Skocz do zawartości

remont silnika


puchaty
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam honde cb 125 twin 1982r. pytanie czy można wymienić tylko pierścienie czy lepiej zrobić cały remont silnika tłok,szlif,w starszym motocyklu przy ograniczonym budrzecie. Za odpowiedzi z góry dziękuje. Motorek strasznie kopci i bierze olej i jeszcze jedno co da regulacja gażników

Edytowane przez puchaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesi bierze olej to będzie kopcic.

Sprawdź kompresje, mogły szczelic uszczelniacze na zaworach, mogły też pierścienie się kończyć.

Gaźnik to bym zostawił w spokoju do czasu usunięcia awari w silniku!

Taki silniczek jeśli masz jakotakie pojęcie o mechanice sam sobie zrobisz !

Jeśli nie to oddaj go do mechanika!

 

Nie powinno Cię to duzo kosztować.

 

Ile ma przebiegu ????

szczerze mówiąc to 125 z 82r może mieć juz dość!:)

Edytowane przez Lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jesi bierze olej to będzie kopcic.

Sprawdź kompresje, mogły szczelic uszczelniacze na zaworach, mogły też pierścienie się kończyć.

Gaźnik to bym zostawił w spokoju do czasu usunięcia awari w silniku!

Taki silniczek jeśli masz jakotakie pojęcie o mechanice sam sobie zrobisz !

Jeśli nie to oddaj go do mechanika!

 

Nie powinno Cię to duzo kosztować.

 

Ile ma przebiegu ????

szczerze mówiąc to 125 z 82r może mieć juz dość!:D

powinieneś uzbierać trochę kasy i zrobić szlif oraz kupić nowy tłok zregenerowac głowice i uszczelniacze duzo przecież nie powinno wyjsć bo przecież to czterosuów a to nie to samo co dwusów jak zrobisz dokładnie to bedziesz miał spokoj przez dłuzsz czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary szlif takiego silnika z tego rocznika! Odradzał bym! Zalezy wszystko jak wyglada gladz cylindra! Najlepiej jedz jak juz rozbierzesz silnik z cylindrami do jakiegos dobrego warsztatu i niech ci zbadaja gladz cylindra! Jesli bedzie ok i jeszcze sie nie wytrala to zakładaj nowe pierscienie badz jedz dorobic na wymiar i skladaj silnik! Ale zanim zabierzesz sie za rozkladanie tak jak mówili koledzy wyzej sprawdz dobrze kompresje bo moze to byc wieksza pierdola niz myslisz!! Zycze powodzenia z tym remontem!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prosze ile ciekawych wypowiedzi.

Kilka slow wyjasnienia:

- rada o sprawdzeniu cisnienia sprezania jest dobra, bo moze ustrzec przed niepotrzebna rozbiorka silnika, chociac w tym konkretnym przypadku nie mam wielkich nadzieji.

- aby skutecznie wyremontowac silnik japonskiego motocykla ( tzn zeby po remoncie jezdzil lepiej niz przed i zeby trwalo to dluzej niz 2000 km ) potrzebne sa oryginalne, nowe czesci. Jedyny polski produkt ktory mozna zastosowac to zawory od Paradowskich. I te czesci wcale nie sa tanie, tak ze pierwsze pytanie - masz na to kase ???

Wlozenie np. polskich rzemieslniczych pierscieni do japonskiego silnika spowoduje albo ich bardzo szybkie zuzycie, albo w gorszym przypadku zniszczenie tegoz silnika.

Opowiesci ze taki maly silniczek to zlozysz sobie sam nalezy miedzy bajki wlozyc - prawidlowy remont i montaz wymaga takiej samej wiedzy, narzedzi pomiarowych i parku maszynowego jak jakikolwiek inny japonski silnik, czyli warsztat z rozchwierutana tokarka w wieku lat 20 tu tez raczej tu nie pomoze.

Masz 16 lat wiec jeszcze troche czasu przed soba, na twoim miejscu sprzedal bym ta Honde i kupil demoluda, ale jezdzacego.

Chyba ze wolisz miec Honde jako mebel w garazu.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M. ma racje, nie da rady zrobić remontu silnika tak po prostu na częściach "niewiadomego" pochodzenia i jakotakiej wiedzy o naprawach silnika.

Nawet najmniejszy silnik, aby lepiej chodził po remoncie jak przed, wymaga pełnej fachowości od odkręcenia pierwszej śrubki po dokręcenie ostatniej.

Jeżeli bierze olej mogą to być na przykład uszczelniacze zaworowe, które można wymienić niewielkim nakładem finansowym, ale jak to nie pomorze, to czeka cię co najmniej rozbiórka silnika i jego dokładna weryfikacja. Potem okaże się co należy zrobić a co można zostawić w stanie oryginalnym.

Pod żadnym pozorem domorosłych mechaników którzy znają się na wszystkim i na niczym zarazem.

pozdrawiam i życzę powodzenia

 

p.s.

jak chcesz poważnej i fachowej pomocy napisz na PW, trochę robie w branży silników, może mogę pomóc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 16 lat wiec jeszcze troche czasu przed soba, na twoim miejscu sprzedal bym ta Honde i kupil demoluda, ale jezdzacego.

Chyba ze wolisz miec Honde jako mebel w garazu.

 

Adam M.

Adam ma racje, ja w twojm wieku jeżdziłem etz 150. Jak ją kupiłem, to po tygodniu mi wał stanął. Zrobiłem remont za naprawde niewielkie pieniądze (mechanik mi zrobił). i później latałem chyba ze trzy sezony, lałem tylko bęzyne (i olej).

Ładować kase czy nawijać kilometry :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lysy600, po troszę masz rację, ale osobiście wyznaje przekonanie że zrobienie po łepkach nie daje oczekiwanego efektu. Fakt że MZki czy Simsony można było szybko i łatwo zrobić za niewielkie pieniądze, ale każdy inny motocykl, poza krajową i bliskowschodnią produkcją, wymaga większej dokładności i staranności, oczywiście nie twierdze że twój mechanik nie dołożył starań, skoro latałeś trzy sezony !!!

na pewno należy zacząć od demontażu i rozebrania silnika, a potem fachowa siła niech oceni co dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same pierścienie do tego silnika to 150 zeta za zastaw 1go tłoka netto.

Uszczekla głowicy też koszmarnie droga.

Trzeba podczas pomiary kompresji zrobić próbę olejową.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...