Skocz do zawartości

WSZYSTKO O BMW


DZIADU
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak piszą janusze olx że 1.8 na łańcuchu to chodzi o IS czy ten słabszy ? ten słąbszy to jest odczuwalnie mocniejszy od 1.6 czy nie ?

piszesz o motorach w e30 czy w e36?

 

w e30 były cztery rodzaje silników r4:

-m10 - na łańcuchu (silnik jeszcze z e21, konstrukcja ma wiele wspólnego z m30), jeden wałek rozrządu, 8 zaworów, regulacja luzów śrubami, jednostka uważana za pancerną, wrzucano to do ok. 87/88r, czyli zasadniczo do "wąskiej lampy", pojemności 1.6 oraz 1.8 (w e21 mógł mieć pojemność 2l o ile pamiętam)

-m40 - nastepca m10, na pasku, jeden wałek rozrządu, 8 zaworów, hydroregulatory. silnik nazywany bocianem ze względu na klepiący rozrząd. samo to, że jest na pasku nie jest jego wadą. wadą są wycierające się wałki rozrządu i problemy z hydrauliczną regulacją luzów - obiegowa opinia jest taka, że to skutek stosowania słabych olejów ale.. wg mnie po prostu wałki są chyba z masła :D oraz to, że wałek ślizga się po ramieniu dźwigienek. pojemności 1.6 oraz 1.8

-m42 - rozwinięcie m40, szesnastozaworowa głowica, dwa wałki rozrządu, napęd rozrządu paskiem, silnik z potencjałem, pojemność tylko 1.8

-s14 - silnik w m3 oraz 320is, 16 zaworów, dwa wałki - niewiele o nim wiem ponieważ nie miałem z nim bezpośredniej styczności, pojemności 2l oraz 2.3l

 

w e36 były również cztery rodzaje:

-m40 - to samo co w późnych e30 (pasek)

-m42 - jak w e30

-m44 - zmodernizowany silnik m42, powiększona pojemność do 1,9 i parę innych szczegółów (dalej łańcuch)

-m43 - zmodernizowany silnik m40, 8v, jeden wałek, zmieniony napęd rozrządu z paska na łańcuch, dźwigienki zaworowe z rolkami przez co wałek się tak nie wyciera, zmienione hydroregulatory, podstawowy silnik od ok. 93r, pojemności najpierw 1.6 i 1.8 a potem 1.9, z niewielkimi modyfikacjami ładowano go dalej w e46

 

jak janusze piszą, że na łańcuchu to zapewne chodzi o silnik m43, gdyby był IS (m42/m44) to na pewno by to napisali - chyba, że nie wiedzą o co lotto

co do odczuć - 1.8 od 1.6 niewiele jest mocniejszy - w zasadzie w budzie e36 to i tak nie jedzie :P ale ze względu na to, że spalanie jest praktycznie identyczne to jednak to lepszy wybór niż 1.6 ;)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

piszesz o motorach w e30 czy w e36?

 

ja to ogólnie masturbuje się do 36 kompot 2.5 pojedynczy vanos bo to jest prawdziwy rozkurwiator i siewca chłosty i zniszczenia , jak zobaczyłem jak to po przepięciu na k*rwie z 3 na 4 zrywa dupą trakcję to się zesrałem i rysa na psychice do teraz i do tego zajebiście wygląda i fajnie się prowadzi

 

ale one są dla mnie za drogie więc pozostaną w sferze mokrych snów, a ja będe szukał jakiegoś plebswagena za czapkę gruszek czyli maks jakieś 1.8 a najprędzej to 1.6 i myślę czy polować na 1.8 których jest mniej i generalnie są w gorszym stanie za tą kasę co 1.6 czy nie

 

 

no ku*wa jak micho kupi bmw to się napierdole jak meserszmit 109

 

e36 w kompocie jest zajebiste , do dresów mi pasuje , zawsze się tym autem jarałem , jak nie przepadam jakoś szałowo za samochodami tak dla 36 zaraz obok calibry czy 200sx tracę głowę :D sedan jakiś taki na maksa wiejski mi się wydawał zawsze a kompocik jest słitaśny

 

 

-m44 - zmodernizowany silnik m42, powiększona pojemność do 1,9 i parę innych szczegółów (dalej łańcuch)

 

to już wiem skąd te 1.9 w benzynie :D

 

ja rozróżniam tak

1.6 105 KM

1.8 115KM

1.8IS 140KM ( od tego pieca podobno zaczyna się zabawa na poważnie na asfalcie , ale ciężko utrafić jako tako jezdną za tą czapkę gruszek co mam )

i dalej wiem że 2.5 ma 170KM na pojedynczym vanosie i więcej w kompocie nic nie było bo 2.8 był w kombi i sedan

 

 

ale ze względu na to, że spalanie jest praktycznie identyczne to jednak to lepszy wybór niż 1.6 ;)

 

no właśnie dlatego też w tym kierunku będe myślał chyba

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bokiem musze wylecieć i tak ja to sobie tłumaczę

 

pierdolita bez sensu wiadomo że to nie jest samochód który jest konkurentem dla mutlipli w gazie , fabi 1.2 w automacie , mictry tico ,kaszlaka czy innego barachła do którego najczęściej zmusza nas życie a nie kupujemy to z wyboru ( potem się tylko kluczyki wkleja na FB bo wstyd pokazać to coś ) i nigdy w życiu nie kupiłbym bolida młodzieży wiejskiej gdyby dziecko było najważniejsze i stara do roboty musiała chodzić bo ten samochód nawet w najbardziej gównianej obśmiewajej wersji 316 jest po prostu cholernie drogi w utrzymaniu porównując z taką astrą czy mutliplą.......pali jak smok , graty też swoje kosztują i ma się co zje*ać , bo wbrew pozorom porównując do szrotów które wymieniłem to jest skomplikowane auto no i dochodzi jeszcze fakt że 98% bab nie umie używać sprzęgła w samochodzie i nim ruszać i jak przychodzi zima i dajesz jej tylni napęd to jest zabija nas to co kochamy :D u kumpla 318 baba rozbiła jeszcze o mało dzieciaka nie wysłała do bristolu bo tak skręcała w prawo że dupa ją wyprzedziła i dostała w tą dupę strzał od jadącego w drugą stronę , dobrze że fotelik był z drugiej i 90% lasek zimą + tylni napęd to są katastrofy w ruchu lądowym ( teraz już mniej bo już chyba nawet multipla ma kontrolę trakcji )

 

do tego dochodzi jeszcze miłość ubezpieczalni i milicji do tej marki co znowusz zwiększa koszty - kumpel poldkiem 4 lata bez przeglądu jeździł , kupił 316 pierwszy wyjazd odrazu kontrola dowód poszedł :D

 

no ale to jest jak z kopceniem - tanio to walenie konia i pornhub ale pełnej satysfakcji nie będzie

 

ale ja kupuje zabawkę na lajtowe upalanie , baby mnie nie chcą a jak trafi się jakiś upadły aniołek to takie obcykane z merolami i betami i mi tego nie rozbije ( pewnie nawet nie wsiądzie bo powie że jej szpile nie pasują do takiego śmietnika :D wiolka to mówi że 46 w kompocie to jeszcze ale 36 to przecież teraz mniej warte niż maluch :D ) więc patrzę innymi kryteriami

 

tylko z niecierpliwością czekam na wywody konrada bo nawet nie wiedziałem że są 2 piece 1.6 a tak człowiek się coś ciekawego dowie

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kompocie e36 nie masz się czego obawiać bo nie było silników m40 na pasku ;)

no i 1.6 to zbytnio nie poupalasz - chyba, że na szutrze, mokrym lub po śniegu/lodzie

 

co do kosztów eksploatacji - nie jest tak źle, części nie są drogie a auto raczej pancerne

ale faktem jest, że spalanie nie jest małe - 1.6 czy 1.8 w mieście normą jest ponad 10l/km a i w trasie nie schodzi zbyt mocno

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem epizod z takim 318ti w 2001 roku. Samochód był z 1997 ale był po wypadku i troche niechlujnie naprawiony. Sprzedałem po roku jakiemuś leszczowi co się napalił na niego. Pamiętam że wystartowałem nim na pierwszych w Polsce zawodach na 1/4 mili na Bemowie :) Fajnie i lekko się prowadził. Teraz po tylu latach, to raczej została namiastka tego samochodu.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

no i 1.6 to zbytnio nie poupalasz - chyba, że na szutrze, mokrym lub po śniegu/lodzie

 

jak masz normalną stal a nie alus jak bliźniaki w tatrze to coś tam na 1 poświrujesz ale raczej na poziomie kręcenia się dookoła latarni pod tesco na 1 biegu , wiem bo trochę tych 316 wyjeździłem , kochanki jedna druga miały , kumpel miał sedana i kumpel miał e30 1.6 , u tej pierwszej na zwykłej stali to na suchym rondo bokiem zrobiłem może nie widowisko ale frajda była , druga jak miała alus i gaz to na suchym była pełna kontrola trakcji nawet żeby zapiszczeć trzeba było się napocić . generalnie jak maluchem - żeby poczuć tylni napęd czekałeś na zimę :D sedan też coś tam szedł bokiem a e30 miała zaspawany dyfer i była chłosta jak w szybkich i wściekłych :D

 

 

ale faktem jest, że spalanie nie jest małe - 1.6 czy 1.8 w mieście normą jest ponad 10l/km a i w trasie nie schodzi zbyt mocno

 

nom , 2.5 średnio pałowane po mieście pali 15/100 benzyny , 1.6 podobno przy total ekodrajwingu zejdzie do 8/100 i to jest dolna granica w trasie z lekką nogą , dlatego jak pisałem to nie jest auto do pracy -astra 1.6 przy ekodrajwingu pali 6/100.......

 

TI to IS ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bokiem musze wylecieć i tak ja to sobie tłumaczę

 

pierdolita bez sensu wiadomo że to nie jest samochód który jest konkurentem dla mutlipli w gazie , fabi 1.2 w automacie , mictry tico ,kaszlaka czy innego barachła do którego najczęściej zmusza nas życie a nie kupujemy to z wyboru ( potem się tylko kluczyki wkleja na FB bo wstyd pokazać to coś ) i nigdy w życiu nie kupiłbym bolida młodzieży wiejskiej gdyby dziecko było najważniejsze i stara do roboty musiała chodzić bo ten samochód nawet w najbardziej gównianej obśmiewajej wersji 316 jest po prostu cholernie drogi w utrzymaniu porównując z taką astrą czy mutliplą.......pali jak smok , graty też swoje kosztują i ma się co zje*ać , bo wbrew pozorom porównując do szrotów które wymieniłem to jest skomplikowane auto no i dochodzi jeszcze fakt że 98% bab nie umie używać sprzęgła w samochodzie i nim ruszać i jak przychodzi zima i dajesz jej tylni napęd to jest zabija nas to co kochamy :D u kumpla 318 baba rozbiła jeszcze o mało dzieciaka nie wysłała do bristolu bo tak skręcała w prawo że dupa ją wyprzedziła i dostała w tą dupę strzał od jadącego w drugą stronę , dobrze że fotelik był z drugiej i 90% lasek zimą + tylni napęd to są katastrofy w ruchu lądowym ( teraz już mniej bo już chyba nawet multipla ma kontrolę trakcji )

 

do tego dochodzi jeszcze miłość ubezpieczalni i milicji do tej marki co znowusz zwiększa koszty - kumpel poldkiem 4 lata bez przeglądu jeździł , kupił 316 pierwszy wyjazd odrazu kontrola dowód poszedł :D

 

no ale to jest jak z kopceniem - tanio to walenie konia i pornhub ale pełnej satysfakcji nie będzie

 

ale ja kupuje zabawkę na lajtowe upalanie , baby mnie nie chcą a jak trafi się jakiś upadły aniołek to takie obcykane z merolami i betami i mi tego nie rozbije ( pewnie nawet nie wsiądzie bo powie że jej szpile nie pasują do takiego śmietnika :D wiolka to mówi że 46 w kompocie to jeszcze ale 36 to przecież teraz mniej warte niż maluch :D ) więc patrzę innymi kryteriami

 

tylko z niecierpliwością czekam na wywody konrada bo nawet nie wiedziałem że są 2 piece 1.6 a tak człowiek się coś ciekawego dowie

 

No to jak "pierdolita bez sensu" to po co sie pytasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No to jak "pierdolita bez sensu" to po co sie pytasz?

 

choćby po to żebyś mógł sobie napisać posta w stylu bmw -będziesz miał wydatki , źle ci z tym :D ? jaka odpowiedź taki poziom panie :D

 

rozumiej jakby ktoś napisał że drogie auto bo jak konrad napisał sypią się wałki nierządu a przerzucić silnik to nie jest 5 min i koszta są ale piszecie takie pierdu pierdu ogólnikowe to wam pisze że p[ierdolita bez sensu D:

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michoa pamiętaj że na corocznym badaniu technicznym coraz więcej się wymaga. A doprowadzić starą e36 do kultury to wyzwanie dla portfela. Za brak badania Łysy będzie teraz trzy stówy inkasował. Ciężkie czasy nadchodzą...

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bokiem musze wylecieć i tak ja to sobie tłumaczę

 

pierdolita bez sensu wiadomo że to nie jest samochód który jest konkurentem dla mutlipli w gazie , fabi 1.2 w automacie , mictry tico ,kaszlaka czy innego barachła do którego najczęściej zmusza nas życie a nie kupujemy to z wyboru ( potem się tylko kluczyki wkleja na FB bo wstyd pokazać to coś ) i nigdy w życiu nie kupiłbym bolida młodzieży wiejskiej gdyby dziecko było najważniejsze i stara do roboty musiała chodzić bo ten samochód nawet w najbardziej gównianej obśmiewajej wersji 316 jest po prostu cholernie drogi w utrzymaniu ...

 

Michoa, bierz tego

Jesteś elektryk poradzisz sobie.

I weź ty się odpierdol od Multipli tą furę kupuje się z miłości do piękna, i nie da się jej porównać z parchami jak wyżej.

 

Sent from my XT1580 using Tapatalk

Edytowane przez kakmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...