samolot Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 10W40 to nie jest olej wielosezonowy tylko raczej " letnio- wiosenno -jesienny" W samochodach osobowych stosuje sie oleje wielosezonowe natomist w motocyklach niebardzo. Nie moze pracowac on w silniku gdy temperatura powietrza spadnie ponizej -10stopni celsjusza gdyz staje sie on wtedy gesty jak smar, nie doplywado trudno dostepnych miejsc i dlatego tez traci wlasciwosci smarne. Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 10W40 to nie jest olej wielosezonowy tylko raczej " letnio- wiosenno -jesienny" W samochodach osobowych stosuje sie oleje wielosezonowe natomist w motocyklach niebardzo. Nie moze pracowac on w silniku gdy temperatura powietrza spadnie ponizej -10stopni celsjusza gdyz staje sie on wtedy gesty jak smar, nie doplywado trudno dostepnych miejsc i dlatego tez traci wlasciwosci smarne.No patrz a tyle samochodów jeżdzi zimą na 10W40 a nawet 15W40.Te oleje też się nadają na zime(może nie jakąś bardzo mrożną)ale trzeba liczyć się z tym że dłużej docierają po rozruchu zimnego silnika do dalekich miejsc silnika jak wałki rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motylek Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 (edytowane) ło matko ! czytam i zastanawiam się czy to MOTOCYKL ma być dla NAS czy my dla NIEGO ?Ja wychodze z tego 1 założenia. Wymiana oleju przed zimą ? Czy to aby nie przesada, rozumiem to jeśli motocykl ma stać więcej niż 4 miesiące.Ale zima trwa 4 , a w między czasie jest zawsze jakiś jeden dzień w miesiącu w którym można polatać.Przynajmniej ja tak robie...A te zalecenia w ksiązkach serwisowych (nie mówie że wszystkie) sa po to aby serwisy miały z czego życ :] Więc podchodźmy do pewnych rzeczy z dystansem a nie popadajmy w skrajności... Edytowane 30 Października 2006 przez motylek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Widze motylek ze kumasz baze :bigrazz: Masz u mnie browarek za odwage. Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 10W40 to nie jest olej wielosezonowy tylko raczej " letnio- wiosenno -jesienny" W samochodach osobowych stosuje sie oleje wielosezonowe natomist w motocyklach niebardzo Samolot, nie kompromituj się, bo już mi rece opadaja na Twoją tworczość. Żenada ! Tylko robisz mętlik w glowie ludziom wypisując takie farmazony. Takiego ignoranta dawno nie widziałem, zero wiedzy a gada jak spec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Samolot, daj przyklad tych "nie wielosezonowych olei" ktore uzywa sie w motocyklach - chetnie naucze sie czegos nowego :bigrazz:Pawel, czy to Liberator dal ci Buella do pojezdzenia ?I jak wrazenia ? Ja zawsze jak na nim siadlem to mialem wrazenie ze mam za malo motocykla z przodu :crossy: Adam M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 (edytowane) Ja tam zawsze wymieniam olej pod koniec sezonu. Ile na nim jeszcze pojeżdżę - nie wiem ale staram się, żeby miał max. 1/2 przebiegu przed zimowaniem. Zimą jak są warunki, to latam. Używam zawsze syntetycznego 10W40 (zima - lato).PS. Samolot, napisz wreszcie o czymś, co wiesz z WŁASNEGO doświadczenia.PS2. [...]Buell[...] Ja zawsze jak na nim siadlem to mialem wrazenie ze mam za malo motocykla z przoduNo popatrz, ja mam tak z B12 :bigrazz:hikor Edytowane 30 Października 2006 przez hikor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Ok a jak spuszcze olej na zime i zostawie bez? Wyczytalem juz tyle opini przed i po zimie ze juz sam nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 kurcze wasza sprawa zmieniajcie kiedy chcecie, ale olej to jedna z naj ważniejszych czynności serwisowych !! wczoraj brat męczył żeby wyregulować zaworki w polonezie :bigrazz: , który nadymane ma 120tys olej brachol zmienia po przebiegu jaki jest zalecany (po 10 tys czyli często!) leje pół syntetyk texaco( dość dobry olej) ściągnąłem pokrywę ...takiego syfu w życiu nie widziałem normalnie po kłody smoły tak samo w moim fordzie którego zem sobie sprowadził natomiast w poczciwym c-360 (ursus) :( olej wymieniam co sezon zawsze przed zimom i jak ostatnio robiłem zaworki to błysk czysto jak nic ( a ciągniczek orze jak dziki hehehe :( ) a też mnie krytykują., że w ciągniku się nie zmienia heheheolej sie przepala z czasem ( przebiegiem ) to po co taki kisiel trzymacz na zimę w silniku który sobie gdzieś osiądzie ??jak chcecie to nie zmieniajcie oleju i przez 2 lata ( na przykład czas kiedy danym modelem będziecie śmigać) i też będzie chodziło, a jak czy to ważne :( ....... nie macie takiego uczucia, że po zmianie oleju filtrów jak odpalicie moto i ruszycie, to że motorek tak jakoś lekko jedzie :( :crossy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 (edytowane) Przyklad niezezonowych olei:- o oznaczeniu 30 - zakres stosowaniav 10-30 stopni celsjusza- 10W zakres stosowania od -10 do 0- 20W zakres stosowania 0-10No a niby wielosezonowy 20W40 nadaje sie do stosowania od 0 do 40 stopniJa w swojej CBR mam 10W40, ktory stosuje sie od -10 do 40 Z wlasych doswiadczen jednak widze ze w temperaturze oscylujacej wokol zera olej ten zauwazalnie gestnieje i przez kilka pierwszych kilometrow silnik jest jakis taki przytepialy. Edytowane 31 Października 2006 przez Pawel Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek3578 Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 każdy jeden olej znacznie gestnieje w tep ujemnych - to są prawa fizyki i tego sie nie przeskoczy... Tylko jeden bardziej a drugi mniej i dlatego należy używać dobrych i sprawdzonych olejków :crossy: (oczywiście każdy ma prawo wyboru - ale jest takie stare powiedzenie: "Jak nie posmarujesz to daleko nie zajedziesz...") POZDRAWIAM!!! :bigrazz: Wszyscy tu prowadzą jakąś dyskusje - ale w sumie wałkowane jest ciągle to samo :( Trzeba smarować i tyle a jakim olejem? to już sprawa zasobności portwela i przestrzegania indywidualnej instrukcji eksploatacyjnej każdego z motocykli :( Jedno co jest pewne to to ,że SMAROWAĆ TRZEBA!!! :( POZDRAWIAM!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Bardzo dziękuje Samolot za przypomnienie instrukcji z oznaczeń olejów. Poza tym Twój post nic nie wnosi, poza tym że podałeś lekko mówiąc niewłasciwe wartości. Np. Olej 10W40 ma spokojnie zakres od -20 do + 35 stopni. Czyli co ?? Letnio wiosenny ? Kurcze, to gdzie Ty mieszkasz, na Irlandii ? Inna sprawa - co to ma w temacie? Wszędzie gdzie sie pojawisz robisz zamieszanie? Albo się uspokoisz, albo za każdego bezsensowenego posta dostaniesz punkta. Jak już poza tematem. Buell całkiem ciekawy jest, nie przeszkadza mi brak początku i końca motocykla, heheheh, jakoś się przyzwyczaiłem :-). Oglnie komfortowy motocykl na codzień. Muszę nim jeszcze pojeździc kilka dni na spokojnie, mam tylko nadzieję, że pogoda dopisze, brrrrrrr. Więcej na PW czy gg jak ktoś jest zainteresowany :-). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Te dane co do temperatury uzywalnosci olejów podalem z serwisowki.A forum chyba po to jest aby rozwiac watpliwosci ( takze te najdziwniejsze i najbardziej upierdliwe) Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trazymach Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 W serwisówce TDM 850 stoi, że olej 10w40 nadaje się do temperatur do -10 stopni C. Nie niższych! Duże znaczenie ma tu więc wydajność pompy oleju w różnych silnikach. TrazymachTDM 850 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek3578 Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Czyżby znowu mała sprzeczka...? Hehe :crossy: WYLUZUJCIE :bigrazz: Wątpliwości trzeba rozwiewać ale przecież na ten temat już chyba wszystko zostało napisane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi