wlodek23cbr Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 witam wszystkich kiraczy kto wie o co biega w ustawieniu faz rozrzadu jak ustawic wal a jak walek wzgledem siebie w singlu prosze o info pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 We wszystkich silnikach czterosuwowych zasada jest taka sama.Tłok w GMP czyli u góryZawór wydechowy w fazie końcowego zamykania Zawór ssący na początku fazy otwieraniawystarczy tylko aby w tym momencie obydwa zawory były lekko uchylone. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Przeczytaj przyklejony post w temacie i zadaj pytanie jeszcze raz. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2006 Dokladnie. Silnik silnikowi nie rowny. Sa silniki w ktorych fazy sa idealnie symetryczne, a i zdarzaja sie takie o dosyc duzej niesymetrii - no i wtedy mozna o 1 przyslowiowy zabek przestawic. A tak poza tym serwisowka prawde Ci powie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 We wszystkich silnikach czterosuwowych zasada jest taka sama. Tłok w GMP czyli u góry Zawór wydechowy w fazie końcowego zamykania Zawór ssący na początku fazy otwierania wystarczy tylko aby w tym momencie obydwa zawory były lekko uchylone. Mógłbym sie dowiedzieć w jakim silniku tak sie ustawia rozrząd? proszę o podanie modeli ja już znajde sobie serwisówki. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 (edytowane) We wszystkich silnikach czterosuwowych zasada jest taka sama. Tłok w GMP czyli u góry Zawór wydechowy w fazie końcowego zamykania Zawór ssący na początku fazy otwierania wystarczy tylko aby w tym momencie obydwa zawory były lekko uchylone. To jest jakies niehalo o0 Przecież to CHYBA powinno byc tak tłok GMP zawory pozamykane krzywki rozchylone dobrze gadam? czy bredzę? :D a kolega autor tematu ustawienie wałków już sobie znajdzie w serwisówce, to nie jest jakoś bardzo skomplikowane :D Edytowane 5 Października 2009 przez lionix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 (edytowane) to chyba jest tak, ze jak w GMP zawory się mijają to przy następnym obrocie wału w GMP oba są zamknięte. Ja mam natomiast pytanie co się stanie jeśli zamieni się miejscami wałki w silniku DOHC? Chodzi o kawasaki ZXR400. Rozrząd napędzany łańcuchem, wałki obracają się w tą samą stronę wyglądają tak samo ale: http://img142.imageshack.us/i/walkizxr.jpg/ Zobaczcie na wymiary. Camshaft diameter i resztę. Jak sprawdzić czy te wałki zostały zamienione? Zmierzyć luz zaworowy? szczelinomierz ogarnę. Suwmiarką camshaft diameter nie zmierzę... A jak z indywidualnym zużyciem każdej z części? Edytowane 5 Października 2009 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 (edytowane) Nie ma oznaczen IN EX? Edytowane 6 Października 2009 przez JanuszK30 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 (edytowane) " We wszystkich silnikach czterosuwowych zasada jest taka sama. Tłok w GMP czyli u góry Zawór wydechowy w fazie końcowego zamykania Zawór ssący na początku fazy otwierania wystarczy tylko aby w tym momencie obydwa zawory były lekko uchylone." Mógłbym sie dowiedzieć w jakim silniku tak sie ustawia rozrząd? proszę o podanie modeli ja już znajde sobie serwisówki. Też chętnie sie dowiem ,co za motocykle mają tak ustawiony rozrząd.... Edytowane 5 Października 2009 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Ja mam natomiast pytanie co się stanie jeśli zamieni się miejscami wałki w silniku DOHC? Chodzi o kawasaki ZXR400. Rozrząd napędzany łańcuchem, wałki obracają się w tą samą stronę wyglądają tak samo ale: Jak zamienisz je miejscami to przecież nie ustawisz poprawnie rozrządu bo będziesz miał inne niż w serwisówce położenie i oznaczenie znaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 to chyba jest tak, ze jak w GMP zawory się mijają to przy następnym obrocie wału w GMP oba są zamknięte. Ja mam natomiast pytanie co się stanie jeśli zamieni się miejscami wałki w silniku DOHC? Chodzi o kawasaki ZXR400. Rozrząd napędzany łańcuchem, wałki obracają się w tą samą stronę wyglądają tak samo ale: http://img142.imageshack.us/i/walkizxr.jpg/ Zobaczcie na wymiary. Camshaft diameter i resztę. Jak sprawdzić czy te wałki zostały zamienione? Zmierzyć luz zaworowy? szczelinomierz ogarnę. Suwmiarką camshaft diameter nie zmierzę... A jak z indywidualnym zużyciem każdej z części? Wałki powinny byc opisane "IN" "EX". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Mógłbym sie dowiedzieć w jakim silniku tak sie ustawia rozrząd? proszę o podanie modeli ja już znajde sobie serwisówki. Proszem Ciem bardzo : 1961 Royal Enfield Constellation na przykład :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 a coś z naszej ery? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 a coś z naszej ery? FZ750/1FN - bez znaków na kołach rozrządu. Jeszcze za stary? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Mógłbym sie dowiedzieć w jakim silniku tak sie ustawia rozrząd? proszę o podanie modeli ja już znajde sobie serwisówki. A słyszał kiedyś o ogólnych zasadach mechaniki? To jest jedna z takich zasad na przykład. :biggrin: Jak nie wiesz jak ustawić/nie ma znaków to ustawiasz wg.tej zasady. Lepiej ustawić tak i mieć szansę że silnik odpali lub przy odrobinie szczęscia nic się nie zniszczy niż ustawiać losowo i zabić silnik po pierwszym obrocie wału. :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.