klacia Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Ja również przeszedłem szkołę Tomka Kulika poznałem co to przeciwskręt, różnicę kiedy robimy to świadomie i nieświadomie( czyli sławne ćwiczenie z jazdą bez trzymanki a następnie świadome pchnięcie kierownicy - to ćwiczenie Janusz negowane przez ciebie jest potrzebne aby poznać tą róznicę świadomego i nieświadomego stosowani przeciwskrętu - przymnajmniej w moim mniemaniu) Jednak nie mogę zgodzić się z Tomkiem ;) Twoja teze jest nieprawdziwa. I w tej kwesti całkowicie zgadzam się z Januszem. Pisane było już kilkakrotnie, że balans ciałem powoduje przeciwskręt itd. Niestety nie powiem nic więcej poza to co powiedział Janusz i Ryży Koń na obalenie tej tezy. Ale może czas zmienić pewne przyzwyczajenia i myślenie skoro kilku fachowców mówi jednym głosem. Bo to trochę przypomina mi sytuacje, kiedy ludzie wierzyli, że ziemia jest płaska i za brednie uznawali inne poglądy. Co do metod nauczania to chwali Ci się twoja szkoła i jestem zadowolony, że mnie uczyłeś. Ale byłem trochę w szoku kiedy przeczytałe że mój mentor :flesje: mówi o poglądach z czasów kamienia łupanego ;) Pzdr. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 Witam wszystkich dyskutantów i kibiców tego tematu.Janusz też witam.Mam nadzieję że coraz więcej motocyklistów zacznie inicjowac skręt i kontrolowac zachowanie maszyny przez świadome wywieranie nacisku na wewnętrzną stronę kierownicy, czy też ciągnięcie zewnętrznej - na jedno wychodzi.Konkretnej odpowiedzi na ostatnie posty udzielę po weekendzie, nie chcę pisać teraz czegoś na chybcika, bo burdel będzie jeszcze większy.Na razie nie mam zamiaru odszczekiwać niczego do dotychczas napisałem w tym temacie.Kulik. P.S. Prośba do Janusza: naucz się polskich nazw czynników i parametrów składających się na geometrię przedniego zawieszenia, wtedy będzie łatwiej pewne rzeczy wyjaśniać. Nie jestem złośliwy, to jest prośba.Na razie nie twierdzę że król jest nagi... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Konkretnej odpowiedzi na ostatnie posty udzielę po weekendzie, nie chcę pisać teraz czegoś na chybcika, bo burdel będzie jeszcze większy. Minelo weekendow cztery albo wiecej a Instruktor nie odpowiada. Obiecal i nic. Czekamy wszyscy z zapartym tchem, Tomek Kulik, na werdykt! W miedzyczasie nie wiemy jak zakrecac, ratuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adu Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Te podchody stają się baaaardzo irytujące! Te wszystkie komentarze są zbędne i są beznadziejne jak trawa wypalona krowim plackiem.... Przepraszam za swoją opinię, ale to wzajemne dogadywanie stało się już śmieszne Ja tam zakręcać umiem i to własnie dzięki naukom i poradom Tomka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Te podchody stają się baaaardzo irytujące! Te wszystkie komentarze są zbędne i są beznadziejne jak trawa wypalona krowim plackiem.... Przepraszam za swoją opinię, ale to wzajemne dogadywanie stało się już śmieszne Ja tam zakręcać umiem i to własnie dzięki naukom i poradom Tomka A ja nie umiem i moze dzieki postom Janusza czy hikora bede wiedzial jak cwiczyc. Dlatego nie uwazam zeby ten temat byl w jakimkolwiek stopniu zbedny, chyba ze ktos nie umie prowadzic dyskusji. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adu Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 (edytowane) Mi chodzi tylko i wyłącznie o to wzajemnne dogryzanie. Bo dla mnie to nie jest normalna dyskusja. Czuć tutaj spore napięcie pomiędzy dwoma panami I nie powiedziałam, że temat jest zbędny, tylko że uszczypliwe komentarze niczemu nie służą, a podsycają gniew i nerwowość w całej tej dyskusji Edytowane 14 Sierpnia 2006 przez adu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Mi chodzi tylko i wyłącznie o to wzajemnne dogryzanie. Bo dla mnie to nie jest normalna dyskusja. Czuć tutaj spore napięcie pomiędzy dwoma panami I nie powiedziałam, że temat jest zbędny, tylko że uszczypliwe komentarze niczemu nie służą, a podsycają gniew i nerwowość w całej tej dyskusjiTrochę humoru jeszcze nikomu nie zaszkodziło :icon_razz: Pozdrawiam.hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Felice Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Cześć wszystkim.Mam takie pytanie. Wiem ze na zakręcie nie wolno hamować bo grozi to gleba.Ciekawi mnie czy na zakręcie można hamować przednim hamulcem lub silnikiem?Jakie macie sprawdzone techniki jazdy w zakręcie i nie tylko.Jak poradzić sobie z Aquaplaning'em jaka macie na to technikę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Saul Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 O w końcu coś nowego. A skąd mam wiedzieć, że w danej sytuacji miałem prawie glebę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Felice Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 :) no bo to się czuje :) tak mi się wydaje ze moto się wślizguje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Hamować w zakręcie można, hamulcem oczywiście, tylko trzeba wiedzieć, co się z tym wiąże. Czyli, że motocykl "wstaje". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Felice Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 wiem ze możliwy jest poślizg, jeśli użyje się hamulca tylnego, nie wiem jak sprawa ma się z przednim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 wiem ze możliwy jest poślizg, jeśli użyje się hamulca tylnego, nie wiem jak sprawa ma się z przednim Ja tylnego nie używam (jeszcze) - to co napisałam dotyczy przedniego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Kolejny temat załozony przez kogoś kto nie pofatygował sie nawet na tym forum poczytać o elementarnych podstawach techniki jazdy. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Theodor, takie tematy były, ale bez ankiety - więc jest pewne novum :icon_mrgreen: :icon_razz:. Z utęsknieniem czekam na jej wyniki :biggrin:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.