roger Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Przy sterze masz pomkę ze zbiorniczkiem płynu, a na dole wysprzęglik, zwany bardziej fachowo siłownikiem hydraulicznym i zazwyczaj jest przy nim zaworek, który służy do odpowietrzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Staszek_s Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 ponieważ znam tego ducata (w końcu był mój) a problem ten jest od nowości -powiem tylko, że:- zarówno pompa sprzęgła przy kierownicy, jak i siłownik tam na dole były wymieniane dwa razy - problem pozostał- płyn był kilkakrotnie wymieniany, również na ten stosowany w KTm-ach, podobno inne własciwości posiadał -problem pozostał- zamienialiśmy siłownik i pompę do innego ducata - mojej 620, i: w 620 nie zapowietrzały się te przeniesione z 800, które wcześniej ulegały tej awarii w 800, i odwrotnie, te wcześniej sprawne w 620 zapowietrzały się w 800...- przewód sprzęgła podmieniony - znowu nic to nie dało - zapytanie do fabryki we Włoszech -doradzili wymienić siłownik, więc... nic nowego Pozostaje polubić humory diuki i średnio raz na 2000 km odpowietrzyć to nieszczęsne sprzęgło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 najwidoczniej to moto ma duszę... hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagdtiger Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Problem w tym że układ hydrauliczny zapowietrza się dość szybko nawet po wymianie płynu i odpowietrzeniu. Tzn dokładnie to zapowietrza się wtedy, właściwie to ch...j wie kiedy. Bo czasami przejadę 200 km non toper i jest dobrze, a czasami wystarczy pare kilosów obwodową i jest zapowietrzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 (edytowane) No niezly numer. Staszek nie probowales wejsc na jakies forum Ducati i zapytac, czy to czasem nie jest jakas wada fabryczna, ktora ma ten model ??? Adam M.PS. Czasem doceniam ze w obu motocyklach mam prymitywny system linek. Edytowane 20 Kwietnia 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Staszek_s Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 nie Adamiten motocykl i kupiłem 1000... ale nie czuję wyrzutów sumienia, bo zostawiłem go w rozliczeniu u dilera ducati który wiedział o problemie. To było w czerwcu 2004 roku i nikt wtedy nie był w stanie pomóc, łącznie z konsultacjami z dilerem ducati z Poznania, który podobno ma duże doświadczenie w temacie diuków. I jak pisałem wczesniej, równiez w fabryce nie wiedzieli. Generalnie wszyscy winili ten siłownik sprzęgła, ale jak pisałem wcześniej...Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebeq Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Hej to ja powiem tak u mnie w VFR ciekło z siłownika a nastepnie się zapowietrzało ,przetarłem drobnym papierkiem cylinderek i wyczysciłem tłoczysko ,następnie zalałem płyn DOT 5.1 zamiast DOT 4 ,problem znikł nic nie cieknie i nie zapowietrza sie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz zzr Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 (edytowane) Mam bardzo podobny problem w swoim Zygzaku 1100. Po przejechaniu około 1000 km zapowietrza się. Nie moge dać sobie z tym rady- brak jakichkolwiek najmniejszych wycieków - wygląda iz ten typ tak ma. Edytowane 30 Kwietnia 2006 przez mariusz zzr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 glupie pytanie> jak poznac zapowietrzony uklad sprzegla? u mnie cus ciezko klamka chodzi, ale wsjo dziala..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 30 Kwietnia 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2006 glupie pytanie> jak poznac zapowietrzony uklad sprzegla? u mnie cus ciezko klamka chodzi, ale wsjo dziala..... Jak układ jest zapowietrzony to klamka "miękko" działa, a właściwie przestaje "działać" - sprzęgło nie łapie. pzdr Co do Duki Jaga sprawdziłbym tłoczysko wodzika oraz stan łozyska od strony kosza sprzęgłowego. Być może łożysko jest przystarte i powoduje, że wodzik nie obraca się tak, jak powinien i zapowietrza wysprzęglik. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagdtiger Opublikowano 2 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Jak miejscowi mechaniorzy sobie z tym nie poradzą to chyba podjadę do was do HRG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Mam również podobny problem. Lecąc w mrozie do Czestochowy nagle przestałem mieć sprzęgło. Okazało się, że cieknie z ów małego cylinderka przy deklu od zębatki. To jest ten cały wysprzęglik? Jest strasznie zużyty, coś jakby poprzedni właściciel w ogóle nie zmieniał płynu. Da sie to jakoś naprawić, jakiś zestaw naprawczy? Czy tylko wymiana wchodzi w grę? Droga taka zabawka do Bandita? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Mam również podobny problem. Lecąc w mrozie do Czestochowy nagle przestałem mieć sprzęgło. Okazało się, że cieknie z ów małego cylinderka przy deklu od zębatki. To jest ten cały wysprzęglik? Jest strasznie zużyty, coś jakby poprzedni właściciel w ogóle nie zmieniał płynu. Da sie to jakoś naprawić, jakiś zestaw naprawczy? Czy tylko wymiana wchodzi w grę? Droga taka zabawka do Bandita? To jest ten wysprzęglik. Jak już będziesz miał nowy to zadbaj o niego, bo nikt tego nie robi, a mianowicie - wszyscy zawsze mi mówili, że w Duce padają te wysprzęgliki. No jak mają nie padać, kiedy pod niego wciska się brud z drogi. Ja go raz w miesiącu odkręcam, czyszczę i zakładam. Cała operacja trwa może 10. minut. Czsem do się go naprawić, czasem nie - zależnie od zużycia. Ja bym wymienił na nowy. pozdr Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 5 Listopada 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Mam również podobny problem. Lecąc w mrozie do Czestochowy nagle przestałem mieć sprzęgło. Okazało się, że cieknie z ów małego cylinderka przy deklu od zębatki. To jest ten cały wysprzęglik? Jest strasznie zużyty, coś jakby poprzedni właściciel w ogóle nie zmieniał płynu. Da sie to jakoś naprawić, jakiś zestaw naprawczy? Czy tylko wymiana wchodzi w grę? Droga taka zabawka do Bandita? Koszt nowego to pewnie 200-300 zł. Może Ci go zregenerować jakiś spec od pomp hydraulicznych itd. Chodzi tu o wyszlifowanie powierzchni cylinderka w środku i ew. tłoczka, założenie nowej manszetki i powinno być dobrze. Przy okazji trzeba sprawdzić stan wodzika, bo to głównie przez niego są problemy - dostaje wżerów od brudu, rdzewieje no i w tym miejscu, gdzie jest uszkodzony i przechodzi przez manszetę, pojawia się wyciek. Sposobem jest: wymiana wodzika, pochromowanie wodzika, a czasem sprawdza się patent najprostszy - wyjmujesz wodzik z silnika (nie wyleci olej więc bez obaw) i wkładasz go odwrotną stroną, co powoduje, że będzie pracował w wysprzęgliku nie uszkodzoną stroną. To jest ten wysprzęglik. Jak już będziesz miał nowy to zadbaj o niego, bo nikt tego nie robi, a mianowicie - wszyscy zawsze mi mówili, że w Duce padają te wysprzęgliki. No jak mają nie padać, kiedy pod niego wciska się brud z drogi. Ja go raz w miesiącu odkręcam, czyszczę i zakładam. Cała operacja trwa może 10. minut. Czsem do się go naprawić, czasem nie - zależnie od zużycia. Ja bym wymienił na nowy. pozdr Zacnie Juriuszi, czyść, czyść :) A ponadto podpowiem wszystkim patent, jak uniknąć problemów z tymi wysprzęglikami, co głównie dotyczy modeli Ducati, ale także i DL 1000 czy Bandit właśnie. Mianowicie należy wykręcić wysprzęglik, wszystko dokładnie umyć w jego okolicach oraz zębatki zdawczej, włącznie z wodzikiem (wyjąć, wyczyścić), nastepnie z gąbki wyciąć okrąg średnicy 2-3 cm, zrobić w nim dziurę i wetknąć gąbeczkę na wodzik, założyć wysprzęglik i latać. Gąbka będzie wyłapywać brud i nie pozwoli dostawać się mu w głąb silnika, gdzie pracuje wodzik, który narażony jest na uszkodzenie przez zanieczyszczenia. Patent prosty i o ile wiem stosowany od lat przez użytkowników Ducati, sprawdzający się w każdym motocyklu z hydraulicznym wysprzęglikiem. Gąbkę warto co jakiś czas wymienić. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 To ładnymi kosztami mnie nakryło na sam koniec sezonu. A juz sie zabierałem żeby sobie jakąś wędlinę w końcu kupić ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.