Gość Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Zgadza się. jako spory miłośnik Hondy, zacząłem się ostatnio sporo interesować BMW. Bo żeby wroga skutecznie zwalczać, trzeba go dobrze poznać, no i chciałem przyszpanowac ale nie wyszło :D Tak swoją drogą te M54b25 ma wykorbienie wału 75mm, to jest mniej niż w wykręconej B18C6 z Integry type R która kręci 9k rpm, tu jest 77mm. Średnica tłoków 84mm, korba 145mm. Wszystko ma proporcje jak w wysoko obrotowych i wysilonych jednostkach. To czemu ten parch kręci tylko 6500 ? Czy w tych piecach układ korbowy nie jest czasem ze sporym zapasem jeśli chodzi o kręcenie i w tych silnikach drzemie spory potencjał jeśli chodzi o wolnnossaka ? Niema opcji tam dopracować głowicy i to zakręcić ? Projektów Turbo jest bardzo dużo, a w wolnossaku chyba nic. Co w praktyce trzyma te silniki jako wolnossące ? To o czym piszesz nic nie ma do wykorbien na wale, moze byc takie same wykorbienie na wale ale skok tloka bedzie inny np krotkoskokowy bedzie sie krecil do wysokich obrotow, lub dlugoskokowy wtedy bedzie niskoobrotowy z wiekszym momentem w dolnym zakresie obrotow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 moze byc takie same wykorbienie na wale ale skok tloka bedzie inny Przemyśl dobrze czy czasem głupot nie piszesz. Ten Silnik BMW na swoje czasy to był majstesztyk. Teraz to już stary kapeć, często zajechany do granic wytrzymałości. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 ta dobrze zlapales wykorbienie to samo a krotkoskokowy lub dlugo, a nie skok tloka ktory chcial nie chcial jest zalezny do wykorbienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Jezdziles taka 2.5l BMW ?Taka B18C6 z Integry to gwizdek, ktory nie jedzie ponizej 3 tys obrotow, wolniej krecacy sie silnik BMW daje odjazd z miejsca + niezla gore, choc oczywiscie nie kreci sie jak B18. Jezdzilem taka 325i z 03r przez miesiac i dawala niesamowita radoche z jazdy przez dobry moment z dolu i oddawanie mocy przez ta rzedowa szostke.Na szosie robila ze mnie chuligana a jestem przeciez starym dziadem i need for speed mam dawno za soba :). Nie jeździłem, ale dostałem baty od tej słabszej wersji M52b25, więc w M54 musi być tylko lepiej, ale nie o to pytam. Chodzi mi o to jaki potencjał drzemie w tym silniku jako wolnossący. To o czym piszesz nic nie ma do wykorbien na wale, moze byc takie same wykorbienie na wale ale skok tloka bedzie inny np krotkoskokowy bedzie sie krecil do wysokich obrotow, lub dlugoskokowy wtedy bedzie niskoobrotowy z wiekszym momentem w dolnym zakresie obrotow.Szczerze to nie umiem sobie uzmysłowić jak przy takim samym wykorbieniu możemy mieć różny skok, przecież wykorbienie to właśnie skok. No i piszesz że krótko skokowe to wysokie obroty, a to M54B25 jest właśnie krótko skokowe (Mniejszy skok niż w B seriach Hondy), a kręci tylko 6500. I tak się zastanawiam, czy tego by nie można zakręcić jeszcze z tysiąc więcej utrzymując moment. doszło by wtedy sporo dotatkowych koni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 IZO wszystko można. Pytanie czy warto? Moim zdanie nie warto. (czytaj. Za drogo do uzyskanych efektów). Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 (edytowane) I tak się zastanawiam, czy tego by nie można zakręcić jeszcze z tysiąc więcej utrzymując moment. doszło by wtedy sporo dotatkowych koni. po co jak są s50, m54b30, m60, m62?! - do wyboru w zależności od budżetu :P Edytowane 13 Kwietnia 2018 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Albo zrobić to po męsku ;) Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Albo zrobić to po męsku ;) ciekawe kto mu podbił przegląd techniczny ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 IZO wszystko można. Pytanie czy warto? Moim zdanie nie warto. (czytaj. Za drogo do uzyskanych efektów). po co jak są s50, m54b30, m60, m62?! - do wyboru w zależności od budżetu :P Nie chodzi kompletnie o to czy warto czy nie. tylko chciał bym się po ludzku dowiedzieć co jest wąskim gardłem w tych piecach jako N/A. Albo zrobić to po męsku ;) ... Turbo to dla frajerów :D W wolnossaku jest całkiem inna reakcja na gaz, lepsza bez żadnych turbo lagów, i się dużo przyjemniej jeździ po winklach niż jakimś do koksowanym turbo syfem, który jak wejdzie w doładowanie to od razu zrywa trakcje. Co prawda dziś turbo lag już dość dobrze opanowany, ale ja siedzę w erze starych samochodów i tu turbo ma sporą zwłokę nim złapie doładowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Mysle ze ograniczeniem sa walki rozrzadu, chcac wkrecic silnik na obroty powyzej 7 tys stracisz dol, a tego bym zalowal.Moje Subaru 2.5l ma b ladne wejscie ze srednich obrotow wyzej ( 3 - 5 tys ), ale dol w porownaniu z 2.5 l BMW jest znacznie slabszy.Czerwone pole zaczyna sie przy 8 tys obr i samochod idzie 200 km/h.Co z tego jesli glownie jezdze w ruchu miejskim i nie ma jak tego wykorzystac.W tej samej sytuacji o wiele bardziej lubilem BMW, oczywiscie dopuki nie spadl snieg :).Porownywalem 2003 silnik BMW 170 KM i 2005 silnik S. Legacy 160 KM ( bez ruchomych czasow zaworowych ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Nie chodzi kompletnie o to czy warto czy nie. tylko chciał bym się po ludzku dowiedzieć co jest wąskim gardłem w tych piecach jako N/A. to jakbyś pytał o "wąskie gardło" silnika ciągnika c330rodzina m50/m52/m54 to nie są stricte sportowe silnikisportowymi silnikami bmw są np. s14 (pod koniec lat 80tych s14b20 z dwóch litrów pojemności wolnossącego silnika dawało ponad 190KM mocy) czy późniejsze sześciocylindrowe s50/s52/s54 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Z tego co wiem z silników BMW jedynie M44 sensownie się tuninguje i daje dobre przyrosty do pewnego momentu. Pozostałych lepiej nie ruszać. Wielu próbowało, lał się pot, krew i łzy a na końcu padała refleksja, było brać S32 i mniej siwych włosów na głowie. IZO poczytaj o silniku M12 w kontekście turbo i tego co napisałeś. Da ci trochę do myślenia mam nadzieję. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 https://www.olx.pl/oferta/bmw-728i-youngtimer-klasyk-CID5-IDshFFL.html Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quanti86 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Nawet tanio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 15 tyś km i LPG, śmierdzi mi to ogłoszenie. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.