Skocz do zawartości

Jak przejchać zakręt?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To którym hamulcem hamujemy ma diametralny i decydujący wpływ na geometrię motocykla.

Nie można rozpatrywać hamowania jako takiego bez rozróznienia które koło hamujemy.

 

Przy hamowaniu tyłem zawieszenie tylne ulega kompresji. Są sytuacje gdy jest to pozytywna cecha, niemniej w większości przypadków szczególnie w zakręcie jest negatywnym zjawiskiem.

 

Przy hamowaniu przodem tylne zawieszenie (o ile niepokombinowane dramatycznie w ustawieniach motocykla) ulega rozprężeniu.

Natomiast od wielu czynników zależy jak bardzo reaguje na zmiany obciążenia zwiazane z przenoszeniem masy dynamicznej. Chociaż nie tylko to ma wpływ na owe zachowanie. Dochodzą kwestie konstrukcyjne czy takie jak masa koła itp

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, napisał Theodor. I z tego, pisząc jak najprościej wynika, jak należy pokonywać zakręty:

1. przed wejściem w zakręt: hamowanie przodem (kompresja zawieszenia, "skrócenie" rozstawu osi motocykla)

2. w środku zakrętu: złożenie motocykla na wciąż wciśniętym przednim heblu

3. na wyjściu z zakrętu: rozpoczęcie dodawania gazu z jednoczesnym stopniowym puszczaniem hamulca.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba nie do końca. Nie można przecież tyle zwlekać z dodaniem gazu. Sam Code mówi, aby odkręcić gaz "najszybciej" jak to tylko możliwe. Środek zakrętu to już nawet za późno.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. w środku zakrętu: złożenie motocykla na wciąż wciśniętym przednim heblu

Nie ma co analizować pracy gazem, jesli pojawiają sie pytania którym hamulcem hamować...

 

Podobnie trzeba przemyśleć takie rady jak powyższa dla kogoś kto takie pytania zadaje bo to się skończy spektakularnym paciakiem.

Edytowane przez MSI

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś bez świadomego treningu i tak nie wejdzie w zakręt na przednim heblu, więc obaw raczej nie ma ;)

Poza tym nie można mówić o użyciu przedniego hamulca w zakręcie bez zrozumienia w jakim celu jest to stosowane. Dlatego forumowe rady zawsze będą jedynie bladym cieniem wyjaśnienia tematu.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba nie do końca. Nie można przecież tyle zwlekać z dodaniem gazu. Sam Code mówi, aby odkręcić gaz "najszybciej" jak to tylko możliwe. Środek zakrętu to już nawet za późno.

 

Opisałam obrazowo całą sekwencję - nie czepiajmy się szczegółów, bo zaraz wejdziemy na ścieżkę: późne/wczesne wejście w zakręt, apeks,/przesunięty apeks i tak można bez końca.

Nie bez znaczenia jest też prędkość na wejściu w zakręt, dynamika złożenia motocykla - to chyba zbyt dużo, aby dyskutować o tym w tym miejscu.

 

Ktoś bez świadomego treningu i tak nie wejdzie w zakręt na przednim heblu, więc obaw raczej nie ma ;)

Poza tym nie można mówić o użyciu przedniego hamulca w zakręcie bez zrozumienia w jakim celu jest to stosowane. Dlatego forumowe rady zawsze będą jedynie bladym cieniem wyjaśnienia tematu.

 

Dokładnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś bez świadomego treningu i tak nie wejdzie w zakręt na przednim heblu, więc obaw raczej nie ma ;)

 

Ja nie przeszłam żadnego świadomego treningu i na podstawie książki Przyspieszenie :) wchodzę w zakręt na przednim heblu i paciaka żadnego nie zaliczyłam. Wystarczy, że człowiek nie boi się testować i idę o zakład, że przetestuje wiadomości zdobyte na forum na ulicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale trenowałaś to. A nie przeczytałas na forum " na hamulcu kładź motocykl" i bezmyslnie poszłaś tak w zakręt.

Trening nie oznacza że trzeba miec trenera. Trzeba mieć świadomość tego co się robi i w jakim celu.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. w środku zakrętu: złożenie motocykla na wciąż wciśniętym przednim heblu

Hmm, myślałem, że to grozi glebą, zawsze staram się składać moto po odpuszczeniu hebla, ewentualnie równocześnie z odpuszczaniem (robią "zakładkę" gazem, ale to na dłuższych winklach lub na zaciskach, gdzie trzeba jednak się przetoczyć po łuku do punktu, w którym mocno trzeba się złożyć). Szczególnie, że zauważyłem, że podstawowym warunkiem "udanego" przejścia zakrętu to jak najszybsze złożenie motura do odpowiedniego kąta i po prostu boję się uślizgu przodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale że jak? Hamując przodem i składając się w zakręt mam jednocześnie konkretnie odwinąć? Może jeszcze zmienić bieg i przyhamować tylnym heblem ;). Chyba pozostanę przy dotychczasowej strategii, czyli hamowanie, odpuszczenie hebla, szybkie złożenie z równoczesnym rozpoczęciem odwijania i jazda.

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...