Skocz do zawartości

Wał ciężko "chodzi" ...


asdx21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sie ma! Dziś udało mi się złożyć silnik (jawa cz 350) i wszystko jest ok poza ciężkim "chodzeniem" wału , tzn. można nim pokręćić ręką, ale nie lekko (nie jest tak jak przed demontażem wału czyli jak go pchnąłem to się jeszcze kręcił a teraz od razu sie zatrzymuje). Wymieniałem łożyska i regenerowałem wał , jak i zmieniałem czop wału z 6v na 12v. Co powiecie na przypadłość mojego wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sie ma! Dziś udało mi się złożyć silnik (jawa cz 350) i wszystko jest ok poza ciężkim "chodzeniem" wału , tzn. można nim pokręćić ręką, ale nie lekko (nie jest tak jak przed demontażem wału czyli jak go pchnąłem to się jeszcze kręcił a teraz od razu sie zatrzymuje). Wymieniałem łożyska i regenerowałem wał , jak i zmieniałem czop wału z 6v na 12v. Co powiecie na przypadłość mojego wału.

 

Tzn. jak ciężko? Da się ręką pokręcić?

Masz wszysko nowe pozakładane i jest ściślejsze, więc normalne jest, że będzie chodziło trochę ciężej niz na rozklekotańcu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sie ma! Dziś udało mi się złożyć silnik (jawa cz 350) i wszystko jest ok poza ciężkim "chodzeniem" wału , tzn. można nim pokręćić ręką, ale nie lekko (nie jest tak jak przed demontażem wału czyli jak go pchnąłem to się jeszcze kręcił a teraz od razu sie zatrzymuje). Wymieniałem łożyska i regenerowałem wał , jak i zmieniałem czop wału z 6v na 12v. Co powiecie na przypadłość mojego wału.

to zawsze tak jest świerzo po złożeniu odpalisz wszysto sie ułoży i bedzie git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemasz, tak jak napisali koledzy wczesniej to jest normalne! Zapewne zakładałes nowe simmeringi? Nowe simmeringi zawsze po zamontowaniu stawiaja wiekszy opór niż te stare zuzyte i to dlatego wał sie cieżej obraca;)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!! ;) :flesje:

 

Przy montażu silnika, simmeringi są nowe stawiają większy opór. Łożyska nie usadowiły się jeszcze na swoim miejscu i tu jest pawdopodobnie największa strata. Podczas montażu przy osadzaniu łożyska bieżnie przemieszczają się nieznacznie względem kulek stawiając dużo większy opór. Po przejechaniu kilku km powinno wszystko się ułożyć. Ostatnia przyczyna może być taka że olej jeszcze nie doszedł do odpowiednich miejsc i jeszcze nie smaruje.

 

Pozdrawiam!!! I niech ci moto długo służy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy skałdaniu zrobiłem sobie specjalny ścisk i odbyło sie bez klepania, ale może być też tak że zrobiłem go za mocnego (w co wątpię). Wydaje mi się że najbardziej jest rzeczywista przyczyna łożysk, tak jak pisze krzysiek8104. Dzięki za odpowiedzi , myśle teraz że powinno być wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...