i odpalić cebre. Niestety musiałem zastosować prostownik do odpalenia moto. W końcu odpaliłem pojeździłem trochę i zauważyłem ,że cebra na ułamek sekundy co pewien okres czasu traci prąd (migające kontrolki),a poza tym nie chciała się wkręcić na więcej niż 7 tysięcy obrotów gasla i strzelała z tłumika. Na drugi dzień znowu chciałem odpalić moto ale niestety akumulator znowu padł,podładowałem go ,podłączyłem przekręciłem kluczyk i nic (nie zaświeciły się żadne kontrolki). Sprawdziłem bezpieczniki, główny który jest podpięty pod akumulator i pozostałe (w prawej owiewce) wszystkie były ok. Potem posprawdzałem kable wychodzące z akumulatora i też żaden nie jest luźny(styki przy aku nie są zaśniedziałe).......Nigdy wcześniej czegoś takiego nie miałem ,może ktoś z Was ma propozycje co może być przyczyną tego stanu rzeczy? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie powinno sie odpalac motocykl na prostowniku.

Możesz zjarać regulator i inne podzespoły elektryczne.

 

Co do przygasania kontrolek.. nie powinno się tak dziac.

W niektórych mozna nawet wyjącć aku na uruchomionym silniku.

 

Jeśli odpalisz moto to powinno juz wszystko smigać w 100%

 

Posprawdzaj jeszcze poączenia masowe oraz stan kabli od aku.

 

Aku też masz pewnie do wymainy.

Sprawdź ładowanie miernikiem. Odpowiednie dane znajdziesz w serwisówce.

Kable Wn i cewki też możesz dla pewności dobrze posprawdzać

Edytowane przez Lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

 

Akumulator już zamówiłem, jeśli chodzi o regulator napięcia to wiem ,że może być z nim jakiś problem ale żeby to sprawdzić musze odpalić moto....Nawet jak miałem słaby akumulator to kontrolki się świeciły więc myśle,że to mogą być jakies przewody tylko miałem nadzieje ,że ktoś mnie nakieruje gdzie dokładnie zacząć sprawdzać bo jak widze tą całą instalacje elektryczną to pier..... dostaje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator do wymiany, regulator też a jeżeli będziesz tak kombinował to niedługo czeka Cię wymiana uzwijenia altka a to dużo kusztuje.

Nie ODPALA SIĘ MOTO Z PROSTOWNIKA !!!

pozdro

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator mozesz sprawdzic bez odpalania moto. Wystarczy zwykły miernik. Wyjmujesz regulator i na odpowiednich parach nóżek badasz oporność. Jak poszukasz, to gdzieś na forum znajdziesz opis jak to zrobic, a jak nie, to na bank gdzies w necie.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

 

Znalazłem na forum w jaki sposób sprawdzić regulator i przy okazji jak sprawdzić alternator, jak napisałem aku jest już w drodze, ale padnięty regulator nie jest chyba powodem tego ,że nie ma całkowicie prądów...... ;) , tak jak napisałem na początku bezpieczniki i kable wychodzące z aku też.....więc przyczyna musi być gdzieś indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj jak kon pod gore, tylko spokojnie poczekaj na nowy akumulator.

Pamietaj ze aku sucholadowane po zalaniu elektrolitem trzeba doladowac prostownikiem, pamietajac ze ma to byc prostownik ladujacy malym pradem ( 1/10 pojemnosci aku na godzine ).

Potem majac naladowany aku mozna bedzie zmierzyc ladowanie.

Mierzysz je Voltomierzem na klemach aku przy pracujacym silniku i wlaczonych swiatlach na wolnych i potem przy 5 tys obr.

Wynik powinien sie zawierac miedzy 13.5 - 14.5V / 15V.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, ja mam podobny problem. moto stało pare tygodni w garazu nie odpalane po czym wyciagnolem aku iładowałem go małym pradem jakies 20 h nastepnego dnia pojechalem sie przewiesc na solinke jakies 80 km i tak samo ledwo co wruciłem motor odpalałem na pycha ;/ nie przekraczalem 7 tys obr/min strzelal z rury pierdział nie szedl rowno. po czym jak sie zatrzymałem poczekałem 10 min i jakos wszystko sie uspokoiło dało sie jechac przez krótki czas, po czym znowu to samo.:flesje: niewiem co moze byc zastanawiam sie nad kupnem aku tylko chciałbym sie doradzic jaki mam sobie kupic

http://moto.allegro.pl/item408777297_akumu...0f_cbr_6_f.html

tu jest link niewiem czy to dobrej jakosci jest ten akumulator. czekam na finał tego tematu bo czeka mnie to samo co ciebie kolego Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...