Skocz do zawartości

KAWAŁsuki ZX-14 / ZZR 1400 ( Kawasaki ZZR1400 )


Rekomendowane odpowiedzi

ZX14 ma dwa komplety przepustnic,jeden to manetka gazu,drugi sterowany elektronicznie.Drugi otwiera sie pozniej,przy 6-7 tys obrotow,dlatego moto jest relatywnie slabe na dole.Wywalenie tego i dobry tunning z power commander drastycznie polepsza osiagi w tym zakresie obrotow.Takim tez zmodyfikowanym motorkiem jezdzilem.Moc ma wszedzie.BMW k 1200 s ma mniej wiecej zblizone osiagi do cbr1100xx z ktorym jest dobrze zaznajomiony,kawasaki jest zupelnie w innej klasie.

 

Druga opcja,chyba lepsza,to TRE,taki chip ktory powoduje ze przepustnice otwieraja sie duzo wczesniej,tylko 70 $, http://www.ivansperformanceproducts.com/tre.htm

 

Hamulce ?,powiedz koledze niech wywali fabryczne,beznadziejne klocki i wstawi cos przyzwoitego,np EBC HH+ czy Versah RJL, i stalowe linie z przodu.Dobre klocki to 60-80 $,linie 80-100 $,w sumie wydatek niewielki a roznica bardzo duza.Tak na marginesie to jest pierwsza rzecz ktora "atakuje" w motorkach.Fabrycznie te dwie rzeczy sa beznadziejne,przynajmniej w japonskich motorkach.

Tak zmodyfikowane hamulce sa mniej wiecej porownywalne do podobnie ulepszonych kotwic od 04 R1.

 

Moto jest dlawione na 6-tym biegu ( na samej gorze obrotow)i dlatego nie pojdzie wiecej niz 300,patent polega na tym zeby ECU oszukac ze jest na 5-ym biegu,negatywna strona to to ze wskaznik pokazuje piaty bieg caly czas.

 

Interesujacy artykulek na temat modyfikowanego ,troszeczke,zx14,ewaluacja wywalenia drugich przepustnic i chipu.Roznica jest zaj...... na dole.

 

http://www.bikeland.org/story.php?storyID=24810

 

Trzeci wykres od gory to po zamontowaniu TRE i tunningu,6-ty bez przepustnic i po tunningu .

 

W przypadku takiej bestii jak ZX14 takie modyfikacje powinny byc obowiazkowe,inaczej to jak picie dobrego pilsnera po podgrzaniu.

 

Do tego dochodzi power commander ,300$,mapa jest free,mozna sciagnac z internetu.

 

Nowe zx 14 to 12000$ plus 500-600 na poprawki,,,,,wybor jest prosty,,, :icon_mrgreen:

 

Pozdrowienia.

 

P.S.BMW to tez fajny motorek.

mówisz tutaj o standartowej przeróbce jakiej powinnien byc poddany każdy motocykl zaraz po zakupie...

dołożyłbym do tego jeszcze kompletny układ wydechowy :icon_mrgreen:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołożyłbym do tego jeszcze kompletny układ wydechowy :D

 

zmiana ukladu moze nie przyniesc zamierzonych efektow, poza glosnoscia czy subjektywna agresywnoscia dzwieku wydechu. Malo tego w niektorych ( wielu ) wypadkach po zalozeniu calego ukladu moc i moment obrotoyw potrafi zmniejszyc jedno i drugie. moim zdaniem fabryke jest ciezko poprawic.

 

:buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana ukladu moze nie przyniesc zamierzonych efektow, poza glosnoscia czy subjektywna agresywnoscia dzwieku wydechu. Malo tego w niektorych ( wielu ) wypadkach po zalozeniu calego ukladu moc i moment obrotoyw potrafi zmniejszyc jedno i drugie. moim zdaniem fabryke jest ciezko poprawic.

 

:crossy:

Tak oczywiscie,inzynierowie fabryczni wiedza najlepiej, :)

 

 

 

Celowo nie wymienilem pelnego wydech poniewaz jezeli chodzi o najnowsze motorki sportowe to w sumie efecty nie sa duze,,,,,,,

W starych dobrych czasach mozna bylo liczyc na 10 % wzrost,ale teraz to tylko kilka koni,czy to warto?.

 

Z drugiej strony wywalenie bardzo ciezkich czasami fabrycznych tlumikow moze byc warte zachodu,np w przypadku najnowszej hayabusy to redukcja 16 kilogramow. :icon_eek: :icon_eek:

 

https://www.yoshimura-rd.com/t-NP_2008_suzu...r_hayabusa.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fabryka ma na siebie nalozone normy - decybeli, poziomu zanieczyszczen powietrza itp

natomiast sportowe wydechy czesto maja napis : not for road use

ale i tak wole fabryczne ustawienia, sa pewne i niezawodne

Edytowane przez Stan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory ale goscie z akrapowica czy yoshi nie siedza caly dzien na kawie a robote odwala pan edek. z wymiana wydechu wiaze sie takze zmiana wdechu czyli luzniejszy filtr, czasem potrzebna jest zmiana dolotu a nawet map. bo o tym ze regulacja gaznikow (oczywiscie w gaznikowych) to oczywiste. tak wiec jak sie zmienia komina to pasowalo by poczytac co producent ukladu zaleca. malo tego wypadalo by zrobic pomiary przed i po.

 

a takie pytanie. co znaczy zjesc zeby na tuningu? sorka ale nie wiem jak to mozliwe na dziedzinie ktora caly czas sie rozwija i nigdy sie nie zatrzyma. troche farmazon :) to co sie dzialo kilka lat temu moze juz nie miec racji bytu.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

wracajac do poczatku tematu, kupiłem zx 14 (teraz mam zrobione 5,5 tyś km) bo z USA taniej niz u nas, zastanawiałem sie nad nową hayabusą ale po zrobieniu porównania o nierbo lepiej jeżdzi sie kawą a w ruchu ulicznym kawa jest poręczniejsza, dla mnie to cudeńko, na codzień nie wykorzystuje całej mocy ale jak potrzeba to ....ogień, co do dołu to kwestja przyzwyczajenia, ja przeróbek na razie nie planuje, i zawsze mogę zredukować, a na torze ścigać sie nie bedę bo wtedy wybrałbym 10 lub 9

Edytowane przez bartoszr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat moglismy, go porownac do Hayabusy z 2002r. i ogolnie co tu sie rozpisywac - kawasaki wygrywa we wszystkim.

To akurat rzadne porównanie - porównujesz konstukcję z 99r. do duuuuzo nowszego wypustu...

 

Z tego co wiem, to ZZR1400 w pojedynku z nową busą K8 nie wypada już rewelacyjnie. Zresztą były te dwa modele porównywane w Świecie Motocykli albo Motocyklu(nie pamietam) i ZZR zebrał niestety niższe noty... Patrzać na wykresy charaketrystyk silników to ZZR mimo wiekszego silnika niestety sporo odstaje od Busy...

 

Z wyglądu mi się podoba, i sparwia wrażenie wygodniejszego od Busy.

 

Ogólnie super sprzecik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... zastanawiałem sie nad nową hayabusą ale po zrobieniu porównania o nierbo lepiej jeżdzi sie kawą a w ruchu ulicznym kawa jest poręczniejsza,

 

he, he to jeszcze pochwal sie w jaki sposob porownywales, bo wydaje mi sie , ze niestety tylko na papierze :rolleyes:

 

 

...ale jak potrzeba to ....ogień,

 

jezeli zredukujesz o dwa biegi w dol, to zgodze sie z Toba.

 

Rzecz ergonomi i postury, dla mnie juz w standardzie byla malo wygodna, i poprawe prowadzenia nie przyniosla nawet zamiana kierownicy SBk. ( wyzsza )

 

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie :D ks-rider ma racje :D

 

Czytam te wypociny i zastanawiam się nad tym jakim sprzetem smiga na codzień założyciel postu. Po terści wypowiedzi ryzykuje obstawiać jakiegoś stuningowanego SKUTERA albo co najwyżej zajechanego GS-a 500 :D

 

Ogólnie sprzet może sie podobac lub nie, jednemu nie lezy wcale a drugi uwaza ze jest pod niego szyty, ale co nie które teksty, np. zacytowane przez ks-rider-a sa naprawde niezłe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie spokojnie Jezdzilem wczesniej na hayabusach, teraz mam zzr 1400 Jak dla mnie ZZR prowadzi sie podobnie do hayabusy, fakt ze haya oddawala moc bardziej liniowo od 3tys, ale wykopu dostawala tez powyzej 6tys Charakterystyki silnika sie nie przeskoczy. Pozycja jest dla mnie wygodna, troszke lepiej niz na busie. Natomiast hamulce kawy bija na leb suzi. W hayabusie parokrotne shamowanie z ponad 200 powodowalo to ze przy nastepnym hamowaniu trzeba by chyba zamiast hamulca uzyc butow i nie na wiele pomagaly przewody w stalowym oplocie. Poza tym, testowanie motocykli na torze, ktore nie sa motocyklami stricte sportowymi i mowienie, ze ten jest taki a ten taki osobiscie uwazam za nieporozumienie. Co do hayabusy K8 sie nie wypowiadam bo na takowej nie jezdzilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam! Odgrzeje troszke starego kotleta :)

Ubiegly sezon przelatalem i nadal latam ZZR1400 z 2006r. Faktycznie, motocykl bez podstawowych modyfikacji jezdzi dopiero od 5-6tys obr/min. W moim zdemontowalem przepustnice sterowane elektronika,dalem ECU do flashowania zeby zdjac kagance na pierwszych biegach i v-max(wskaznik biegow dziala nadal) i podlanomi tu i owdzie. Teraz szukam wydechow i motobedzie dopiero strojone pod wydechy. Po modach jest kolosalna roznica. Pierwsze biegi sa duuuuuzo mocniejsze, ciagnie z dolu, a na 6-tce nie potrzeba redukowac.

Apropos ram w kawie-to prawda ze byla prowadzona akcja i kazda zmieniona lub poddana serwisowi(kontroli momentu dokrecenia srub) rama na przed nr vin naniesiona kropke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Tak sobie śledzę i widzę tu kolegów z forum użytkowników zzr1400 i gtr :biggrin: .

Co do ramy w zzr1400 to tak prawda o tych siłach jak napisał MariuszZZR ale z ostatniego wydania "MOTOCYKL" wynika że problem wystąpił TYLKO w roczniku 2008. I coś w tym musi być,sam mam zzra z 07roku i jak sprawdzałem go w ASO to otrzymałem informacje, że w tym roczniku problem NIE występował i mojego nr vin NIE było na liście serwisowej...a takowa jest.

Co do wytrzymałości tych motocyklów to nie będę się rozpisywał bo znany są już przypadki które mają nabite grubo ponad 100.000Km i pewnie drugie tyle strzelą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...