Skocz do zawartości

skladanie sie w winklach z "kolanem"


Osek22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale spokojnie, nikt przecież nie piszę, że to jest jakiś wyznacznik prędkości czy super techniki. Natomiast wydaje mi się, że mimo wszystko wykorzystanie pełnej powierzchni opon daje jakieś wyobrażenie o tym, jak się motocykl składa i ile ma jeszcze "zapasu", przy założeniu, że się na nim w miarę poprawnie siedzi i nie operuje się prawym nadgarstkiem jak joystickiem przy graniu w Mortal Combat na Amidze :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamknięcie opon to też żaden wyznacznik. Ja kilka lat temu zamykałem przód i tył w Kisielinie. Dzisiaj mogę przejechać tak tor, że będzie mi brakowało 0,5cm do zamknięcia a czas przejazdu będzie ten sam. Generalnie czym ktoś bardziej przechyla się w stronę przeciwną do pochylenia tym szybciej i łatwiej zamknie opony. Nawet kiedyś jeździłem z kolesiem który uzyskiwał wprost imponujące pochylenia, można powiedzieć, że szorował łokciem, tylko co z tego skoro ja nawet nie schodząc na kolano jechałem równo z nim.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

niech mnie ktoś poprawi jesli się mylę ; po to schodzi się na kolano, by przesunąć środek ciężkości jednocześnie zmniejszająć pochylenie i zwiekszyć przyczepność, dzięki czemu można pojechać szybciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu opon które też są bardzo ważne zauważyłem że z przodu mam 6-letnią - popękaną i kwadratową gumę, natomiast z tyłu całkiem świeżą pirelli mt75 - na takiej gumie startują zawodnicy w cbr125 cup.

Seryjne rozmiary opon to:

przód: 80/90/17, tył: 100/80/17

 

chcę wymienić przednią oponę na pirelli mt75, ale jest problem bo nigdzie nie ma rozmiaru 80/90/17. Czy mogę założyć 90/80/17? To najmniejszy rozmiar jaki udało mi się znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, ale seryjnie różnica szerokości to 20 jednostek, natomiast po mojej zmianie będzie to tylko 10 jednostek. Nie wpłynie to negatywnie na sterowność? Tylko oto mi chodzi.

Nie mam zbytnio siana aby wymieniać tył na 110, poza tym tylna oponka jest w całkiem dobrym stanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zmieniają się właściwości skrętne motocykla...

Zauważyłem, że większość osób które latają po winklach na małej cebrze mają opony z szerokością 100/120. Moje pytanie polega tylko na tym, czy mogę wsadzić 90/100 czy muszę zmienić obie opony na 90/110 aby różnica szerokości wynosiła te 20 jednostek.

Edytowane przez Adiii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 lata temu był puchar 125tek. Pamiętam, że ścigał się też Mateusz z Motogenu. Napisz może do nich, albo u nas na forum (nick bodajże Izzy-MM) na PW i pewnie pamięta co tam zakładał i Ci podpowie.

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yuby a słonika też zetrzesz ? Rozrywka gwarantowana , byle wyjazd z bocznej i dupsko na nierozgrzanym kapciu leci bokiem

:mad:. ku*wa , co za gówniane opony. A kapeć u góry juz sie zaczyna robić płaski od turystki z plecakiem . Miał być twardy i długodystansowy , jak na moje to max. 2 sezony.

To juz wyzerowany BT z 2007 miał lepszą przyczepność.

Albo ja jakiś strachliwy jestem. Niemniej nie jest lekko , a jak juz oczyma wyobraźni widze te poprzeczki w ramie zdarte na wylot to złozenie ni chu*a nie chce wyjść . :sad:.. Coś czuje że ten lub nastepny sezon kupie psa i pościeram go na maksa z młodą :bigrazz:

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że większość osób które latają po winklach na małej cebrze mają opony z szerokością 100/120. Moje pytanie polega tylko na tym, czy mogę wsadzić 90/100 czy muszę zmienić obie opony na 90/110 aby różnica szerokości wynosiła te 20 jednostek.

 

Ale w jakim celu ? Jak sie niema techniki ( i ma leki ) to nawet opony z MOTO GP Ci nie pomoga. W zeszlym roku widzialem jak kolo mojego domu chlopak wychodil na CBR 125R z zakretu, to myslalem, ze mi kopara opadnie. I wapie aby kombinowal cos z oponami.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w jakim celu ? Jak sie niema techniki ( i ma leki ) to nawet opony z MOTO GP Ci nie pomoga. W zeszlym roku widzialem jak kolo mojego domu chlopak wychodil na CBR 125R z zakretu, to myslalem, ze mi kopara opadnie. I wapie aby kombinowal cos z oponami.

Zmiana była wymuszona - z przodu mam kwadratową, sparciałą 7 letnią oponę. A rozmiar 90/80 bo mniejszego po prostu nie ma. W poniedziałek zakładam i zobaczymy, mam nadzieje że nie będę musiał kupować 110 na tył. Jak tylko zrobi się pogoda to lecę ćwiczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...