karol1001 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Wypowiedziałem się na temat bredni wypisywanych w tym temacie bez zastanowienia się autora nad sensem i treścią. Myślę, że ten najazd na mnie to była brednia wypisana bez zastanowienia nad sensem i treścią. Nie ma sprawy - przeprosiny przyjęte :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foks Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Proszę o sprecyzowanie "co jest brednią" jeśli chodzi o docieranie. Czyżby brednią było to co jest napisane w manualu automatycznie dodawanym do motocykla i to co mówią oficjalne serwisy to głupoty? Dlatego 95% motocykli jeżdżących na tym świecie jest "źle" dotartych? Dlaczego one tyle jeżdżą? Jaki jest cel docierania motocykla w takim razie? Przyznam, że sam już nic nie rozumiem! Cytuj Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Myślę, że ten najazd na mnie to była brednia wypisana bez zastanowienia nad sensem i treścią. Nie ma sprawy - przeprosiny przyjęte :)Nie dosyć że durny to jeszcze bezczelny ale to nie pierwszy przypadek notorycznego bujania w obłokach małolata który dorwał się do tatowego kompa. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foks Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 A czy możesz jako "tata ze swoim komputerem" który nie buja w obłokach odpowiedzieć na moje pytania? Cytuj Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol1001 Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Uparł się Pan, Panie Piotrze na mnie czy jak? Widzę, że nie przyzna się Pan do tego, że atak na mnie był niepotrzebny? To nie świadczy źle o mnie tylko o Panu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 A czy możesz jako "tata ze swoim komputerem" który nie buja w obłokach odpowiedzieć na moje pytania?Załóż nowy temat o docieraniu silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foks Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Załóż nowy temat o docieraniu silnika. Pozwoli Pan, że skorzystam z tego który już istnieje:http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...pic=40287&st=40 Cytuj Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Odpowiadajac na twoje pytanie brednia jest rada zapisana w manualu o ograniczaniu obrotow przy docieraniu do jakiegos poziomu, np pierwsze 300 - 500 km do 4 tys obr, jako ze docieranie od samego poczatku powinno polegac na roznicowaniu obrotow od dolu skali do jakichs 75 - 80 % na krotkich odcinkach z jednoczesnym dbaniem o nieprzegrzanie silnika.To ograniczenie do jakiejs stalej granicy obrotow wplywa najczesciej na to ze klient jezdzi trzymajac sie tej granicy. Druga bzdura jest NIE napisanie o potrzebie bardzo szybkiej zmiany oleju po pierwszym okresie docierania - 40 - 60 km. W tym okresie pierscienie powinny sie juz zgrubnie dotrzec i najwieksza ilosc odpadow z tego docierania, jak rowniez z koncowych etapow obrobki silnika powinna byc w tym momencie usunieta.Pierwsza bzdura wynika z checi ochrony klienta, ktory jezdzac wolno ma czas zapoznac sie i przyzwyczaic do nowego i potencjalnie niebezpiecznego sprzetu - jezeli sa ludzie skarzacy fme McDonaldo to ze przez swoje jedzenie zrobila ich grubasami, to rownie beda tacy ktorzy potrafia skarzyc fmy motocyklowe ze okaleczyly ich swymi niebezpiecznymi maszynami. Jakkolwiek by to dziwnie nie brzmialo na amerykanskim r-ku jest to realne zagrozenie, przed ktorym producenci sie chronia.Druga - nie wiem z czego, chyba z sily bezwladnosci duzych przedsiebiorstw, ktore powtarzaja te same formulki w manualach dla klientow.Mocne docieranie nie jest niczym tak bardzo nowym, to tylko coraz to nowi ludzie na forum dowiaduja sie o tym i robia z tego powodu afere.Dokladnosc wykonania elementow silnikow japonskich jest na tak wysokim poziomie ze w gruncie rzeczy o reszcie docierania mozna by zapomniec ( po dotarciu pierscieni ), pamietajac tylko o tym zeby w ciagu pierwszego 1000 km latac na 80% mozliwosci silnika i to wszystko. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Proszę o sprecyzowanie "co jest brednią" jeśli chodzi o docieranie. Czyżby brednią było to co jest napisane w manualu automatycznie dodawanym do motocykla i to co mówią oficjalne serwisy to głupoty? Dlatego 95% motocykli jeżdżących na tym świecie jest "źle" dotartych? Dlaczego one tyle jeżdżą? Jaki jest cel docierania motocykla w takim razie? Przyznam, że sam już nic nie rozumiem! po pierwsze nie 95% tylko znacznie mniej bo jak poczytasz to i inne fora motocyklowe a takze samochodowe zauwazysz ze zwolennikow docierania na ostro jest wiecej niz 5% reszte Adam wyjasnil dosc obszernie a to co napisalem posta wczesniej jest tego realnym przykladem. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Foks, weź manual od Twojego 3/4 k7 i napisz nam tutaj przy jakich prędkościach zalecają tam zmieniać poszczególne biegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Ja o docieraniu swojego DR po remoncie też napisałem posta, tylko chyba nie tu. Generalnie to samo co u kolegi bart_b. Większa moc, brak brania oleju, cicha praca. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexio Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Odbieram jutro CBR600RR i zamierzam ja dotrzec na ostro z wymiana oleju po 30-40km i jezdzeniu na 75-80% obrotow. Poprzedni motocykl docieralem wedlug manuala i w porownaniu z takim samym docieranym bez patrzenia na obroty ( chociaz gosc ktory nim jezdzil nie byl swiadomy metodologii hard break-in'u ) to moj moto okazywal zdecydowane braki mocy. Szczerze mowiac ciekawe jestem wynikow. PozdrawiamDex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol1001 Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Hikor z tego co wiem Foks manuala nie ma, więc napiszę ci z mojego 600K6, bo ta sama generacja motocykla. 1-2 20 km/h2-3 30 3-4 40 4-5 505-6 60 Redukcje:6-5 50 km/h5-4 404-3 30Poniżej 20 jazda na sprzęgle. Z tym, że to są zalecenia ogólne - nie związane z docieraniem (tzn w manualu są to inne rozdziały). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 To chyba wyjaśnia sprawę jak się ma manual do rzeczywistości :icon_mrgreen:AdamM dobrze pisze. Przedtem też pisał to Janusz. Manuale piszą księgowi i prawnicy aby chronić firmy przed pozwami.hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol1001 Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 (edytowane) No ja też bym był za tym żeby pisać, że szóstke zapina się powyżej 200 - niestety instrukcja musi korespondować z realiami ruchu drogowego. Nie jest to dowód na nic. AdamM nie do końca dobrze pisze. W manualu do K6 stoi co następuje:Vary the engine speed during the break-in period. This allows the parts to "load" and then "unload". Although it is essential to place some stress on the engine components during break-in, you must be careful not to load the engine too much. Czyli jednak zwraca się uwagę na różnicowanie obrotów. Mówienie o tym, że manuale piszą prawnicy i księgowi jest jak gadanie o rządach układu albo o istnieniu ufo. Czy w dobie wielkiego wyścigu zbrojeń producenci sami zrobiliby sobie kuku i dobrowolnie kastrowali motocykl z X koni mechanicznych? Skoro ta wymiana oleju po 30-40 kilometrach daje tak dużo to dlaczego jeszcze nie wprowadzono takiego nakazu? W końcu firmy by na tym zyskały - dodatkowa opłata za wymianę. Mówię to z pozycji 100% laika. Edytowane 21 Października 2008 przez karol1001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.