Skocz do zawartości

kask Reevu Vision System


Rekomendowane odpowiedzi

znalazłem kask z systemem wewnętrznych luster -

widok z tyłu podawany jest w górnej części wizjera.

 

szczególy na www.grandysduo.com.pl/reevu.html

 

jestem ciekawy waszej opinii -

gdyby ten patent "działał" to znacznie ułatwiłby śmiganie w korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Moze byc temat na zime, moze byc oczyszczalnia.

 

Znalazlem internecie test:

http://www.portalmotos.com/www/contenidos.asp?contentid=3959

takiego oto kasku:

http://www.reevu.com/

i po obejrzeniu zdjecia widoku z wewnatrz

http://www.portalmotos.com/www/images/cont...rtajes/res2.jpg

(cos mi, jednak, photoshopem zalatuje) pierwsza mysl byla: "Faaajne." A zaraz po niej: "Tylko ciekawe jak to sie zachowuje gdy kask zaczyna dzialac zgodnie z przeznaczeniem?" Jakos tak obecnosc czegokolwiek twardego wewnatrz nie napawa mnie otucha zbytnio. No, ale widok do tylu sliczny (martwa strefa jeszcze sliczniejsza) i w koncu lepsze to niz calkowity brak lusterek czy jakies customowe kocie oczka czy inne atrapki. Sam nie wiem co myslec.

Chyba w tym dziale powinno sie czuc dobrze.

 

Znacie moze inne takie cudenka? Co to dla jednych moga byc szczytem kretynstwa, a dla innych, byc moze, niezbednym elementem wyposazenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się ż egdyby to było coś warte to wiodące marki kasków coś by robiły w tym kierunku. na pewno przeszkadzało by mi coś takiego gdybym stał na światłach bo zasłania to co znajduje się nad nami. trzeba by przetestować :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł jest jak sądzę skutecznie ograniczany przez te same czynniki, które powodują, że komunikacja (telefon/interkom) czy słuchanie muzy w kasku wciąż są mało popularne.

 

Podstawowy problem to zasilanie - nikomu się nie chce zmieniać baterii w kasku co 2 godziny, a instalowanie większej baterii wielokrotnego użytku znacznie zwiększyłoby wagę czapy. Głupio by też było, gdy w razie wypadku zawartość baterii wylała się np. do oczu bikera... Jednocześnie podpinanie kasku do zasilania pochodzącego z motocykla też potrafi być upierdliwe - wykonanie niezawodnej i trwałej instalacji na moto to wyzwanie (fabrycznych instalacji brak). Rozwiązanie prowadzenia przewodów do kasku w czasie jazdy również nie jest aż tak proste, jeśli chcemy zapewnić jednocześnie swobodę ruchu głowy i brak problemów z fruwaniem odsłoniętych fragmentów kabli na wietrze.

 

IMO temat zdecydowanie jest rozwojowy, ale potrzebuje jeszcze trochę czasu. Grupa docelowa klientów wciąż jest zbyt wąska, aby producenci elektroniki mogli rozpocząć produkcję takich sprzętów na masową skalę. Pozostają urządzenia albo tandetne, albo specjalistyczne (droooogie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiąc zakupupy w niemeickim LOUISie ogladalem kask pożadnej niemeicjiej firmy, u nas sposunkowo mało znanej , a mianowicie SCHUBERT (czy jak to sie pisze).

W swprzedazy byl dosc ciekawy zesatw dwóch kasków turystycznych, z podnoszoną szczęką i wbudowanym intercomem blue-toof z mozliwoscia podlaczenia do centalki radia, cd, CB, GPS....

Niestety cena byla dosc szokujaca iniemalze niedostepna jak dla mnie, a mianowicie jedyne 1799 euro,

 

co do podobnego spzretu generalnie nie spotkalem innych podobnych zestawów znanych firm, choćby shoei , nolan itd...

A więc z braku konkurencji na rynku jestesmy zmuszeni kupowac wszystkie nowinki po astronomicznych cenach, albo nie kupowac ich wcale i czekac jakis czas az cena spadnie znacznie w dól

Edytowane przez aftys6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta firma jest dobrze znana na naszym rynku i bluetooth a nie blue-toof

 

co do tego kasku, to mogło by sie to sprawdzic, gdyby kamerka była umieszczona z tyłu motocykla i położenie głowy kierującego nie miało by znaczeniaq.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowy problem to zasilanie (...)

 

alleozzzochoooziii..? przecież w tym kasku nie ma żadnej elektroniki: jest lustro skierowane do tyłu ;)

problemy..? po pierwsze brak zaufania ludzi do takich wynalazków. po drugie ewentualny plecaczek skutecznie uniemożliwia wykorzystanie tego peryskopu. po trzecie pojawia się kwestia regulacji: na różnych motocyklach masz różne pochylenie łba; podobnie zmienia się to dynamicznie podczas jazdy - w zależności od stopnia pochylenia nad kierownicą. lustro jest na tyle małe i wąskie, że będzie to miało duże znaczenie, obawiam się

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zaraz po niej: "Tylko ciekawe jak to sie zachowuje gdy kask zaczyna dzialac zgodnie z przeznaczeniem?" Jakos tak obecnosc czegokolwiek twardego wewnatrz nie napawa mnie otucha zbytnio.

 

Lusterko jest z plastiku, więc niespecjalnie robi czy jest czy go nie ma.

 

Natomiast problemem jest to, że jak masz plecaczka to widzisz jego/jej śliczną twarz w kasku, a nie to co za tobą jedzie. :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc temat na zime, moze byc oczyszczalnia.

 

Znalazlem internecie test:

http://www.portalmotos.com/www/contenidos.asp?contentid=3959

takiego oto kasku:

http://www.reevu.com/

i po obejrzeniu zdjecia widoku z wewnatrz

http://www.portalmotos.com/www/images/cont...rtajes/res2.jpg

(cos mi, jednak, photoshopem zalatuje) pierwsza mysl byla: "Faaajne." A zaraz po niej: "Tylko ciekawe jak to sie zachowuje gdy kask zaczyna dzialac zgodnie z przeznaczeniem?" Jakos tak obecnosc czegokolwiek twardego wewnatrz nie napawa mnie otucha zbytnio. No, ale widok do tylu sliczny (martwa strefa jeszcze sliczniejsza) i w koncu lepsze to niz calkowity brak lusterek czy jakies customowe kocie oczka czy inne atrapki. Sam nie wiem co myslec.

Chyba w tym dziale powinno sie czuc dobrze.

 

Znacie moze inne takie cudenka? Co to dla jednych moga byc szczytem kretynstwa, a dla innych, byc moze, niezbednym elementem wyposazenia?

 

http://www.ctc.org.uk/DesktopDefault.aspx?TabID=3814

 

Znajdziecie tutaj opinię użytkownika. Co prawda po angielsku, ale zawsze coś. Generalnie różnica w wadze dość istotna, konieczność zadzierania głowy w przypadku moto z pochyloną pozycją (bo "lustro" zasłania widok przodu, a i nie daje dobrego obrazu tyłu, jeżeli kask nie jest poziomo) oraz nienajlepsza klarowność obrazu (bo to polerowany metal a nie szklane lustro) to główne zarzuty użytkownika.

 

IMHO może jeszcze rozwiązanie nie jest pozbawione wad, ale kierunek ze zwiększeniem widoczności do tyłu ze wszechmiar słuszny.

 

Pewnie nie kupiłbym na razie tego kasku (wady i cena), ale na pewno bym chciał spróbować.

 

Pozdro serdeczne,

 

&REW. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...