JAQUB Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 W 2006 roku zrobilem generalny remont mojego Dniepra. 3 miesiące poświęciłem jeszcze na regulacje i poprawki. Lecz mam ciągle problem z silnikiem. Po dłuższej jeździe gdy silnik się dobrze rozgrzeje zaczyna nagle przerywać nie można jechać na wysokich ani średnich obrotach silnika. Np. dzieje się to gdy jade przez długi czas na 4 biegu i prędkość wynosi około 80 km/h. Natomias jak obroty zwolnią do obrotów minimalnych to silnik pracuje dobrze bez przerywania. Gaźniki ustawione są dobrze (2 rowek iglicy od góry patrząc), zsynchronizowane i dobrze ustawiony na jałowym. Przyczyna może tkwić w cewce lub aparacie zapłonowym. Ale czy takie objawy mogą występować przez cewkę czy aparat? A może coś innego? Nie wiem i nie mam pojęcia. Może ktoś wie o co chodzi jak są takie objawy? Ja się męcze już kilka miesięcy i nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Wg mnie problem jest w zasilaniu paliwem :1. Za niski poziom paliwa w komorze plywakowej2. Zbyt mala przepustowosc kranika, wezykow zasilajacych gazniki PS. Na jakich swiecach jezdzisz ? Jaka masz cewke zaplonowa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAQUB Opublikowano 4 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Świece mam Bosha W7AC. Cewka to orginalna cewka dnieprowska z odgromnikami, jest ona podwójna(daje iskre na dwie świece) Pozim paliwa w gaźnikach jest ok bo pływaki były ustawiane przezemnie i zgrzania pływaka są idealnie równoległe do powierzchni do której się przykręca dekiel od komory pływakowej. Kranik też jest w pożądku bo jak naciskam dzyndzel który zatapia pływak to paliwo szybko leci. W kraniku nawet niemam tej siatki filtrującejw komoże odstojnikowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PADRE Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Moim zdaniem przyczyny szukaj w zapłonie,a konkretniej w kondonsatorze.Gdy ma trochę latek,po nagrzaniu się,traci swoje właściwości i przestaje zbierać. Gdyby wina była po stronie cewki-objawy byłyby w całym zakresie obrotów. -tak sobie myślę. pozdro-PADRE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Innytruder Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 moim zadaniem moze to byc kilka rzeczy. Ja w takich przypadkach sprawdzam wszystko po kolei. Zacznij od przerwy na stykach przerywacza, luzow zaworowych, sprawdz czy po rozgrzaniu nie gubi iskry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 "Świeca Bosh, cewka Bosh, a maszina nie idzjosz", jak mawiali kiedyś starzy Mohikanie ;)Ja w Uralu miałem taki problem, gdy zapłon był niewłaściwie ustawiony. Jeśli jesteś pewien co do gaźników - atakuj zapłon: przerwa, kąt wyprzedzenia. Ustaw bardzo, bardzo dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Kranik też jest w pożądku bo jak naciskam dzyndzel który zatapia pływak to paliwo szybko leci. W kraniku nawet niemam tej siatki filtrującejw komoże odstojnikowej. 1.Czy masz pozakladane filterki na przewodach paliwowych ? Aby wyeliminowac jeden znak zapytania odnosnie przepsutowosci paliwa musisz troche maszyna poganiac. Najlepiej na ostatnim biegu, na duzych obrotach i gdy zacznie przerywac szybko zakrecasz kranik i odkrecasz komory plywakowe z gaznikow w celu sprawdzenia poziomu paliwa (ewentualnie mozesz go przelac i zobaczyc czy wchodzi na obroty czy nie).Jezeli nie to to tak jak koledzy napisali - 1. Kondensator, 2- cewka zaplonowa (sproboj zalozyc od 126p). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachari Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Moim skromnym zdaniem, oryginalna ruska cewka prawie zawsze z założenia jest walnięta. U mnie raz działała na jeden piec potem na drugi, potem cudownie zdrowiała i tak non stop. Daj malczana i spokój. Kondensator też ma takie objawy. A zapłon to już inna bajka. Jeśli to 12 v to może zabierak sobie hula wg swojego uznania bo się obrobił, albo po prostu żle ustawiony zapłon. Mam dnieprusa i często mam takie problemy ale zaletą jest to że naprawiasz to na poboczu i lecisz dalej i nigdy złego słowa nie powiem na te silniki :icon_mrgreen: Cytuj Ogrody Kraków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAQUB Opublikowano 5 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 A jaką cewkę wybrać od malucha, bo ja nie mam rozdzielacza zapłonu tylko cewke dwubiegunową. Zelmot czy Biazet, taka żeby działała bez rozdzielacza zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Cewka od CC albo Seicento 12V, rozdzielona na dwa gary. Sam posiadam takową i jestem baardzo zadowolony.Choć niektórzy zaraz wymyśla pewnie teorie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Innytruder Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 (edytowane) tylko najstarsze ''kaszlaki'' mialy palec rozdzielajacy w aparacie zaplonowym. Mialem maluszka z 85 r i juz mial aparat bez rozdzielacza. Musi byc to cewka dwubiegunowa, czyli z wyjsciem na dwie swiece. Ja u siebie mam dwie cewki jednobiegunowe polaczone rownolegle na uzwojeniu pierwotnym i tez dziala. Jak ktoras pierdzielnie to mam przynajmniej jeden gar sprawny na zjazd :) Edytowane 5 Lutego 2007 przez Innytruder Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAQUB Opublikowano 5 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Dobry patent z tymi cewkami. Chyba wymienie cewke na jakąś inną, najtańsza chyba jest od malucha.I kupie nowy kondensator. Tak grzebałem w tym interneie o zapłonie i cewkach, znalazłem schemat elektrycznego modułu zapłonowego. Czy podłączenie takiego czegoś polepszy charakterystyke iskry, silnik będzie lepiej pracował? http://www.niebieski.jasna.tarnow.pl/modyf...autozaplon.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Ludzie, powiedzcie mi gdzie moge dobrze zregenerowac wał do ruska??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Ludzie, powiedzcie mi gdzie moge dobrze zregenerowac wał do ruska???Jeju granat pokasujmy te posty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAQUB Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 (edytowane) A wiec tak, założyłem cewkę od malucha i umieściłem ją tam gdzie jest mocowanie silnika u góry pod bakiem, ale tą ruską cewkę zostawiłem na miejscu w razie zepsucia się tej maluchowskiej będe miał dojazdówke ruską. Założyłem też elektroniczny regulator napięcia od malucha oznaczenie RNA-2 Jezpol 9d czy coś takiego. Oraz elektroniczny moduł zapłonowy taki jak wymieniłem w poście wyżej. Cewka kosztowała mnie 10 zł, regulator znalazłem w garażu ale w sklepie kosztuje chyba 30zł, natomias moduł zrobiłem sam i elementy elektroniczne kosztowały 16zł. Mam tylko jeden problem zastosowałem przekaźnik do wyłączania żarówki sygnalizującej ładowanie sie akumulatora na 5V prądu stałego i nie pokazuje on nic tylko brzęczy. Mam takie pytanie do właścicieli ciężkich motocykli ze wschodniej granicy jakie jest napięcie na wyjściu oznaczonym "~" w alternatorze lub przy regulatorze też oznaczenie "~". Czy jest to stałe czy zmienne napięcie i jaką ma wartość? Edytowane 15 Lutego 2007 przez JAQUB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.