Skocz do zawartości

sposób na ósemke xD


kuki007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jako że "szkoła jazdy" to zroby z tego temat na calego xD

 

duzo osob (w tym narazie ja) ma problemy z motorowym placem manewrowym a dokladniej z wykrecaniem na nim cudnych osemeczek - macie na to jakies swoje metody? instnieją rozne szkoly moze sie podzielicie ?

 

ja mimo tego ze śmigalem nie raz endurkiem po terenie wciaz nie moge na jakims szosowym pyrkadle wykrecic porządnej osemki :)

 

tylko praktyka czy cos wiecej? ^^

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bój się pochylić mocniej maszyny (najprościej przeciwskrętem) jak widzisz, że się nie zmieścisz, a wszystko będzie OK. A potem już tylko ćwiczenia...pod koniec będziesz w zależności od chęci przycierał podnóżki, albo turlał się powolutku (i co ważne stabilnie).

 

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proste ;)

 

suzuki gn 250 :)

 

odpalasz zapinasz drugi big i jedziesz przy wewnerznej stronie 8 zeby wyjsc na zewnętrzna i pamietaj jak masz uczucie ze sie wyjebiesz to nie noga na ziemi yno gazu !! ;)

 

p.s. lewa reke po zapieciu 2 biegu mozesz wsadzic do kieszeni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje rady techniczne.

 

Robiąc usemki musisz siedzieć jak najbliżej zbiornika, dzięki temu łatwiej będziesz robił zwrowty.

Druga rada, czasami pomaga jak nogi dokładnie przyciskasz do baku.

 

Mimo że prawojazdy mam 6 lat, to często jak widze kawałek placu czy też wolną drogę zrobie sobie kilka kułek tak dla wprawy. Daje to naprawde dużo frajdy szczególnie jak wychodzi.

 

 

Jednak kluczem jest trening.

Edytowane przez MarekW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Moje rady techniczne....Druga rada, czasami pomaga jak nogi dokładnie przyciskasz do baku...

 

Nie wiem kto Cię uczył ale takie rady to o kant ..... potłuc

 

NOGI ZAWSZE LUŹNO powinny być a podstawą jest przeciwskręt, im bardziej chcesz skręcić tym bardziej przechylasz się do zewnętrznej.

 

Poza tym jak wyżej - tegoroczna ósemka jest szerokości boiska do nogi - nie sposób z niej wyjechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakręt zaczynaj po zewnętrznej środek przy wewnętrznej i wyjeżdzasz na zewnętrzną.

Przynajmniej mi tak najwygodniej. Siądź blisko baku, prawie na nim.

Nie wiem czy tylko ja mam tak, że podczas robienia osemki przy większej prędkości

ciągnie mnie żeby nogę do przodu wystawiać, chyba za dużo nawyków z crossu :)

Swoją drogą z nogą z przodu fajnie się kręci ciasne ósemki, np po wewnętrznej linii ale to chyba jest zabronione na egzaminie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bój się pochylić mocniej maszyny (najprościej przeciwskrętem) jak widzisz, że się nie zmieścisz, a wszystko będzie OK. A potem już tylko ćwiczenia...pod koniec będziesz w zależności od chęci przycierał podnóżki, albo turlał się powolutku (i co ważne stabilnie).

 

Powodzenia :)

 

Kolega chyba nie czytał dokładnie, chodzi o kręcenie osemek. Znaleźć mi kozaka który w osemki wchodzi przeciwskrętem.

 

Co do porad: nie panikuj, nie wiem ile masz godzin za sobą, ale na kursie jest ich tyle że nie ma siły, musisz sie nauczyć. Poprostu po kolejnej godzinie praktyki zauważysz o co biega, co pomaga i jak poprawić błędy.

 

Ostatnio sprawdzałem na ile te nauki zostają w glowie po roku od kursu. Moją CB500 kręciłem lepiej niż MZ na kursie. Co dowodzi że praktyka jest tu najważniejsza. Teorie zostaw sobie gdy kupisz wlasny motocykl i bedziesz mial ochote pożyć dłużej, nie rozwalając sie na ślepym kredensie.

 

pozdrawiam bluesowo

 

ps: dodam tylko ze takie podstawowe informacje jak dodawanie gazu w zakrecie czy balans ciałem powinien przekazać ci instruktor jazdy.

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem kurs i zdalem prawkojakis miesiac temu, tez latalem endurkiem dwusówem wczesnieji cholernie ciezko było mi sie zmiescic w ósemke za pierwszym razem , u mnie pomogło słowo "wolniej...!!!!!"

Pózniej tez zauwazyłem ze sr 250 ma owiele wiekszy skret i ósemke kręciłem na bardzo wolnych obrotach.Co do samej techniki wjezdzania w ósemke to zawsze staralem trzymac sie srodka dociskajac bak kolanami....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...