Skocz do zawartości

jak ustawic fazy rozrzadu


wlodek23cbr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

We wszystkich silnikach czterosuwowych zasada jest taka sama.

Tłok w GMP czyli u góry

Zawór wydechowy w fazie końcowego zamykania

Zawór ssący na początku fazy otwierania

wystarczy tylko aby w tym momencie obydwa zawory były lekko uchylone.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Silnik silnikowi nie rowny. Sa silniki w ktorych fazy sa idealnie symetryczne, a i zdarzaja sie takie o dosyc duzej niesymetrii - no i wtedy mozna o 1 przyslowiowy zabek przestawic. A tak poza tym serwisowka prawde Ci powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

We wszystkich silnikach czterosuwowych zasada jest taka sama.

Tłok w GMP czyli u góry

Zawór wydechowy w fazie końcowego zamykania

Zawór ssący na początku fazy otwierania

wystarczy tylko aby w tym momencie obydwa zawory były lekko uchylone.

 

 

Mógłbym sie dowiedzieć w jakim silniku tak sie ustawia rozrząd? proszę o podanie modeli ja już znajde sobie serwisówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich silnikach czterosuwowych zasada jest taka sama.

Tłok w GMP czyli u góry

Zawór wydechowy w fazie końcowego zamykania

Zawór ssący na początku fazy otwierania

wystarczy tylko aby w tym momencie obydwa zawory były lekko uchylone.

 

To jest jakies niehalo o0

 

Przecież to CHYBA powinno byc tak

 

tłok GMP

zawory pozamykane

krzywki rozchylone

 

 

dobrze gadam? czy bredzę? :D

a kolega autor tematu ustawienie wałków już sobie znajdzie w serwisówce, to nie jest jakoś bardzo skomplikowane :D

Edytowane przez lionix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba jest tak, ze jak w GMP zawory się mijają to przy następnym obrocie wału w GMP oba są zamknięte.

 

Ja mam natomiast pytanie co się stanie jeśli zamieni się miejscami wałki w silniku DOHC? Chodzi o kawasaki ZXR400. Rozrząd napędzany łańcuchem, wałki obracają się w tą samą stronę wyglądają tak samo ale:

 

http://img142.imageshack.us/i/walkizxr.jpg/

 

Zobaczcie na wymiary. Camshaft diameter i resztę. Jak sprawdzić czy te wałki zostały zamienione? Zmierzyć luz zaworowy? szczelinomierz ogarnę. Suwmiarką camshaft diameter nie zmierzę... A jak z indywidualnym zużyciem każdej z części?

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" We wszystkich silnikach czterosuwowych zasada jest taka sama.

Tłok w GMP czyli u góry

Zawór wydechowy w fazie końcowego zamykania

Zawór ssący na początku fazy otwierania

wystarczy tylko aby w tym momencie obydwa zawory były lekko uchylone."

 

Mógłbym sie dowiedzieć w jakim silniku tak sie ustawia rozrząd? proszę o podanie modeli ja już znajde sobie serwisówki.

Też chętnie sie dowiem ,co za motocykle mają tak ustawiony rozrząd....

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam natomiast pytanie co się stanie jeśli zamieni się miejscami wałki w silniku DOHC? Chodzi o kawasaki ZXR400. Rozrząd napędzany łańcuchem, wałki obracają się w tą samą stronę wyglądają tak samo ale:

 

Jak zamienisz je miejscami to przecież nie ustawisz poprawnie rozrządu bo będziesz miał inne niż w serwisówce położenie i oznaczenie znaków.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba jest tak, ze jak w GMP zawory się mijają to przy następnym obrocie wału w GMP oba są zamknięte.

 

Ja mam natomiast pytanie co się stanie jeśli zamieni się miejscami wałki w silniku DOHC? Chodzi o kawasaki ZXR400. Rozrząd napędzany łańcuchem, wałki obracają się w tą samą stronę wyglądają tak samo ale:

 

http://img142.imageshack.us/i/walkizxr.jpg/

 

Zobaczcie na wymiary. Camshaft diameter i resztę. Jak sprawdzić czy te wałki zostały zamienione? Zmierzyć luz zaworowy? szczelinomierz ogarnę. Suwmiarką camshaft diameter nie zmierzę... A jak z indywidualnym zużyciem każdej z części?

 

Wałki powinny byc opisane "IN" "EX".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym sie dowiedzieć w jakim silniku tak sie ustawia rozrząd? proszę o podanie modeli ja już znajde sobie serwisówki.

 

Proszem Ciem bardzo : 1961 Royal Enfield Constellation na przykład :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym sie dowiedzieć w jakim silniku tak sie ustawia rozrząd? proszę o podanie modeli ja już znajde sobie serwisówki.

 

A słyszał kiedyś o ogólnych zasadach mechaniki? To jest jedna z takich zasad na przykład. :biggrin: Jak nie wiesz jak ustawić/nie ma znaków to ustawiasz wg.tej zasady. Lepiej ustawić tak i mieć szansę że silnik odpali lub przy odrobinie szczęscia nic się nie zniszczy niż ustawiać losowo i zabić silnik po pierwszym obrocie wału. :banghead:

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...