Skocz do zawartości

Co powiecie o Kawasaki ER-6n ( ER6 N , ER-6f )


Rekomendowane odpowiedzi

Co o tym sądzicie? Zastanawiałem się nad Ninja 250, ale ER6, jakoś przekonał do siebie.

 

Jeżdżę nim od roku (ER6-f). Ponieważ mam już swoje lata, ważna była dla mnie pozycja za kierownicą. Jest wygodna, naturalna, nadgarstki się nie męczą. Ile masz wzrostu? Również pasażer nie może się skarżyć na niewygodę, z pewnością nie jest "plecaczkiem". Sentyment do dwóch cylindrów pozostał mi po Jawie TS350, którą jeździłem w latach osiemdziesiątych. Jeżeli chodzi o narowistość, to na jedynce radziłbym ostrożnie operować manetką(trochę szarpie). Warto wrzucić dwójkę, silnik jest elastyczny i poradzi sobie od 2500obr.

W sumie dopiero przy sześciu - siedmiu tysiącach czuje się, że łapie cug. Polecam ten motocykl. Problemem jest słaba widoczność do tyłu(widać łokcie), lusterka są za krótkie, przynajmniej w wersji z 2006 roku. W najnowszej pewnie coś poprawili.

W ogóle motocykl jest niewielki i wąski, co pomaga w przeciskaniu się w tłoku. Mało pali, jechaliśmy z synem we dwójkę do Poznania i przy prędkości w granicach 110 - 120 będzie to jakieś 4,7l/100km. Przy dziewięćdziesiątce powinien niewiele przekroczyć 4l.

Polecam również ABS, szczególnie niedoświadczonemu kierowcy.

 

Pozdrawiam - Zbyszek :)

Edytowane przez zbig57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy takie moto, jak ER6n nie jest zbyt narowiste dla początkującego, który dopiero zrobił prawko, a wcześniej tylko na skuterze jeździł?

Co o tym sądzicie? Zastanawiałem się nad Ninja 250, ale ER6, jakoś przekonał do siebie.

Przejedź się jednym i drugim będzie łatwiej Ci wybrać są testówki gdzie nie gdzie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Szukam osób które są lub były uzytkownikami Kawy ER-6.

1) Interesuje mnie kwestia przydatności tego moto na dalsze wyjazdy w trasy. Słyszałem opinie że silnik jest raczej słaby i po prosu sie meczy przy dłuższych przejazdach z prędkościami powiedzmy powyżej 120 km/h i chciałbym to skonfrontować z doświadczeniem kogoś ujeżdżającego ER-kę.

2) Druga kwestia to niezawodność motocykla: czy zdarzają mu się jakieś poważne awarie.

3) Trzecia sprawa to ocena serwisów Kawy, zwłaszcza w płd. części Wa-wy i okolicach (Al. Jerozolimskie, Al. Krakowska).

 

Dzięki i pozdrawiam

warren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma tę kawę. Kupił nówkę, więc na temat awaryjności nic nie wiadomo bo przejeździł dopiero 1 sezon. Motocykl wydaje się trochę słaby, niby na papierze parametry niezłe [do 100 3,9 sek] ale przyśpiesza gorzej niż mój tramwaj[xj 900]. W jeździe przyjemny, ładnie wchodzi w zakręty, nieźle hamuje, silnik ma trochę słaby dół, trzeba go kręcić. do jazdy na gumie się nie nada - do wypadów za miasto tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam ER6f rocznik 2007, przejeździłem nim przeszło 2 sezony i jestem bardzo zadowolony. Moto ma rewelacyjny silnik, szybko się wkręca, jest dynamiczny i elastyczny (nie bez powodu wygrywał większość porównań). [Kamin to chyba raczej Twój kumpel słabo sobie radzi ze swoją Kawą bo moja przyspiesza tak jak ma w papierach ;)] Faktycznie do jazdy na gumie ten motocykl się nie nadaje, ale też i nie jest do tego stworzony. Jest bardzo poręczny, łatwy w manewrowaniu, bardzo mało pali, denerwują mnie tylko jego za mało rozstawione lusterka. Co do dynamiki z większymi prędkościami, to nie ma żadnych problemów, z racji tego że każdy weekend jeżdżę między Łodzią a Warszawą wiem co mówię, bo pociskam średnio 140-150 km/h (a zdaża się że i lepiej jak czasem się spóźniam do roboty) i nie ma z tym żadnego problemu. Motocykl doskonale sprawdza się w jeździe po mieście i na pewno na średnich tyrasach (bo tak go wykorzystuję). Co do jazdy turystycznej, to osobiście nie miałem okazji go tak wykorzystywać, ale wiele osób jeżdzi tym modelem po całej Europie i sobie chwali. Co do niezawodności to mam nawiniete 15 tys.km i nic poza przeglądami nie było robione.. Jeśli chodzi o serwisy, to masz wielki firmowy i bardzo dobry serwis (Kawasaki, Suzuki i KTM) na Al. Krakowskiej 81 w Sękocinie. To tyle ode mnie, śmiało mogę polecić ten motocykl i jeśli ci się tylko podoba to bierz śmiało. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Endi - kumpel waży 120kg. ale powinieneś zobaczyć co potrafi na motocyklu... Przesiadł się z GSXera 600,dwuch innych z paczki jeździ CBR 1000F i Fazerkiem, stąd może te odczucia, ogólnie mam pozytywne zdanie o tym motocyklu, tylko zależy czym się jeździło poprzednio- z czego się przesiadasz. :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Faktycznie do jazdy na gumie ten motocykl się nie nadaje, ale też i nie jest do tego stworzony

 

Zabacz, co Procent wyczynia z ER6 (wpisz w googlach Procent Stunt) i myślę,że zmienisz zdanie. Brat ma Kawę ER6F rocznik 2008.

 

Moje zdanie jest takie-silnik, jak na twina nieźle sobie radzi, w miarę wygodny, ale dwie rzeczy mi nie leżą. Podczas prób jazdy na przednim brakuje czucia, co się dzieje z kołem (w porównaniu, do TLa, F4, RRki ) czy zaczyna się blokować, czy jeszcze trzyma. Seryjne ogumienie nadaje się do palenia na torowiskach w czasie protestów Samoobrony ;) - dobre gumy i stalowy oplot poprawiają sytuację. Do (w miarę) dynamicznej jazdy WYBITNIE nie pasuje mi umiejscowienie/kąt pochylenia/kształt* kierownicy- jest za blisko, za wysoko a w połaczeniu z wąską i wysuniętą do przodu owiewką niezbyt się sprawdza.

 

Reasumując-fajne, w miarę solidne moto, o nienajgorszych osiągach, relatywnie komfortowe dla kierowcy, tyle,że do dynamicznej jazdy brakuje mu lepszych gum, twardszego zawiasu, lepszej dozowalności hamulców i niższej kierownicy. Fajnie też zmienić tłumik, bo seria strasznie kastruje dźwięk, który po udrożnieniu potrafi poprawić humor.

 

Moja opinia wynika z przyzwyczajeń do jazdy głównie sportami i pod takim kątem oceniam ten motocykl.

 

*niepotrzebne skreślić

Edytowane przez DEALER

93!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mały tuning ER6:

 

 

:bigrazz:

 

DEALER-podeślij to swojemu bratu niech poluka ale to i tak pewnie 10% tego co w czasie jazdy.

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedziałam było ok :)

 

Ktoś wie gdzie szukać numeru VIN silnika w er 6n?

Nr VIN silnika :icon_question: :icon_exclaim: Pierwsze słyszę :biggrin:

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Po zdanym egzaminie na kat. A zacząłem się rozglądać za motocyklem i muszę przyznać ze wpadła mi w oko kawa ER 6. Czy jest to odpowiedni motocykl dla kogoś kto dopiero zaczyna swoja przygodę z motocyklami?

Edytowane przez maro153
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I jeszcze jedna akcja:

 

http://w223.wrzuta.pl/film/6Jt2N6v9Wt1/kaw...zerobce_edhaust

 

A mam obecnie na stanie przerobiony taki jeden jakby kto był zainteresowany to przyjeżdża zdejmuje i zostawia swój i zakłada przerobiony.

 

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

pare dni temu stałem się SZCZĘŚLIWYM posiadaczem ER-6n '08 Motorek rewelacja. Bardzo elastyczny silnik idealnie przyśpiesza z każdego biegu i ma niezlego kopa. bardzo wygodna pozycja za kierownicą. Dość łatwy w opanowaniu, po roku jazdy na yamaha yzf125 przesiadłem się na to. Jazda z pasażerem też jest OK. Z tyłu jest wystarczająco miejsca by wygodnie jechać w dwie osoby. Mocy mu napewno nie zabraknie i przyspieszanie to czysta przyjemność.

 

Z czystym sumieniem mogę polecić ten motor. Jeżeli to ma być pierwszy motor i ktoś chce zacząć od razu od 650cc to musi mieć na uwadze iż trzeba uważać, ale tak będzie z każdym innym motorem o tej pojemności.

 

W 100% pozytyw, i w 100% polecam zakup tego sprzetu.

 

Pozdrawiam

Robert Obniski

Edytowane przez obniski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...