Skocz do zawartości

Problem z Dnieprem MT11


JAQUB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W 2006 roku zrobilem generalny remont mojego Dniepra. 3 miesiące poświęciłem jeszcze na regulacje i poprawki. Lecz mam ciągle problem z silnikiem. Po dłuższej jeździe gdy silnik się dobrze rozgrzeje zaczyna nagle przerywać nie można jechać na wysokich ani średnich obrotach silnika. Np. dzieje się to gdy jade przez długi czas na 4 biegu i prędkość wynosi około 80 km/h. Natomias jak obroty zwolnią do obrotów minimalnych to silnik pracuje dobrze bez przerywania. Gaźniki ustawione są dobrze (2 rowek iglicy od góry patrząc), zsynchronizowane i dobrze ustawiony na jałowym. Przyczyna może tkwić w cewce lub aparacie zapłonowym. Ale czy takie objawy mogą występować przez cewkę czy aparat? A może coś innego? Nie wiem i nie mam pojęcia. Może ktoś wie o co chodzi jak są takie objawy? Ja się męcze już kilka miesięcy i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece mam Bosha W7AC.

 

Cewka to orginalna cewka dnieprowska z odgromnikami, jest ona podwójna(daje iskre na dwie świece)

 

Pozim paliwa w gaźnikach jest ok bo pływaki były ustawiane przezemnie i zgrzania pływaka są idealnie równoległe do powierzchni do której się przykręca dekiel od komory pływakowej.

 

Kranik też jest w pożądku bo jak naciskam dzyndzel który zatapia pływak to paliwo szybko leci. W kraniku nawet niemam tej siatki filtrującejw komoże odstojnikowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przyczyny szukaj w zapłonie,a konkretniej w kondonsatorze.Gdy ma trochę latek,po nagrzaniu się,traci swoje właściwości i przestaje zbierać.

Gdyby wina była po stronie cewki-objawy byłyby w całym zakresie obrotów.

-tak sobie myślę.

 

pozdro-PADRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Świeca Bosh, cewka Bosh, a maszina nie idzjosz", jak mawiali kiedyś starzy Mohikanie ;)

Ja w Uralu miałem taki problem, gdy zapłon był niewłaściwie ustawiony. Jeśli jesteś pewien co do gaźników - atakuj zapłon: przerwa, kąt wyprzedzenia. Ustaw bardzo, bardzo dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kranik też jest w pożądku bo jak naciskam dzyndzel który zatapia pływak to paliwo szybko leci. W kraniku nawet niemam tej siatki filtrującejw komoże odstojnikowej.

 

1.Czy masz pozakladane filterki na przewodach paliwowych ?

 

Aby wyeliminowac jeden znak zapytania odnosnie przepsutowosci paliwa musisz troche maszyna poganiac. Najlepiej na ostatnim biegu, na duzych obrotach i gdy zacznie przerywac szybko zakrecasz kranik i odkrecasz komory plywakowe z gaznikow w celu sprawdzenia poziomu paliwa (ewentualnie mozesz go przelac i zobaczyc czy wchodzi na obroty czy nie).

Jezeli nie to to tak jak koledzy napisali - 1. Kondensator, 2- cewka zaplonowa (sproboj zalozyc od 126p).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem, oryginalna ruska cewka prawie zawsze z założenia jest walnięta. U mnie raz działała na jeden piec potem na drugi, potem cudownie zdrowiała i tak non stop. Daj malczana i spokój. Kondensator też ma takie objawy. A zapłon to już inna bajka. Jeśli to 12 v to może zabierak sobie hula wg swojego uznania bo się obrobił, albo po prostu żle ustawiony zapłon. Mam dnieprusa i często mam takie problemy ale zaletą jest to że naprawiasz to na poboczu i lecisz dalej i nigdy złego słowa nie powiem na te silniki :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko najstarsze ''kaszlaki'' mialy palec rozdzielajacy w aparacie zaplonowym. Mialem maluszka z 85 r i juz mial aparat bez rozdzielacza. Musi byc to cewka dwubiegunowa, czyli z wyjsciem na dwie swiece. Ja u siebie mam dwie cewki jednobiegunowe polaczone rownolegle na uzwojeniu pierwotnym i tez dziala. Jak ktoras pierdzielnie to mam przynajmniej jeden gar sprawny na zjazd :)

Edytowane przez Innytruder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry patent z tymi cewkami.

 

Chyba wymienie cewke na jakąś inną, najtańsza chyba jest od malucha.

I kupie nowy kondensator.

 

Tak grzebałem w tym interneie o zapłonie i cewkach, znalazłem schemat

elektrycznego modułu zapłonowego. Czy podłączenie takiego czegoś polepszy

charakterystyke iskry, silnik będzie lepiej pracował?

 

http://www.niebieski.jasna.tarnow.pl/modyf...autozaplon.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak, założyłem cewkę od malucha i umieściłem ją tam gdzie jest mocowanie silnika u góry pod bakiem, ale tą ruską cewkę zostawiłem na miejscu w razie zepsucia się tej maluchowskiej będe miał dojazdówke ruską. Założyłem też elektroniczny regulator napięcia od malucha oznaczenie RNA-2 Jezpol 9d czy coś takiego. Oraz elektroniczny moduł zapłonowy taki jak wymieniłem w poście wyżej. Cewka kosztowała mnie 10 zł, regulator znalazłem w garażu ale w sklepie kosztuje chyba 30zł, natomias moduł zrobiłem sam i elementy elektroniczne kosztowały 16zł. Mam tylko jeden problem zastosowałem przekaźnik do wyłączania żarówki sygnalizującej ładowanie sie akumulatora na 5V prądu stałego i nie pokazuje on nic tylko brzęczy. Mam takie pytanie do właścicieli ciężkich motocykli ze wschodniej granicy jakie jest napięcie na wyjściu oznaczonym "~" w alternatorze lub przy regulatorze też oznaczenie "~". Czy jest to stałe czy zmienne napięcie i jaką ma wartość?

Edytowane przez JAQUB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...