Mazzzi Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 (edytowane) Rozgladam sie za jakims Junakiem zastepczym (czytaj: jakas japonia) i chcialbym kupic sprzet nadajacy sie do jazdy, w ogledzinach potencjalnego nabytku taki przyrzad jak manometr (czy jak to sie w tym przypadku zwie, mysle ze tak samo) bardzo bylby wskazany... Mysle, ze manometr stosowany do pomiaru cisnienia w kolach bylby dobrym materialem na taki przyrzad, o ile bylby wyskalowany odpowiednio. Patrzac po allegro widze, ze manometry tam dostepne moga zmierzyc do ok. 3atm, wiec odpadaja. jest np. taki: http://www.allegro.pl/item159907823_cisnie..._ciezarowe.html ktory potrafi zmiezyc do 10 barow, co biorac pod uwage, ze:1bar = 0.98692atmdaje nam mozliwosc zmiezenia do jakichs 9.8 atm.Jednak jego wskazowka nie zatrzymuje sie w najwiekszym polozeniu, co utrudnia odczyt orazIMO bedzie chyba troche malo te 10bar, przynajmniej w niektorych przypadkach.... jakie powinno byc cisnienie sprezania w xj600s, orientuje sie ktos, bo na nia czaje sie? wszedzie podaja stopien sprezania, zas to co innego niz cisnienie sprezania z tego co kojarze... Ma ktos moze zrobiony taki przyrzad, badz kupil gotowy - prosze o jakies podpowiedzi. Edytowane 22 Stycznia 2007 przez Mazzzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Posiadam oczywiście monometr, jest bardzo przydatny do sprawdzenia kompresji silnika przed zakupem i w trakcie użytkowania pojazdu również. Bez pamięci odczytu nie bardzo się nadaje do pomiarów. Bierz tylko z pamięcią. Może w sklepach motoryzacyjnych dostaniesz? Nie wiem gdzie dzisiaj kupić bo ja mam z dawnych czasów jeszcze. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazzzi Opublikowano 22 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 (edytowane) Posiadam oczywiście monometr, jest bardzo przydatny do sprawdzenia kompresji silnika przed zakupem i w trakcie użytkowania pojazdu również. Bez pamięci odczytu nie bardzo się nadaje do pomiarów. Bierz tylko z pamięcią. Może w sklepach motoryzacyjnych dostaniesz? Nie wiem gdzie dzisiaj kupić bo ja mam z dawnych czasów jeszcze. na allegro nic obecnie nie ma poczciwego, jutro przejde po motoryzacyjnych, moze cos bedzie. napisz mi jak mozesz, jaka koncowka jest w Twoim manometrze, wkrecana w glowice, czy gumowa - przyciskasz i mierzysz? edit: znalazlem, to czego szukam :) z gumowa koncowka:http://interfejsy-diagnostyczne.s-tech.pl/?go=produkt&id=28 z krotka koncowka: http://interfejsy-diagnostyczne.s-tech.pl/?go=produkt&id=29 Ten z gumowa ckoncowka hyba bedzie lepszy do wykonywania pomiarow w silnikach motocyklowych, szczegolnie w 2 wew. cylindrach (myslac o r4), jedynie to ze trzeba go wkrecac troche niewygodne jest i na gwintach moze troche puszczac... drugi zas szybszy w uzyciu, ale moze nie podejsc w niektorych miejscach. co o tym myslicie? Edytowane 22 Stycznia 2007 przez Mazzzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Właściwie to mam dwa. Jeden z gumową końcówką w kształcie stożka i drugi starszy wkręcany na gwint /różne gwinty, przez redukcje/. Ale nie zamierzam się ich pozbywać bo używam, próbuj dalej na allegro albo sklepy moto. Jak coś znajdę to dam znać, nie obiecuję że to będzie szybko ale naprawdę warto mieć bo przydaje się raz po raz. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Tylko wkrecana koncowka to raz.U mnie kosztuje to naprawde tanio, wasze jakby 30 zl :buttrock:, wiec sadze ze w Polsce tez taki manometr znajdziesz ( ma kilka koncowek ). To dwa.Po trzecie potrzebujesz srdniej klasy multimetra - miernik mierzacy, opornosc, napiecie i natezenie pradu, nie wyobrazasz sobie w jak wielu sprzetach na sprzedaz, specjalnie starszych nie dziala ladowanie aku.Warto sprawdzic przed zakupem... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazzzi Opublikowano 23 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 (edytowane) Tylko wkrecana koncowka to raz.U mnie kosztuje to naprawde tanio, wasze jakby 30 zl :icon_mrgreen:, wiec sadze ze w Polsce tez taki manometr znajdziesz ( ma kilka koncowek ). To dwa.Po trzecie potrzebujesz srdniej klasy multimetra - miernik mierzacy, opornosc, napiecie i natezenie pradu, nie wyobrazasz sobie w jak wielu sprzetach na sprzedaz, specjalnie starszych nie dziala ladowanie aku.Warto sprawdzic przed zakupem... Adam M. thnx za odpowiedz. mierniczek mam i zabieram ze soba. musze dorwac jeszcze manometr, tylko mam maly problem ze znalezieniem w lublinie, a te z linkow podanych wyzej poki co nie sprzedaja wysylkowo, a mi juz trzeba :lapad:cos moze wymysli sie. EDIT: po kolei w lubelskich sklepach chca od 160zl w gore. znalazlem na allegro i tam kupie, za 50+wysylka. Edytowane 23 Stycznia 2007 przez Mazzzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Ideałem jest miernik z możliwością zapisania wyniku. Wyrysowuje na takim specjalnym papierku. Ale to jest dla profesjonalistów. Ma jeszcze jedna istotną rzecz, robi pomiar w samym otworze świecy. Taki z wężem przekłamuje pomiar. Bo wprowadza dodatkową pojemność z węża i poza tym wąż może "puchnąć". A może być nawet 14 atmosfer!!!. Będzie idealny do porównania ciśnień w cylindrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazzzi Opublikowano 23 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Ideałem jest miernik z możliwością zapisania wyniku. Wyrysowuje na takim specjalnym papierku. Ale to jest dla profesjonalistów. Ma jeszcze jedna istotną rzecz, robi pomiar w samym otworze świecy. Taki z wężem przekłamuje pomiar. Bo wprowadza dodatkową pojemność z węża i poza tym wąż może "puchnąć". A może być nawet 14 atmosfer!!!. Będzie idealny do porównania ciśnień w cylindrach. mysle, ze nie stac mnie na taki z zapisem wyniku, szukam czegos taniego, aby moc okreslic w miare stan silnika, a nie jakis wypas. uzyje tego raz na kilka lat... co ma pojemnosc wezyka do cisnienia? nie bedzie ono takie same? IMO nawet jesli nie bedzie, to roznice nie powinny byc wielkie, a co z przyrzadami ktore maja dluga rurke, bo inaczej nie da rady zmierzyc cisnienia (szczegolnie w autach, a sa takie) - one tez klamie :icon_razz: ?Mysle, ze waz jest odpowiednio dobierany - skoro manometr moze wskazac dajmy na to 20barow, to waz powinien to wytrzymac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Cześć.Przy okazji tematu.W jakiej temperaturze najlepiej robić pomiar ciśnienia sprężania.Czy zalecana jest tem.pokojowa tak jak w przypadku np.mierzenia luzów zaworowych?Czy pomiar w temperwturze około 1-5 stopni jest bez znaczenia??pozdrawiam-piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Pomiar ciśnienia sprężania powinien być robiony na zimnym silniku i przy otwartych przepustnicach gażnika, tzn na pełnym gazie. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazzzi Opublikowano 28 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Pomiar ciśnienia sprężania powinien być robiony na zimnym silniku i przy otwartych przepustnicach gażnika, tzn na pełnym gazie. pozdro jeszcze tak w kwesti upewnienia sie odnosnie sposoby pomiaru.wykrecamy wszystkie swieczki, laczymy je z masa (chyba najlepiej zrobic specjalne zmasowanie, zeby byla pewnosc ze swieczki sa zmasowane), wkrecamy manometr, odkrecamy manetke przynajmniej do polowy i krecimy rozrusznikiem. nastepnie wkrecamy miernik do kolejnego garnka i to sam. czy sa jakies jeszcze uwagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 no dla pewnosci można zrobic jeszcze próbe olejową- tzn wlewamy troche oleju do cylindra i znowu sprawdzamy ciśnienie :) Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Innytruder Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 istotna sprawa silnik musi byc rozgrzany przed pomiarem do warunkow normalnej pracy. napewno nie zimny! a manetka gazu do oporu otwarta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Ideałem jest miernik z możliwością zapisania wyniku. Wyrysowuje na takim specjalnym papierku. Ale to jest dla profesjonalistów. Ma jeszcze jedna istotną rzecz, robi pomiar w samym otworze świecy. Taki z wężem przekłamuje pomiar. Bo wprowadza dodatkową pojemność z węża i poza tym wąż może "puchnąć". A może być nawet 14 atmosfer!!!. Będzie idealny do porównania ciśnień w cylindrach. No ja mam taki miernik dla "profesjonalistow" co drapie po papierku. No i tam tez jest gumowy waz laczacy przyrzad z odpowiednimi koncowkami. Akurat mam wersje do diesli. Przy pomiarach cisnienie dochodzi czesto do 40atmosfer - waz laczacy jest oczywiscie do tego celu przystosowany i nic nie puchnie.Fajnym urzadzeniem ktory uzywam jest tez przyrzad do pomiaru szczelnosci cylindrow. Dziala to na tej zasadzie, ze podajemy powietrze sprezone kolejno do cylindrow i na zegarku odczytujemy jaka jest nieszczelnosc. Dodatkowo jezeli ktos ma dobry sluch to moze sobie zlokalizowac gdzie mniej wiecej powietrze ucieka (zawory ssace, wydechowe, przedmuch poprzez pierscienie, peknieta glowica itp). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Ten "badacz szczelnosci" o ktorym pisze Ural jest najlepszym przyrzadem do sprawdzania stanu silnika. Wracajac do zapytania Mazziego o warunki badania, mozna sobie zmierzyc cisnienie na zimnym i goracym silniku, czasami na zimnym mimo wyzszego pomiaru zupelnie wystarcza :banghead:.Czesc japonskich motocykli zakreci silnikiem mimo wylaczonego zaplonu i wowczas nie ma potrzeby masowania swiec.Manometr bez weza jest moze najdokladniejszy ale bardzo niewygodny, albo niemozliwy w uzyciu w silnikach japonii z bardzo "glebokim" umiejscowieniem swiec w glowicy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.