Skocz do zawartości

Coś stuka ZZR


krzysiek8104
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

krzysiek8104 a skąd dobywały się stuki w twoim silniku?

Tak jakby od strony sprzęgła. Ale ciężko stwierdzić bo odgłos może się przemieszczać po metalowych częściach. Trudno postawić diagnozę gdy się bardziej słyszy tłumiki (stuki są bardzo ciche).

 

Jutro zabieram się za silnik, więc w poniedziałek dam wam znać.

Edytowane przez krzysiek8104
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jakby od strony sprzęgła. Ale ciężko stwierdzić bo odgłos może się przemieszczać po metalowych częściach. Trudno postawić diagnozę gdy się bardziej słyszy tłumiki (stuki są bardzo ciche).

 

Jutro zabieram się za silnik, więc w poniedziałek dam wam znać.

 

 

Witam!!jak już rozbierzesz i zdjagnozujesz przyczynę to daj znać-bo bardzo uważnie śledzę ten temat ,a i umnie coś chyba niepokojącego się dzieje chyba że to już jakaś obsesja albo nadwrażliwość. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa się wyjaśniła!

 

Poprzedni właściciel musiał go nieźle katować :bigrazz: :icon_razz: :icon_razz: .

 

Zresztą sami popatrzcie....

 

Panewki na wale są OK.

 

http://img215.imageshack.us/my.php?image=simg5732bj4.jpg

 

http://img216.imageshack.us/my.php?image=simg5733ik6.jpg

 

Tutaj są czopy pod stopę korbowodu 2 i 3 gara...

 

http://img216.imageshack.us/my.php?image=simg5750zs5.jpg

http://img215.imageshack.us/my.php?image=simg5752zv3.jpg

 

Korbowody z panewkami...

 

http://img167.imageshack.us/my.php?image=simg5760zj2.jpg

http://img167.imageshack.us/my.php?image=simg5761dn8.jpg

http://img100.imageshack.us/my.php?image=simg5762fb3.jpg

http://img100.imageshack.us/my.php?image=simg5763rk1.jpg

 

Ale to co tutaj zobaczyłem przeszło moje najśmielsze oczekiwania... :buttrock:

 

http://img291.imageshack.us/my.php?image=simg5729ws5.jpg

 

Okazało się że na drugiej panewce był wyczuwalny luz (to chyba ten stukał), natomiast 3 panewka zaczęła się przycierać (nie ma luzu).

Dobrze, że rozebrałem bo wcześniej nie słyszałem żadnych stuków. Czy to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to poprzedni wlasciciel robil tu juz jakis pseudo remont - tak aby moto tylko opchnac :bigrazz:

 

http://img215.imageshack.us/my.php?image=simg5752zv3.jpg

na tej focie wyzej - czop po prawej stronie - to sa wzery, czy sie myle ?

 

Ja bym byl baardzo ostrozny (najlepiej to wszystko dac do sprawdzenia), szczegolnie te korbowody, bo ze zdjec za ciekawie nie wygladaja.

 

http://img291.imageshack.us/my.php?image=simg5729ws5.jpg

 

Chyba poprzednikowi sie panewki pokonczyly, ale silnika to juz dokladnie nie umyl. :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img215.imageshack.us/my.php?image=simg5752zv3.jpg

na tej focie wyzej - czop po prawej stronie - to sa wzery, czy sie myle ?

 

To jest czop stopy korbowodu przy którym przycierała się panewka. Po tym przytarciu to są (ja to tak nazwę) "mikro-wżery". Po prostu jest delikatnie bardziej chropowata powierzchnia.

Jak kupywałem moto to wsłuchiwałem się w silnik i nie słyszałem żadnych stuków (zresztą, przed rozbiórką te rozwalone panewki słyszałem jako ciche stuki), więc ciężko określić było czy silnik jest zdrowy czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym przytarciu to są (ja to tak nazwę) "mikro-wżery". Po prostu jest delikatnie bardziej chropowata powierzchnia.

 

Powierzchnia czopu musi byc idealnie gladka - nawet w samochodach ciezarowych, a w silnikach krecacych sie z tymi pradkosciami to jest niedopuszczalne. Cisnienie na tym czopie nie bedzie utrzymywane i nie bedzie mogl on przenosic obciaze - chyba ze chcesz sie pozbyc motocykla jak poprzedni wlasciciel, wtedy mozesz wymienic tylko panewki. Po drugie te stopy korbowodow ...

 

PS. Ktory korbowod jest od tego "chropowatego" czopu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te mikrowzery to wykruszanie sie warstwy utwardzonej czopa, bardzo podobnie wygladalo zuzycie krzywek rozrzadu w Hondach VF.

Niestety ten wal jest do wymiany.

Tez przychylam sie do zdania Urala, ze cos tu bylo zrobione, np wymienione panewki po zmieleniu jednej na tym czopie z wzerami.

Skad tyle materialu ( wygladajacego na panewkowy ) w misce olejowej , przeciez nie z obecnych panewek.

Najtanszy remont to polozenie chromu na ten czop i nowe panewki ( jezeli reszta czopow trzyma wymiar ) najpewniejszy to zakup dobrego uzywanego walu z korbowodami.

Przejrzyj eBay.de pod tym katem

 

Adam M.

PS. Taaak - Kawasaki to padaki jak im sie tacy wlasciciele trafiaja.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest czop stopy korbowodu przy którym przycierała się panewka. Po tym przytarciu to są (ja to tak nazwę) "mikro-wżery". Po prostu jest delikatnie bardziej chropowata powierzchnia.

Jak kupywałem moto to wsłuchiwałem się w silnik i nie słyszałem żadnych stuków (zresztą, przed rozbiórką te rozwalone panewki słyszałem jako ciche stuki), więc ciężko określić było czy silnik jest zdrowy czy nie.

 

 

STARY współczuję!!!Będziesz miał pełne ręce roboty!Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wkrecanie silnika na wysokie obroty bez obciazenia jest szkodliwe i moze prowadzic do defektu ??? Na pewno nie jest to wskazane dla dwusuwów, ale co do czterosowow to nie jestem przekonany. Jak roznica wewnatrz silnika ma powodowac jego ewentualny defekt podczas gazowania na luzie a ktora nie wystepuje przy pelnym odkreceniu na jednynce?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te mikrowzery to wykruszanie sie warstwy utwardzonej czopa, bardzo podobnie wygladalo zuzycie krzywek rozrzadu w Hondach VF.

Niestety ten wal jest do wymiany.

Tez przychylam sie do zdania Urala, ze cos tu bylo zrobione, np wymienione panewki po zmieleniu jednej na tym czopie z wzerami.

Skad tyle materialu ( wygladajacego na panewkowy ) w misce olejowej , przeciez nie z obecnych panewek.

Najtanszy remont to polozenie chromu na ten czop i nowe panewki ( jezeli reszta czopow trzyma wymiar ) najpewniejszy to zakup dobrego uzywanego walu z korbowodami.

Przejrzyj eBay.de pod tym katem

 

Adam M.

PS. Taaak - Kawasaki to padaki jak im sie tacy wlasciciele trafiaja.

 

Zastanawiam się właśnie nad chromem technicznym, tylko nie wiem któremu warsztatowi/galwanizerii w Wawie dać do roboty.

Jeśli macie jakichś sprawdzonych to prosiłbym o telefon albo adres na priva.

 

POZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...