Skocz do zawartości

JAK DOCIERAĆ NOWY MOTOR


pawel7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wypowiedziałem się na temat bredni wypisywanych w tym temacie bez zastanowienia się autora nad sensem i treścią.

Myślę, że ten najazd na mnie to była brednia wypisana bez zastanowienia nad sensem i treścią. Nie ma sprawy - przeprosiny przyjęte :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o sprecyzowanie "co jest brednią" jeśli chodzi o docieranie. Czyżby brednią było to co jest napisane w manualu automatycznie dodawanym do motocykla i to co mówią oficjalne serwisy to głupoty? Dlatego 95% motocykli jeżdżących na tym świecie jest "źle" dotartych? Dlaczego one tyle jeżdżą? Jaki jest cel docierania motocykla w takim razie? Przyznam, że sam już nic nie rozumiem!

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że ten najazd na mnie to była brednia wypisana bez zastanowienia nad sensem i treścią. Nie ma sprawy - przeprosiny przyjęte :)

Nie dosyć że durny to jeszcze bezczelny ale to nie pierwszy przypadek notorycznego bujania w obłokach małolata który dorwał się do tatowego kompa.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy możesz jako "tata ze swoim komputerem" który nie buja w obłokach odpowiedzieć na moje pytania?

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy możesz jako "tata ze swoim komputerem" który nie buja w obłokach odpowiedzieć na moje pytania?

Załóż nowy temat o docieraniu silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż nowy temat o docieraniu silnika.

 

Pozwoli Pan, że skorzystam z tego który już istnieje:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...pic=40287&st=40

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadajac na twoje pytanie brednia jest rada zapisana w manualu o ograniczaniu obrotow przy docieraniu do jakiegos poziomu, np pierwsze 300 - 500 km do 4 tys obr, jako ze docieranie od samego poczatku powinno polegac na roznicowaniu obrotow od dolu skali do jakichs 75 - 80 % na krotkich odcinkach z jednoczesnym dbaniem o nieprzegrzanie silnika.

To ograniczenie do jakiejs stalej granicy obrotow wplywa najczesciej na to ze klient jezdzi trzymajac sie tej granicy. Druga bzdura jest NIE napisanie o potrzebie bardzo szybkiej zmiany oleju po pierwszym okresie docierania - 40 - 60 km. W tym okresie pierscienie powinny sie juz zgrubnie dotrzec i najwieksza ilosc odpadow z tego docierania, jak rowniez z koncowych etapow obrobki silnika powinna byc w tym momencie usunieta.

Pierwsza bzdura wynika z checi ochrony klienta, ktory jezdzac wolno ma czas zapoznac sie i przyzwyczaic do nowego i potencjalnie niebezpiecznego sprzetu - jezeli sa ludzie skarzacy fme McDonaldo to ze przez swoje jedzenie zrobila ich grubasami, to rownie beda tacy ktorzy potrafia skarzyc fmy motocyklowe ze okaleczyly ich swymi niebezpiecznymi maszynami. Jakkolwiek by to dziwnie nie brzmialo na amerykanskim r-ku jest to realne zagrozenie, przed ktorym producenci sie chronia.

Druga - nie wiem z czego, chyba z sily bezwladnosci duzych przedsiebiorstw, ktore powtarzaja te same formulki w manualach dla klientow.

Mocne docieranie nie jest niczym tak bardzo nowym, to tylko coraz to nowi ludzie na forum dowiaduja sie o tym i robia z tego powodu afere.

Dokladnosc wykonania elementow silnikow japonskich jest na tak wysokim poziomie ze w gruncie rzeczy o reszcie docierania mozna by zapomniec ( po dotarciu pierscieni ), pamietajac tylko o tym zeby w ciagu pierwszego 1000 km latac na 80% mozliwosci silnika i to wszystko.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o sprecyzowanie "co jest brednią" jeśli chodzi o docieranie. Czyżby brednią było to co jest napisane w manualu automatycznie dodawanym do motocykla i to co mówią oficjalne serwisy to głupoty? Dlatego 95% motocykli jeżdżących na tym świecie jest "źle" dotartych? Dlaczego one tyle jeżdżą? Jaki jest cel docierania motocykla w takim razie? Przyznam, że sam już nic nie rozumiem!

 

 

po pierwsze nie 95% tylko znacznie mniej bo jak poczytasz to i inne fora motocyklowe a takze samochodowe zauwazysz ze zwolennikow docierania na ostro jest wiecej niz 5%

 

reszte Adam wyjasnil dosc obszernie a to co napisalem posta wczesniej jest tego realnym przykladem.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja o docieraniu swojego DR po remoncie też napisałem posta, tylko chyba nie tu. Generalnie to samo co u kolegi bart_b. Większa moc, brak brania oleju, cicha praca.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbieram jutro CBR600RR i zamierzam ja dotrzec na ostro z wymiana oleju po 30-40km i jezdzeniu na 75-80% obrotow. Poprzedni motocykl docieralem wedlug manuala i w porownaniu z takim samym docieranym bez patrzenia na obroty ( chociaz gosc ktory nim jezdzil nie byl swiadomy metodologii hard break-in'u ) to moj moto okazywal zdecydowane braki mocy.

 

Szczerze mowiac ciekawe jestem wynikow.

 

Pozdrawiam

Dex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hikor z tego co wiem Foks manuala nie ma, więc napiszę ci z mojego 600K6, bo ta sama generacja motocykla.

 

1-2 20 km/h

2-3 30

3-4 40

4-5 50

5-6 60

 

Redukcje:

6-5 50 km/h

5-4 40

4-3 30

Poniżej 20 jazda na sprzęgle.

 

Z tym, że to są zalecenia ogólne - nie związane z docieraniem (tzn w manualu są to inne rozdziały).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też bym był za tym żeby pisać, że szóstke zapina się powyżej 200 - niestety instrukcja musi korespondować z realiami ruchu drogowego. Nie jest to dowód na nic.

 

AdamM nie do końca dobrze pisze. W manualu do K6 stoi co następuje:

Vary the engine speed during the break-in period. This allows the parts to "load" and then "unload". Although it is essential to place some stress on the engine components during break-in, you must be careful not to load the engine too much.

 

Czyli jednak zwraca się uwagę na różnicowanie obrotów.

 

Mówienie o tym, że manuale piszą prawnicy i księgowi jest jak gadanie o rządach układu albo o istnieniu ufo. Czy w dobie wielkiego wyścigu zbrojeń producenci sami zrobiliby sobie kuku i dobrowolnie kastrowali motocykl z X koni mechanicznych? Skoro ta wymiana oleju po 30-40 kilometrach daje tak dużo to dlaczego jeszcze nie wprowadzono takiego nakazu? W końcu firmy by na tym zyskały - dodatkowa opłata za wymianę.

 

Mówię to z pozycji 100% laika.

Edytowane przez karol1001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...