Jump to content
lonek22

Jak sprawnie odpalic moto?

Recommended Posts

:icon_mrgreen: ja bym proponował ściągnąć dekiel a najlepiej całą głowice, wziąć pędzelek i posmarowac olejem wszystkie ruchome elementy , wałki , zawory i tp , tłoki wyciągnąc i nasmarować , paliwo spuścic z baku nie tylko z gaźników bo już stare 2 miesiące ma to już do niczego :lalag: :)

 

bardzo przepraszam, że nic nie wniosłem do tematu (chociaz może jak ktoś zrozumie ironię) ale nie mogłęm się powstrzymać :buttrock:

A nie proponujesz tez wymienic opon? bo po 2 miesiacach, to juz chyba spartaciala guma co??? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Po tak dlugim postoju nie nalezaloby moze wstrzyknac troche oleju na tloki a potem probowac odpalac??

 

No to dopiero może nie zapalić jak zawali świece olejem.

A jak zapali to będzie dymić jak trabant :icon_twisted:

Moja rada to naładować aku, odkręcić paliwo i ognia.

Jeśli tak bardzo martwi cię spłynięcie oleju z silnika, to odkręć świece i zakręć rozrusznikiem.

Po kilku (kilkunastu) sekundach masz nasmarowany silnik, wkręcasz świece i ognia.

Wykręcasz świece aby nie zamęczyc aku.

Ja robię tak tylko po rozbiórce silnika w celu dokładnego przesmarowania przed pierwszym odpaleniem.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie proponujesz tez wymienic opon? bo po 2 miesiacach, to juz chyba spartaciala guma co??? :lapad:

 

...o o właśnie o tym zapomniałem napisać :icon_twisted:

 

...ktoś chyba nie zrozumiał ironii :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Zapowiiada sie pogoda w tym tygodniu, CHce troche pojedzic. WIem, ze moje moto po tygodniowym postoju nie odpala z pierwszego. Pewnie chodzi o to ze paliwo z gaznikow deko wyparowuje. Zeby lepiej odpaliło to chyba cos z ta pozycją PRI sie robi. Podpowiedzcie jak i co po kolei trzeba zrobic zeby sprawnie odpalic. Bede wdzieczy za podpowiedz jako jeszcze laik. Pozdr

 

... Instrukcja Obsługi dla XJ600NS wydana przez Yamaha MotorCo. Ltd. Pierwsze wydanie czerwiec 1992 w części "Długotrwałe Garażowanie" pisze ...

pkt. 3 "Zdemontować świecę i wlać łyżkę stołową oleju SAE 10W30 lub 20W40 w otwór świecy.

Zamontować ponownie świecę. Kilkakrotnie włączyć rozrusznik, tak aby rozprowadzić olej po ściankach cylindra.

 

! OSTRZEŻENIE:

Podczas używania rozrusznika elektrycznego do zapalania silnika należy odłączyć przewody świecy i podłączyć je do masy, aby uniknąć zapłonu."

 

Tyle cytatu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Instrukcja Obsługi dla XJ600NS wydana przez Yamaha MotorCo. Ltd. Pierwsze wydanie czerwiec 1992 w części "Długotrwałe Garażowanie" pisze ...

pkt. 3 "Zdemontować świecę i wlać łyżkę stołową oleju SAE 10W30 lub 20W40 w otwór świecy.

Zamontować ponownie świecę. Kilkakrotnie włączyć rozrusznik, tak aby rozprowadzić olej po ściankach cylindra.

 

! OSTRZEŻENIE:

Podczas używania rozrusznika elektrycznego do zapalania silnika należy odłączyć przewody świecy i podłączyć je do masy, aby uniknąć zapłonu."

 

Tyle cytatu ...

 

no ale na miłość boską "Długotrwałe Garażowanie" to nie 2 czy nawet 4 miesiące :icon_twisted:

Edited by lolek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem w tym ze motocykl stoi od polowy wrzesnia nieodpalany. Aku naladuje, paliwo z ganzikow spuszcze i zaleje swierzy, ale czy nie mam sie obawaic suchego startu??

Od wrzesnia paliwo w gaznikach juz raczej wyparowalo

Jeśli tak bardzo martwi cię spłynięcie oleju z silnika, to odkręć świece i zakręć rozrusznikiem.

Po kilku (kilkunastu) sekundach masz nasmarowany silnik, wkręcasz świece i ognia.

Wykręcasz świece aby nie zamęczyc aku.

Wystarczy chyba wyjac fajki ze swiec

no ale na miłość boską "Długotrwałe Garażowanie" to nie 2 czy nawet 4 miesiące :icon_mrgreen:

Wedlug serwisowki to od 30 dni w gore


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

lime82 niezbyt wystarczy wyjac fajki poniewaz trzeba zadbac o przylozenie do masy (nie mozna palic moto ze zdjetymi fajkami - tak mnie uczono). moga pojsc cewki jezeli tak sie nie zrobi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:crossy: ja bym proponował ściągnąć dekiel a najlepiej całą głowice, wziąć pędzelek i posmarowac olejem wszystkie ruchome elementy , wałki , zawory i tp , tłoki wyciągnąc i nasmarować , paliwo spuścic z baku nie tylko z gaźników bo już stare 2 miesiące ma to już do niczego :P :banghead:

 

bardzo przepraszam, że nic nie wniosłem do tematu (chociaz może jak ktoś zrozumie ironię) ale nie mogłęm się powstrzymać :icon_mrgreen:

 

no ale na miłość boską "Długotrwałe Garażowanie" to nie 2 czy nawet 4 miesiące :banghead:

A ile?? Chyba logiczne ze w instrukcji mieli na mysli przerwe zimowa. Zreszta Lime82 napisal ile sni to dluga przerwa wedlug serwisowki. Jak widzisz nawet w instrukcji obslugi tak pisza wiec przestan juz robic z siebie blazna. Poza tym pytanie bylo do kogos znajacego sie na mechanice a nie do i... A powstrzymam sie. Poporstu jak nie masz nic do powiedznie na temat to nie pisz lolku

 

Pytalem poniewaz jest taka metoda "konserwacji" silnika na dlugi okres nieuzywania jak wstrzykniecie oleju na tloki i zakrecenie rozrusznikiem.

Do dzisiaj pamietam jak odpalalem samochod ojca po dlugim postoju na oleju 0w30. Dzwieki jakie dochodzily z silnika byly niezbyt przyjemne i rzeczywiscie trwalo to kilkanascie sekund jak ktos napisal. Zupelnie jakbym na tokatce cos toczyl. Ten start zapewne rownal sie wilu przejechanym kilometrom w normalnych warunkach.

Mam olej 15W50 i nawet w lato trzeba kilku sekund az obroty podskocza na ssaniu a co dopiero kiedy temperatury sa nizsze. Dlatego tez pytalem o odpalanie po dlugim postoju.

 

... Instrukcja Obsługi dla XJ600NS wydana przez Yamaha MotorCo. Ltd. Pierwsze wydanie czerwiec 1992 w części "Długotrwałe Garażowanie" pisze ...

pkt. 3 "Zdemontować świecę i wlać łyżkę stołową oleju SAE 10W30 lub 20W40 w otwór świecy.

Zamontować ponownie świecę. Kilkakrotnie włączyć rozrusznik, tak aby rozprowadzić olej po ściankach cylindra.

 

! OSTRZEŻENIE:

Podczas używania rozrusznika elektrycznego do zapalania silnika należy odłączyć przewody świecy i podłączyć je do masy, aby uniknąć zapłonu."

 

Tyle cytatu ...

Ja myslalem o wykreceniu swiec wstrzykniecu odrobiny oleju i pchnieciu motocykla na ktoryms z wyzszych biegow zeby obrocic kilka razy walem zeby nie zachlapac swiec. Ale skoro serwisowka tak podaje to moze zrobie jak pisze. Tylko czy trzeba przylozyc przewody do masy?

Edited by bekriss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze to co napisze bedzie glupie, ale tylko sie zastanawiam... jezeli trzymamy maszyne w garazu nie ogrzewanym to mozemy przed odpaleniem zagrzac to pomieszczenie... za pomoca "farelki".

A co powiecie na to, zeby druga farelke skierowac bezposrednio na silnik...w pewnym stopniu olej juz bedzie cieplejszy...

Jezeli juz tak przesadnie troszczymy sie o swoje maszyny to czemu nie mozemy spedzic kilku godzin na ogrzanie pomieszczenia i maszyny...? :icon_mrgreen:

Moze juz ktos taki sposob zastosowal przed odpaleniem swojego pupila... jestem ciekawy odpowiedzi :crossy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wedlug serwisowki to od 30 dni w gore

 

:crossy: meaculpa , przyznaje się nie przypuszczałem, że na taki w sumie niedługi czas trzeba robić takie manewry ... przepraszam jak kogoś wprowadziłem w błąd , potrafie się przyznac do winy :P

 

człowiek uczy sie całe życie :icon_mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lime82 niezbyt wystarczy wyjac fajki poniewaz trzeba zadbac o przylozenie do masy (nie mozna palic moto ze zdjetymi fajkami - tak mnie uczono). moga pojsc cewki jezeli tak sie nie zrobi.

 

:icon_mrgreen: powiedz plz ze moga ale nie musza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lime82 niezbyt wystarczy wyjac fajki poniewaz trzeba zadbac o przylozenie do masy (nie mozna palic moto ze zdjetymi fajkami - tak mnie uczono). moga pojsc cewki jezeli tak sie nie zrobi.

Kurde, pomylilem sie. Trzeba wykrecic swiece, wlozyc je do fajek i potem przylozyc do masy. Sorry.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tygodniowym postoju motocykl powinien zapalać bez problemu. Po dłuższym postoju moga być problemy (dłuzszy postój to powiedzmy 2 miesiące). W Suzuki najpierw ładuję akumulator, pompuję paliwo od gażników (można uruchomic pompę paliwa bez uruchamiania silnika) potem albo zapala za którymś podejściem albo świece trzeba wypalać.

 

A co powiecie na to, zeby druga farelke skierowac bezposrednio na silnik...w pewnym stopniu olej juz bedzie cieplejszy...

 

Kumpel taki patent stosuje do odpalenia po zimie VS1400 (ten motocykl jest koszmarny do odpalania przy niskich temperaturach i po długim postoju :lapad: ). Ale i tak trzeba miec klucz doświec i prostownik pod ręką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"....ale czy nie mam sie obawaic suchego startu??

Po tak dlugim postoju nie nalezaloby moze wstrzyknac troche oleju na tloki a potem probowac odpalac??

 

Olej powinieneś wlać do cylindrów przed dłuzszym postojem. Potem na biegu przepchnąć motocykl kilka metrów żeby olej rozprowadzić po cylindrach i po kłopocie.

Teraz przed uruchomieniem wlanie oleju jedynie utrudni rozruch i nic poza tym.

 

W EN500 (taki sam silnik jak GPZ500 czy ER5) nigdy nie miałem kłopotów z uruchomieniem po przerwie zimowej. Motocykl zapalał zawsze po dwóch, max trzech próbach.

Moze to kwestia stanu technicznego i dbałości o szczegóły takie jak sprawny aku, czyste i wyregulowane gaźniki, czysty filtr powietrza i paliwa, sprawna instalacja elektryczna itp ?


Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Poszukuję informacji jak odpalić moto po długim postoju...

 

Od początku

 

Pacjent: Kawasaki GPZ500s 1995r

 

Historia: stał pół roku nieodpalany, przed postojem na chodzie, przy próbie odpalenia okazało się - brak iskry

 

Co zostało zrobione:

 

 

- przejrzana cała elektryka, polutowane urwane i przetarte kabelki

- rozrusznik kręci

- sprawdzona rezystancja cewek - jest w porządku

- sprawdzona skrzynka bezpieczników - przepalona ścieżka od moduł - wymieniona

- akumulator sprawny

- wymieniony moduł zapłonowy - nie dawał impulsa na cewki, powróciła iskra na świecach

- wyregulowane zawory

 

- wyczyszczone gaźniki, przed czyszczeniem leciało paliwo przelewem

- sprawdzony kranik podciśnieniowy, jest o.k

 

motor kręci a nie odpala, nawet najmniejszego kichnięcia

iskra jest, powietrze, paliwo dochodzi

 

proszę o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...