2pac Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 mam takie pytanka do was: to mój filtr powietrza: 1. Jaką rolę pełnią te wloty spalin do filtra powietrza. Myślałem że to jest po to aby spaliny bardziej się dopalały, czyli czystrze w sumie były.Ale ktoś mi ostatnio powiedział że to chodzi o to aby powstały dodatkowe zawirowania, te wloty spalin są skierowane w przeciwnym kierunku niż wlatujące do gaźnika powietrze. I te zawirowanie co powstaje podobno , tak ma być, że lepiej się wtedy mieszanka tworzy w gaźniku. Może ktoś z was wie jak jest z tym naprawdę, i czy mogę z czystym sumieniem odłączyć te wężyki do recyrkulacji spalin. 2. Odpowietrzanie skrzyni korbowej. Dlaczego jest przed filterem powietrza?? rozumiem że przy ruchu tłoka w góre silnik chyba będzie zasysał wszystko z tej obudowy filtra czyli każdy syf który będzie się tam znajdował wleci do środka silnika?! Czy nie lepiej tak zrobić, że zamiast tego całego air-box'u podłączyć do gaźnika filtr stożkowy, a na tą rurkę co idzie do silnika nałożyć jakąś gąbkę, tak że skrzynia korbowa będzie miała połączenie z atmosferą ale poprzez mały filterek w postaci gąbki. z gory dzieki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 a jestes pewien kierunku?bo na przyklad w mej kawie jest podobne, choc bardziej skomplikowane, ale dostarcza swieze powietrze wprost za zawory wydechowe.wiec moze u ciebie jest podobnie - przeciez ten filt i airbox nie sa brudne jak wydechy, nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2pac Opublikowano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 co do kierunków przepływu tak jak narysowałem jestem na 100% pewien.U mnie żadne świeże powietrze nie wpada, to są spaliny wprost z kolanek które wychodzą z cylindra, dwiema rurkami (pomarańczowe) poniżej schemat (tylko że akurat ten rysunek jest z prawej strony motocykla, a schemat filtra był z lewej) a odnośnie odpowietrzania silnika, czy jakichś tam przedmuchów, to rurka powinna być za filtrem, czyli tak jak na poniższym schemacie. A u mnie jest najwyraźniej przed filtrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Pierwszy raz w zyciu widze taki wynalazek.Moze ma to byc podgrzewanie powietrza ??? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Moze ma to byc podgrzewanie powietrza ??? Tylko pytanie po co je podgrzewać :?: :? Dziwne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2pac Opublikowano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 taki recyrkulator mam np. w samochodzie (citroen 2.1 diesel), "Exhaust Gas Recirculator valve", i z tego co czytałem to część spalin powtórnie przechodzi przez silnik aby jeszcze dokładniej się dopalić, ale gdy silnik pracuje pod obciążeniem to ten zawór się zamyka, żeby silnik dostawał tylko świeże powietrze i się nie dławił tymi spalinami. Natomiast u mnie w tym chińskim motorku na stałe spaliny idą rurkami do filtra powietrza, i jeśli to służy tylko dopalaniu spalin to chętnie bym to w cholerę odłączył. Natomiast nie wiem jak z tą rurką odpowietrzającą skrzynię korbową, czy mogę ją też odłączyć od tego filtra i np. podłączyć pod jakiś inny mały filterek, np. takie jak są do paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Tylko pytanie po co je podgrzewać Dziwne...Do lepszego tworzenia mieszanki w niskich temperaturach? W samochodzie mam mechanizm ogrzewający powietrze zanim wejdzie do cylindrów. Zaworek puszcza zimne, gdy silnik osiągnie temp. pracy. Latem nie jest to tak przydatne, ale zimą pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 taki recyrkulator mam np. w samochodzie (citroen 2.1 diesel), "Exhaust Gas Recirculator valve", i z tego co czytałem to część spalin powtórnie przechodzi przez silnik aby jeszcze dokładniej się dopalić, EGR nie dopala spalin tylko redukuje emisje NOx(tlenki azotu) kosztem większej emisji węglowodorów i tlenku węgla :) Obniża max.temp. panującą w cylindrze w trakcie cyklu pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2pac Opublikowano 15 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 EGR nie dopala spalin tylko redukuje emisje NOx(tlenki azotu) kosztem większej emisji węglowodorów i tlenku węgla :) Obniża max.temp. panującą w cylindrze w trakcie cyklu pracy. dzieki za info, czyli jeden pozytyw że obniża temperaturę maksymalną, co przy chłodzeniu powietrzem ma znaczenie. Ale co z trwałością silnika i gaźnika? Może po jakimś tam przebiegu gaźnik będzie w środku osmolony od spalin, jakieś dysze mogą się pozatykać. Mam taki jeden gaźnik od Junaka, który jest w środku czarny, właśnie od źle ustawionego zapłonu , silnik co jakiś czas strzelał w gaźnik spalinami i to przez to. I ciekawe jak na moc wpływa ten EGR? Jeśli w sportowych maszynach nie ma tego wynalazku to pewnie obniża moc, ale nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 I ciekawe jak na moc wpływa ten EGR? Jeśli w sportowych maszynach nie ma tego wynalazku to pewnie obniża moc, ale nie wiem.On obniża sprawnośc silnika więc moc też jest niższa.Zamiast częśći mieszanki do cylindra dawane są spaliny które są niepalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2pac Opublikowano 15 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 dzieki za odpowiedź. Czyli sprawa teraz jasna.Wyrzucam tego air-box'a, wstawiam filtr stożkowy, a na odmę od skrzyni korbowej nałożę jakiś mały filterek (np od paliwa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 A na odmę załóż porządny filtr K&N, są takie specjalne i nie zapominaj że w skrzyni korbowej też następuje wymana powietrza z zewnątrz a olej silnikowy działa jak dokładny filtr łapacz i się szybko zanieczyszcza.Otwory dopalania możesz zatkać bez skrupułów. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Otwory dopalania możesz zatkać bez skrupułów No właśnie - dopalania. Świerze powietrze jest doprowadzane do wydechu, a nie spaliny do airboksa. Nie wnikając w działanie jedno jest pewne - można to odłączyć. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Drutologia:- odłączyć recylkulację spalin, bądż dopalanie spalin, lub inne podobne systemy- powycinać katalizatory we wszystkim co jeżdzi- produkować silniki co najmniej 4,5 V8razy kilkaset milionów żyjących pojazdów na świecie, to znaczy, że oddamy świat nastepnemu pokoleniu w stanie znacznie gorszym niż ten który otrzymaliśmy od poprzedniego.Nieładnie Panowie, za krótkozwroczność dwója. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Motocykl ma zapier****ć na tylnym kole płosząc ptactwo i stare dewotki wykorzystując każdego konia mechanicznego a jeżeli chodzi Ci kolego miły o ekologię to chyba pomyliłeś 4rumto nie tutajtakie rzeczy to tyko w Erze Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.