Stanisław Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Witam wszystkich. Jestem początkującym szczęśliwym posiadaczem mojego pierwszego Motocykla Yamaha TDM 850 1992r. 6700 km przebiegu (tak zapewniał sprzedawca)Mam kilka pytań jak to na żółtodzioba przystało. Przede wszystkim, jak można sprawdzić czy rzeczywiście jest taki przebieg i jak dowiedzieć się o wiek opony bo ponoć są od nowości, a po nich wygla to na taki przebieg jak jest na liczniku.Następne pytanko, to czy podczas wbijania biegów na wyższe dopuszczalne jest coś w rodzaju stuknięcia, także nie wchodzą płynnie (nie jest ciężko wbić, tylko podczas zmiany biegu tak do 3 jest stuknięcie)Kolejne pytanie, to co trzeba wymienić jeżeli 2 lata temu i 2 tys. km temu zostało zmienione: filtry, oleje, świece, przewody świec.Gdzie można w zachodniopomorskim kupic nowe lub prawie (i wymienić) opony.Będę wdzięczny za jakiekolwiek dodatkowe informację.Dziękuję bardzo i przepraszam za taki ciąg pytań ale wiecie "Mój pierwszy raz" :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Jako pierwszy - gratuluję zakupu. Nie wierzę w przebieg 7000 przez tyle lat.Na oponie, po literkach DOT w takim owalnym wytłoczeniu są 3 albo 4 cyfry i to jest nr tygodnia i ostatnia (albo 2 ostatnie od 2000r) cyfry rokuJeśli to są opony od nowości - to numer wygląda xx2 albo xx1 (opona z 1991 albo 1992 r)Po tylu latach rozleciałaby się ze starości. Poczytaj na forum wątek o oponach. Biegi zwłaszcza nizsze wchodzą ze stukiem, taki urok. Ja kupiłem TDMke w sierpniu i przez zime została w serwisie rozebrana na kawałki dla weryfikacji. Niz poważnego nie znaleziono.W maszynie na pewno musisz wymienić filtry, olej, zalecane-płyn hamulcowy, płyn chłodniczy. Ja bym też wymienił świece (żaden koszt). No i opony!!!! Jeśli są tak stare, jak piszesz.Sprawdzić też musisz klocki hamulcowe, naped (łańcuch i zebatki) i milion duperelek (sprzęgło np.) Puść jakieś foty. Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy600 Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Gratuluje wyboru marki :P filtry, oleje, świece - wymień, i opony też, jak są od nowości :banghead: A nie zaduże to to jak na pierwszy raz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atrian Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Gdzie można Witaj Stanisław tak sie składa że pochodzę ze Stargardu Szczecinskiego.Co do Yamahy TDM 850 to kiedyś jeździły dwie, czerwona od Motofańca,a ta druga czarna gościa ze starówki.Możesz kupić i wymienić w Stargardzie, tylko musisz sią dogadać co do cenyczy będzie ci odpowiadała.Możesz podjechać do Motofańca, do Turze do Sokoła, najtaniej teraz chyba jest u tego gościa na garażach wojkowych tam gdzie jest boisko, obok hotelu dla skazanych, prawdopodobmie 7 - my garaż od wjazdu. Co do stuków to obaj narzekali na głośną i niezbyt precyzyjną skrzynię biegów w TDM pzdr..... sorry..... na garażach wojskowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Jeżeli oryginał opony, to zmieniaj natychmiast! To juz nie są opony, tylko kartoflaki nic nie warte. 5-letnia opona, to już staroć. Przebieg możesz jeszcze oszacować po tarczach hamulcowych. Po takim przebiegu, to powinny być jak nówki. I pilnuj oleju. TDM-ka lubi go sobie chalpnąć. Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanisław Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Dziękuję bardzo za wskazówki, postaram się wszystkie zapamiętać i oczywiście zrealizować.Proszę jeszcze o jakieś namiary na dobrych i oczywiście w rozsądnej cenie mechaników ze Stargardu bądź okolic (Szczecin, Choszczno, Goleniów, itp.)Jeszcze raz bardzo dziękuję.Aaa i zrobiłem zdjątka :icon_biggrin: http://www.bikepics.com/members/staszewsky/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek6r Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 kurna fajne rzeczy, do niedawna wszystkie moto mialy 30000 przebiegu , teraz 14 letnie moto ma 7000. niezle.Posprawdzaj linki od licznika czy sa nienaruszone, a co do tarcz to chyba przy takim wieku w stosunku do tak niskiej uzytecznosci, nie sa raczej w dobrej kondycji. Mysle ze taki przebieg mozna nawinac w pol sezonu, a co dopiero w tyle lat. Moze 6700 od remontu, dla sprzedawcy rowna sie to z nowoscia :icon_biggrin: Powymieniaj wszystko, zbadaj dobrze hamulce, zawieszenie i opony - to podstawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanisław Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Uuuu i sobie nie pojeździłem, klinknął akumulator (eksplodował) i pchałem go 1,5 km :icon_biggrin: . Ale przy okazji jak zaprowadziłem do mechanika (zmiana akumulatora, świec, oleju, filtru) powiedział, że może faktycznie jest to oryginalny przebieg (oglądał manetki, stopki itp.). Mam nadzieję, że po dokładniejszych i dłuższych niż 15 min. oględzinach pozostanie przy tym stwierdzeniu :icon_mrgreen: . Linki mówi, że trzeba trochę przesmarować, klocki powiedział jak nówki, amortyzatory oki, także .... może nie zostałem nabity co do przebiegu :buttrock: Nie mogę tylko dojść z oponami do porozumienia :buttrock: , bieżnik bardzo ładny tylko wiek??Dzięki jeszcze raz za rady dla nowicjusza.Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2006 Rób szybko sprzęta i w trasę. Szkoda pogody. Przykro, że Ci sie aku wykrzaczyło. Niech machanior sprawdzi regultor napięcia. Może padł i zniszczył aku. W TDM-kach jest AC generator, który daje nawet ponad 40V na duzych obrotach i regulator musi to "zbić" do przepisowych 14V. Jak się "zespawa", to aku szlag trafia natychmiast. Poczytaj sobie na www.tdm.pl Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 (edytowane) Mam XJ 600, ale zamierzam zamienic na cos innego. Troche mialem do czynienia z trampkiem, ale przejechalem sie na TDM i juz chyba wiem napewno ze to jest to. Zakochalem sie i juz, no i moj sluszny wzrost i waga (190x110), generalnie trampek afrika, tdm z naciskiem na ten ostatni. W gre wchodzi raczej ten starszy model TDM-a piszcie na co zwrocic uwage przy ogledzinach, jakie slabe strony, a co jest zaleta? No i silnik, te 5 wentyli na cylinder, jak to sie reguluje, czy sa popychacze? Pzdr. Edytowane 14 Września 2006 przez Zbig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Jeśli myślisz również o maszynach typu afryki i trampka - popatrz też na XTZ 750 (taką jak moja;) ) Silnik taki jak w starszej TDMce (tyle że nie rozwiercony), a moto bardziej endurowate. Co do zaworów - wszystkie 5 jest uruchamianych bezpośrednio przez wałki rozrządu, regulacja na płytki co 42000(!) km Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 A jak jest z zywotnoscia si;nika w taliej TDM-ce, ile wytrzyma?Co do XTZ to raczej nie, to enduro z krwi i kosci a ja raczej mysle o czyms bardziej cywilnym. TDM bedzie w sam raz. Regulacja zaworow co 40 tys km (dlaczego akurat 42) ?? W koncu to chlodzony ciecza, ale az tyle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osito Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Żywotność silnika w TDMie jest ograniczona jedynie wyobraźnią :DA tak na serio, to te motocykle słyną z wytrzymałości. Mają też pewne wady - niewielkie - ale akurat mechanika i wytrzymałość jest ich mocną stroną. Regulację zaworów chciałem kiedyś zrobić w serwisie w Szwajcarii po zakupie sprzęta z przebiegiem 30 kkm i mechanicy mnie wyśmiali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Ja zmusiałem mechanika, żeby zajrzał do moich zaworów zaraz po zakupie. Nie bardzo wierzyłem w stan licznika po prostu. Zajrzał i powiedział, że luzy zaworowe są FABRYCZNE. Moto miało 26,5 tysiąca na szafie. Dziś ma 26,1 tysiąca i nadal nie widać śladów zużycia. Prawidłowo eksploatowany taki silnik żyje dłuuuuugo. Ponoć 100 tysięcy nie robi na nim specjalnego wrażenia. Wada jest jedna..... Lubi sobie chalpnąć oleju. Ja jeżdżę na pełnym syntetyku i co tysiąc trzeba dolać 0,2 do 0,3 litra. Polecam to moto, choć nie na pierwsze. Jako drugie będzie dobre :D Pozdrówka P.s. właśnie sprzedaję moją, bo mam już nówkę Deauville Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Co wy z tym olejem? osito też narzekał. Moja starucha prawie nie bierze, napewno mniej niz drogowcowe 0,2 na 1000.Sucha miska, energiczna reakcja na gaz, wygoda, owiewek tyle, ile trzeba, fajna pozycja za kierownicą, szelmowski charakterek.... Po zakupie przeszła solidny przegląd i od tej pory - jeździmy. UWAGA! TO NIE JEST ENDURO!Stworzyłem nową kategorię - TDMa to SZOSOWO-SPORTOWE ENDURO :D Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.