Skocz do zawartości

JAK DOCIERAĆ NOWY MOTOR


pawel7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co ciekawe czytałem gdzieś że nawet nagłe ochodzenie cylindra przy mocno rozgrzanym silniku może spowodować zatarcie np.wjazd z dużego nasłoniecznienia w cień liściastego lasu.

No popatrz. A Ci durni ludzie o tym nie wiedzą i tak ryzykują zatarcie :biggrin: :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samonek4 - Podstawowy problem przejazdu przez wodę motocyklem jest możliwość pęknięcia silnika od szoku termicznego. Zatarcie na pewno wystąpi jeśli podczas przejazdu filtr pociągnie wodę. Okres dotarcia może nie jest za szczęśliwym pomysłem na przeprawy ale zagrożenie dla silnika jest prawie takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 000 km silnik napewno nie jest dotarty, Po 10 000 km juz tak. Dlatego od 1 000 - 10 000km uzywal bym o ile nie mineralnego to gora polsyntetyku. Vull syntetyk zalalbym o ile wogole dopiero po 10 000 km

 

:crossy:

 

Andrzeju, ja cie prosze....

 

10 tys ?

Przy obecnych tolerancjach i jakosci wykonczenia wspolpracujacych powierzchni motocykl opuszcza fabryke praktycznie dotarty.

A juz na pewno twoje ukochane BMW jest zupelnie dotarte.

Czy oni czasem nie uzywaja nikasilowych tulei z pasowaniem tlokow w granicach 3 setek do tych tulei ?

 

I dlaczego niektore firmy jak Ducati i Triumph wypuszczaja nowe motocykle zalane syntetykiem od dealera ?

 

Caly temat poswiecony jest ostremu docieraniu jako bardziej skutecznemu dla ukladu tlok / cylinder niz docieranie tradycyjne.

Jednakowoz wcale nie przeszkadza to zeby dalej docierac nowy silnik przez okres zalecany serwisowka - np 1000 km jesli ktos ma taka ochote.

 

Jesli znowu pojawi sie tu jakis odkrywca, ktory jak Brodacz przeczyta instrukcje dla klienta i stwierdzi ze powinno byc inaczej bo w instrukcji

jest inaczej napisane to mam jedna odpoiwedz - przeczytaj caly temat, a potem pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No popatrz. A Ci durni ludzie o tym nie wiedzą i tak ryzykują zatarcie :biggrin: :banghead:

http://www.youtube.com/watch?v=YffU9PsrEIA

Vstorm jest chyba trochę lepiej do tego przystosowany - ma wokoł cylindrów blok z płynem chodzącym. Ja miałem na myśli bardziej tradycyjne cylindry z żeberkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju, ja cie prosze....

 

10 tys ?

Przy obecnych tolerancjach i jakosci wykonczenia wspolpracujacych powierzchni motocykl opuszcza fabryke praktycznie dotarty.

A juz na pewno twoje ukochane BMW jest zupelnie dotarte.

Czy oni czasem nie uzywaja nikasilowych tulei z pasowaniem tlokow w granicach 3 setek do tych tulei ?

 

I dlaczego niektore firmy jak Ducati i Triumph wypuszczaja nowe motocykle zalane syntetykiem od dealera ?

 

Adamie, jest mi niezmiernie milo, ze po tylu latach wreszcie sie do mnie odezwales :smile:

 

Do tychczas to co mialem nowego docieralem w/g zalecen producenta / dealera. K 1200 S ( dwie sztuki, ostatnia ukradli w Maju tego roku ) rowniez - czyli do osiagniecia przebiegu 10 000 km do 5 000 rpm.

 

Nie wiem czy BMW stosuje nicalilowe tleje.

 

Nie wiem rowniez jaka procedure stosuje czy Triumph czy Ducati.

 

Pozatym z tego co sie orientuje to w USA ( moze i w Kanadzie rowniez ) stosuja zupelnie inne interwale wymiany oleju. Za moich czasow w USA wymienialo sie w autach ( nas gwarancji ) co 3 000 mil - czyli polowe tego co w Europie.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vstorm jest chyba trochę lepiej do tego przystosowany - ma wokoł cylindrów blok z płynem chodzącym. Ja miałem na myśli bardziej tradycyjne cylindry z żeberkami.

Zatarcie na pewno wystąpi jeśli podczas przejazdu filtr pociągnie wodę. [...]

Są 3 rodzaje prawdy:

1. prawda

2. sama prawda

3. g**no prawda ;)

2:43 :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

docieram na ostro.

nie słyszałem o pęknięciu silnika powodu nagłej zmiany temp.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samonek4

 

http://www.youtube.com/watch?v=baVeFuqO9rM

 

ttr topiłem wiele razy, nawet zdążyło mi się załamanie lodu i wpadnięcie po siedzenie do lodowatej brei.

Już wiem dla czego - szukałem na ten tmat info i znalazłem:

http://www.advrider....ad.php?t=357340

 

cyt. "I think this myth dates back to cast iron heads"

cyt. "Run an iron motor up to high temps and douse it in cold water, and it will most likely crack"

cyt. "Aluminium is fairly malleable metal and can withstand thermal as well as physical shock"

Aluminiowa głowica! Gdybyś dobrze nagrzał moto i głowica była z żeliwa to by było pewnie po twoim motorku.

Edytowane przez samonek4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mozemy jeszcze podyskutowac o roznicy temperatur wody w stosunku do temp powietrza i mamy nastepnych 25 stron.

 

Aluminium moze nie peknac ale plastycznie sie odksztalcic w zaleznosci od konstrukcji.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...