Shinigami Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Może takie przepastne dziury miałem i dopiero taki kleik pomógł :) Może i faktycznie nazwa to duży procent ceny, bo Hyundai Accent mojej matki po wlaniu oleju GM Motors (o dziwo też klasyfikacja API SL) za okrągłe 60zł 5L przestał pobierać olej. Nie wiem co było lane wcześniej ale chyba syntetyk a to cudo GM to półsyntetyk. Motocykl to inna baja. Od salonu leje Shell Ultra od tak żeby nie mieszać i była gitarka, normalny czarny bez opiłków po 6000km tylko słabo znosił lato mimo, że 10W40. Teraz wyjątkowo na dotarciu jeżdżę na Castrol ACT<EVO 20W40 (mineralny). Silnik pracuje, sprzęgło łapie normalnie i nie rzęzi jak wcześniej przy czym całość wypluwa bardzo drobne opiłki (przypominam docieranie). I tutaj drugie pytanie dla bardziej obcykanych. Pewien mechanik pod którym pracowałem twierdzi, że pełny syntetyk w naszej strefie klimatycznej to pomyłka i przez to tworzy się między innymi żółtawy szlam w odmie, prawda to czy fałsz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Nie wiem co i jak ze szlamem w naszym klimacie, ale wiem że syntetyk do Harrego to pomyłka. Rok temu zmieniałem uszczelki pod cylindrami bo ciekły,potem moto git jeździło na mineralu, wlałem syntetyk i znowu zaczął sra* olejem. Zmieniłem na mineral i przestało smarkać. :clap: Oleje Orlenu używam, najczęściej do płukania silnika przed zalaniem świeżego oleju. Teraz czaję się na AGIP 10W50 bo znalazłem w dobrej cenie, na dniach pojadę kupić. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Szlam w odmie tworzy się od skondensowanej wody po niedogrzaniu silnika.Częste zjawisko w autach jeżdżących krótkie dystanse.Po dłuższej jeździe woda odparuje i szlam zniknie. Generalnie bzdura bo nieważne jaki masz olej a zjawisko powstanie i zniknie...no chyba, ze wywaliło uszczelkę pod głowica lub pękła chłodniczka oleju pod filtrem (zapamiętajcie to co napisałem bo nie jeden juz robił głowicę a sensu nie było) i wali płyn do oleju :icon_mrgreen: Co do polskich olejów po przygodach i oglądaniu silników po tychże olejach nadal będę je polecał największym wrogom. Dla mnie liczy się tylko jeden olej MIDLAND dawny Quaqerstate.Silnik po nim jak złotko wygląda. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Ja uzywam tylko Castrola, stac mnie na moto to i na olej rowniez. Inni smialkowie niech ze swoimi maszynami kombinuja, wole wydac pare zloty wiecej na olej jak kilka tysiecy na naprawe silnika. :icon_mrgreen: PS. A dla Junaka Orlen jest w sam raz, w tym motocyklu nie ma zresztą nawet filtra oleju (wdg. dzisiejszych standardów) a producent przewidział używanie oleju Lux lub selektol - norma API SA Dla junaka najlepszym olejem jest olej mineralny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Ostatnio przeglądałem Allegro i znalazłem Corolle G6R po remoncie silnika. Tłoki, pierścienie, zawory, frezowanie gniazd i jeszcze coś tam. ponad 3'300 zł :eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Kolego Andrut78, zauważ że klasa API SG dla olejów samochodowych była ostatnią, w której nie stosowano dodatków MoS2, tzw "energy saving". To właśnie zastosowanie dodatku molibdenowo-siarkowego decyduje o tym, że nie może on być stosowany w silnikach motocyklowych gdzie olej silnikowy smaruje mokre sprzęgło, ponieważ MoS2 jest jednym z najlepszych substancji zmiejszających tarcie. Prościej mówiąc, na takim oleju ślizgałoby się sprzęgło, w dodatku po takim oleju koniecznie trzeba wymienić tarcze sprzęgłowe - dodatkowe koszty! W olejach motocyklowych spełniających normę JASO MA - oznaczającej olej motocyklowy nie stosuje się MoS2, lecz inne substancje działające podobnie, zabezpieczają przed zużywaniem się krzywek wałków rozrządu oraz kół zębatych skrzyni biegów, jednocześnie odpowiednie stężenie nie wpływa drastycznie na poślizg sprzęgła. To jest właśnie to dziwne, że taki olej spełnia również klasę API SL. Pamiętam że Agip Tec również spełnia API SL. Edytowane 4 Lutego 2011 przez BANANvanDYK Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrut78 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Z tego co kojarzę jedyną firmą mającą patent na stosowanie MoS2 jest Liqui Moly. Właśnie ta norma API SL w Orlenie jest dla mnie zastanawiająca. O nie ślizganiu sprzęgła świadczyć ma norma JASO MA. Szlam w oleju prędzej zrobi się w mineralu niż w syntetyku, jest on związany z wodą w oleju. Można sprawdzić czy płyn chłodniczy nie przechodzi do oleju - na bagnecie będą wtedy takie małe pęcherzyki cieczy. Junak dostanie półsyntetyk, dostaje to od jakiegoś czasu i tak jest lepiej. Na marginesie oleje GM to MOBIL 1, tylko że dużo tańsze - informacje z pewnego źródła i sprawdzona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Same klasy i literki jeszcze nic nie znaczą. Ciekawe jakby wypadły te oleje w testach pod obciążeniem. Mam taki jeden jakby "manual" o olejach amerykańskich do HD i czysto z niego wynika że olej "oryginalny" HD w testach przejawia nawet 79% większe zużycie części niż olej AMSOIL. :eek: Gorzej niż Amsoil wypadają też Mobil 1, Motul i Castrol, ale Genuine HD wypada najgorzej. :biggrin: Edytowane 4 Lutego 2011 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) ... :buttrock: bo do HD i BMW powinieneś lać 20w50 :crossy: ... wazna jest ta druga wartosc , mowiaca o odpornosci cieplnej ... a oleje kazdy jezdzi na czym lubi albo na co go stać , tak się składa że jedynie niektóre firmy a w zasadzie rafinerie produkuja oleje i obojetnie jak je nie nazwiecie tylko firmy ktore maja rafinerie sa wiarygodnymi producentami ... generalnie Orlen nie produkuje zlego oleju silnikowego ludzie jezdza na tym oleju i nie maja problemu , podobnie jak i z innymi producentami typu Shell , BP itp... dla mnie firma jest dobra ta ktora ma rafinerie ...pozatym jest wiele rafineri mniej znanych ktore maja super oleje chociazby PETRONAS ... Edytowane 4 Lutego 2011 przez BMWolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Oryginalny olej HD to wlasnie SAE20W50. Do Junaka co bys nie nalal to i tak nie ma znaczenia jako ze skrzynia i sprzeglo chodza na innych olejach niz silnik. Ja do mego BSA leje pelen syntetych samochodowy Royal Purple SAE 20W50 i bardzo mu to sluzy. BSA ma system olejenia b.podobny do Junaka :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 (edytowane) Same klasy i literki jeszcze nic nie znaczą. To prawda :D. Kiedyś wzieli pod lupę oleje na jednej ze stacji paliw. Okazało sie że wszystkie jakie były w sprzedaży nie spełniały normom na etykietach. Syntetyki odpowiadały co najwyżej półsyntetykom itp. Po jakims czasie znaleźli gdzieś w stodole rozlewnie olejów. Edytowane 5 Lutego 2011 przez żunio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 A ja właśnie nie ufam rafineriom a firmie, która zajmuje się tylko olejami.Jakby gówno robiła to by zysku nie miała...i renomy.Reszta jedzie na nazwie a i o podrabianie łatwiej. Mało popularnych olejów nikt nie będzie podrabiał bo się nie zarobi. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 (edytowane) ... :buttrock: bo do HD i BMW powinieneś lać 20w50 :crossy: ... wazna jest ta druga wartosc , mowiaca o odpornosci cieplnej ... Tyle to ja wiem akurat. :notworthy: Oryginalnego oleju HD nie lałem nigdy, bo szkoda mi kasy. Połowa ceny idzie do MoCo za logo na butelce. :icon_evil: A sam olej jest po prostu "zwykły". Orlenowi nie ufam i nie chcę zapychać im kieszeni. Wystarczy że Mixol mam od nich. Raz w roku 15zł jakoś przeżyję. Edytowane 5 Lutego 2011 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 a to mixol do harego lejesz :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 To Mixol już 15 zł kosztuje? Już lepiej Platinum kupować, 23 zł a jakość 10x lepsza. Flaszka dla tego allegrowicza :F http://allegro.pl/mix-super-m-mixol-1l-pol...1414891506.html Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.