Skocz do zawartości

Yamaha TDM 850 ( TDM850 ), czyli co jest wart 15 letni motocykl?


Rekomendowane odpowiedzi

Moj znajomy po sprzedazy swojej XJ 600 postanowil przesiasc sie ciut wyzej i wybor padl na TDM - chlop sie uparl - ja nie mowie ze zle, tylko nie mamy bladego pojecia o tym sprzecie, nie znamy nikogo kto takowym pomyka. I stad pytanko jak w temacie. Wszelkie info mile widziane. Jak na razie qmpel rozpatruje zakup modelu 97-98, ale slyszelismy ze ktores roczniki cos maja ze szkrzyniami begow. Mamy nadzieje, ze nie te.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie znam tego modelu, ale parę cytatów z opisu motocykli używanych:

wibracje w zakresioe 4000-5000 obr/min

niezawodny i pełen wigoru silnik (trwały)

brak centralnej podstawki

trudny dostęp do bagnetu poziomu oleju (pod siodłem)

kłopotliwa wymiana oleju i odpowietrzanie magistrali olejowej (sucha miska olejowa)

regulacja zaworów co 25 kkm (płytki regulacyjne)

zbyt duży luz w układzie przeniesienia napędu

UWAGA NA:

-uszczelniacze przednich lag

-luzy w łożyskach kół, wachacza i główki ramy

-wałek napędu szybkościomierza

-luz w amortyzatorze napędu pomiędzy kołem łańcuchowym a piastą tylnego koła

-bicie tarcz i zacięte tłoczki hamulcowe

 

Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania to wal. Mam dość obszerny opis (ale żadnych doświadczeń z tym modelelm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też biorę pod uwagę zakup TDM, lub Fazera, nie wiem co wybrać, za kasę do 20 000 pln

 

 

Wybor jest prosty jak dla mnie. Obydwa motocykle sa bardzo dobre..TDM jest ciut wolniejsze od Fazera, ale nie wiele , glownie na maksymalna i przyspieszenie ciut gorsze. Co do wyboru.. to glownym kryterium dla mnie jest jaki typ silnika lubisz, jezeli pasuje Ci duza elastyka i lagodna charakterystyka pracy dwucylindrowego TDMa to bralbym TDMa. Jezeli chcialbys sobie conieco powkrecac sie do 13 tys obr/min i poczuc kopa to Fazer. W twinie poprostu nie czuc tak bardzo tych przyspieszen, a charakterystyka pracy jest zupelnie inna niz w TDMie. TDM jest napewno wygodniejszy, bardziej wyprostowana pozycja, wieksze siodelko, napewno lepiej nadaje sie od Fazera do dalekiej turystyki, chociaz Fazer tez nie jest zly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane techniczne do tej krowy znajdziesz gdzieś w necie, jeśli chodzi o szczególne wady takie jak niepewna skrzynka to raczej zdaża się w pierwszych dwóch latach produkcji tak jak np w CBR 900RR. Jeśli chodzi o TDM to moge się wypowiedziec jako osoba która odrobinkę tym mastodontem pojeździła. Pozycja stosunkowo wygodna, w miarę zwrotna i stabilna. Silnik zasługuje sobie na najwyższe oceny jeśli chodzi o kulturę pracy i reakcje na gaz, na gumę postawisz ją zgazu. Hamulce dobrze dobrane do masy i osiągów.

Teraz trochę mniej wesoło: na wybojach spodziewaj się że poobijasz sobie klejnoty o zbiornik paliwa, jest on co prawda okryty kanapą ale ten profil niestety nie odpowiadał mojemu ciału i kilka razy poważnie bolało. Jeśli jesteś dłubkiem - grzebaczem, który prawie wszystko w motocyklu robi sam, to będziesz się wściekał na każdym kroku, od wyjęcia akumulatora począwszy a na wymianie filtra powietrza skończywszy. Wszystko tam tak dziwacznie poupychali i pokracznie pozakrywali że do byle jakiej obsługi musisz rozebrać pół motocykla.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cenne uwagi, nie chyba motocykla bez wad.TDM- jest bardzo zgrabnym (jak dla mnie oczywiście) motorkiem do turystycznej jazdy, nie jestem maniakiem ekstremalnych prędkości na motocyklu, ponieważ jazda powyzej 150 km/h nie jest wygodna (znowu jak dla mnie), jest gośno, itp.Wszystko wakazuje na to, że kupię również TDM-850 z 99r. I potem napiszę, czy był to dobry wybór, czy wtopiłem naście tysięcy PLN.

Do zobaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtopić to mozesz na kiepskim egzemplarzu, ale napewno nie na normalnym TDMie. Mysle, ze to jeden z lepszych motocykli. Moze u nas nie jest popularny, ale coz u nas popularne sa R1 lub kapiace chromem armatury. Jak juz gdziejs pisalem, mam 2 kolegow ktorzy jezdza na TDMach i obydwoje mowia ze jak beda zmieniac, to tylko na nowszy model. Jeden z nich bedzie chyba w przyszlym roku wymienial z 97 na cos nowszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem to świetny wybór jeśli chodzi o ten model myślę że nie ma nic ciekawszego w ofercie producentów japońskich jeśli się szuka coś tak uniwersalnego , bo który motocykl posiada :

- świetne hamulce

- wygodną kanape dla dwuch osób

- wygodną pozycje za kierownicą

- bagażnik do którego można wiele wiele podczepić

- silnik który może narobić wiele wstydu nie jednemu plastikowi (dużo zależy od bikiera:) ) a przy okazji kultura pracy powinna być wzorem dla niejednego motocykla w tej klasie

- zużycie paliwa na przyzwoitym poziomie

- no i na koniec przedewszystkim zastosowanie motocykla w przeruznych warunkach łącze z szutrowymi duktami.

 

ps; a jeśli bedziesz miał jeszcze jakieś pytania to zapraszam na www.tdm.pl

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz rację. Na pewno kupię TDM, strona, którą napisałeś jest już w moich ulubionych, szkoda tylko, że mało sie na niej dzieje, w przeciwieństwie do tej. Nie ma tam nowych informacji, dyskusji itp. Na pewno ją ożywię po zakupie. Mam nadzieję, że jeszcze we wrześniu będę śmigał nowym nabytkiem......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...