szramer Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 a co roku sie bydlo na motorach zjerzdza z calego swiata i halasuja mnie za loknem :banghead: ;)akurat ziomek co mi budowal k4 i rn12 jest tam instruktorem :cool: , cena z d. troche za ten kurs , chodz dla samego latania po IMS warta , bo wynajem toru to 30k$ za dzien a za Austin krzycza az 50k$/dzien Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adiii Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Sezon powoli rusza, czas odświeżyć temat. Panowie, potrzebuje porady.W tamtym roku ogarnąłem większość z podstawowych technik jazdy motocyklem, przełamałem się z kolanem itp. Jedyne czego nie zrozumiałem i dalej nie rozumiem to "zakładka" czyli trail braking - hamowanie aż do wierzchołka zakrętu. Foto poglądowe http://thebellypan.com/wp-content/uploads/2010/07/TrailBrakingdiagramLR-e1280055314994.jpgDla mnie to czarna magia wcisnąć przedni hebel w złożeniu niemalże do kolana, umysł podpowiada mi że lekkie muśnięcie klamki w złożeniu = szlif. Pomijając już kwestie psychologiczne (bo prędzej czy później się przełamie) to właściwie od strony czysto technicznej nie umiem tego wykonać. Próbowałem w lekkich złożeniach heblować przodem i efekt był taki że motocykl się prostował do pionu. Za mało przeciwskrętu? Mam się siłować z kierownicą? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzywer Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 No dobrze kombinujesz, dobrze. Jak chcesz go utrzymać w złożeniu, musisz mocniej cisnąć wewnętrzną ręką i już. Cytuj Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom! <== kliknij i polub :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Z jednej strony dobrze a z drugiej nie. Dla mnie to czarna magia wcisnąć przedni hebel w złożeniu niemalże do kolana. Właśnie chodzi o to żeby trzymać ten hebel cały czas i stopniowo odpuszczać, a nie wciskać go w złożeniu bo wtedy bujnie przodem i wyglebisz a chodzi o to żeby zawias był cały czas ściśnięty. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 dalej nie rozumiem to "zakładka" czyli trail braking - hamowanie aż do wierzchołka zakrętuA nieeeee, Panie, gdzie tam!!! Zakładka polega na odwijaniu gazu przed całkowitym odpuszczeniem hebla, aby umożliwić płynne przejście z fazy wytracania prędkości do rozpędzania. Manewr jest ćwiczony zwłaszcza na torach kartingowych, na których jak wiadomo jedzie się na krawędzi (kiedyś nawet AC/DC wydał płytę pt. "The Razor's Edge", która nawiązywała właśnie do takiego stylu jazdy. Potem muzycy zaczęli jeździć po prawdziwych torach i nagrali piosenkę "Highway to Hell"). Próbowałem w lekkich złożeniach heblować przodem i efekt był taki że motocykl się prostował do pionu. Za mało przeciwskrętu? Mam się siłować z kierownicą?Obstawiam, że instynktownie prostujesz moto, bo np. patrzysz przed siebie, a nie "w zakręt". Spróbuj zbliżyć się do zakrętu z większą prędkością, przestawić dupę na bok, zacząć hamować i patrzeć tam, gdzie chcesz pojechać. Jeżeli będziesz czuł, że przód zaczyna lekko uciekać ku zewnętrznej, to żadnych nerwówek, tylko mniej hebla i stopniowo odwijaj gaz, żeby odciążyć przednią gumę. Jak nie zrobisz nic głupiego i będziesz siedział spokojnie, to da się wyczuć, przód zachowuje się tak, jakbyś miał w przedniej gumie za mało powietrza. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 A nieeeee, Panie, gdzie tam!!! Zakładka polega na odwijaniu gazu przed całkowitym odpuszczeniem hebla, aby umożliwić płynne przejście z fazy wytracania prędkości do rozpędzania. No tak, ale gdzie jest to przejście? Zaraz po apexie zaczynasz odwijać gaz więc chłopak miał rację że hamuje się do wierzchołka zakrętu tylko musi trzymać ten hamulec cały czas. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 .W tamtym roku ogarnąłem większość z podstawowych technik jazdy motocyklem, przełamałem się z kolanem itp......Pomijając już kwestie psychologiczne (bo prędzej czy później się przełamie) to właściwie od strony czysto technicznej nie umiem tego wykonać.Jeśli w rok ogarnąłeś większość technik jazdy motocyklem to szacun, bo ludzie się tego latami ucza, zaczynając w 8 roku latach życia. Sam sobie odpowiadasz na pytanie. Nie umiesz zrobic czegos technicznie to się boisz, a jak sie przełamiesz to uważasz że ogarnąłeś? Nie chcę psuć Twojego entuzjazmu, ale naucz się technicznych elementów, a nie bedzie mowy o zadnym przełamywaniu strachu itp. P.S. Jazda na tzw. zakłądke słuzy nie hamowaniu, a utrzymywaniu kompresji zawieszenia. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adiii Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Theodor,Nie uważam się za żadnego mistrza i "ogarniacza", źle sformułowałem zdanie. Chodzi oczywiście o podstawy, teorię, wszystko co oferuje np. Biblia zakrętów 2. Nie przychodzę do was z "pustymi rękoma" z pytaniem o trail braking. Statystycznych Kowalskich z litrem pod dupą i ocenę moich umiejętności zostawmy na drugi plan, cały czas się uczę i nie wstyd mi pytać. Pomimo tego, że jest tutaj wielu przeciwników nauki jazdy "z neta" to posty użytkowników, zdjęcia, filmy bardzo mi pomogły. Gdyby tak nie było nie pisałbym tutaj ponownie. Wracając do tematu, zastosuję się do rad Shermana - faktycznie podczas prób heblowania w lekkim złożeniu bardzo skupiałem się na przedniej oponie żeby tylko czasem nie odjechała - to strach, zwykły strach przed szlifem. Kontynuując odpowiedź na post theodor'a, boję się kiedy nie umiem. Kiedy się przełamię, poznam granice, wiadomym jest że strach znika. Pytania do was:Czy w tej technice (trail braking) wykorzystuje się tylko przedni hebel? Oraz kolejne - czy w momencie heblowania możliwe jest osiągnięcie pochylenia umożliwiającego zejście na kolano? Ciekawi mnie również sprawa prześwitu, ale o tym jak już poćwiczę ;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MONSTER LESZNO Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 hmmm?? Panowie, gdzieś czytałem (nie pamięta gdzie ;) ) że należy zacząć już dodawać gaz w wejściu w zakręt aby już wtedy odciążyć przednie zawieszenie. Co wy na to?? Cytuj MONSTER ENERGY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 zawsze sie wchodzi na gazie :laugh: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 chyba lepiej jest pamietać gdzie się coś przeczytało, a najważniejsze w jakim kontekście. Bo pojedyńcze zdanie wyrwane z całości moze tylko nieporozumienie wywołać. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fincher Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Na moje oko w tej technice chodzi o utrzymanie "neutralnego" rozłożenia masy w trakcie pokonywania zakrętu.Naciskając hamulec przedni odciąża się tylne koło, analogicznie odkręcając manetkę odciąża się przednie koło. Ale na fachowe rady trzeba poczekać od forumowych ogarniaczy - bo wiem zę tutaj są ludzie przed którymi takie techniki nie mają żadnych tajemnic. Cytuj Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterQ Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) Trochę mnie zaskoczyliście bo nigdy nie słyszałem o takiej technice.... A czy nie jest lepiej po prostu przymknąć gaz (nie zamknąć, ale przymknąć) zamiast używać przedniego hamulca? Aby odciążyć tył? Zawsze myślałem, że odciąża/dociąża się tył za pomocą gazu (tak pisano w Twist of the Wrist II) - o hamulcu pierwsze słyszę ;O Co nie znaczy, że nie macie racji :) Człowiek uczy się całe życie :) Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez PeterQ Cytuj Trzymam kciuki za Daniego Pedrosę i Mavericka Vinalesa w klasie MotoGP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) Ale po co wlasciwie jest ta technika>? Chodzi o to, żeby pokonać zakręt mozliwie najszybciej, hamując do granic mozliwosci, przy jednoczesnym zachowaniu kompresji, odwijając gaz z jednoczesnym płynnym puszczaniem hebla w zakręcie? Prześwit jest wtedy mały dlatego trzeba robić to płynnie Dobrze rozumiem? Niech mi ktoś wytłumaczy jeszcze, bo czasem jak oglądam wyscigi SBK, to widze , że sporo drajwerów wystawia noge przy hamowaniu ;> To coś ma wspolnego z tą techniką? Po co to jest i czemu sluzy? Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez tiger666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Ta technika jest wyłącznie po to by zmusić do prawidłowego działanie zawieszenie, które już niedomaga ;) Żeby zawieszenie nie dawało rady trzeba albo na prawdę ostro zapie**alac, albo mieć je niesprawne czy źle ustawione. Reszta, to powszedni przerost formy nad treścią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.