Jump to content
lonek22

Jak sprawnie odpalic moto?

Recommended Posts

lime82 niezbyt wystarczy wyjac fajki poniewaz trzeba zadbac o przylozenie do masy (nie mozna palic moto ze zdjetymi fajkami - tak mnie uczono). moga pojsc cewki jezeli tak sie nie zrobi.

 

:icon_mrgreen: powiedz plz ze moga ale nie musza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lime82 niezbyt wystarczy wyjac fajki poniewaz trzeba zadbac o przylozenie do masy (nie mozna palic moto ze zdjetymi fajkami - tak mnie uczono). moga pojsc cewki jezeli tak sie nie zrobi.

Kurde, pomylilem sie. Trzeba wykrecic swiece, wlozyc je do fajek i potem przylozyc do masy. Sorry.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tygodniowym postoju motocykl powinien zapalać bez problemu. Po dłuższym postoju moga być problemy (dłuzszy postój to powiedzmy 2 miesiące). W Suzuki najpierw ładuję akumulator, pompuję paliwo od gażników (można uruchomic pompę paliwa bez uruchamiania silnika) potem albo zapala za którymś podejściem albo świece trzeba wypalać.

 

A co powiecie na to, zeby druga farelke skierowac bezposrednio na silnik...w pewnym stopniu olej juz bedzie cieplejszy...

 

Kumpel taki patent stosuje do odpalenia po zimie VS1400 (ten motocykl jest koszmarny do odpalania przy niskich temperaturach i po długim postoju :lapad: ). Ale i tak trzeba miec klucz doświec i prostownik pod ręką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"....ale czy nie mam sie obawaic suchego startu??

Po tak dlugim postoju nie nalezaloby moze wstrzyknac troche oleju na tloki a potem probowac odpalac??

 

Olej powinieneś wlać do cylindrów przed dłuzszym postojem. Potem na biegu przepchnąć motocykl kilka metrów żeby olej rozprowadzić po cylindrach i po kłopocie.

Teraz przed uruchomieniem wlanie oleju jedynie utrudni rozruch i nic poza tym.

 

W EN500 (taki sam silnik jak GPZ500 czy ER5) nigdy nie miałem kłopotów z uruchomieniem po przerwie zimowej. Motocykl zapalał zawsze po dwóch, max trzech próbach.

Moze to kwestia stanu technicznego i dbałości o szczegóły takie jak sprawny aku, czyste i wyregulowane gaźniki, czysty filtr powietrza i paliwa, sprawna instalacja elektryczna itp ?


Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Poszukuję informacji jak odpalić moto po długim postoju...

 

Od początku

 

Pacjent: Kawasaki GPZ500s 1995r

 

Historia: stał pół roku nieodpalany, przed postojem na chodzie, przy próbie odpalenia okazało się - brak iskry

 

Co zostało zrobione:

 

 

- przejrzana cała elektryka, polutowane urwane i przetarte kabelki

- rozrusznik kręci

- sprawdzona rezystancja cewek - jest w porządku

- sprawdzona skrzynka bezpieczników - przepalona ścieżka od moduł - wymieniona

- akumulator sprawny

- wymieniony moduł zapłonowy - nie dawał impulsa na cewki, powróciła iskra na świecach

- wyregulowane zawory

 

- wyczyszczone gaźniki, przed czyszczeniem leciało paliwo przelewem

- sprawdzony kranik podciśnieniowy, jest o.k

 

motor kręci a nie odpala, nawet najmniejszego kichnięcia

iskra jest, powietrze, paliwo dochodzi

 

proszę o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ssanie włączyłeś? Ja kiedyś miałem taką sytuację, że męczyłem się strasznie z odpaleniem. Okazało się, że urwała się linka od dźwigni ssania. Jeżeli to nie to, próbowałeś odpalić na pych? Nie potrafię tego wytłumaczyć, ale kiedyś również miałem taką sytuację, że motocykl nie odpalał z rozrusznika. Niby wszystko było w porządku, naładowany akumulator, iskra, paliwo, a i tak nie mogłem uruchomić silnika. Kręcił, ale nie "zaskakiwał". Udało się go odpalić na pych za 2 razem i od tamtej pory już odpalał normalnie z rozrusznika. Może się to wydawać głupie, ale sprawdź czy nie zadziała również u Ciebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ssanie włączyłeś? Ja kiedyś miałem taką sytuację, że męczyłem się strasznie z odpaleniem. Okazało się, że urwała się linka od dźwigni ssania. Jeżeli to nie to, próbowałeś odpalić na pych? Nie potrafię tego wytłumaczyć, ale kiedyś również miałem taką sytuację, że motocykl nie odpalał z rozrusznika. Niby wszystko było w porządku, naładowany akumulator, iskra, paliwo, a i tak nie mogłem uruchomić silnika. Kręcił, ale nie "zaskakiwał". Udało się go odpalić na pych za 2 razem i od tamtej pory już odpalał normalnie z rozrusznika. Może się to wydawać głupie, ale sprawdź czy nie zadziała również u Ciebie.

ssanie działa poprawnie, w pełnym zakresie

odpalałem zawsze na ssaniu

 

na którym biegu spróbować go na pych?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na drugim.

dziś popróbuję

zobaczymy czy się uda

 

jest możliwość że zapłon jest przestawiony i dostaje iskrę w złym momencie?

tylko to przychodzi mi do głowy, jak to zweryfikować?

reszta sprawdzona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli pół roku temu ten motocykl odpalał, to raczej mało prawdopodobne jest to, że zapłon jest przestawiony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli pół roku temu ten motocykl odpalał, to raczej mało prawdopodobne jest to, że zapłon jest przestawiony.

jeśli nikt nie grzebał to tak

takiej pewności że nikt tam rączek nie wkładał nie mam

 

jak sprawdzić ustawienie zapłonu w tym modelu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozna go przestawic tylko w jeden sposob, tak zeby mial iskre na wydechu pierwszego cylindra.

Ale to malo prawdopodobne.

Zeby sprawdzic musisz znalezc ktory cylinder jest pierwszy ( mysle ze od strony prawej gdy siedzisz na moto ), zdjac pokrywe zaworow i sprawdzic ze iskra jest gdy oba zawory sa zamkniete na tym cylindrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety na pych nie dałem rady

 

musiałbym chyba kogoś do pomocy

 

linka sprzęgła naciągnięta na maksa a miałem wrażenie że nie do końca wysprzęgla

ciężko samemu coś takiego rozpędzić

 

muszę znaleźć inny sposób

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie naciagnieta, przy sprzegle czy przy kierownicy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie naciagnieta, przy sprzegle czy przy kierownicy ?

linka naciągnięta na maksa przy kierownicy i sprzęgle

 

inaczej ustawiona w ogóle nie załącza sprzęgła

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to albo linka jest za dluga do tego modelu, albo zaraz sie zerwie, albo zuzyty kosz sprzegla trzyma tarcze w wyrobionych przez nie rowkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to albo linka jest za dluga do tego modelu, albo zaraz sie zerwie, albo zuzyty kosz sprzegla trzyma tarcze w wyrobionych przez nie rowkach.

tym zajmę się później

 

najpierw muszę go uruchomić

 

myślałem aby spróbować odpalić na plaka

jak to nie pomoże to już nie wiem co

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

moze warto wlac nowe paliwo skoro wszystko jest a niechce palic

Edited by mali118

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze warto wlac nowe paliwo skoro wszystko jest a niechce palic

paliwo świeże

Share this post


Link to post
Share on other sites

nawet na plaka nie odpaliło

 

po wlaniu trochę benzyny do cylindrów tylko wystrzał z rury i czarny dym

 

już nie mam pojęcia co może być nie tak



mam wrażenie jakby paliwo nie dochodziło do cylindrów

 

czyżby gaźniki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To stary motocykl, ktory nie wiadomo z jakiego powodu dlugo stal, moze byc ze pad modulu byl tylko jednym z problemow.

W takim przypadku zdjalbym zbiornik, pudlo filtra powietrza i pokrywe zaworow, swiece wykrecil i polozyl na glowicy i sprawdzil krecac tylnym kolem fazy rozrzadu na cylindrach i jak dzialaja np czy naprawde podczas fazy "ssania" prawy cylinder ssie, czy raczej wypycha moja dlon od gaznika i czy rzeczywiscie w fazie pracy ( oba zawory zamkniete ) na tym samym cylindrze wystepuje iskra.

Jak rowniez sprawdzilbym cisnienie sprezania na obu cylindrach, bo jesli zawory z jakiegos powodu sie nie zamykaja to moze go po prostu nie byc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To stary motocykl, ktory nie wiadomo z jakiego powodu dlugo stal, moze byc ze pad modulu byl tylko jednym z problemow.

W takim przypadku zdjalbym zbiornik, pudlo filtra powietrza i pokrywe zaworow, swiece wykrecil i polozyl na glowicy i sprawdzil krecac tylnym kolem fazy rozrzadu na cylindrach i jak dzialaja np czy naprawde podczas fazy "ssania" prawy cylinder ssie, czy raczej wypycha moja dlon od gaznika i czy rzeczywiscie w fazie pracy ( oba zawory zamkniete ) na tym samym cylindrze wystepuje iskra.

Jak rowniez sprawdzilbym cisnienie sprezania na obu cylindrach, bo jesli zawory z jakiegos powodu sie nie zamykaja to moze go po prostu nie byc.

a gdyby podczas fazy "ssania" cylinder wypychałby dłoń od gaźnika

to co jest do zrobienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znaczy ze w momencie otwarcia zaworu ssacego na tym cylindrze tlok nie idzie w dol tak jak powinien ( zasysajac mieszanke i powietrze z gaznika ), tylko idzie w gore wypychajac powietrze i mieszanke z gaznika do filtra powietrza.

To sygnal ze masz kolego przestawiony rozrzad i fazy otwarcia zaworow nie sa zsynchronozowane z ruchem tlokow silnika.

 

Trzeba zdjac gazniki i napinacz lancucha rozrzadu, pokrywe zaworow i mala pokrywke okragla z prawej strony silnika ( gdy siedzisz na motocyklu ) tak by mozna bylo zakrecic walem korbowym. Nalezy zdjac oslone gorna z lancucha rozrzadu i luzny lancuch podniesc do gory o kilka mm, po czym przestawic walki rozrzadu tak jak maja byc ustawione w stosunku do ustawienia walu korbowego, ktory przedtem trzeba ustawic na literke T ktora powinna korespondowac ze znakiem na pokrywie. Te ustawienie to ustawienie tloka tego cylindra ( prawego gdy siedzisz na moto ) w Gornym Martwym Punkcie ( GMP).

Gdy wal jest ustawiony to ustawiasz walki rozrzadu tak zeby kreski narysowane na kolach rozrzadu pokrywaly sie z poziomem glowicy, a kropki nabite na tych samych kolach byly skierowane pionowo do gory. Lancuch trzeba ustawic tak zzeby odleglosc miedzy tymi kropkami okreslalo 24 oski lancucha.

Po ustawieniu wszystkiego montujesz napinacz lancucha i przekrecasz walem 2 obroty zeby sprawdzic czy po tym przekreceniu wszystko jest dalej wlasciwie ustawione.

W zwiazku z tym ze grzebal przy tym silniku jakis patalach sprawdzil bym jeszcze czy wlasciwe walki sa na swoich miejscach, walek z literkami EX to wydechowy i powinien byc od strony wydechu, a IN to ssacy po przeciwnej stronie.

Wszystko jest niezle pokazane na silniku podobnym do twego w tym filmie, ktory radze obejrzec kilka razy :

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

własnie nigdzie nie mogę znaleźć schematu i opisu ustawienia rozrządu do mojej wersji

GPZ500s 95rok

 

z tego co znalazłem rozrząd ustawia się jak na tym filmie na znak "C"

i jak sprawdzałem właśnie tak mam ustawione

 

teraz zgłupiałem bo piszesz że mam ustawić na "T"

Share this post


Link to post
Share on other sites

T jest najczesciej uzywanym znakiem w japonczykach ( od slowa timing ), ale jak ma byc na C i ty masz taki znak to znaczy ze musi byc na C. Trzeba byc elastycznym.

Sprawdz co sie dzieje z tlokiem pierwszego cylindra w punkcie C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...