Skocz do zawartości

Czy liczycie biegi? Robię sondaż.


Rekomendowane odpowiedzi

- Jak wygląda "długość" i użyteczność jedynki w Waszych motocyklach?

- Z jaką najmniejszą prędkością bez szkody dla motocykla' date=' możecie jechać po płaskiej równej drodze na najwyższym biegu? [/quote']

... zależy od moto, rocznika, pojemności, jeźdca, regulacji gaźników i milona innych spraw.

sorry, moim zdaniem nie da się powiedzieć, że 400 nieszarpie przy 20, a 1000 to można zejść do 30km/h, bo....(patrz wyżej)

Dziękuję za wypowiedź, lecz ja to wiem. Pytałem w kontekście Waszych maszyn, a każdy ma inną (prawie), czyli konkretnych modeli.

Temat ten jest rodzajem sondażu a nie pytania się dla pozyskania wiedzy.

Liczę na dalszy Twój udział w temacie. Czekam na resztę aktywnych forumowiczów.

Kulik.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Duka szarpie strasznie jak ma za wysoki bieg w stosunku do obrotów. nie mam obrotomierza, trudno powiedzieć, jakie są to obroty. Niemniej na szóstce pewnie będę miał problemy jechać powiedzmy 40 km/h. Wali łańcuchem aż miło, silnik szarpie, kicha. Zresztą nigdy specjalnie takimi niepotrzebnymi bzdurami sobie głowy nie zawracałem, nie testowałem na dłuższą metę, jakoś wolę dzidować na średnich-wysokich obrotach, ktore dla tej V-ki są najlepsze.

 

W 520 KTMa najskuteczniejsze jest startowanie z dwójki, wtedy moc jest najlepiej oddawana, koło podnosi się nieco mniej, przyśpieszenie jest największe, zresztą co tu dużu mówić - jak się ma mało miejsce na napędzenie się przed podjazdem czy też chodzi o start do wyścigu na torze, to nie ma to jak moc oddawana na dwójce przy starcie, a w wysokich górach nawet trójka i od razu pełna łycha, żeby nabrać max prędkości przy napędzaniu się.

 

Natomiast jedynkę bardzo dużo używam w KTM w trudnym i skomplikowanym terenie. Jest zupełnie inna niż w 400 i 450 EXC, gdzie jedynki były krótkie bardzo zawsze było tak, że 1 za krótkie, na 2 za mało i nie ma się na co zdecydować. W 520 jedynka jest idealna w trialowy teren.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 i 2. Jedynka do ruszania, hamowania i jazdy często też, bo przeciętnie tak do 30-40 jade wlasnie na jedynce, a w Genewie w centrum w ciągu dnia to głównie się wykręca takie właśnie prędkości, stając dodatkowo co 50m na światłach :? Poza tym na małych rondach, których nie brakuje, dwójka byłaby za szybka w kontekście starych babć w Rollsach - ich nieprzewidywalność bije na łeb kapeluszników z Tico :mrgreen:

 

3. TDMa jest dość elastyczna, ale ma tylko 5 biegów. Nie jechałem na 5 wolniej niż 80 - bo i po co - ale pewnie dałoby się zejść bez problemów do 50. Jak stopnieje śnieg to wypróbuję i zamelduję :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Pierwszy bieg do ruszania i jazdy. (nie wbijam momentalnie dwójki) mogę na jedynce dociągnąć chyba do 40km/h czyli jazda w korku jak najbardziej na jedynce. Minimalnie na 6 mogę jechać chyba ok. 60-70km/h. Poniżej sie czka zrywa itp. pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Czy uważacie ze pierwszy bieg jest przeznaczony tylko do ruszania?  

- Jak wygląda "długość" i użyteczność jedynki w Waszych motocyklach?  

- Z jaką najmniejszą prędkością bez szkody dla motocykla, możecie jechać po płaskiej równej drodze na najwyższym biegu?

 

1. Nie. do hamowania równiez, i do wygłupów (uslizgi tylnego)

2. Współczuje osito, bo na jedynce jeździ się nieciekawie, TDMa rwie bardzo, wiec w korkach i wolnej jeździe wolę jak najszybciej wrzucić 2

3. jechałem 80 na piatce, ale nie wiem, czy da radę niżej. Dla eksperymentu - byc może, ale w praktyce - raczej nie, użyteczność żadna.

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zwracam uwagi na to na jakim biegu jade ani to jakie mam obroty, muszę tylko czuć, ze moto ciągnie jak dodaję gazu. Jak idzie za słabo to znaczy, że bieg za wysoki i trzeba zrzucić. W cbr 900 mozna caly czas jezdzić na trojce, tylko ruszanie robiłem z jedynki bo nie wpadlem na pomysl ruszać z trójki:) Pozdrawiam badaczy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolejne pytania:

- Czy uważacie ze pierwszy bieg jest przeznaczony tylko do ruszania?

- Jak wygląda "długość" i użyteczność jedynki w Waszych motocyklach?

- Z jaką najmniejszą prędkością bez szkody dla motocykla' date=' możecie jechać po płaskiej równej drodze na najwyższym biegu? [/b']

1. Na jedynce oprócz ruszania przejeżdżam czasem ciasne zakręty na mieście - np wjazd w ciasną uliczkę poprzeczną.

2. Przy dociągnięciu do czerwonego VFR chyba nawet wyciągnie 100km/h na jedynce, a jeśli nie to niewiele mniej (nie sprawdzałem)

3. Nie jestem w stanie okrślić, nie pamiętam. Nie jeżdżę poniżej 3krpm i raczej nie próbuję zwalniać na ostatnim biegu tylko redukuje tak, aby silnik miał "uzyteczne" obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie liczę, jak słyszę, że trzeba zmienić to zmieniam a jak słyszę, że trzeba redukować to redukuje, chociaż jak redukuję z 4 do 1 to zawsze o jeden raz za dużo chce zejść ale to przecież nic nie szkodzi :)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Przy dociągnięciu do czerwonego VFR chyba nawet wyciągnie 100km/h na jedynce' date=' a jeśli nie to niewiele mniej (nie sprawdzałem) [/quote']

 

dociagnie :mrgreen:

 

1. jedynka rowniez do zabawy na miescie, strzelania z wydechu przy hamowaniu i gwaltownego hamowania

2. okolo 100-105km/h

3. okolo 50km/h na 6 juz jezdzilem. w 2 osoby jedzie 60km/h i da sie rozpedzic bez klopotow

 

moto - vfr rc36

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuje osito' date=' bo na jedynce jeździ się nieciekawie, TDMa rwie bardzo, wiec w korkach i wolnej jeździe wolę jak najszybciej wrzucić 2[/quote']

 

Od 99r. jeśli dobrze pamiętam są montowane inne gaźniki - i tak bardzo już nie rwie :mrgreen: Ale zgadzam się, że lepiej jak najszybciej wrzucić 2 - tyle, że czasem jest po prostu za wolno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie licze biegow ' date=' po obrotach i predkosci wiadomo ktory sie ma zapiety[/quote']

Ja też raczej patrzę na obroty i tak się orientuę. Ale przyznam że gdy przesiadłem się z sześciobiegowego motocykla na pięciobiegowy to odruchowo szukałem szóstego biegu i wtedy marzyłem o wyswietlaczu. Po kilku tygodniach jazdy oswoiłem się z nowym motocyklem.

GPZ500S->XJ550->GSX600F->ZZR1100->GSF600N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie widzę dwa podejścia do sprawy:

- jedni dostosowują bieg do prędkości i obciążenia maszyny,

- drudzy prędkość dostosowują do biegu - to podejście jest zgubne jeśli chodzi o taktykę i bezpieczeństwo jazdy.

 

Jeżeli ktoś operuje numerami biegów, zamiast pojęciami bieg w górę i bieg w dół, daje dowód że nie czuje maszyny i nie potrafi określić czy trzeba/można bieg zmienić, czy też nie.

 

Nie będę pokazywał palcyma, czekam na dalsze wypowiedzi.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...