MłodyVFR Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 na ten sezon przygotowalem moto w wersji:- obnizony przod o 25mm- podniesiony tyl o 70mmz racji tego zamykanie opony tylnej wychodzi mi dosc sprawnie - lepiej czuje moto, moto o wiele przyjemniej i glebiej kladzie sie w winkle. przednia opona ma jeszcze zapas, ktory mnie wnerwia ;) obie gumy to michelin pilot sport, rozmiarami zalecane przez fabryke - czyli komplet. i co teraz? psychicznie i fizycznie czuje sie na silach polozyc jeszcze maszyne, ale jak patrze na zamkniety tyl, to sie zastanawiam, czy mi dupka nie poslizgnie sie. tyl zamknalem rowniez w zeszlym sezonie na gumie 180 (macadam) i na 170 (jakis dunlop) i w obu przypadkach przod jeszcze mial zapas. zamknal ktos przod?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BELIAR Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 lol dziwny problem a co sie stanie jak nie zamkniesz przodu daj sobie spokuj moze tak sobie obmyslili inzyniezy ze uzytkownik bedzie mial taki problem jak ty bedzie sie staral zamknac przednmia rozwali moto i kupi nowy z czego beda mieli pieniadze na piwo ale ja tu tylko sprzatam wiec sie nie znam pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mierzwa2 Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Fakt faktem że problem jest dziwny;) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 A jak układa Ci się opona z przodu? W poprzednim moto miałem tak, że aby zamknąć przód, trzeba by było motocykl poobcinać z każdej strony tak po 20 cm - krawędzie bieżnika były prawie pionowo. Musiałbym pościerać boczne cylindry aby domknąć przód. Nie myślałeś, że jest to po prostu niewykonalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 W poprzednim moto miałem tak, że aby zamknąć przód, trzeba by było motocykl poobcinać z każdej strony tak po 20 cm - krawędzie bieżnika były prawie pionowo. Musiałbym pościerać boczne cylindry aby domknąć przód. U mnie w Bandicie zamknięcie opon(y) zazwyczaj wiąże się z przytarciem gmola. ;) Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Nie myślałeś, że jest to po prostu niewykonalne? no wlasnie do tego zmierzam. zastanawialem sie nad jedna rzecza: skoro producent przewidzial taka, a nie inna szerokosc opony to po cos to musialo sluzyc. pytanie tylko po co, gdyz opony z przodu nie da sie zamknacac, to po kiego grzyba taka opona? jezdzac normalnie wykorzystuje sie 50% szerokosci bieznika. na co jest ta reszta? na piach? koleiny? lol dziwny problem a co sie stanie jak nie zamkniesz przodu daj sobie spokuj moze tak sobie obmyslili inzyniezy ze uzytkownik bedzie mial taki problem jak ty bedzie sie staral zamknac przednmia rozwali moto i kupi nowy z czego beda mieli pieniadze na piwo tez jestem inzynierem i po cos ten baniak na szyi nosze dlatego mysle nad rozwiazaniem zagadki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PNT_CB1 Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 ... producent przewidzial taka, a nie inna szerokosc opony to po cos to musialo sluzyc. pytanie tylko po co, gdyz opony z przodu nie da sie zamknacac ... No to pooglądaj sobie, czy klient czasami nie zamyka opony przedniej ... http://www.metacafe.com/watch/53196/bike_test_driving/ tez jestem inzynierem i po cos ten baniak na szyi nosze dlatego mysle nad rozwiazaniem zagadki ...i nikt ci na obronie nie powiedział że jeszcze wiele przed tobą :icon_eek: ... proszę rozwiązuj sobie takie zagadki korzystając z własnego doświadczenia i zdobytej wiedzy. Bo jak nie wiesz, to nie chciałbym żebyś mnie leczył... Pzdr Też Inż ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 widzialem ten filmik 100 razy. nadal niczego nie dowodzi, bo nie widac gumy przedniej. proszę rozwiązuj sobie takie zagadki korzystając z własnego doświadczenia i zdobytej wiedzy. na pewno masz tego inzyniera? ;) bo ja jakbym dostal najnowszy model zyrokompasu w pracy do uruchomienia i cos spier*olil, to poplynalbym na kase okolo 1000000 PLN - takimi zabawkami sie zajmuje, niezle nie? :icon_eek: sama kula od zyro warta jest do 6000 E, a wiele juz mialem w lapkach... wiedza inzynierska polega na tym: - nie wiesz? pytasz sie niekoniecznie najmadrzejszych, ale tych, ktorzy w danej dziedzinie wiedza wiecej od ciebie. czekam na odpowiedz jakiegos fachowca, najlepiej z toru poznan :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.:SoBoL:. Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 No to pooglądaj sobie, czy klient czasami nie zamyka opony przedniej ... http://www.metacafe.com/watch/53196/bike_test_driving/ Podłacze sie: wie ktoś co to za moto na filmie ?? moze rocznik?? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 A podóżki albo kolano już przycierasz? Poza tym przyjedź na tor, problem z domknięciem przodu się skończy ;) Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 A podóżki albo kolano już przycierasz? Poza tym przyjedź na tor, problem z domknięciem przodu się skończy ;) No właśnie nie do końca - zależy od tego jak w motocyklu Młodego układa się przednia opona. Zaczynam podejrzewać, że "nadmiarowy" bieżnik w niektórych oponach może mieć znaczenie, gdy np w dużym pochyleniu trafisz koleinę i punkt styku opony przesunie się na chwilę jeszcze bardziej do środka zakrętu. Jak wiadomo z dwojga złego lepiej mały uślizg tyłu niż przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Zgadzam się z Tobą YACO. też mi się wydaje, że ten zapas jest po prostu ze względów bezpieczeństwa. Nie da się zamknąc przodu, bo fabryka tak zaplanowała, że sie nie da i już, żeby nie było ryzyka, że przód Ci się uślizgnie bo zabrakło bieżnika, zabrakło szerokości opony. W stanach natychmiast by pozwali fabrykę o kosmiczne odszkodowania gdyby coś takiego się komuś zdarzyło ;) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Nie da się zamknąc przodu,Jak nie jak tak: http://img193.imageshack.us/img193/9275/opona5bz.jpg Dużo nie brakuje ;) Generalnie wszystko się da, zależy tylko od konstrukcji motocykla i samej opony. Ostatnio lataliśmy po ślimakach z kumplem, on na KLE 500 ja na szóstce. Ja skończyłem z pozamykanym tyłem i sporym zapasem z przodu, u niego z kolei znacznie szybciej zamykał się przód aniżeli tył. Ogólnie jednak, wracając do głównego problemu wątku - jeśli przodka zamknąć się łatwo nie da, to ja bym po prostu na siłę nie próbował, szczególnie w warunkach drogowych. Tego typu zabawy naprawdę lepiej zostawić sobie na tor, chyba że ktoś ma obcykaną jakąś super trasę, gdzie ewentualna "wpadka" zakończyłaby się w miarę niegroźnie. Ja swój przód zostawiam do zrobienia właśnie na tor :icon_eek: Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Zgadzam się z Fatem - jak zamykać, to na torze.To BT56 w mojej Duce po kilku kółkach na torze: http://img483.imageshack.us/my.php?image=torpozna0067rx.jpgpzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 A tak z ciekawości . W jaki sposób obniżyłeś przód ? I czy podniesienie tyłu nie spowodowało, że łańcuch napędowy jest bardzo lużny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.