major000 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 No to czekam do wiosny :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Co ciekawe czytałem gdzieś że nawet nagłe ochodzenie cylindra przy mocno rozgrzanym silniku może spowodować zatarcie np.wjazd z dużego nasłoniecznienia w cień liściastego lasu.No popatrz. A Ci durni ludzie o tym nie wiedzą i tak ryzykują zatarcie :biggrin: :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasiooooo Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 młody jestem ale nie przesadzajmy,kilka silników złożyłem i wiem co gdzie jest :P chodziło mi głównie o olej bo byłem w błędzie myśląc że im mniejszy przebieg tym bardziej lać syntetyk,dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 samonek4 - Podstawowy problem przejazdu przez wodę motocyklem jest możliwość pęknięcia silnika od szoku termicznego. Zatarcie na pewno wystąpi jeśli podczas przejazdu filtr pociągnie wodę. Okres dotarcia może nie jest za szczęśliwym pomysłem na przeprawy ale zagrożenie dla silnika jest prawie takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Po 1 000 km silnik napewno nie jest dotarty, Po 10 000 km juz tak. Dlatego od 1 000 - 10 000km uzywal bym o ile nie mineralnego to gora polsyntetyku. Vull syntetyk zalalbym o ile wogole dopiero po 10 000 km :crossy: Andrzeju, ja cie prosze.... 10 tys ?Przy obecnych tolerancjach i jakosci wykonczenia wspolpracujacych powierzchni motocykl opuszcza fabryke praktycznie dotarty.A juz na pewno twoje ukochane BMW jest zupelnie dotarte.Czy oni czasem nie uzywaja nikasilowych tulei z pasowaniem tlokow w granicach 3 setek do tych tulei ? I dlaczego niektore firmy jak Ducati i Triumph wypuszczaja nowe motocykle zalane syntetykiem od dealera ? Caly temat poswiecony jest ostremu docieraniu jako bardziej skutecznemu dla ukladu tlok / cylinder niz docieranie tradycyjne.Jednakowoz wcale nie przeszkadza to zeby dalej docierac nowy silnik przez okres zalecany serwisowka - np 1000 km jesli ktos ma taka ochote. Jesli znowu pojawi sie tu jakis odkrywca, ktory jak Brodacz przeczyta instrukcje dla klienta i stwierdzi ze powinno byc inaczej bo w instrukcjijest inaczej napisane to mam jedna odpoiwedz - przeczytaj caly temat, a potem pisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 No popatrz. A Ci durni ludzie o tym nie wiedzą i tak ryzykują zatarcie :biggrin: :banghead:http://www.youtube.com/watch?v=YffU9PsrEIAVstorm jest chyba trochę lepiej do tego przystosowany - ma wokoł cylindrów blok z płynem chodzącym. Ja miałem na myśli bardziej tradycyjne cylindry z żeberkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Samonek4 ttr topiłem wiele razy, nawet zdążyło mi się załamanie lodu i wpadnięcie po siedzenie do lodowatej brei. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) Andrzeju, ja cie prosze.... 10 tys ?Przy obecnych tolerancjach i jakosci wykonczenia wspolpracujacych powierzchni motocykl opuszcza fabryke praktycznie dotarty.A juz na pewno twoje ukochane BMW jest zupelnie dotarte.Czy oni czasem nie uzywaja nikasilowych tulei z pasowaniem tlokow w granicach 3 setek do tych tulei ? I dlaczego niektore firmy jak Ducati i Triumph wypuszczaja nowe motocykle zalane syntetykiem od dealera ? Adamie, jest mi niezmiernie milo, ze po tylu latach wreszcie sie do mnie odezwales :smile: Do tychczas to co mialem nowego docieralem w/g zalecen producenta / dealera. K 1200 S ( dwie sztuki, ostatnia ukradli w Maju tego roku ) rowniez - czyli do osiagniecia przebiegu 10 000 km do 5 000 rpm. Nie wiem czy BMW stosuje nicalilowe tleje. Nie wiem rowniez jaka procedure stosuje czy Triumph czy Ducati. Pozatym z tego co sie orientuje to w USA ( moze i w Kanadzie rowniez ) stosuja zupelnie inne interwale wymiany oleju. Za moich czasow w USA wymienialo sie w autach ( nas gwarancji ) co 3 000 mil - czyli polowe tego co w Europie. :crossy: Edytowane 6 Grudnia 2012 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Vstorm jest chyba trochę lepiej do tego przystosowany - ma wokoł cylindrów blok z płynem chodzącym. Ja miałem na myśli bardziej tradycyjne cylindry z żeberkami. Zatarcie na pewno wystąpi jeśli podczas przejazdu filtr pociągnie wodę. [...]Są 3 rodzaje prawdy:1. prawda2. sama prawda3. g**no prawda ;) 2:43 :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Znam ten film i zauważ, że utopił wydech a nie filtr powietrza który jest wysoko nad silnikiem a gość mokry najwyżej trochę ponad kolana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 docieram na ostro.nie słyszałem o pęknięciu silnika powodu nagłej zmiany temp. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 (edytowane) Samonek4 http://www.youtube.com/watch?v=baVeFuqO9rM ttr topiłem wiele razy, nawet zdążyło mi się załamanie lodu i wpadnięcie po siedzenie do lodowatej brei.Już wiem dla czego - szukałem na ten tmat info i znalazłem:http://www.advrider....ad.php?t=357340 cyt. "I think this myth dates back to cast iron heads"cyt. "Run an iron motor up to high temps and douse it in cold water, and it will most likely crack"cyt. "Aluminium is fairly malleable metal and can withstand thermal as well as physical shock"Aluminiowa głowica! Gdybyś dobrze nagrzał moto i głowica była z żeliwa to by było pewnie po twoim motorku. Edytowane 6 Grudnia 2012 przez samonek4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Szkoda, że nie docytowałeś reszty postu gdzie człowiek twierdzi że jest to trudne ale możliwe aby aluminium popękało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Teraz mozemy jeszcze podyskutowac o roznicy temperatur wody w stosunku do temp powietrza i mamy nastepnych 25 stron. Aluminium moze nie peknac ale plastycznie sie odksztalcic w zaleznosci od konstrukcji. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Ludzie, Wy myślicie, że konstruktorzy nie przewidują jazdy motocyklem w deszczu? Nawet baaaaaardzo obfitym? Litości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.